
Λίγο πριν μπούμε στην ολυμπιακή χρονιά, οι πρωταθλητές του Team Future της bwin, είχαν την ευκαιρία, σ’ ένα ιδιαίτερο πρωινό, να μοιραστούν τα όνειρα τους ενόψει Παρισιού, με τον Μιχάλη Τσόχο, ambassador του κορυφαίου στοιχηματικού brand.
Ένα εντυπωσιακό θέαμα παρακολούθησαν χιλιάδες θεατές στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης, όπου διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Red Bull Showrun by Alumil. Το «Πρώτο ΘΕΜΑ» ήταν εκεί και ευπειθώς αναφέρει.
Του Κώστα Χαριάτη (kch@carmgz.gr)
Είναι αρκετές φορές στην επαγγελματική μου καριέρα, όπου νιώθω ιδιαίτερα τυχερός, καθώς έχω την ευκαιρία να δω από κοντά εκπληκτικής σχεδίασης και αντίστοιχων επιδόσεων αυτοκίνητα. Αλλά υπάρχουν και κάποιες μοναδικές στιγμές όπου μαζί με εμένα έχουν την τύχη να βιώσουν ανάλογα αισθήματα και πολλές άλλες χιλιάδες θεατών. Μία από αυτές και προς το παρόν η μοναδική που έχει διεξαχθεί επί ελληνικού εδάφους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.
Αναφέρομαι στο «Red Bull Showrun by Alumil», μία πραγματική γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού που έφερε στην Θεσσαλονίκη αθλητές παγκόσμιου βεληνεκούς που μάγεψαν με τις ικανότητές τους το πολυπληθές κοινό που είχε κατακλύσει την Νέα Παραλία. Βέβαια το θέαμα έκλεψε το μονοθέσιο της Red Bull Racing, η RB8 του 2012 με το οποίο ο Sebastian Vettel κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο εκείνη τη χρονιά.
Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το (πολύ) πρωϊνό ξύπνημα δεν είναι μία από τις αγαπημένες μου συνήθειες. Όμως η ανυπομονησία που κατακλύζει το μυαλό σου λειτουργεί ευεργετικά στο να νιώθεις ξεκούραστος και ευδιάθετος για το υπόλοιπο της ημέρας. Και αυτό συνέβη από την πρώτη στιγμή που η αποστολή των προσκεκλημένων του συγκεκριμένου event προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ούτε η ζέστη σε συνδυασμό με την αφόρητη υγρασία μπόρεσαν να μειώσουν τον ενθουσιασμό μου.
Λίγες ώρες αργότερα βρίσκομαι στο πεδίο βολής του «Red Bull Showrun by Alumil», μία αυτοσχέδια πίστα μήκους 1,3 χλμ. που βρίσκεται ανάμεσα στην πλατεία εμπρός από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλάς». Ήδη οι θεατές έχουν συγκεντρωθεί τόσο κατά μήκος των προστατευτικών κικλιδωμάτων, ανάμεσα τους και πολλοί ξένοι, όσο κυρίως στον χώρο του «Experience Village», όπου είχαν την ευκαιρία να πάρουν μία πρώτη γεύση από τον οδηγικό προσομειωτή της Red Bull.
Μετά από μία σύντομη ξενάγηση στο γκαράζ της ομάδας Oracle Red Bull Racing, όπου οι μηχανικοί προετοίμαζαν το μονοθέσιο, μετακινούμαι στην ειδική εξέδρα που έχει δημιουργηθεί για να μας φιλοξενήσει καθ’όλη τη διάρκεια του event. Βρίσκω τη θέση μου, απολαμβάνω ένα Red Bull και αναμένω την έναρξη του συγκλονιστικού θεάματος.
Η αρχή έγινε με τον Λιθουανό αναβάτη Arunas «Aras» Gibieza, ο οποίος στο πλαίσιο του show εκτέλεσε με την KTM 890 Duke R μία σειρά από ασκήσεις, καλύτερα ριψοκίνδυνες φιγούρες, που συνάρπασαν, τόσο τους μυημένους στα μυστικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά της μοτοσυκλέτας, όσο και τους απλούς επισκέπτες. Κατόπιν σειρά πήραν οι ξακουστοί «Red Bull Driftbrothers» που πέτυχαν ακριβώς τον σκοπό τους. Μπορεί τα δύο αδέλφια Johannes και Elias Hountondji να χωρίστηκαν, καθώς ο πρώτος τραυματίστηκε, αλλά ο αντικαταστάτης του, Adam Zalewski κατάφερε να συνεργαστεί άψογα με τον Elias. Πίσω από το τιμόνι δύο ειδικά εξελιγμένων και βελτιωμένων στο μάξιμουμ BMW M4 (G82), με ισχύ 1.040 PS και ροπή 1.250 Nm διέλυσαν αρκετά σετ ελαστικών, γέμισαν την περιοχή με καπνούς από καμμένη silica, ενώ δεν έλειψαν τα απαραίτητα donuts, ελληνιστί ελεγχόμενα τετ-α-κε.
To θέαμα συνεχίστηκε και στον αέρα, με τον δικό μας Δημήτρη Κολλιάκο, Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο paramotor, ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς που συνδέεται με κινητήρα 50 PS, να προσφέρει φοβερό θέαμα, αψηφώντας κατά συρροή και εξακολούθηση τους νόμους της Φυσικής, ξεπερνώντας τα 5G, χωρίς κάποια ειδική στολή αντιG.
Και βέβαια το δικό του στίγμα έδωσε ο Ιταλός χειριστής ελικοπτέρων Mirko Flaim, μία εμβληματική προσωπικότητα των «The Flying Bulls», της ομάδας που ειδικεύεται παγκοσμίως στο επονομαζόμενο airshow και display flying και ο 4ος στον κόσμο πιλότος που έχει λάβει ειδική άδεια για ακροβατικές πτήσεις. Ήταν πραγματικά ανατριχιαστικό να παρακολουθείς το βάρους 2.400 κιλών ελικόπτερο BO 105 να εκτελεί με χειρουργικές κινήσεις κύκλους, περιστροφές και απότομες πτήσεις προς τα πίσω πάνω από τον Θερμαϊκό.
Η μεγάλη στιγμή όμως έφτασε. Αυτό που περίμενε όλος ο κόσμος βρίσκεται στην εκκίνηση, περιμένοντας υπομονετικά να ξεκινήσει το show. Μιλάμε βέβαια για την Red Bull RB8, που το 2012 κατέκτησε 7 νίκες και χάρισε στην Oracle Red Bull Racing τον τίτλο σε κατασκευαστές και οδηγούς (Sebastian Vettel). Πίσω από το τιμόνι βρέθηκε ο Αυστριακός Patrick Friesacher, ο οποίος έχει στο παλμαρέ του 11 εκκινήσεις σε Γκραν Πρι, ενώ από το 2007 είναι οδηγός του «Red Bull Showrun». Αρκούσε απλά ένα πέρασμα, όπως λέμε εμείς στον χώρο του αυτοκινήτου, για να μας αφήσει αποσβολωμένους η πρωτοφανής σύνθεση ταχύτητας, ήχου και θεάματος.
Ο V8 κινητήρας των 750 PS δουλεύει κοντά στις 18.000 σ.α.λ. και σε κάποιο σημείο προσπάθησα για λίγο να ακούσω χωρίς ωτασπίδες και ενώ το στρίγκλισμά του ήταν μουσικό ήταν συνάμα ανυπόφορο. Ένας διαπεραστικός πόνος σαν να προσπαθούσε κάποιος με ένα μικρό λεπίδι να μου βγάλει τον ακουστικό μου πόρο έξω από το αυτί. Παρακολουθούσα υπνωτισμένος. Η ηχώ σού έδινε την αίσθηση πως το μονοθέσιο βρισκόταν την ίδια στιγμή σε τρία διαφορετικά σημεία της πίστας και εγώ αισθανόμουν τα κόκαλά μου να τρίζουν κάθε φορά που περνούσε από μπροστά μου. Δώσε πόνο Patrick!