Ασχετοι και επικίνδυνοι φοροτρίφτες (2)
Τάσος Καραμήτσος
Ασχετοι και επικίνδυνοι φοροτρίφτες (2)
Γράφαμε την προηγούμενη Κυριακή ότι όποιοι είχαν στο υπουργείο Οικονομικών την ιδέα της κατάργησης συλλογής αποδείξεων ως μέσον ελάφρυνσης της φορολογίας έχουν βαθιά άγνοια της αγοράς.
Την Πέμπτη έγινε γνωστό ότι ο Στουρνάρας πήρε πίσω την απύθμενη αυτή ανοησία και μάλιστα σκέφτεται να βάλει και επιπλέον κίνητρα σε όσους φορολογούμενους κομίζουν αποδείξεις υπόπτων για φοροδιαφυγή επαγγελμάτων, όπως γιατροί, δικηγόροι, υδραυλικοί, μηχανικοί κ.λπ.
Την εβδομάδα αυτή οι ίδιοι άνθρωποι περιέλαβαν στο πολυνομοσχέδιο μια διάταξη με την οποία θεσπίζεται (επανέρχεται) ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα.
Αφού, λοιπόν, πήραν την τελευταία τετραετία μια σειρά από πολύ σκληρά μέτρα που διέλυσαν την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα (έχει πέσει έως 80%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία), τώρα της δίνουν τη χαριστική βολή. Τι θα κατορθώσουν όσοι σκέφτηκαν τον φόρο πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα; Πολύ απλά, να επιστρέψουν τις πινακίδες κυκλοφορίας οι περισσότεροι από αυτούς που άντεχαν μέχρι σήμερα αυτό το έξοδο. Και δεν είναι λίγοι. Αποτέλεσμα θα είναι, πρώτον, να μη γίνονται πράξεις αγοράς πολυτελών Ι.Χ., άρα να μην εισπράττει το κράτος φόρους ούτε από πινακίδες, ούτε από τέλη κυκλοφορίας. Δεύτερον, να χάνει το κράτος φόρους από την κατανάλωση της βενζίνης ή του πετρελαίου. Τρίτον, να χάσουν έσοδα -άρα και φόρους- από συναλλαγές οι αντιπροσωπίες, τα συνεργεία και γενικά όλο το κύκλωμα που απασχολείται με τα αυτοκίνητα, το οποίο αριθμεί μερικές χιλιάδες εργαζομένους.
Συμπέρασμα; Ετοιμάζονται να κάνουν άλλη μια λάθος κίνηση, η οποία είναι μαθηματικώς βέβαιον ότι όταν έπειτα από ένα έτος μετρηθεί σε απόδοση (είσπραξη μείον απώλεια εσόδου), το ισοζύγιο θα είναι αρνητικό. Κάπως έτσι έγινε και με την υπόθεση της εξίσωσης τιμής του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, αν και στην περίπτωση του πολυτελούς αυτοκινήτου τα έσοδα θα είναι σχεδόν μηδενικά, αφού στην Ελλάδα της φοροδιαφυγής όσοι είχαν αγοράσει τέτοια αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, τώρα δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, άρα θα αναγκαστούν να τα ακινητοποιήσουν.
Και διερωτάται κανείς: μήπως συνεχίζουν να κάνουν -αυτοί οι τύποι στο υπουργείο Οικονομικών- ό,τι να ’ναι; Πώς εμπιστεύονται οι έχοντες την ευθύνη, δηλαδή ο Σαμαράς και ο Στουρνάρας, συμβούλους που κάνουν τέτοια χονδροειδή λάθη κάθε βδομάδα; Και ποιος τελικά έχει την ευθύνη;
Την εβδομάδα αυτή οι ίδιοι άνθρωποι περιέλαβαν στο πολυνομοσχέδιο μια διάταξη με την οποία θεσπίζεται (επανέρχεται) ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα.
Αφού, λοιπόν, πήραν την τελευταία τετραετία μια σειρά από πολύ σκληρά μέτρα που διέλυσαν την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα (έχει πέσει έως 80%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία), τώρα της δίνουν τη χαριστική βολή. Τι θα κατορθώσουν όσοι σκέφτηκαν τον φόρο πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα; Πολύ απλά, να επιστρέψουν τις πινακίδες κυκλοφορίας οι περισσότεροι από αυτούς που άντεχαν μέχρι σήμερα αυτό το έξοδο. Και δεν είναι λίγοι. Αποτέλεσμα θα είναι, πρώτον, να μη γίνονται πράξεις αγοράς πολυτελών Ι.Χ., άρα να μην εισπράττει το κράτος φόρους ούτε από πινακίδες, ούτε από τέλη κυκλοφορίας. Δεύτερον, να χάνει το κράτος φόρους από την κατανάλωση της βενζίνης ή του πετρελαίου. Τρίτον, να χάσουν έσοδα -άρα και φόρους- από συναλλαγές οι αντιπροσωπίες, τα συνεργεία και γενικά όλο το κύκλωμα που απασχολείται με τα αυτοκίνητα, το οποίο αριθμεί μερικές χιλιάδες εργαζομένους.
Συμπέρασμα; Ετοιμάζονται να κάνουν άλλη μια λάθος κίνηση, η οποία είναι μαθηματικώς βέβαιον ότι όταν έπειτα από ένα έτος μετρηθεί σε απόδοση (είσπραξη μείον απώλεια εσόδου), το ισοζύγιο θα είναι αρνητικό. Κάπως έτσι έγινε και με την υπόθεση της εξίσωσης τιμής του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, αν και στην περίπτωση του πολυτελούς αυτοκινήτου τα έσοδα θα είναι σχεδόν μηδενικά, αφού στην Ελλάδα της φοροδιαφυγής όσοι είχαν αγοράσει τέτοια αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, τώρα δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, άρα θα αναγκαστούν να τα ακινητοποιήσουν.
Και διερωτάται κανείς: μήπως συνεχίζουν να κάνουν -αυτοί οι τύποι στο υπουργείο Οικονομικών- ό,τι να ’ναι; Πώς εμπιστεύονται οι έχοντες την ευθύνη, δηλαδή ο Σαμαράς και ο Στουρνάρας, συμβούλους που κάνουν τέτοια χονδροειδή λάθη κάθε βδομάδα; Και ποιος τελικά έχει την ευθύνη;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα