Πώς γεννήθηκε το Toyota GR Yaris;

Πώς γεννήθηκε το Toyota GR Yaris;

Το ιαπωνικό… τερατάκι δεν σταματά να εμπλουτίζει τον οπαδική του λίστα και να μαγνητίζει τα βλέμματα. Προτού, όμως, πατήσει άσφαλτο, χρειάστηκε να επιστρατευτούν εκατοντάδες άνθρωποι. Από την Ιαπωνία μέχρι και τη Φιλανδία. Μέχρι και ο Akio Toyota που… το διέλυσε.

GR_Yaris-1
Το Toyota Yaris είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της αυτοκίνησης. Έχει αποτελέσει τον πιστό σύντροφο για εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς ανά τον κόσμο, συνοδεύοντάς τους αδιαμαρτύρητα στις καθημερινές τους μετακινήσεις. «Όπλο» του ουδέποτε υπήρξαν οι ισχυρές επιδόσεις, αλλά ήξερε να χαρίζει χαμόγελα με την πρακτικότητα και ανθεκτικότητά του.

Πλέον, ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Καθώς η ονομασία “Yaris” έχει συνδεθεί με τη σπορ οδήγηση, τα σκασίματα, την πυγμή και την αποφασιστικότητα μέσα στις στροφές. Το Toyota GR Yaris δηλώνει αγέρωχα «παρών» και κάθε μέρα εμπλουτίζει την οπαδική του λίστα. Μέχρι, ωστόσο, να το δούμε να «σκάβει» τις πίστες και να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών, χρειάστηκε να περάσει μέσα από τριάντα κύματα. Η φιλοσοφία της Toyota έχει αποκρυσταλλωθεί στη συνείδηση των οδηγών, οι οποίοι τη γνωρίζουν ως τη μάρκα που εξελίσσει συγκρατημένα –υπό όρους επιδόσεων και τιμής- μοντέλα. 

Και όχι αυτοκίνητα που βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Η συμβολή, λοιπόν, της Toyota Gazoo Racing και των ανθρώπων της ομάδας που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην εξέλιξη ενός τετρακίνητου… πυραύλου τσέπης κρίθηκε απαραίτητη.

Οι προσπάθειες, ωστόσο, ίσως δεν καρποφορούσαν χωρίς την άμεση και ακούραστη εμπλοκή του ισχυρού άνδρα της Toyota, Akio Toyoda, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και από τον αρχιμηχανικό της Toyota Gazoo Racing, Naohiko Saito.

«Ήθελε να αποδείξει πως μπορούμε να διοχετεύσουμε τις γνώσεις μας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για δημοσίους δρόμους. Το πάθος του να παράγουμε οι ίδιοι ένα sports car, το οποίο θα περνά τη δική μας γραμμή συναρμολόγησης ήταν το κλειδί ώστε να πετύχουμε», αναφέρει ο Saito, μιλώντας στο Autocar.

Ο Toyoda θα μπορούσε κάλλιστα να συντάξει ένα δυσκολονόητο έγγραφο, δίνοντας στείρες εντολές. Απαιτώντας να αναπτυχθεί το GR Yaris σύμφωνα με τα δικά του «θέλω». Ο κραταιός άνδρας, όμως, της Toyota ακολούθησε την οδό της συναίνεσης και του διαλόγου. «Συζήτησε μαζί μας κάθε λεπτομέρεια που αφορούσε το αυτοκίνητο και στο τέλος έλαβε πολλές γενναίες αποφάσεις», προσθέτει ο Saito.

Ο Toyoda ήταν αυτός που λειτούργησε ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των Ιαπώνων μηχανικών της Gazoo Racing και της ομάδας Tommi Makinen Racing, με επικεφαλής τον Φιλανδό πρωταθλητή.  


«Ο Toyoda μας έστειλε στη Φιλανδία όπου είχαμε πολύωρες συζητήσεις με την ομάδα ράλι, σχετικά με τον τρόπο εξέλιξης του sports car και το πώς θα εφαρμόσουμε τεχνολογία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επίσης, (σ.σ. η ομάδα του Makinen) επισκέφτηκε την Ιαπωνία τουλάχιστον τέσσερις φορές […] μάθαμε τόσα πολλά από αυτούς».

Ήταν εκείνοι που έδωσαν τις κατευθυντήριες γραμμές τόσο για το «χαμήλωμα» της γραμμής οροφής προς όφελος της αεροδυναμικής όσο και για τη εξοικονόμηση βάρους. Για να ακολουθήσει η τετρακίνηση.

Μη ξεχνάμε πως η ομάδα του Saito είχε περισσότερα από 20 χρόνια ν’ αναπτύξει ένα ισχυρών επιδόσεων όχημα με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Πρόκειται για το Celica GT, που φορούσε έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 175 PS/186 Nm με τη φαρέτρα του να περιλαμβάνει μια τεράστια αεροτομή, 17άρες ζάντες και κατά 10 χλστ. μειωμένη απόσταση από το έδαφος.


Το τετρακίνητο μοντέλο, όμως, απουσιάζει από την παραγωγή από το 1999. Και όταν οι μηχανικοί της Toyota αναζήτησαν κάποιον άνθρωπο που να είχε εμπλακεί στην εξέλιξη του τελευταίου, στο κυνήγι των συμβουλών, έπεσαν σε τοίχο. Έπρεπε, λοιπόν, να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί. Ο βαθμός δυσκολίας της ανάπτυξης ενός συστήματος τετρακίνησης για μοντέλα επιδόσεων διαπιστώθηκε όταν έφτασε η ώρα των πρώτων δοκιμών. Πίσω από το τιμόνι του νεογνού GR Yaris έκατσαν οι οδηγοί της μάρκας στο WRC (συμπεριλαμβανομένου του Jari-Matti Latvala). Το μοντέλο ήταν ανέφικτο να οδηγηθεί.

«Οι οδηγοί αγώνων μας δίδαξαν πώς να ελέγχουμε την κατανομή της ροπής, αλλά και τη λειτουργία της τετρακίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια. Από την άσφαλτο μέχρι και το χιόνι». Η έξυπνη τετρακίνηση του GR Yaris ελεγχόμενη από ηλεκτρονική μονάδα κατανέμει τη ροπή ιδανικά βάσει των συνθηκών. Στο default mode, η αναλογία εμπρός-πίσω είναι 60:40, στο Track 50:50, αλλά και 30:70 (Sport). Έτσι κατέστη περιττή η τοποθέτηση κεντρικού διαφορικού. Το οποίο, εδώ που τα λέμε, θα εκτόξευε το βάρος του hot hatch.


Οι άνθρωποι της Toyota WRC, όμως, δεν ήταν οι μοναδικοί δοκιμαστές του υπό ανάπτυξη τότε μοντέλου. Θέση πίσω από το τιμόνι πήρε και ο Toyoda. «Δεν τον ένοιαζε αν το πρωτότυπο ήταν δύσχρηστο,  δύσκολο να ελεγχθεί ή επικίνδυνο. Ποτέ δεν τα παράτησε, έσπασε ένα αυτοκίνητο και μετά το φτιάξαμε», είναι τα λόγια του Saito που καταδεικνύουν το πείσμα και τον ενθουσιασμό του προέδρου της μάρκας. Και φυσικά την αγνή αγάπη του για το project.

Και κάπως έτσι πήρε σάρκα και οστά το GR Yaris που θαυμάζουμε σήμερα όλοι μας. Αυτό το «τερατάκι» με τον 3κύλινδρο 1.600αρη τούρμπο των 261 PS και 360 Nm ροπής που επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5 δλ. Το GR Yaris, όμως, δεν είναι το τέλειο αυτοκίνητο, υπογραμμίζει ο Saito προτού αποχαιρετίσει τον ομιλητή του από το Autocar. Διότι οι άνθρωποι της Toyota δεν παύουν στιγμή να αντλούν γνώσεις. Να βάζουν στο μικροσκόπιο το καυτό μοντέλο, ώστε να το εξελίξουν περαιτέρω και να το προικίσουν με ακόμα περισσότερο ταλέντο.

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης