Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στη Γερμανία

Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στη Γερμανία

Το ιαπωνικό SUV καλείται να συνεχίσει τη φήμη του ως ένα από τα πιο ικανά «εκτός δρόμου» μοντέλα.

240929174409_Forester-anoigma

Από το 1997, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Subaru Forester έδωσε μία άλλη διάσταση στην έννοια SUV, κυρίως σε ό,τι αφορούσε τις επιδόσεις του, σε διαδρομές πέραν της ασφάλτου.

Ένα στοιχείο που αντικατοπτρίζεται και στην παραγωγή του, που σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει φτάσει αισίως τα 5 εκατομμύρια, ένα μοναδικό επίτευγμα για έναν κατασκευαστή που δεν ανήκει στους κορυφαίους, μιλώντας για τον όγκο των πωλήσεων.
Κλείσιμο

Ακολουθώντας το δόγμα «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις» το νέο Forester που εισέρχεται στην 6η του γενιά, ουσιαστικά ως δομή και ως μηχανικά μέρη δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά από τον προκάτοχό του. Όπως και τα βασικά του χαρακτηριστικά.

Εξαιρουμένων των επιδόσεων και του οδηγικού excitement που ποτέ δεν αποτελούσαν στοιχεία υπεροχής του Forester, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, όπως αυτή αποτυπώνεται στους διαθέσιμους χώρους επιβατών που προσφέρει η ευήλια καμπίνα, ο ικανοποιητικότατος χώρος αποσκευών, αλλά και η εξαιρετική ορατότητα που έχει ο οδηγός, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αποτέλεσαν και αποτελούν ορισμένα από τα «θετικά» της νέας γενιάς του ιαπωνικού SUV.

Με την επανασχεδίασή του το Forester απέκτησε πιο σύγχρονη και περισσότερο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με πριν. Μάλιστα, με αυτόν τον τρόπο του έχουν προσδώσει και πιο πολυτελή χαρακτήρα, κάτι που τονίζεται τόσο εξωτερικά, όσο κυρίως στο εσωτερικό του. Αφενός, η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω (με τα γωνιώδη στοιχεία και την LED τεχνολογία), η αναδιαμόρφωση του καπό και των προφυλακτήρων, όπως και οι νέας σχεδίασης τροχοί συμβάλλουν σε αυτή την εικόνα.

Δεν λείπουν και στοιχεία -όπως προστατευτικές ποδιές και τονισμένοι θόλοι τροχών- τα οποία τονίζουν το σκληροτράχηλο «ποιόν» του αυτοκινήτου.

Γύρω από μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδοχή της μάσκας, αναπτύσσεται ένα μεγάλο αμάξωμα που αναλογικά με τον όγκο του είναι ελκυστικό και διακριτικό, δείχνοντας πολύ πιο χαμηλό από όσο είναι στην πραγματικότητα. Όσο διακριτικό βέβαια μπορείς να πεις ένα SUV με μήκος 4,67 μ., πλάτος 1,83 μ. και ύψος κοντά στο 1,75. Το βέβαιο είναι πως η γραμμή του αναδεικνύει ένα σχήμα αρμονικό.

Όπως μας τόνισαν οι υπεύθυνοι προϊοντικής στρατηγικής, η ομάδα σχεδιασμού έδωσε μεγάλη σημασία στο κομμάτι της αεροδυναμικής, υπογραμμίζοντας έτσι το στόχο για την ιδανική μίξη των αδιαπραγμάτευτα υψηλών δυνατοτήτων εκτός δρόμου, με την ραφιναρισμένη χρήση στην άσφαλτο.

Η πλατφόρμα Subaru Global Platform (SGP) έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω χάρη στην ενίσχυση με χάλυβα υψηλής αντοχής, επιπλέον σημείων στα δομικά στοιχεία του αμαξώματος, όπως στις δοκούς που διαχωρίζουν το διαμέρισμα του κινητήρα με αυτό των επιβατών, καθώς και τους συνδέσμους με τις εμπρός κολώνες. Καθώς και της εφαρμογής πιο άκαμπτων σημείων στήριξης της ανάρτησης, με αποτέλεσμα η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου να έχει αυξηθεί κατά 10% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Forester.

Στην τελευταία εκδοχή, το ιαπωνικό μοντέλο συνεχίζει να φέρει την κωδική ονομασία e-Boxer, γεγονός που προϊδεάζει ότι ο επίπεδος κινητήρας του συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα προκειμένου να υποβοηθάται η λειτουργία του ειδικά στις χαμηλές στροφές και να μειώνονται οι ρύποι. Και πράγματι έτσι ακριβώς συμβαίνει, καθώς ο τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών εξακολουθεί να υφίσταται με μικρές βελτιώσεις, όμως λόγω της πιο αυστηρής νομοθεσίας περί εκπομπών που θέσπισε η Ε.Ε., αποδίδει πλέον 136 ίππους και 182 Nm (150 ίππους και 194 Nm, το απερχόμενο μοντέλο).

Το θερμικό σύνολο ενσωματώνει ένα ήπια υβριδικό σύστημα με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο μέσα στο κιβώτιο CVT Lineartronic, ο οποίος αποδίδει 12,3 kW (16,7 PS) και 66 Nm ροπής, προσφέροντας πιο άμεση απόκριση και παρέχοντας πιο γραμμική επιτάχυνση. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,57 kWh, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ μαζί με την μπαταρία έχουν τοποθετηθεί σε σοφά επιλεγμένα σημεία ώστε να μην αλλάξει η συμμετρία στην κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες.

Στην κυριολεκτικά σύντομη χρονικά πρώτη μας συμβίωση με το νέο Forester σε μία ιδιωτική πίστα όχι πολύ μακριά από το Βερολίνο, διαπιστώσαμε ότι η νέα πλατφόρμα έχει βελτιώσει την οδική συμπεριφορά, ενώ σε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, η ηλεκτρική κρεμαγέρα διπλού πηνίου που προέρχεται από το WRX, προσφέρει ακρίβεια, χωρίς να χάσει σε αίσθηση.

Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο και πιο άκαμπτο σε σχέση με πριν, κάτι που φαίνεται σαφώς στην εκτός δρόμου κίνηση. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα τετρακίνησης και το κιβώτιο Lineartronic συνεργάζονται πολύ καλά, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται απροβλημάτιστα, εκεί που ενδεχομένως να αμφιβάλεις αρχικά.

Με 22 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, την πάντα αποτελεσματική συμμετρική τετρακίνηση, τα προγράμματα «X-Mode», με λειτουργίες Snow/Dirt και Deep Snow/Mud και τις αυξημένες γωνίες προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής (20,4°, 20,9° και 25,7°), το νέο Forester παραμένει ένα πραγματικό «όπλο» για όποιον βάζει σε προτεραιότητα τις off-road ικανότητες.

Σε όλα αυτά προστίθεται η τεχνολογία Active Torque Split AWD, όπου ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και ρυθμού οδήγησης, μεταφέρει τη ροπή σε ποσοστό 60:40 εμπρός/πίσω, μεταβάλλοντάς την έως και 50:50, αναλόγως των απαιτήσεων που υπάρχουν κάθε φορά καθώς και το σύστημα Hill Descent Control για απότομες καταβάσεις με διατήρηση αυτόματα σταθερής της ταχύτητας (έως 20 χλμ./ώρα).

Πέρα από το εξαιρετικό μηχανολογικό pedigree, το νέο Forester παραμένει η επιτομή της ποιότητας και της λειτουργικότητας σε ένα σύγχρονο SUV. Οι χώροι επιβατών είναι εντυπωσιακοί, το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο (από 508 έως και 1.720 λίτρα) ενώ διάχυτη είναι η αίσθηση της ποιότητας και της προσεγμένης κατασκευής/ συναρμολόγησης (δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός ακόμα και σε χωματόδρομο).

Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο νέας σχεδίασης κάθισμα και χειρίζεται το σύνολο των λειτουργιών από την κάθετη οθόνη των 11,6”, η οποία είναι ιδιαίτερα ελκυστική στην όψη, έχει καλή ανάλυση και φωτεινότητα, ενώ αποτελεί και το κέντρο ελέγχου των ρυθμίσεων του Forester και των ψηφιακών παροχών του (ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay). Επίσης, τα μαλακά αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό προσφέρουν επιπλέον πόντους.

H Subaru στο νέας γενιάς Forester e-Boxer προχώρησε στην υιοθέτηση της αναβαθμισμένης εκδοχής της ομπρέλας ηλεκτρικών συστημάτων EyeSight. Ανάμεσα στις 15 λειτουργίες ασφαλείας, αυτές που ξεχωρίζουν είναι το Adaptive Cruise Control με Lane Centering και Lane Departure Prevention, όπως και το Emergency Driving Stop System, που για πρώτη φορά τοποθετείται σε μοντέλο της Subaru.

Αναλυτικότερα, εάν το σύστημα δεν ανιχνεύσει δράση του οδηγού για κάποιο χρονικό διάστημα, ακούγονται ηχητικές προειδοποιήσεις για να τον ενημερώσουν. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αποκριθεί, το όχημα επιβραδύνει και σταματά στην άκρη της λωρίδας του εντελώς αυτόματα. Τα φώτα κινδύνου ενεργοποιούνται για να προειδοποιήσουν τους άλλους χρήστες του δρόμου και οι πόρτες ξεκλειδώνουν για να επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, εάν χρειαστεί.

Ιδιαίτερο από κάθε του γωνιά, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, με κορυφαία εκτός ασφάλτου χαρακτηριστικά, το Forester είναι ένα μεσαίο SUV που απολαμβάνεις να οδηγείς και να ζεις, γεμάτο από την διάθεση να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από τους άλλους.

Ολοκληρώνοντας, να πούμε ότι το νέο Forester συνεχίζει να παράγεται στην Ιαπωνία και η διάθεση του στις αγορές της Ευρώπης, ανάμεσά τους και της Ελλάδας, αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2025, σε τιμές ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τις τρέχουσες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης