Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;

Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;

Ένα πρόβλημα που συνεχίζει να εμφανίζεται είναι η συνεχιζόμενη έλλειψη τσιπς που εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα στην παραγωγή των περισσοτέρων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: Τι συμβαίνει με την έλλειψη των τσιπς;
Εκτιμάται ότι η έλλειψη σε τσιπς έχει κοστίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια εξαιτίας της πανδημίας.

Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη από την προσφορά και τη ζήτηση. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να σταματήσουν ή να μειώσουν την παραγωγή. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 σημειώθηκε πτώση 17,7% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ενώ μόνο τον Μάρτιο, η πτώση ήταν συγκλονιστική κατά 38,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019.

Με το πέρας της πανδημίας όμως οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται γρήγορα. Αυτό φαίνεται πως δημιούργησε το πρόβλημα. Τα μικροτσίπ επιτρέπουν τη λειτουργία ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ενός σύγχρονου οχήματος – τα πάντα, από το σύστημα ψυχαγωγίας έως τις περισσότερες βασικές μονάδες ελέγχου κινητήρα.

Οι εταιρείες που παράγουν αυτά τα μικροτσίπ δεν μπόρεσαν να αυξήσουν την προσφορά ανάλογα με την ξαφνική ανάγκη που προέκυψε στη ζήτηση.

Γιατί; Επειδή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα μειώθηκε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζονταν αυτούς τους ημιαγωγούς καθώς μείωσαν την παραγωγή. Αυτό οδήγησε σε μια συνολική μείωση της ζήτησης από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, οι προμηθευτές τσιπς μετατόπισαν την παραγωγή για να καλύψουν άλλες βιομηχανίες, μία από τις οποίες ήταν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.


Η ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης εκτοξεύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ανθρώπους στο σπίτι να ξοδεύουν χρήματα σε νέες τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές, τηλέφωνα και ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Ξαφνικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέρασαν σε δεύτερη προτεραιότητα Τα μικροτσίπ που απαιτούνται για τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου είναι γνωστά ως ανθεκτικά αλλά μακροχρόνια δεν αποδίδουν τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους στους κατασκευαστές. Ως εκ τούτου, η προτεραιότητα παροχής μικροτσίπ στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν στην κορυφή της λίστας για τους κατασκευαστές των μικροτσίπς.

Μερικοί κατασκευαστές είχαν προβλέψει το έλλειμμα των μικροτσίπ και ορισμένοι είχαν ήδη αποφασίσει να ενσωματώσουν κάθετες μονάδες προκειμένου να παράγουν οι ίδιοι αυτά τα μικροτσίπ. Η έλλειψη μπορεί επίσης να αποδοθεί στο γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των ημιαγωγών κατασκευάζονται στην Ταϊβάν.


Ωστόσο, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη λύση δεν θα έρθει σύντομα. Αντίθετα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν τα μικροτσίπ τους σε οχήματα που θα τους αποφέρουν υψηλότερα κέρδη.


Εν τω μεταξύ, η General Motors προβλέπει ότι η έλλειψη τους είναι πιθανό να κοστίσει έως 2 δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη του τρέχοντος έτους, ενώ τόσο η Ford όσο και η Stelantis προβλέπουν ότι οι καθυστερήσεις πιθανότατα θα συνεχιστούν έως το 2022.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης