Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Η Porsche βοήθησε στην κατασκευή της Mercedes-Benz 500 E
Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι πως η Mercedes-Benz στράφηκε στην Porsche προκειμένου η τελευταία να προχωρήσει της εξέλιξη αλλά και κατασκευή τελικά της φημισμένης 500 E.
Το σχέδιο ήταν πολύ απλό στο πρωτότυπο, αλλά προφανώς περίπλοκο στην πράξη. Για να δώσουν περισσότερο δύναμη στη Mercedes W 124 τοποθέτησαν έναν κινητήρα V8. Όχι όμως οποιονδήποτε V8, αλλά τον ίδιο κινητήρα που έφερε στη Sauber C9 τη νίκη στο θρυλικό Le Mans.
Η Porsche ανέθεσε το έργο στον Michael Hölscher, ο οποίος εργάστηκε στην εταιρεία από το 1986 έως το 2016, προκειμένου να το διαχειριστεί όσο το δυνατό καλύτερα. Ευτυχώς για την Porsche, τη Mercedes αλλά και τον Hölscher, το αυτοκίνητο αναδείχθηκε σε επιτυχία.
«Στην αρχή, η παραγωγή αφορούσε 10 αυτοκίνητα την ημέρα», λέει. «Ωστόσο, η ισχυρή ζήτηση σήμαινε ότι έπρεπε να την αυξήσουμε σε 20 αυτοκίνητα την ημέρα και μάλιστα αρκετά σύντομα. Τελικά καταφέραμε να διατηρήσαμε αυτό τον ρυθμό σχεδόν μέχρι το τέλος της παραγωγής της”.
Η Porsche δεν χρειάστηκε να κατασκευάσει εξ’ ολοκλήρου το αυτοκίνητο, έπρεπε όμως να εξελίξει και να πραγματοποιήσει σχεδόν όλες τις βελτιώσεις που έγιναν στη W 124. Και αυτές οι αλλαγές ήταν ουσιαστικές.
«Σε ένα έργο σαν αυτό, απαιτείται να δουλέψεις σε όλους τους τομείς», λέει με νόημα ο Hölscher. «Σε αυτήν την περίπτωση, η Mercedes ανέλαβε το στυλ και την αεροδυναμική, ενώ η Porsche θα έκανε τα υπόλοιπα. Αυτό σημαίνει διαρρύθμιση πλαισίου, εξάτμισης, των περιφερειακών συστημάτων του κινητήρα, του ήχου, των κραδασμών αλλά και των ηλεκτρικών, που αντιστοιχούσαν σε μεγάλο μέρος της αναβάθμισης”.
Το μέγεθος του κινητήρα σήμαινε επίσης ότι έπρεπε να γίνουν τροποποιήσεις στο τούνελ μετάδοσης ώστε να δημιουργηθεί χώρος και για το νέο σύστημα εξάτμισης.
Ακόμη και η τοποθέτηση της μπαταρίας (στο πίσω μέρος) απαιτούσε ιδιαίτερη σκέψη αφού η βαριά μονάδα χρειάστηκε περαιτέρω ενίσχυση.
Όμως, τέλος καλό όλα καλά. Η Mercedes χρειαζόταν ένα sedan υψηλής απόδοσης και η Porsche από την άλλη χρειαζόταν χρήματα καθώς και δουλειά για τους τεχνικούς της κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Για τον Hölscher, η συγκεκριμένη Merc αποτελεί ένα αυτοκίνητο που δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ.
«Είναι καταπληκτικό να συμμετέχεις στην εξέλιξη τέτοιων ιδιαίτερων αυτοκινήτων», λέει. «Αλλά για μένα, ήταν η πρώτη μου σοβαρή δουλειά που οδηγήθηκε στην παραγωγή, αυτό από μόνο του ήταν εξαιρετικά συναισθηματικό. Οι αναμνήσεις από εκείνες τις μέρες επιστρέφουν αμέσως στο μυαλό μου κάθε φορά που μιλάω γι’ αυτό».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr