Mercedes Vision EQXX: Στόχος τα 1.000 χλμ. με μια φόρτιση

Mercedes-EQXX__1_

Στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας η Mercedes-Benz αποκάλυψε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Vision EQXX που προϊδεάζει για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ανοίγει το δρόμο για αυτονομία 1.000 χλμ. με μία φόρτιση.

Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η χρονική στιγμή αλλά και η τοποθεσία που επιλέγει η Mercedes για να παρουσιάσει την EQXX. Το αποδοτικότερο ηλεκτρικό πρωτότυπο της Daimler φιλοδοξεί να όχι μόνο να κοντράρει την Tesla αλλά να δείξει πως μέχρι το 2030 ο γερμανικός όμιλος θα την έχει ξεπεράσει σε κάθε επίπεδο.
Όπως φαίνεται και στις επίσημες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα η EQXX έχει μια εντυπωσιακά αεροδυναμική σιλουέτα αλλά και μια εντελώς διαφορετική αισθητική σε σχέση με όσα μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα η Mercedes. Και αν θέλετε να μιλήσουμε με νούμερα να πούμε πως ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd αποτελεί ρεκόρ στο 0,17, σε σχέση με την EQS που έχει 0,20.

Είναι σαφές πως δεν πρόκειται για ένα απλό concept αλλά για ένα πρωτότυπο με high-tech προσανατολισμό με πολλές τεχνολογίες και συστήματα που θα περάσουν σύντομα στα επόμενα μοντέλα παραγωγής. Μάλιστα, η εταιρία κάνει λόγο για την σημαντικότητα της τεχνογνωσίας που έχει αποκομίσει από την ομάδα της Formula 1 και την εξέλιξη του ηλεκτρικού συστήματος.
Το εσωτερικό είναι και αυτό εντυπωσιακό δείχνοντας την εξέλιξη που θα έχει το MBUX στην κορυφαία του εκδοχή. Όπως μπορούμε να δούμε το ταμπλό καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από οθόνες με διαγώνιο 47,5’’ ανάλυσης 8k δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό περιβάλλον σε συνδυασμό με την φουτουριστική σχεδίαση των αεραγωγών. Στην καμπίνα έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα υλικά και βιώσιμες ύλες. Για παράδειγμα, το δέρμα αποτελείται από μια σύνθεση φυτικών προϊόντων με βάση τα μανιτάρια, η επένδυση του χώρου αποσκευών αποτελείται από ανακυκλωμένες παιδικές πάνες ή πολλά μέρη του ταμπλό, των πορτών κ.α. έχουν φτιαχτεί από μπαμπού και κάκτους.

Αντίστοιχα εντυπωσιακές με την εμφάνιση είναι και οι προδιαγραφές καθώς η EQXX ζυγίζει μόνο 1.750 κιλά και έχει μπαταρία 900V στις 100 kWh η οποία προέρχεται από την κινεζική CATL. Η Mercedes ισχυρίζεται πως είναι περίπου 50% πιο κόμπακτ σε μέγεθος από την μπαταρία των 107,8 kWh της EQS και 35% ελαφρύτερη (περίπου στα 495 κιλά).
Πιο αποδοτικός είναι και ο ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων στο πίσω άξονα που χάρη στη βέλτιστη διαχείριση ενέργειας επιτρέπει το 95% της ενέργειας να καταλήγει στους τροχούς. Κάπως έτσι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση διαμορφώνεται κάτω από τις 10 kWh/100 χλμ., με την συνδρομή και της οροφής από φωτοβολταϊκά πάνελ.

Αξιοσημείωτο είναι πως για να διατηρηθεί το βάρος σε πολύ χαμηλά επίπεδα έχουν υιοθετηθεί ριζοσπαστικές λύσεις σε δομικά στοιχεία του αμαξώματος.
Σύμφωνα με την Mercedes η EQXX θα αποτελέσει την βάση για την εξέλιξη του συστήματος πρόωσης της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας. Στόχος είναι η βελτίωση της αυτονομίας αλλά και της ενεργειακής κατανάλωσης με μπαταρίες νέας γενιάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης