F1: Νέο σκάνδαλο

F1: Νέο σκάνδαλο

Αυτή τη φορά το σκάνδαλο πρέπει να ονομαστεί «Μακάρεθ-γκέιτ» προς τιμήν (!) του πρώην μηχανικού της McLaren, Φιλ Μακάρεθ, που φεύγοντας από τη βρετανική ομάδα πέρυσι το καλοκαίρι πήρε μαζί του μερικά CD που, όλως τυχαίως, περιείχαν κρίσιμες πληροφορίες για τις ΜΡ4/21-22. Εκτός από σχέδια με τις διαστάσεις του μονοθεσίου της McLaren, υπήρχαν λεπτομέρειες για το σύστημα ανεφοδιασμού, τα γρανάζια του κιβωτίου, το σύστημα ψύξης λαδιού και ένα εξάρτημα ανάρτησης που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι και φέτο

F1: Νέο σκάνδαλο

Αυτή τη φορά το σκάνδαλο πρέπει να ονομαστεί «Μακάρεθ-γκέιτ» προς τιμήν (!) του πρώην μηχανικού της McLaren, Φιλ Μακάρεθ, που φεύγοντας από τη βρετανική ομάδα πέρυσι το καλοκαίρι πήρε μαζί του μερικά CD που, όλως τυχαίως, περιείχαν κρίσιμες πληροφορίες για τις ΜΡ4/21-22. Εκτός από σχέδια με τις διαστάσεις του μονοθεσίου της McLaren, υπήρχαν λεπτομέρειες για το σύστημα ανεφοδιασμού, τα γρανάζια του κιβωτίου, το σύστημα ψύξης λαδιού και ένα εξάρτημα ανάρτησης που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι και φέτος από τις McLaren.

Ο Μακάρεθ έχει δείξει αυτά τα στοιχεία όχι μόνο σε νεαρούς συνεργάτες της γαλλικής ομάδας αλλά και στα βασικά στελέχη του τεχνικού τμήματος, όπως τον επικεφαλής της απόδοσης οχήματος, τον βοηθό τεχνικού διευθυντή και τον αρχισχεδιαστή Τιμ Ντένσχαμ. Συνολικά πάνω από δεκαπέντε τεχνικοί της ομάδας έχουν αποδεχτεί γραπτώς ότι είχαν γνώση των στοιχείων αυτών.
Ολα αυτά συνέβησαν την περίοδο από τον Σεπτέμβριο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2007 και η Renault έχει κληθεί σε απολογία από τη FIA ύστερα από καταγγελία της McLaren.

Η βασική γραμμή υπεράσπισης της Renault είναι ότι αυτά τα στοιχεία δεν χρησιμοποιήθηκαν. Οι «μπλε» παραδέχονται ότι υπήρχαν στην κατοχή τους και θα επιχειρήσουν να αποδείξουν ότι το μονοθέσιό τους δεν φέρει κάτι που να έχει επηρεαστεί από τα δεδομένα της McLaren. Ολα αυτά στην ακροαματική διαδικασία που θα λάβει χώρα στο Μονακό στις 6 Δεκεμβρίου. Απορίας άξιον είναι τι ποινή μπορεί να επιβληθεί στους «μπλε» με δεδομένο ότι στη McLaren επιβλήθηκε ποινή μηδενισμού από το πρωτάθλημα του 2007, εκκρεμεί έρευνα για το μονοθέσιο του 2008 και χρηματικό πρόστιμο περίπου 56 εκατ. δολαρίων τελικά, μιας και το αρχικό των 100 εκατ. συμψηφίστηκε με τα τηλεοπτικά δικαιώματα της δεύτερης θέσης στους κατασκευαστές που θα έπαιρνε η McLaren εάν δεν μηδενιζόταν.

Υπό κράτος πανικού ο ισχυρός άντρας της F1, Μπέρνι Εκλεστον, συγκάλεσε στα γραφεία του στο Λονδίνο έκτακτη σύσκεψη των ομάδων στην οποία παραβρέθηκαν οι οχτώ υπόλοιπες ομάδες. Απουσίαζαν McLaren, Ferrari και Renault, οι τρεις ομάδες που εμπλέκονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στα δύο σκάνδαλα. Το αντικείμενο της συζήτησης δεν έγινε επίσημα γνωστό, αλλά εικάζεται ότι περιστράφηκε γύρω από τα υπόλοιπα σκάνδαλα κατασκοπείας που ήταν έτοιμα να βγουν στην επιφάνεια (Red Bull). Λέγεται ότι ο θείος Μπέρνι, αφού εξάντλησε τα επιχειρήματα, άνοιξε και το πορτοφόλι για να σιγουρευτεί ότι τα εν οίκω δεν θα δημοσιοποιηθούν.

Με αυτή την εξέλιξη στη Renault θα αποτελούσε έκπληξη να ανακοινωθεί η επιστροφή του Αλόνσο στην ομάδα που τον ανέδειξε. Ο Ισπανός τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει αποσαφηνίσει τις προθέσεις του, αν και οι επιλογές είναι περιορισμένες. Εάν δεν επιστρέψει στη Renault, παίζει το σενάριο της Red Bull ή της Honda.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης