Απολογισμός 2012
Τάκης Τρακουσέλλης
Απολογισμός 2012
Πραγματικά, τι απολογισμό μπορεί να κάνει κάποιος για μια αγορά η οποία σημειώνει πτώση των πωλήσεων πάνω από 80%; Οι χαμένες θέσεις εργασίας είναι χιλιάδες, με πάμπολλα ικανά στελέχη να αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Πολλές εκθέσεις έκλεισαν, άλλες μείωσαν το μέγεθός τους, ενώ όσοι επιχειρούν στην αγορά δείχνουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν μέχρι τέλους. Κάποιοι λίγοι εισαγωγείς και πολύ περισσότεροι έμποροι στηρίζονται στην «καλή θέληση» των τραπεζών, οι οποίες προκειμένου να κρατήσουν εν ζωή τις επιχειρήσεις -και κατά προέκταση τα εκατομμύρια που έχουν δανείσει- τις αναχρηματοδοτούν, ενώ από τα απαιτούμενα ζητούν μόνο τους τόκους, με το κεφάλαιο να αναβάλλεται προς το παρόν.
Βέβαια, πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι αυτό θα αλλάξει με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, κάτι που θα σημάνει για πολλούς το επιχειρηματικό τους τέλος στην αγορά αυτοκινήτου.
Μέσα σε αυτή την απίστευτη πτώση των πωλήσεων, περίπου οι 50% πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2012 ήταν εταιρικές, οι οποίες σαφώς έχουν μικρότερο κέρδος από αυτό της λιανικής. Υπολογίστε δε σε αυτό και τη ραγδαία μετατόπιση των πωλήσεων σε μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητα (επίσης μικρότερο κέρδος), αλλά και...
UPD:
5
ΣΧΟΛΙΑ
Πραγματικά, τι απολογισμό μπορεί να κάνει κάποιος για μια αγορά η οποία σημειώνει πτώση των πωλήσεων πάνω από 80%; Οι χαμένες θέσεις εργασίας είναι χιλιάδες, με πάμπολλα ικανά στελέχη να αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Πολλές εκθέσεις έκλεισαν, άλλες μείωσαν το μέγεθός τους, ενώ όσοι επιχειρούν στην αγορά δείχνουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν μέχρι τέλους. Κάποιοι λίγοι εισαγωγείς και πολύ περισσότεροι έμποροι στηρίζονται στην «καλή θέληση» των τραπεζών, οι οποίες προκειμένου να κρατήσουν εν ζωή τις επιχειρήσεις -και κατά προέκταση τα εκατομμύρια που έχουν δανείσει- τις αναχρηματοδοτούν, ενώ από τα απαιτούμενα ζητούν μόνο τους τόκους, με το κεφάλαιο να αναβάλλεται προς το παρόν.
Βέβαια, πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι αυτό θα αλλάξει με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, κάτι που θα σημάνει για πολλούς το επιχειρηματικό τους τέλος στην αγορά αυτοκινήτου.
Μέσα σε αυτή την απίστευτη πτώση των πωλήσεων, περίπου οι 50% πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2012 ήταν εταιρικές, οι οποίες σαφώς έχουν μικρότερο κέρδος από αυτό της λιανικής. Υπολογίστε δε σε αυτό και τη ραγδαία μετατόπιση των πωλήσεων σε μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητα (επίσης μικρότερο κέρδος), αλλά και τη σημαντική μείωση των εσόδων των επιχειρήσεων από τις προμήθειες που έπαιρναν από τα χορηγούμενα δάνεια (τα οποία δεν εγκρίνουν πλέον οι περισσότερες τράπεζες) και θα καταλάβετε ότι μιλάμε για μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων από τις πωλήσεις, που φτάνει ακόμα και το 80%.
Για το 2013, τώρα, τα πράγματα για τις περισσότερες εισαγωγικές επιχειρήσεις είναι συγκρατημένα αισιόδοξα. Πολλά στελέχη προβλέπουν μια αγορά στα σημερινά δεδομένα, ενώ κάποιοι λίγοι, πιο ενθουσιώδεις, ευελπιστούν σε πωλήσεις λίγο πιο πάνω, λόγω και της λεγόμενης «ανελαστικής ανάγκης».
Με πολύ… αίμα εργαζομένων, οι εταιρείες έχουν πλέον στηθεί για μια αγορά της τάξης των 60.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, από τα 250.000 πριν από τέσσερα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον ο δανεισμός τους δεν είναι πολύ υψηλός (πράγμα σπάνιο), αυτές θα αντέξουν με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς.
Πολλές εκθέσεις έκλεισαν, άλλες μείωσαν το μέγεθός τους, ενώ όσοι επιχειρούν στην αγορά δείχνουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν μέχρι τέλους. Κάποιοι λίγοι εισαγωγείς και πολύ περισσότεροι έμποροι στηρίζονται στην «καλή θέληση» των τραπεζών, οι οποίες προκειμένου να κρατήσουν εν ζωή τις επιχειρήσεις -και κατά προέκταση τα εκατομμύρια που έχουν δανείσει- τις αναχρηματοδοτούν, ενώ από τα απαιτούμενα ζητούν μόνο τους τόκους, με το κεφάλαιο να αναβάλλεται προς το παρόν.
Βέβαια, πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι αυτό θα αλλάξει με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, κάτι που θα σημάνει για πολλούς το επιχειρηματικό τους τέλος στην αγορά αυτοκινήτου.
Μέσα σε αυτή την απίστευτη πτώση των πωλήσεων, περίπου οι 50% πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2012 ήταν εταιρικές, οι οποίες σαφώς έχουν μικρότερο κέρδος από αυτό της λιανικής. Υπολογίστε δε σε αυτό και τη ραγδαία μετατόπιση των πωλήσεων σε μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητα (επίσης μικρότερο κέρδος), αλλά και τη σημαντική μείωση των εσόδων των επιχειρήσεων από τις προμήθειες που έπαιρναν από τα χορηγούμενα δάνεια (τα οποία δεν εγκρίνουν πλέον οι περισσότερες τράπεζες) και θα καταλάβετε ότι μιλάμε για μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων από τις πωλήσεις, που φτάνει ακόμα και το 80%.
Για το 2013, τώρα, τα πράγματα για τις περισσότερες εισαγωγικές επιχειρήσεις είναι συγκρατημένα αισιόδοξα. Πολλά στελέχη προβλέπουν μια αγορά στα σημερινά δεδομένα, ενώ κάποιοι λίγοι, πιο ενθουσιώδεις, ευελπιστούν σε πωλήσεις λίγο πιο πάνω, λόγω και της λεγόμενης «ανελαστικής ανάγκης».
Με πολύ… αίμα εργαζομένων, οι εταιρείες έχουν πλέον στηθεί για μια αγορά της τάξης των 60.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, από τα 250.000 πριν από τέσσερα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον ο δανεισμός τους δεν είναι πολύ υψηλός (πράγμα σπάνιο), αυτές θα αντέξουν με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς.
Παράλληλα, η παράταση του μέτρου της απόσυρσης αλλά και η ανάγκη για καλύτερη ψυχολογία (το αυτοκίνητο… χρειάζεται καλή ψυχολογία) πιστεύουμε ότι θα ανατρέψουν προς το καλύτερο το κλίμα, κάτι που εκτιμούμε ότι θα φανεί μετά το πρώτο τρίμηνο του 2013. Αλήθεια, ξέρετε πόσο ανάγκη το έχουν αυτό οι 70.000 εργαζόμενοι που έχουν απομείνει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου…
Καλή και πιο αισιόδοξη χρονιά!
Καλή και πιο αισιόδοξη χρονιά!
UPD:
5
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα