Στο σφυρί η Ferrari 400 GTi του Piero Ferrari

Στο σφυρί η Ferrari 400 GTi του Piero Ferrari

Με δεδομένο πως οι περισσότερες Ferrari 400 GTi ήταν αυτόματες, το ότι η συγκεκριμένη είχε παραγγελθεί από τον γιο του Enzo με χειροκίνητο κιβώτιο, την κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή.

Ferrari_400_GTi_Pierro_Ferrari_6

O γιος του Enzo Ferrari ήταν ο πρώτος ιδιοκτήτης αυτής της Ferrari 400 GTi και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι πολύ ιδιαίτερο. Είναι του 1983 και όπως προκύπτει, είναι ξεχωριστή για περισσότερους από έναν λόγους. Το ότι κατασκευάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων ενώ οι περισσότερες ήταν αυτόματες, όπως και το ότι ο άνθρωπος που το παρήγγειλε ήταν ο γιος του Enzo, Piero Ferrari, είναι στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο πραγματικά ιδιαίτερο. Η Ferrari 400 GTi δεν ήταν ποτέ η μεγάλη επιτυχία της Ιταλικής εταιρείας, με κυριότερο λόγο τη σχεδίασή της που την καθιστούσε αρκετά «ξένη» ως προς τα πρότυπα των μοντέλων της. Το σχέδιο του αυτοκινήτου έχει την υπογραφή του μεγάλου Leonardo Fioravanti από το studio Pininfarina, του ίδιου που έφερε στο σχεδιαστήριο της εταιρείας τη θρυλική Ferrari 365 GTB/4 Daytona.


Η οικογένεια μοντέλων που περιλάμβανε την 400 GTi, πρακτικά ξεκίνησε με τη Ferrari 365 GT4 2+2. Όταν κυκλοφόρησε το 1972, η Ferrari 365 GT4 2+2 ήταν κάπως αμφιλεγόμενο ως σχέδιο. Ξεκινούσε από τις αισθητικές αρχές της πανέμορφης Ferrari 365 GTC/4 που είχε σχεδιαστεί από τον Filippo Sapino του studio Pininfarina. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 άλλωστε, ο κόσμος του αυτοκινήτου γοητεύτηκε από τις πολύ πιο έντονες γραμμές στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων, μια κατεύθυνση προς την οποία επηρέασαν σημαντικά με τις προτάσεις τους και οι Giugiaro και Gandini. Η 365 GT4 2+2 προχώρησε στην παραγωγή για να προσελκύσει νέο κόσμο, στην καλύτερη περίπτωση το έκανε με όχι ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία πωλήσεων, καθώς περίπου 3.000 αυτοκίνητα πουλήθηκαν. Το νούμερο αυτό ακόμα και σήμερα θεωρείται σημαντικό, αφού σημειώθηκε παρά το γεγονός πως το μοντέλο έμεινε μακριά από μια μεγάλη αγορά με ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι αυτή των ΗΠΑ.

Όλη η οικογένεια των μοντέλων αυτών, βασίστηκε στη χρήση ενός σωληνωτού πλαισίου. Στην προκειμένη περίπτωση, σε σχέση με αυτό της GTC/4, η 400 GTi είχε μια επιμηκυμένη εκδοχή με αυξημένο μεταξόνιο και πάτωμα από fiberglass. Παρά τις σχετικές προσπάθειες, το βάρος δεν ήταν μικρό για τα δεδομένα της εποχής, καθώς έφτανε τα 1.830 κιλά. Η ισχύς προέρχεται από τον Colombo V12 24βάλβιδος με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών, που είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Στην καμπίνα της 400 GTi η πολυτέλεια και η πληρότητα του εξοπλισμού είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά, ενώ αξίζει ιδιαίτερη μνεία στην ευρυχωρία που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 4 επιβατών με τις αποσκευές τους. Η Ferrari 400 GTi που εμφανίζεται εδώ είναι πιο ξεχωριστή από τις περισσότερες και όχι μόνο για το γεγονός ότι είναι εξοπλισμένη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αυτό το αυτοκίνητο παραδόθηκε καινούργιο στο μοναδικό γιο του Enzo Ferrari, Piero Ferrari, γνωστό τότε ως Piero Lardi Ferrari. Ο Piero ήταν ο γιος του Enzo Ferrari και της συντρόφου του από τη δεκαετία του 1930, Lina Lardi. Πέρασε δεκαετίες δουλεύοντας στη Ferrari, ενώ κατέχει και το 10% της εταιρείας ως μέτοχος, καθώς αυτή ήταν η κληρονομία που του άφησε ο πατέρας του. Η Ferrari 400 GTi του Piero Ferrari πρόκειται να δημοπρατηθεί από τη Bonhams και οι τιμή πώλησής της αναμένεται να κυμανθεί από 78.000 έως 110.000 δολάρια- ποσό πολύ λογικό με δεδομένη τη σπανιότητα του μοντέλου αλλά και το ότι μπορεί να αποκτήσει κανείς την πρώτη του Ferrari σχετικά οικονομικά.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης