Ποιο ήταν το Mazda με τις ιταλικές ρίζες;

Ποιο ήταν το Mazda με τις ιταλικές ρίζες;

Ο Bertone σχεδίασε το MX-81 Aria για λογαριασμό της Mazda. Τα 40α γενέθλια του MX αποτέλεσαν μια πρώτης τάξης αφορμή προκειμένου οι Ιάπωνες να μπουν στη διαδικασία να εξετάσουν μια πιθανή αναβίωσή του. Λέτε να γίνει πράξη;

Ποιο ήταν το Mazda με τις ιταλικές ρίζες;
Το MX-81 Aria χάθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πρωτότυπο του 1981 επανεμφανίστηκε μόνο σε μια ιαπωνική αποθήκη 40 χρόνια μετά την κατασκευή του.

Οι Ιάπωνες έδειξαν για πρώτη φορά το πρωτότυπό τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1981. Η σχεδίασή του πιστώνεται στο σχεδιαστή του οίκου Bertone Marc Deschamps, ενώ σαν βάση χρησιμοποιήθηκε το 323 και το οποίο ήταν επίσης διαθέσιμο εκείνη την εποχή με μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Λόγω των ιταλικών ριζών, οι Ιάπωνες έστειλαν το κουπέ απευθείας στην Ιταλία μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Τόκιο, όπου ένας φωτογράφος το αποθανάτισε μπροστά από το διάσημο καθεδρικό ναό του Μιλάνου.

Κατά τη διάρκεια της 40ης επετείου του MX, η Mazda αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πρωτότυπο: “Προορίζεται να αμφισβητήσει γνωστές προοπτικές ανοίγοντας νέους ορίζοντες”, σημειώστε επίσης πως το “MX” σημαίνει “Mazda eXperimental”.

Με σχεδίαση σε σχήμα σφήνας, το MX-81 Aria ταίριαζε γάντι στην εποχή του και τα σχέδια του Deschamp για τα Citroën Camargue του 1972 και Lamborghini Athon του 1980 (αμφότερα από τον Bertone) υιοθετούσαν κάτι από το στυλ του. Το ιαπωνικό μοντέλο πάντως είχε καινοτόμα στοιχεία να προσφέρει σε κάθε τομέα, στην εποχή του και όχι μόνο.

Τα παράθυρα, για παράδειγμα, εκτείνονται βαθιά προς τα κάτω και εξασφαλίζουν φωτεινότητα στο εσωτερικό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πίσω παρμπρίζ  είναι επίσης ιδιαίτερα μεγάλο, ενώ, ανοίγει και τραβιέται επίσης προς τα κάτω. Οι πίσω προβολείς ευθυγραμμίζονται κάθετα και ενσωματώνονται στις κολόνες C, κάτι που ήταν εντελώς νέο στις αρχές της δεκαετίας του 1980.

Στο εσωτερικό του MX-81, ο συνδυασμός τιμονιού και οργάνων είναι τεχνικά ο πιο ενδιαφέρων για την εποχή και όχι μόνο. Η έγχρωμη οθόνη βρίσκεται βαθιά στο ταμπλό, κάτι που έχει να κάνει με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό. Όταν το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο αυτή λειτουργούσε, σήμερα δεν συμβαίνει το ίδιο.

Το εκκεντρικό τιμόνι είναι σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί ως τέτοιο – περιβάλλεται στην άκρη της οθόνης και ο οδηγός έπρεπε να τραβήξει τη λαστιχένια διάμετρό του γύρω από τη μη περιστρεφόμενη οθόνη, προκειμένου να το χειριστεί.

Επίσης, σημειώστε πως και τα δύο εμπρός καθίσματα μπορούσαν να στραφούν προς την πόρτα για ευκολότερη είσοδο και έξοδο των επιβατών. Αν μη τι άλλο προχωρημένες λύσεις που δεν είδαμε ποτέ να εφαρμόζονται από τότε σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής ανεξαρτήτως τιμής.


Με κλειστούς αναδυόμενους προβολείς, υαλοκαθαριστήρες με εσοχή και παράθυρα που δεν προεξείχαν από το αμάξωμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του MX-81 λέγεται ότι βρισκόταν στο εξαιρετικό (ακόμη και σήμερα) 0,29 Cd. Απίστευτο…

Το εντυπωσιακό σχεδιαστικά αυτοκίνητο φορούσε έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 130 ίππους και ροπή 186 Nm. Τώρα, για το τι θα κάνει από εδώ και εμπρός η Mazda σχετικά με την επικείμενη αναβίωση του αειθαλούς MX-81, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί. Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης