Δολοφονία Καρολάιν

trakousel

Νέα φορολογική επιδρομή στο αυτοκίνητο

Τάκης Τρακουσέλλης

Πραγματικά δεν ξέρω αν πρέπει να χαρώ η να ανησυχήσω βλέποντας την αύξηση των εσόδων του κράτους από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτου, στον Προϋπολογισμό του 2012. Είναι απορίας άξιο, με ποιο επιχείρημα το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών προϋπολογίζει αύξηση εσόδων από μία αγορά που η ύφεσή της είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή της χώρα. Πώς είναι δυνατόν οι οικονομικοί εγκέφαλοι της χώρας να προσδοκούν αύξηση δημοσιονομικών εσόδων από μία -σχεδόν- πεθαμένη αγορά τόσο από την κρίση όσο και από την απίστευτη φορομπηχτική πολιτική των τελευταίων δύο ετών.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Προϋπολογισμό που ψηφίστηκε, η κυβέρνηση προσδοκά έσοδα από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ύψους 143 εκατ. ευρώ όταν το 2011 τα έσοδα αυτά θα κλείσουν στα -περίπου- 114 εκατ, δηλαδή κατά 56 εκατ. λιγότερα από ό,τι είχαν προϋπολογίσει το 2011. Για να καταλάβετε τις διαφορές, όλα αυτά τα ποσά βάλτε τα απέναντι στα έσοδα του 2008, που ήταν περίπου στα 800 εκατ. ευρώ, μόνο από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτου, ήτοι σχεδόν το 4% των εσόδων το κράτους σε μία χρονιά...

Πραγματικά δεν ξέρω αν πρέπει να χαρώ η να ανησυχήσω βλέποντας την αύξηση των εσόδων του κράτους από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτου, στον Προϋπολογισμό του 2012. Είναι απορίας άξιο, με ποιο επιχείρημα το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών προϋπολογίζει αύξηση εσόδων από μία αγορά που η ύφεσή της είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή της χώρα. Πώς είναι δυνατόν οι οικονομικοί εγκέφαλοι της χώρας να προσδοκούν αύξηση δημοσιονομικών εσόδων από μία -σχεδόν- πεθαμένη αγορά τόσο από την κρίση όσο και από την απίστευτη φορομπηχτική πολιτική των τελευταίων δύο ετών.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Προϋπολογισμό που ψηφίστηκε, η κυβέρνηση προσδοκά έσοδα από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ύψους 143 εκατ. ευρώ όταν το 2011 τα έσοδα αυτά θα κλείσουν στα -περίπου- 114 εκατ, δηλαδή κατά 56 εκατ. λιγότερα από ό,τι είχαν προϋπολογίσει το 2011. Για να καταλάβετε τις διαφορές, όλα αυτά τα ποσά βάλτε τα απέναντι στα έσοδα του 2008, που ήταν περίπου στα 800 εκατ. ευρώ, μόνο από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτου, ήτοι σχεδόν το 4% των εσόδων το κράτους σε μία χρονιά.

Αυτή η αισιοδοξία των κυβερνώντων για τα έσοδα του 2012 δημιουργεί συγκρατημένες προσδοκίες ότι έχουν επιτέλους καταλάβει ότι τα έσοδα δεν έρχονται με φόρους, οπότε θα προβούν άμεσα σε κάποιες φοροελαφρύνσεις που θα έχουν ως συνέπεια τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων, κάτι που λογικά θα οδηγήσει, όσους έχουν τη δυνατότητα, στις εκθέσεις. Βέβαια αυτό είναι υπεραισιόδοξο σενάριο. Ο φόβος, όμως, ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται για μια νέα φορομπηχτική επιδρομή στο αυτοκίνητο είναι το πιο βάσιμο σενάριο, με τις πληροφορίες μας να αναφέρουν πως οι ιθύνοντες των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος έχουν έτοιμη την αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης με έναν νέο φόρο το ποσό του οποίο θα προκύπτει από τις εκπομπές ρύπων.
Βέβαια ο φόρος αυτός δεν είναι τόσο αθώος, όπως ακούγεται, αφού θα μαγειρευτεί με τέτοιον τρόπο (βλέπε συντελεστές) ώστε τελικά να αυξηθεί η τιμή των μικρών αυτοκινήτων, δηλαδή του 70% της αγοράς σήμερα, και να μειωθεί λίγο η τιμή των μεγάλων κυβικών και των πετρελαιοκίνητων.

Ο θεός (ή έστω η τρόικα) να βάλει το χέρι του γιατί εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες μας, θα είναι η ταφόπλακα στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου των 100.000 εργαζομένων…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network