Αντιδράσεις για το φορολογικό από Toyota και Honda στις ΗΠΑ

Toyota-Honda-USA

Η κυβέρνηση σε μια αιφνιδιαστική κίνηση προσπαθεί να δώσει φορολογικό κίνητρο στους συνδικαλιστές εργάτες των εργοστασίων.

Στις ΗΠΑ η πρόταση των Δημοκρατικών στη Βουλή των Αντιπροσώπων να δοθεί πρόσθετο φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται σε αμερικανικά εργοστάσια με εργαζόμενους που είναι μέλη του συνδικάτου UAW, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από δυο κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Η Toyota σε σχετική ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι το σχέδιο που παρουσιάστηκε εισάγει διακρίσεις «κατά των Αμερικανών εργαζομένων στον κλάδο του αυτοκινήτου με βάση την επιλογή τους να μην συνδικαλιστούν». Το νομοσχέδιο, το οποίο ψηφίστηκε την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021 από την Επιτροπή που ελέγχεται από τους Δημοκρατικούς, θα ωφελήσει τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, οι οποίες κατά κύριο λόγο απασχολούν εργάτες μέλη του ιστορικού συνδικάτου.

Σε ανακοίνωσή της, η Honda χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «άδικο» και εκτίμησε ότι «κάνει διάκριση μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάστηκαν από σκληρά εργαζόμενους Αμερικανούς στην αυτοκινητοβιομηχανία με βάση απλώς αν ανήκουν σε συνδικάτο. Τα εργοστάσια της Honda στην Αλαμπάμα, την Ιντιάνα και το Οχάιο, τα οποία θα κατασκευάσει τα EV μας αυτοκίνητα αξίζουν δίκαιη και ίση μεταχείριση από το Κογκρέσο».


Η πρόταση αποτελεί βασικό μέρος του στόχου του Δημοκρατικού προέδρου Joe Biden να διασφαλίσει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν τουλάχιστον το 50% των πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ έως το 2030 και θα ενισχύσουν τις θέσεις εργασίας των αμερικανών εργατών-μελών συνδικάτων.

Η GM, η Ford Motor και η Stellantis, μητρική της Chrysler, συναρμολογούν τα αμερικανικά οχήματα σε εργοστάσια όπου εργάζονται μέλη του συνδικάτου United Auto Workers (UAW).


Αντίθετα, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ καθώς και η Tesla, δεν έχουν συνδικάτα που εκπροσωπούν εργάτες συναρμολόγησης και πολλές από αυτές έχουν πολεμήσει τις προσπάθειες της UAW για συνδικαλιστική οργάνωση στα εργοστάσια τους.

Η πρόταση, η οποία εκτιμάται ότι θα κοστίσει 33 έως 34 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 10 ετών, θα αυξήσει έως και τα 12.500 δολάρια τη μέγιστη φορολογική πίστωση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, από το σημερινό ποσό που είναι 7.500 δολάρια. Το ποσό των 12.500 δολαρίων περιλαμβάνει πίστωση 500 δολαρίων για τη χρήση μπαταριών αμερικανικής παραγωγής.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης