Από την Ισπανία για όλο τον κόσμο
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Από την Ισπανία για όλο τον κόσμο

Στο πλαίσιο της πρώτης δοκιμής του νέου Kuga οι λίγοι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου που ήταν καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να μπουν στη μονάδα παραγωγής της Ford στη Βαλένθια και να πάρουν μια γεύση για το τι γίνεται εκεί. Κατ’ αρχάς να ξέρετε ότι αυτά τα 20 χρόνια που είμαι σε αυτό το ρεπορτάζ, σπανίως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανοίγουν τις πόρτες των εργοστασίων τους σε δημοσιογράφους.
Η Ford το έκανε με άνεση, αφήνοντάς τους μάλιστα να τραβήξουν ελεύθερα φωτογραφίες. Στη Βαλένθια, λοιπόν, είδαμε ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια της κόσμου. Πεντακάθαρο σαν ένα νοσοκομείο (όχι δημόσιο), με προηγμένα συστήματα ασφαλείας για τους εργαζομένους και σχεδόν αθόρυβο!
Είδαμε εργαζομένους να τοποθετούν τους κινητήρες, τις αναρτήσεις, τα αμορτισέρ και τα κιβώτια και να μη φορούν προστατευτικά ηχομονωτικά για τα αφτιά τους. Να είναι «δεμένοι» σε έναν ιμάντα ασφαλείας επειδή η ράμπα όπου εργάζονταν ήταν περίπου 2 μέτρα πάνω από το έδαφος, ενώ και ο ρυθμός της παραγωγής (η ταχύτητα του ιμάντα δηλαδή) ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα, έστω και αν η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη - με την υπάρχουσα παραγωγή να μην την καλύπτει. Εκεί, λοιπόν, εκτός του Kuga παράγονται και τα C-Max και Grand C-Μax.
Σε λίγους μήνες μάλιστα θα ξεκινήσει και η παραγωγή του Transit Connect, κάτι που θα φέρει επιπλέον θέσεις εργασίας, προστιθέμενοι στους 6.018 ανθρώπους που ήδη εργάζονται εκεί. Μια μικρή πόλη της Αττικής δηλαδή ζει από τη Ford σε μια πόλη που η ανεργία της είναι πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο της Ισπανίας γιατί, απλά, υπάρχουν εταιρείες σαν τη Ford που έχουν εκεί μονάδες παραγωγής.
Οι Ισπανοί είναι περήφανοι που κατασκευάζουν το πρώτο «παγκόσμιο» αυτοκίνητο της Ford, το Kuga. Από εκεί τα αυτοκίνητα θα φύγουν για να βρουν τον οδηγό τους σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Γιατί λοιπόν αυτή η μονάδα παραγωγής να μην ήταν σε μια περιοχή της χώρας μας με το 27% ανεργίας; Θα το γράψω ακόμα μια φορά: υπήρξε ενδιαφέρον στο παρελθόν από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πού σκάλωσε η υπόθεση; Ρωτήστε τις κυβερνήσεις των απόψεων «δεν θα γίνουμε οι εργάτες-σερβιτόροι της Ευρώπης» και των κομματαρχών τους-συνδικαλιστών…

Στο πλαίσιο της πρώτης δοκιμής του νέου Kuga οι λίγοι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου που ήταν καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να μπουν στη μονάδα παραγωγής της Ford στη Βαλένθια και να πάρουν μια γεύση για το τι γίνεται εκεί. Κατ’ αρχάς να ξέρετε ότι αυτά τα 20 χρόνια που είμαι σε αυτό το ρεπορτάζ, σπανίως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανοίγουν τις πόρτες των εργοστασίων τους σε δημοσιογράφους.

Η Ford το έκανε με άνεση, αφήνοντάς τους μάλιστα να τραβήξουν ελεύθερα φωτογραφίες. Στη Βαλένθια, λοιπόν, είδαμε ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια της κόσμου. Πεντακάθαρο σαν ένα νοσοκομείο (όχι δημόσιο), με προηγμένα συστήματα ασφαλείας για τους εργαζομένους και σχεδόν αθόρυβο!

Είδαμε εργαζομένους να τοποθετούν τους κινητήρες, τις αναρτήσεις, τα αμορτισέρ και τα κιβώτια και να μη φορούν προστατευτικά ηχομονωτικά για τα αφτιά τους. Να είναι «δεμένοι» σε έναν ιμάντα ασφαλείας επειδή η ράμπα όπου εργάζονταν ήταν περίπου 2 μέτρα πάνω από το έδαφος, ενώ και ο ρυθμός της παραγωγής (η ταχύτητα του ιμάντα δηλαδή) ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα, έστω και αν η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη - με την υπάρχουσα παραγωγή να μην την καλύπτει. Εκεί, λοιπόν, εκτός του Kuga παράγονται και τα C-Max και Grand C-Μax.

Σε λίγους μήνες μάλιστα θα ξεκινήσει και η παραγωγή του Transit Connect, κάτι που θα φέρει επιπλέον θέσεις εργασίας, προστιθέμενοι στους 6.018 ανθρώπους που ήδη εργάζονται εκεί. Μια μικρή πόλη της Αττικής δηλαδή ζει από τη Ford σε μια πόλη που η ανεργία της είναι πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο της Ισπανίας γιατί, απλά, υπάρχουν εταιρείες σαν τη Ford που έχουν εκεί μονάδες παραγωγής.

Οι Ισπανοί είναι περήφανοι που κατασκευάζουν το πρώτο «παγκόσμιο» αυτοκίνητο της Ford, το Kuga. Από εκεί τα αυτοκίνητα θα φύγουν για να βρουν τον οδηγό τους σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Γιατί λοιπόν αυτή η μονάδα παραγωγής να μην ήταν σε μια περιοχή της χώρας μας με το 27% ανεργίας; Θα το γράψω ακόμα μια φορά: υπήρξε ενδιαφέρον στο παρελθόν από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κλείσιμο
Πού σκάλωσε η υπόθεση; Ρωτήστε τις κυβερνήσεις των απόψεων «δεν θα γίνουμε οι εργάτες-σερβιτόροι της Ευρώπης» και των κομματαρχών τους-συνδικαλιστών…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης