ΘΕΜΑ στο iPad, μια ιστορία, ένα ευχαριστώ!
Σωτήρης Χιωτάκης
ΘΕΜΑ στο iPad, μια ιστορία, ένα ευχαριστώ!
Έχουν περάσει λίγα λεπτά από τη στιγμή που μια νέα εποχή για τον ελληνικό τύπο ξεκίνησε, απλά, αθόρυβα, με πολύ κόπο, ατέλειωτες ώρες δουλειάς και μεράκι, μια πραγματική δημιουργία.
Είναι μοναδικό το συναίσθημα, είναι – επιτρέψτε μου, συνάδελφοι και αναγνώστες – ιστορική η στιγμή. Όχι μόνο για όλους εμάς στο Πρώτο Θέμα, αλλά για το σύνολο, νομίζω, της ελληνικής έντυπης δημοσιογραφίας που πληρώνει όλο και ακριβότερα το κόστος της κρίσης.
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Έχουν περάσει λίγα λεπτά από τη στιγμή που μια νέα εποχή για τον ελληνικό τύπο ξεκίνησε, απλά, αθόρυβα, με πολύ κόπο, ατέλειωτες ώρες δουλειάς και μεράκι, μια πραγματική δημιουργία.
Είναι μοναδικό το συναίσθημα, είναι – επιτρέψτε μου, συνάδελφοι και αναγνώστες – ιστορική η στιγμή. Όχι μόνο για όλους εμάς στο Πρώτο Θέμα, αλλά για το σύνολο, νομίζω, της ελληνικής έντυπης δημοσιογραφίας που πληρώνει όλο και ακριβότερα το κόστος της κρίσης.
Γιατί δεν είναι μια νέα δημοσιογραφική προσπάθεια. Δεν είναι κάτι που έπρεπε να γίνει, απλά επειδή το κάνουν όλα τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα του κόσμου. Δεν είναι καν μία κίνηση με επιχειρηματική – εμπορική λογική.
Είναι η μετεξέλιξη του δημοσιογράφου και του αναγνώστη, τίποτε λιγότερο.
Σιγά-σιγά, και καθώς νέες εφαρμογές θα εμφανιστούν και καθώς όλο και περισσότερες ταμπλέτες θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, εμείς οι δημοσιογράφοι θα αντιληφθούμε ότι η δύναμη του γραπτού λόγου ολοένα και θα μικραίνει. Ή, σωστότερα, ολοένα και θα χρειάζεται συνδρομή.
Από τι; Μα από την εικόνα, την κίνηση, τον ήχο! Το δημοσιογραφικό προϊόν δεν θα κρίνεται πλέον μόνο από τον τίτλο και την ποιότητα. Θα κρίνεται από μία σειρά πρόσθετων παροχών στον αναγνώστη – πελάτη. Μια συνέντευξη λ.χ. με ένα σημαίνον πρόσωπο θα μοιάζει ελλιπής αν δεν συνοδεύεται από περισσότερες φωτογραφίες από όσες μπορεί να σηκώσει το χαρτί, αν δεν υποστηρίζεται από μία δήλωση του συνεντευξιαζόμενου σε βίντεο. Ομοίως και τα ρεπορτάζ, τα αφιερώματα, οι ειδικές εκδόσεις.
Είναι μοναδικό το συναίσθημα, είναι – επιτρέψτε μου, συνάδελφοι και αναγνώστες – ιστορική η στιγμή. Όχι μόνο για όλους εμάς στο Πρώτο Θέμα, αλλά για το σύνολο, νομίζω, της ελληνικής έντυπης δημοσιογραφίας που πληρώνει όλο και ακριβότερα το κόστος της κρίσης.
Γιατί δεν είναι μια νέα δημοσιογραφική προσπάθεια. Δεν είναι κάτι που έπρεπε να γίνει, απλά επειδή το κάνουν όλα τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα του κόσμου. Δεν είναι καν μία κίνηση με επιχειρηματική – εμπορική λογική.
Είναι η μετεξέλιξη του δημοσιογράφου και του αναγνώστη, τίποτε λιγότερο.
Σιγά-σιγά, και καθώς νέες εφαρμογές θα εμφανιστούν και καθώς όλο και περισσότερες ταμπλέτες θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, εμείς οι δημοσιογράφοι θα αντιληφθούμε ότι η δύναμη του γραπτού λόγου ολοένα και θα μικραίνει. Ή, σωστότερα, ολοένα και θα χρειάζεται συνδρομή.
Από τι; Μα από την εικόνα, την κίνηση, τον ήχο! Το δημοσιογραφικό προϊόν δεν θα κρίνεται πλέον μόνο από τον τίτλο και την ποιότητα. Θα κρίνεται από μία σειρά πρόσθετων παροχών στον αναγνώστη – πελάτη. Μια συνέντευξη λ.χ. με ένα σημαίνον πρόσωπο θα μοιάζει ελλιπής αν δεν συνοδεύεται από περισσότερες φωτογραφίες από όσες μπορεί να σηκώσει το χαρτί, αν δεν υποστηρίζεται από μία δήλωση του συνεντευξιαζόμενου σε βίντεο. Ομοίως και τα ρεπορτάζ, τα αφιερώματα, οι ειδικές εκδόσεις.
Ο δημοσιογράφος μετατρέπεται, ουσιαστικά, σε παραγωγό επικοινωνίας και, ειλικρινά, νομίζω συνάδελφοι ότι ανοίγεται για όλους μας μια ευκαιρία σε ιδιαίτερα δύσκολους καιρούς για την έντυπη δημοσιογραφία. Γιατί ο Τύπος που βρίσκεται σε μια προφανή πτωτική πορεία, παίρνει ανάσα, δύναμη αναγέννησης, νόημα για το αύριο!
Πιστεύω ότι αυτό είναι το ιστορικό σημείο της τεχνολογικής επανάστασης που φέρνει σήμερα το Πρώτο Θέμα στην Ελλάδα και την οποία, αναμφίβολα, θα ακολουθήσουν σύντομα κι άλλα μέσα ενημέρωσης.
Όσο για τον αναγνώστη, πιστεύω ότι επίσης γράφεται και για αυτόν ιστορία!
Γιατί χωρίς επ’ ουδενί να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μια εφαρμογή στην ταμπλέτα μπορεί να υποκαταστήσει την υπερπαραγωγή των σύγχρονων τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων ή την αμεσότητα της ενημέρωσης που προσφέρει το διαδίκτυο, παρέχεται πλέον σε εκείνον η δυνατότητα να ζήσει μια πρωτόγνωρη εμπειρία, συνδυάζοντας τη νηφαλιότητα και την κριτική ματιά που χαρακτηρίζει τον γραπτό λόγο με τη διαδραστικότητα που προσφέρει το ηχητικό ντοκουμέντο, το βίντεο, η γκαλερί φωτογραφιών.
Ο αναγνώστης, έτσι, μετατρέπεται σε συμμέτοχο μιας πιο σύνθετης επικοινωνιακής σχέσης. Διασκεδάζει περισσότερο, γίνεται πιο απαιτητικός, βιώνει την είδηση και τη δημοσιογραφική ανάλυση.
Το Πρώτο Θέμα πρωτοπορεί ξανά, λοιπόν! Και ειλικρινά θέλω να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ:
-Στον Θέμο Αναστασιάδη και στον Τάσο Καραμήτσο που πίστεψαν από την αρχή σε αυτήν την προσπάθεια.
-Στα διευθυντικά στελέχη και τους συναδέλφους για την καθημερινή συνδρομή τους σε πολλά επίπεδα.
- Στον Πάνο Γιαρένιο και στην ομάδα παραγωγής που απαρτίζουν οι Λιάνα Σταφυλίδου – Νικούλη, Σταύρος Κατόπης, Έλενα Λιακοπούλου, Μαρία Στεργιάνου, Χριστίνα Παρασκευά, Κατερίνα Ευθυμίου, Μοσχούλα Μήλιου, Αντωνία Μανδαλά, Στάθης Γκανιάτσας, Βασίλης Κοτζιάς, Μηνάς Αλεφραγκής, Γιώργος Νυδριώτης και Άλκηστις Γιαρένιου – Νικόλτσιου
- Στον Κώστα Ταμπαξή και στους συντάκτες ύλης Μανώλη Καλλιτσάκη, Ελπίδα Καραμάνου, Γιώργο Ματθαίου, Έλενα Παλόγου
-Στην Τζένη Αγιανδρίτη και στον Τάκη Τρακουσέλη για την φροντίδα τους στο People και στο Car&Speed.
- Στο δημιουργικό τμήμα που απαρτίζουν οι Μαρίνα Μανιατέα, Ιωάννα Χρυσάνθου, Ιωάντζελα Πανάγου, Μάκης Ανασιάδης και Κώστας Καγκελάρης
-Την ομάδα των διορθωτών που απαρτίζουν οι Μαρία Αβερκιάδου, Δώρα Μαλανδρινού, Δέσποινα Σμυρνιωτοπούλου, Ειρήνη Πανούση, Λιάνα Καρπούζη και Σωτήρης Γκογκορώσης.
-Στον Δημήτρη Μυλωνά για την τεχνική υποστήριξη στην όλη προσπάθεια
-Στον Ανδρέα Καραγιάννη και τον Διονύση Σκαλτσά για το μάρκετινγκ της έκδοσης
-Στον Γεράσιμο Κατεβάτη και στη Δήμητρα Αιγινήτη για το βίντεο της παρουσίασης
-Στην εταιρεία Bell, τον Κώστα Οικονομόπουλο και τους συνεργάτες του
Και βεβαίως:
-Στον creative director Γιάννη Κιοσόγλου για τον σχεδιασμό της εφαρμογής
-Στον Γιώργο Παπαγεωργίου για την οργάνωση της έκδοσης
-Στον Τάκη Μαρκίδη και την Κατερίνα Αθανασίου για την επιμέλεια της ύλης
-Στον web developer Νίκο Ηλιόπουλο για …όλα!
Φίλοι, συνάδελφοι, αναγνώστες καλό ταξίδι στη νέα εποχή!
Πιστεύω ότι αυτό είναι το ιστορικό σημείο της τεχνολογικής επανάστασης που φέρνει σήμερα το Πρώτο Θέμα στην Ελλάδα και την οποία, αναμφίβολα, θα ακολουθήσουν σύντομα κι άλλα μέσα ενημέρωσης.
Όσο για τον αναγνώστη, πιστεύω ότι επίσης γράφεται και για αυτόν ιστορία!
Γιατί χωρίς επ’ ουδενί να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μια εφαρμογή στην ταμπλέτα μπορεί να υποκαταστήσει την υπερπαραγωγή των σύγχρονων τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων ή την αμεσότητα της ενημέρωσης που προσφέρει το διαδίκτυο, παρέχεται πλέον σε εκείνον η δυνατότητα να ζήσει μια πρωτόγνωρη εμπειρία, συνδυάζοντας τη νηφαλιότητα και την κριτική ματιά που χαρακτηρίζει τον γραπτό λόγο με τη διαδραστικότητα που προσφέρει το ηχητικό ντοκουμέντο, το βίντεο, η γκαλερί φωτογραφιών.
Ο αναγνώστης, έτσι, μετατρέπεται σε συμμέτοχο μιας πιο σύνθετης επικοινωνιακής σχέσης. Διασκεδάζει περισσότερο, γίνεται πιο απαιτητικός, βιώνει την είδηση και τη δημοσιογραφική ανάλυση.
Το Πρώτο Θέμα πρωτοπορεί ξανά, λοιπόν! Και ειλικρινά θέλω να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ:
-Στον Θέμο Αναστασιάδη και στον Τάσο Καραμήτσο που πίστεψαν από την αρχή σε αυτήν την προσπάθεια.
-Στα διευθυντικά στελέχη και τους συναδέλφους για την καθημερινή συνδρομή τους σε πολλά επίπεδα.
- Στον Πάνο Γιαρένιο και στην ομάδα παραγωγής που απαρτίζουν οι Λιάνα Σταφυλίδου – Νικούλη, Σταύρος Κατόπης, Έλενα Λιακοπούλου, Μαρία Στεργιάνου, Χριστίνα Παρασκευά, Κατερίνα Ευθυμίου, Μοσχούλα Μήλιου, Αντωνία Μανδαλά, Στάθης Γκανιάτσας, Βασίλης Κοτζιάς, Μηνάς Αλεφραγκής, Γιώργος Νυδριώτης και Άλκηστις Γιαρένιου – Νικόλτσιου
- Στον Κώστα Ταμπαξή και στους συντάκτες ύλης Μανώλη Καλλιτσάκη, Ελπίδα Καραμάνου, Γιώργο Ματθαίου, Έλενα Παλόγου
-Στην Τζένη Αγιανδρίτη και στον Τάκη Τρακουσέλη για την φροντίδα τους στο People και στο Car&Speed.
- Στο δημιουργικό τμήμα που απαρτίζουν οι Μαρίνα Μανιατέα, Ιωάννα Χρυσάνθου, Ιωάντζελα Πανάγου, Μάκης Ανασιάδης και Κώστας Καγκελάρης
-Την ομάδα των διορθωτών που απαρτίζουν οι Μαρία Αβερκιάδου, Δώρα Μαλανδρινού, Δέσποινα Σμυρνιωτοπούλου, Ειρήνη Πανούση, Λιάνα Καρπούζη και Σωτήρης Γκογκορώσης.
-Στον Δημήτρη Μυλωνά για την τεχνική υποστήριξη στην όλη προσπάθεια
-Στον Ανδρέα Καραγιάννη και τον Διονύση Σκαλτσά για το μάρκετινγκ της έκδοσης
-Στον Γεράσιμο Κατεβάτη και στη Δήμητρα Αιγινήτη για το βίντεο της παρουσίασης
-Στην εταιρεία Bell, τον Κώστα Οικονομόπουλο και τους συνεργάτες του
Και βεβαίως:
-Στον creative director Γιάννη Κιοσόγλου για τον σχεδιασμό της εφαρμογής
-Στον Γιώργο Παπαγεωργίου για την οργάνωση της έκδοσης
-Στον Τάκη Μαρκίδη και την Κατερίνα Αθανασίου για την επιμέλεια της ύλης
-Στον web developer Νίκο Ηλιόπουλο για …όλα!
Φίλοι, συνάδελφοι, αναγνώστες καλό ταξίδι στη νέα εποχή!
Σωτήρης Χιωτάκης
Διευθυντής Ηλεκτρονικών Μέσων
Πρώτο Θέμα
Διευθυντής Ηλεκτρονικών Μέσων
Πρώτο Θέμα
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα