Τα χαρακτηριστικά των αγοραστών αυτοκινήτων
Τάκης Τρακουσέλλης
Τα χαρακτηριστικά των αγοραστών αυτοκινήτων
Στρατηγική, ανάγκη, άγχος: αυτό είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίες τον Ιούλιο σημείωσαν άνοδο πάνω από 29%!
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ: Οι γνωρίζοντες και αυτοί που ψάχνουν, διαβάζουν και ενημερώνονται ξέρουν ότι αυτή είναι η καλύτερη περίοδος για να αποκτήσει κάποιος το αυτοκίνητο που επιθυμεί. Και εξηγούμαι: η αλλαγή της φορολογικής νομοθεσίας, από το απαρχαιωμένο (έως και γελοίο) καθεστώς των κυβικών στη λιανική -έστω κι αν θα μπορούσε να είναι δικαιότερο-, έριξε τις τιμές σε αρκετά αυτοκίνητα, αλλά και την αύξησε σε κάποια άλλα. Σε ό,τι αφορά αυτά που αυξήθηκαν (κυρίως από μεσαίας κατηγορίας και πάνω, με πλούσιο εξοπλισμό), οι εισαγωγικές στόκαραν αυτοκίνητα με το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς και τα πουλάνε τώρα σε χαμηλότερες τιμές. Βέβαια, αυτά φεύγουν σιγά-σιγά, με τα στελέχη των εταιρειών να είναι σε διαπραγματεύσεις με τα εργοστάσια προσπαθώντας σε αυτά τα μοντέλα να πάρουν ακόμα καλύτερες τιμές, ώστε με το νέο φορολογικό καθεστώς να αυξηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο. Αυτό βέβαια μπορεί να οδηγήσει σε μικρές αυξήσεις των μικρότερων μοντέλων ώστε να ισοφαριστεί η όποια... χασούρα του εργοστασίου. Οπότε αυτή η εποχή είναι η κατάλληλη να κάνει την κίνησή του αυτός που το σκέφτεται και βέβαια που μπορεί.
ΑΝΑΓΚΗ. Η χώρα μας έχει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ. (και όχι μόνο) οχημάτων. Αν συνεχιστεί μάλιστα σε τόσους αργούς ρυθμούς η ανανέωση του στόλου, σύντομα τα αυτοκίνητά μας θα έχουν τα διπλάσια χρόνια παλαιότητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό βέβαια συνεπάγεται ιδιαίτερα επιβαρυμένο περιβάλλον (στην Ευρώπη ο όγκος των αυτοκινήτων είναι προδιαγραφών ρύπων EURO5 και 6 και στην Ελλάδα EURO3 και 4) και αυξημένα κόστη σε κατανάλωση και συντήρηση. Ιδιαίτερα τα μεγάλα αυτοκίνητα δεκαετίας και πάνω, των οποίων η τεχνολογία σε σύγκριση με τα καινούρια σε πολλές περιπτώσεις απέχει παρασάγγας, ζητάνε πολλά σε ζημιές, κατανάλωση, ακόμα και τέλη κυκλοφορίας. Οπότε η αντικατάστασή τους από τους περισσότερους κρίνεται συμφέρουσα, αφού πολύ συχνά όσα πληρώνουν συνολικά για το παλιό θα δώσουν και για την αγορά ενός καινούριου και πιο ασφαλούς αυτοκινήτου.
ΑΓΧΟΣ: Αυτό είναι το πιο περίεργο και συνάμα πιο... αρρωστημένο συναίσθημα κάποιων αγοραστών. Είναι όμως πραγματικότητα. Δημιουργείται από τον μόνιμο φόβο του φημολογούμενου ξαφνικού κουρέματος των καταθέσεων, αλλά και του αδειάσματος των τραπεζικών λογαριασμών από τις εφορίες, που έχει διογκωθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Σου λέει ο άλλος: «Αν είναι να μου τα πάρουν έτσι, καλύτερα ας αγοράσω αυτοκίνητο να το χαρώ κιόλας». Αυτές είναι οι λεγόμενες «αρρωστημένες αγορές» τις οποίες -πιστέψτε με- δεν τις θέλει κάνεις. Η αγορά αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με σκέψη, σύνεση και κυρίως με χαρά.
Οπως και να ’χει, το παραπάνω τρίπτυχο που αναλύσαμε θα χαρακτηρίζει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα, παράλληλα με τη στροφή των αγοραστών από τις πωλήσεις leasing σε αυτές της λιανικής, αφού η φορολογική επιβάρυνση κατά 80% στους κατόχους αυτοκινήτων που αποκτούνται με χρονομίσθωση στρέφει τους αγοραστές στις κλασικές-λιανικές πωλήσεις. Κοινώς, η αγορά και τα χαρακτηριστικά επιλογής αυτοκινήτου των υποψήφιων αγοραστών αλλάζουν άρδην...
ΑΝΑΓΚΗ. Η χώρα μας έχει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ. (και όχι μόνο) οχημάτων. Αν συνεχιστεί μάλιστα σε τόσους αργούς ρυθμούς η ανανέωση του στόλου, σύντομα τα αυτοκίνητά μας θα έχουν τα διπλάσια χρόνια παλαιότητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό βέβαια συνεπάγεται ιδιαίτερα επιβαρυμένο περιβάλλον (στην Ευρώπη ο όγκος των αυτοκινήτων είναι προδιαγραφών ρύπων EURO5 και 6 και στην Ελλάδα EURO3 και 4) και αυξημένα κόστη σε κατανάλωση και συντήρηση. Ιδιαίτερα τα μεγάλα αυτοκίνητα δεκαετίας και πάνω, των οποίων η τεχνολογία σε σύγκριση με τα καινούρια σε πολλές περιπτώσεις απέχει παρασάγγας, ζητάνε πολλά σε ζημιές, κατανάλωση, ακόμα και τέλη κυκλοφορίας. Οπότε η αντικατάστασή τους από τους περισσότερους κρίνεται συμφέρουσα, αφού πολύ συχνά όσα πληρώνουν συνολικά για το παλιό θα δώσουν και για την αγορά ενός καινούριου και πιο ασφαλούς αυτοκινήτου.
ΑΓΧΟΣ: Αυτό είναι το πιο περίεργο και συνάμα πιο... αρρωστημένο συναίσθημα κάποιων αγοραστών. Είναι όμως πραγματικότητα. Δημιουργείται από τον μόνιμο φόβο του φημολογούμενου ξαφνικού κουρέματος των καταθέσεων, αλλά και του αδειάσματος των τραπεζικών λογαριασμών από τις εφορίες, που έχει διογκωθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Σου λέει ο άλλος: «Αν είναι να μου τα πάρουν έτσι, καλύτερα ας αγοράσω αυτοκίνητο να το χαρώ κιόλας». Αυτές είναι οι λεγόμενες «αρρωστημένες αγορές» τις οποίες -πιστέψτε με- δεν τις θέλει κάνεις. Η αγορά αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με σκέψη, σύνεση και κυρίως με χαρά.
Οπως και να ’χει, το παραπάνω τρίπτυχο που αναλύσαμε θα χαρακτηρίζει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα, παράλληλα με τη στροφή των αγοραστών από τις πωλήσεις leasing σε αυτές της λιανικής, αφού η φορολογική επιβάρυνση κατά 80% στους κατόχους αυτοκινήτων που αποκτούνται με χρονομίσθωση στρέφει τους αγοραστές στις κλασικές-λιανικές πωλήσεις. Κοινώς, η αγορά και τα χαρακτηριστικά επιλογής αυτοκινήτου των υποψήφιων αγοραστών αλλάζουν άρδην...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα