Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Ποιο ήταν το Mazda με τις ιταλικές ρίζες;
Ο Bertone σχεδίασε το MX-81 Aria για λογαριασμό της Mazda. Τα 40α γενέθλια του MX αποτέλεσαν μια πρώτης τάξης αφορμή προκειμένου οι Ιάπωνες να μπουν στη διαδικασία να εξετάσουν μια πιθανή αναβίωσή του. Λέτε να γίνει πράξη;
Οι Ιάπωνες έδειξαν για πρώτη φορά το πρωτότυπό τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1981. Η σχεδίασή του πιστώνεται στο σχεδιαστή του οίκου Bertone Marc Deschamps, ενώ σαν βάση χρησιμοποιήθηκε το 323 και το οποίο ήταν επίσης διαθέσιμο εκείνη την εποχή με μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Κατά τη διάρκεια της 40ης επετείου του MX, η Mazda αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πρωτότυπο: “Προορίζεται να αμφισβητήσει γνωστές προοπτικές ανοίγοντας νέους ορίζοντες”, σημειώστε επίσης πως το “MX” σημαίνει “Mazda eXperimental”.
Με σχεδίαση σε σχήμα σφήνας, το MX-81 Aria ταίριαζε γάντι στην εποχή του και τα σχέδια του Deschamp για τα Citroën Camargue του 1972 και Lamborghini Athon του 1980 (αμφότερα από τον Bertone) υιοθετούσαν κάτι από το στυλ του. Το ιαπωνικό μοντέλο πάντως είχε καινοτόμα στοιχεία να προσφέρει σε κάθε τομέα, στην εποχή του και όχι μόνο.
Τα παράθυρα, για παράδειγμα, εκτείνονται βαθιά προς τα κάτω και εξασφαλίζουν φωτεινότητα στο εσωτερικό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πίσω παρμπρίζ είναι επίσης ιδιαίτερα μεγάλο, ενώ, ανοίγει και τραβιέται επίσης προς τα κάτω. Οι πίσω προβολείς ευθυγραμμίζονται κάθετα και ενσωματώνονται στις κολόνες C, κάτι που ήταν εντελώς νέο στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Το εκκεντρικό τιμόνι είναι σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί ως τέτοιο – περιβάλλεται στην άκρη της οθόνης και ο οδηγός έπρεπε να τραβήξει τη λαστιχένια διάμετρό του γύρω από τη μη περιστρεφόμενη οθόνη, προκειμένου να το χειριστεί.
Επίσης, σημειώστε πως και τα δύο εμπρός καθίσματα μπορούσαν να στραφούν προς την πόρτα για ευκολότερη είσοδο και έξοδο των επιβατών. Αν μη τι άλλο προχωρημένες λύσεις που δεν είδαμε ποτέ να εφαρμόζονται από τότε σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής ανεξαρτήτως τιμής.
Με κλειστούς αναδυόμενους προβολείς, υαλοκαθαριστήρες με εσοχή και παράθυρα που δεν προεξείχαν από το αμάξωμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του MX-81 λέγεται ότι βρισκόταν στο εξαιρετικό (ακόμη και σήμερα) 0,29 Cd. Απίστευτο…
Το εντυπωσιακό σχεδιαστικά αυτοκίνητο φορούσε έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 130 ίππους και ροπή 186 Nm. Τώρα, για το τι θα κάνει από εδώ και εμπρός η Mazda σχετικά με την επικείμενη αναβίωση του αειθαλούς MX-81, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί. Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr