Σπύρος Γκουτζάνης

Να καταργήσουμε τα Πρότυπα Σχολεία ή απεταξάμην την αριστεία

Σπύρος Γκουτζάνης

Μία από τις πρώτες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά, ήταν κατάργηση των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Θα περίμενες κανείς από έναν αριστερό υπουργό να ασχοληθεί και να εξαγγείλει σαν πρώτη προτεραιότητα την αναβάθμιση γενικά των δημόσιων σχολείων. Θα περίμενε ακόμη αν ήταν στ αλήθεια αριστερός να εξαγγείλει την κατάργηση των ιδιωτικών σχολείων, τα οποία βασίζονται σε οικονομικά και ορισμένα από αυτά σε ταξικά κριτήρια, προυποθέτουν την κοινωνική ανισότητα και την αναπαράγουν συστημικά πρώτα στην εκπαίδεση και εν συνεχεία σαν κοινωνική κατάσταση. Ο κ. Μπαλτάς απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών ο ίδιος,  δεν δείχνει να έχει πρόβλημα με την ελίτ του χρήματος που σπουδάζει τα παιδιά της σε καλά σχολεία μακριά από την “πλέμπα”, αντίθετα έχει πρόβλημα με την ελίτ του πνεύματος που καλλιεργούν τα Πρότυπα δημόσια σχολεία που δίνουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως οικονομικού ή κοινωνικού επιπέδου με μόνο κριτήτιο επιλογής την ευφυία και την επιμέλεια στην μάθηση.

Εξίσωση προς τα κάτω

Να θυμίσουμε ότι τα Πρότυπα Σχολεία υπάρχαν παλαιά, καταργήθηκαν στην πρώτη περίοδο του ΠΑΣΟΚ όταν με το επιχείρημα του ελιτισμού επιχειρήθηκε μία εξίσωση των πάντων προς τα κάτω και τα επανέφερε η κα Διαμαντοπούλου με σύμφωνη γνώμη της ΝΔ το 2011 αν και με πολλές ελλείψεις. Τώρα η νέα κυβέρνηση της Αριστεράς αντί να εγκύψει για να τα ενισχύσει και να τα βελτιώσει, να μειώσει τις υπερβολές που παρατηρούνται, θέλει να τα καταργήσει με ψευδεπίγραφα επιχειρήματα περί ευαισθησίας για τους μαθητές. Είπε ο κ. Μπαλτάς: «Να τα επαναφέρουμε, όχι προς Θεού όμως, μ’ αυτό μ αυτό το τρομερό πράγμα που λέγεται αριστεία. Η αριστεία είναι νόμιμη και χρήσιμη, αλλά όταν γίνεται σφραγίδα που μπαίνει στη ζωή ενός παιδιού το ακολουθεί σε όλη του τη ζωή κατά άδικο τρόπο. Δεν είμαστε κατά των εξετάσεων γενικά, αλλά ξέρουμε ότι είναι ένα τεράστιο φορτίο και δεν θέλουμε τα παιδιά να έχουν αυτό το άγχος».

Στα περί ψυχισμού των μαθητών και κόστους εισαγωγής να αναφέρουμε απλώς ότι κανείς δεν υποχρεώνει τους μαθητές ή τις οικογένειές τους να δώσουν εξετάσεις, η μη επιτυχία δεν έχει καμία απολύτως συνέπεια και δεν συνιστά ταπείνωση όταν το ποσοστό εισόδου ανάλογα με το σχολείο είναι ένα στα πέντε έως ένα στα δέκα παιδιά. Το επιχείρημα περί κόστους των φροντιστηρίων είναι απλά ευτελές και ανάξιο λόγου. Όσο για την ρετσινιά της αριστείας δεν θεμελιώνεται σε καμία επιστημονική έρευνα. Αν ήθελε να δει σωστά το θέμα ο υπουργός θα άνοιγε έναν ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους για να βγάλει συμπεράσματα. Άλλωστε το θέμα των Πρότυπων δεν επείγει, υπάρχουν άλλα πολύ πιο σημαντικά να αντιμετωπίσει.

Εκτεταμένος διάλογος

Τον διάλογο για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία άνοιξε ένα άλλο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ο πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Θεοδόσης Πελεγρίνης ο οποίος στο φύλλο της Αυγής της 25ης Ιανουαρίου αφού εξέθετε πολύ πιο αναλυτικά τις συνέπεις των Προτύπων στον ψυχισμό των μικρών μαθητών έγραφε για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία: “οι μαθητές που προορίζονται να δώσουν τις εισαγωγικές αυτές εξετάσεις υποβάλλονται σε φροντιστήρια. Είναι προφανές ότι της φροντιστηριακής αυτής προετοιμασίας μπορούν να τύχουν μαθητές των οποίων οι οικογένειες έχουν την οικονομική ευχέρεια να τους την προσφέρουν. Έτσι, όμως, με το πρόσχημα της αριστείας, εισάγονται στην εκπαίδευση από την πίσω πόρτα οι κοινωνικές και οι οικονομικές ανισότητες”. Ο κ. Πελεγρίνης δεν έχει κανένα πρόβλημα με τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες των ιδιωτικών σχολείων αλλά με αυτές που δήθεν δημιουργούν οι εξετάσεις για τα πρότυπα.

Βεβαίως και ίδιος αναγνωρίζει ότι: “Ουδείς, ασφαλώς, δικαιούται να αμφισβητήσει το δικαίωμα των άριστων ελληνόπουλων να διεκδικούν μια θέση σε ένα περιβάλλον μαθησιακό τέτοιο που να ανταποκρίνεται στο υψηλό πνευματικό επίπεδό τους. Για την ικανοποίηση του δικαιώματος αυτού, ωστόσο, απαιτείται, ενδεχομένως, η δημιουργία ενός άλλου θεσμού, του θεσμού του σχολείου αριστείας, ο οποίος θα πρέπει να σχεδιαστεί εξ υπαρχής στη βάση διεθνών προδιαγραφών και αφού ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της κοινωνίας μας και εξεταστεί η παιδαγωγική του λειτουργία”. Δηλαδή ας τα καταργήσουμε τώρα τα Πρότυπα και μετά ας μπούμε στην ατέρμονη διαδικασία της επανίδρυσής τους που δεν θα γίνει ποτέ. Ράβε ξήλωνε δουλειά να μην σου λείπει...

Στον κ. Πελεγρίνη απάντησε από τις στήλες της Αυγής μία εβδομάδα αργότερα ο κ. Μάριος Μπαχάς πρόεδρος των αποφοίτων του Βαρβακείου με άρθρο του στο οποίο πέραν των δικών του επιχειρημάτων παραθέτει τοποθέτηση επί του θέματος του πρώην Προέδρου του Συνασπισμού κ. Νίκου Κωνσταντόπουλου ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων: “Γι' αυτό χρειάζονται και τα Πρότυπα Σχολεία, στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής λειτουργίας που επιτρέπει και ωθεί τον κάθε μαθητή να φτάσει όσο πιο βαθιά μπορεί μέσα του κι όσο πιο μακριά μπορεί στον κόσμο. Που δεν 'τιμωρεί' αυτόν που τρέχει πολύ, βάζοντας του φρένο, ούτε 'παραμελεί' αυτόν που δεν τρέχει πολύ, αφήνοντάς τον στη χαμηλή του ταχύτητα. Που δεν ιδεολογικοποιεί τον ελιτισμό, ούτε ενοχοποιεί την αξιοκρατία...Να παρατηρήσω ότι ήταν Δημόσια Σχολεία τα Πρότυπα και την προσφορά τους δεν τόλμησε κανείς να αμφισβητήσει. Μόνο ανόητοι λαϊκισμοί θεώρησαν εξισωτισμό την κατάργησή τους, θεωρώντας την αξιολόγηση αντιδημοκρατική πρακτική”.

ΣΧΟΛΙΑ (37)

Πειραματισμοί...

Ας ερευνήσουν επιστημονικά αν όντως αυτά τα σχολεία έπαιξαν το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκαν(ποιοι πειραματισμοί;),γιατί επί πολύ μεγάλο διάστημα αρκετοί εκπαιδευτικοί προσκείμενοι στα κόμματα εξουσίας "τρύπωναν" σε αυτά τα σχολεία χωρίς κανένα προσόν επειδή το ωράριο είναι κατά πολύ μειωμένο(δεν επιθυμώ να μειώσω το σημαντικό έργο ικανών εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν με την αξία τους.)Και πού να ερευνήσει κάποιος τα "άριστα" σχολεία της ΕΟΚ ,όπου αποσπάσθηκαν σχεδόν όλοι οι "ημέτεροι"έναντι τεραστίων μισθών χωρίς προσόντα.Εκεί θα βρείτε "άριστα κονναί".Σε αυτοί τη χώρα πάσχουμε από τους "αριστο"κάπηλους,τους "πατριδο"κάπηλους και όλους τους ιδιοτελείς που μιλούν "επί παντός επιστητού"ενώ είναι πλήρως αδαείς.

GDG

Αν ο κ. Αριστείδης θεωρεί την αριστεία ρετσινιά, θα πρέπει να αλλάξει το όνομά του σε "Ρετσινίδη". Ή να το καταργήσει εντελώς...

MAMA ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ

Λάμπρος

Προσωπικά δεν με εκπλήσσει η απόφαση αυτή του Υπουργού Παιδείας. Με βρίσκει προετοιμασμένο, αφού την θεωρώ συνυφασμένη με την διαφαινόμενη συνολική πολιτική της Κυβέρνησης για την Παιδεία, που τεκταίνεται αρχόμενη από την πρόθεση για κατάργηση του νόμου Διαμαντοπούλου που τον ψήφισαν, αν δεν κάνω λάθος, πάνω από 250 βουλευτές. Κατάργηση λοιπόν της Αριστείας, κατάργηση των προτύπων Σχολείων, κατάργηση του νόμου για τα ΑΕΙ, κοκ. Μα θα μου πεις μπορεί να έχουν σχέδιο. Δεν ξέρω...μπορεί. Προς το παρόν το μόνο που βλέπω είναι η πρόθεση για επαναφορά της Παιδείας σε μια όψιμη μεταπολιτευτική κατάσταση, που για τα Πανεπιστήμια σημαίνει κακώς εννοούμενη κομματικοποίηση, κακώς εννοούμενο "άσυλο" κλπ, για τα δε πρότυπα Σχολεία σημαίνει πράγματι κατάργηση -αν δεν κάνω λάθος- όπως έκανε το ΠΑΣΟΚ, όταν προ αμνημονεύτων χρόνων ήλθε για πρώτη φορά στην εξουσία. Αυτό βλέπω...Πρότυπα δυτικοευρωπαϊκά, όραμα αντάξιο της εποχής μας και πρόοδο δεν βλέπω...

o.w 16 *

Όπου και να ταξιδέψω η "Αριστεία" με σκοτώνει. Η απαράμιλλη αβρότητα τους με σκλαβώνει, ο δε πολιτισμός τους με θανατώνει. Ούτε μία σπιθαμή τούτης της ευλογημένης γης, από το ταπεινότερο καλύβι, μέχρι τα πλέον περίλαμπρα παλάτια των πλουτοκρατών και των εξουσιαστών, που να μην κυβερνάται από τους αριστότερους των αρίστων. Πόση αριστεία να αντέξει ακόμη αυτός ο έρμος τόπος ...θα εκραγεί εκτοξευόμενος στο διάστημα ... έλεος ... Άριστοι Άρχοντες ανοίξτε μια σχισμή τοσοδούλα, όσο χρειάζεται να εισέλθει ένας & μοναδικός Βάρβαρος, προτού καταρρεύσει το βασίλειο λόγω αριστείας. ========================================================================================= Η εκδίκηση των μαϊμούδων = όταν χρεοκόπησε η χώρα των "αρίστων"

o.w 16 *

Άτιμη μνήμη να μην υπήρχες ! ( ως θεμελιώδη προϋπόθεση ευτυχίας κατά το Αινστάϊν ευαγγέλιο, γιά να μην πονάς ). Πρώτη κυριακή 11-10- 2009 μετά την έλευση του κορμί-μεσσία (ΓΑΠ), το Π.Θ κάνει αφιέρωμα στις ελληνικές επιχειρήσεις, φιλοξενώντας τις σημαντικότερες εξ' αυτών, μαζί με τις δηλώσεις των ιδιοκτητών & γεν.δ/ντών, για τις λαμπρές, πρωτόγνωρες ευκαιρίες κατάκτησης του σύμπαντος !!! Ακόμη και ο πλέον εγκρατής, δύσπιστος, ζηλόφθονος αναγνώστης σιωπηλά θα ομολογούσε ότι απέχουμε αν όχι ένα, τουλάχιστον δύο βήματα από τον παράδεισο. Όλα τα σχόλια εκινούντο σε αυτή την κατεύθυνση, με εξαίρεση έναν ασήμαντο σχολιαστή ο οποίος είχε γεμίσει όλο τον διαθέσιμο χώρο του σχολίου αναγράφοντας 100 + φορές : * Brain Drain . Μετά από έξι χρόνια, όλοι οι προφήτες ανακάλυψαν τον τροχό, και θρηνούν κροκοδειλίως την απώλεια μέχρι στιγμής 300.000 αρίστων. Εξαγωγή λοιπόν του συνόλου διαμαντιών με παράλληλη εισαγωγή μεταλλικών αγκαθιών. Η τελειότερη εμπορική ανταλλαγή πού υπάρχει στην ανθρώπινη ιστορία !!! χαρίζοντας στους εφευρέτες / εφαρμογείς το διαρκές Νόμπελ της Μ ιδιότητας εις νιοστήν. Αν ρωτήσει κάποιος τον Ξέρξη αμφιβάλλει ότι θα του υποδείξει τον Εφιάλτη ως τον αριστότερο των αρίστων ; ο Αλή Πασάς τον Πήλιο Γούση ; οι Όθων, Άδολφ, Άντζελα, τους Κωλέτμπόϋς, Τσολάκμποϋς, Σάμ-Βάγγ και Κουίσλινγκ ;;; Υπάρχει σημαντική απόσταση ακόμη να διανυθεί μέχρι του σημείου εκείνου που θα έχει εξαχθεί και το τελευταίο θραύσμα διαμαντιού, τα αυτόχθονα υποζύγια θα φθίνουν γεωμετρικώς μέχρι εξαφανίσεως, και τα εισερχόμενα αγκάθια θα στολίζουν τον κήπο της Τούρκ-κοτσαμπασίας. Οι Βέζυρονταβάδες φρουρούμενοι από άγρυπνους Γενιτσαριώτες, περιστοιχισμένοι από Φανάρικρατιότες θα απολαμβάνουν γιουσουφάκια & χανουμάκια, και οι Σουλτάνοι της Γουόλ & του Σίτυ, θα συνεχίζουν να ασκούν την παλιά χρυσή μου τέχνη κόσκινο.

Βασίλης

Άνθρωποι οι οποίοι δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν από μόνοι τους την "αριστεία" αλλά αναρριχήθηκαν με τα χρήματα του "μπαμπά" (κολέγιο Αθηνών) ή με τον συνδικαλισμό και τον κομματισμό (υπουργικές θέσεις) έχουν το ΘΡΑΣΟΣ να μιλούν για αυτήν και να θέλουν να την καταργήσουν. ΝΑΙ είμαστε όλοι ίσοι αλλά ΟΧΙ ίδιοι!!!

Απόφοιτος Ιωνιδείου Προτύπου Σχολής

Μην σας κάνει εντύπωση. Η Αριστερά στην Ελλάδα ανέκαθεν υποβίβαζε τα δημόσια σχολεία (βλ. κατάργηση προτύπων, καταλήψεις, άρνηση αξιολόγησης) και έστελνε μαθητές με προσόντα στα ιδιωτικά...

...

... αναρωτιέμαι αν στη Β. Κορέα ή στην Κούβα δεν υπάρχει αξιολόγηση στους δασκάλους, ειλικρινά...

stella

Άλλο πρότυπο και άλλο πειραματικό !!!!!Όποιος δεν καταλαβαίνει την διαφορά...τι να πω.........

Παναγιώτης

Δυστυχώς η προχειρότητα διέπει δυστυχώς και το νέο υπουργό. δυστυχώς πάει να καταγήσει εναν υγιή θεσμό στη νηπιακή του ηλικία. μόνο οι διδάσκοντες μπορούν να εκτιμήσουν πόσο ωφελούν οι εξετάσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα στα Πρότυπα. απλά βελτίωσαν το μέσο όρο των μαθητών στο δημόσιο σχολείο. θα έπρεπε να γενικεύσει το θεσμό αντί να τον καταργήσει.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία