miltiadis

Η εκπαίδευση, μόνη λύση για το δημογραφικό

Μιλτιάδης Νεκτάριος

Σε προηγούμενο άρθρο («Πρώτο Θέμα», 30/6/2019) έχουμε διατυπώσει την άποψη ότι το δημογραφικό πρόβλημα απειλεί την εθνική επιβίωση της χώρας και μπορεί να αντιμετωπιστεί με την αύξηση των γεννήσεων, την παλιννόστηση Ελλήνων μεταναστών και ομογενών, καθώς και τις επιλεγμένες ροές αλλοδαπών μεταναστών. Αυτά τα μέτρα, όμως, αποτελούν την «αναγκαία συνθήκη» για την επιβίωση της χώρας μακροχρόνια

Η «ικανή συνθήκη» είναι η δραστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, η οποία: (α) θα συμβάλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, και (β) θα σφυρηλατήσει την εθνική συνείδηση, η οποία αποτέλεσε την ενοποιητική ουσία του Ελληνισμού στους αιώνες της Ιστορίας του.

Η εκπαιδευτική διαδικασία στην Ελλάδα διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων σε όλη τη διάρκεια του νέου ελληνικού κράτους μέχρι τη Μεταπολίτευση. Στη διάρκειά της το σκληρό και απαιτητικό σύστημα εκπαίδευσης της χώρας άρχισε να αποκτά σημαντικά περιθώρια αυξανόμενης ελαστικότητας με την πάροδο του χρόνου. Το σημερινό άθλιο επίπεδο εκπαίδευσης, με βάση διεθνείς συγκριτικές μελέτες αλλά και την απλή παρατήρηση των χώρων των πανεπιστημίων, απεικονίζει τη διαχρονική αδιαφορία των διαδοχικών κυβερνήσεων στον πιο σημαντικό παράγοντα που καθορίζει τη μακροχρόνια βιωσιμότητα της χώρας. Αυτό δεν αφορά μόνο τις εθνομηδενιστικές κυβερνήσεις που συνειδητά στοχεύουν στην πνευματική ισοπέδωση του πληθυσμού, αλλά και τις κυβερνήσεις του Κέντρου και της Δεξιάς. Η μεταπολιτευτική κουλτούρα των «δικαιωμάτων» επεκτάθηκε ταχύτατα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στα δημοτικά και τα γυμνάσια, με την πίεση των γονέων, οι εκπαιδευτικοί ελαστικοποίησαν τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών, ενώ το αρμόδιο υπουργείο δεν αξιολόγησε ποτέ τη δουλειά των διδασκάλων. Η «δωρεάν δημόσια εκπαίδευση» οδηγούσε το σύνολο των μαθητών του Λυκείου στα φροντιστήρια για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια. Ο λαϊκισμός των κυβερνήσεων κατάργησε ακόμα και τη βάση του «10» για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα να έχει σήμερα η χώρα μας τους περισσότερους πτυχιούχους (σε σχέση με τον πληθυσμό) στην Ευρώπη, ενώ αργά αλλά σταθερά απομειώθηκε και εξαφανίστηκε η επαγγελματική εκπαίδευση, που αποτέλεσε τη βάση της ελληνικής οικονομίας μέχρι τη Μεταπολίτευση. Επειδή η ανασυγκρότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι πλέον ο κυριότερος παράγοντας για την επιβίωση της χώρας, προτείνονται τέσσερις δέσμες πολιτικών:

Πρώτον, ο ανασχεδιασμός της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στη βάση νέων προτύπων και λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές, ούτως ώστε να αυξηθούν σημαντικά οι γνώσεις των μαθητών. Ακριβώς στο επίπεδο αυτό χτίζεται και η εθνική συνείδηση.

Δεύτερον, η μετατροπή των Λυκείων σε σχολές προετοιμασίας για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών, με κατεύθυνση είτε τα πανεπιστήμια (για όσους μπορούν να περάσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις), είτε την επαγγελματική εκπαίδευση για όσους το επιθυμούν ή για όσους αποτυγχάνουν να εισέλθουν σε αυτά. Στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς έχει ολοκληρωθεί σχετική μελέτη για την επαναθεμελίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα με βάση το αντίστοιχο μοντέλο της Γερμανίας. Η προβλεπόμενη πιστοποίηση των αποφοίτων των επαγγελματικών σχολών θα δημιουργήσει τα «μεσαία» στελέχη που αναζητούν ματαίως οι ελληνικές επιχειρήσεις μεταξύ των σημερινών πτυχιούχων των πανεπιστημίων.

Τρίτον, η Ανώτατη Εκπαίδευση χρειάζεται μία μόνο μεταρρύθμιση: την πλήρη αυτονόμηση των πανεπιστημίων από το υπουργείο Παιδείας, ιδιαίτερα μετά τα όσα συνέβησαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων από το κράτος μπορεί να διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα, με την προϋπόθεση ότι τα πανεπιστήμια θα οργανώσουν ελεύθερα τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, ώστε να αντλήσουν πρόσθετα έσοδα, όπως προτείνεται παρακάτω. Σε μια τέτοια περίπτωση, και σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των φοιτητών, τα ελληνικά πανεπιστήμια θα είναι σε θέση να απογειώσουν τις επιδόσεις τους.

Τέλος, το επιστέγασμα των παραπάνω μέτρων θα είναι η ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων με την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο, με στόχο την προσέλκυση φοιτητών από την Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Μέση Ανατολή, την Κίνα και την Αφρική. Τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα είναι: (α) η οικονομική ενίσχυση των πανεπιστημίων από τα δίδακτρα που θα εισπράττουν, (β) η σημαντική αύξηση του διδακτικού και του διοικητικού προσωπικού, (γ) η δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και η αναζωογόνηση των τοπικών οικονομιών σε όλες τις περιφέρειες της χώρας όπου υπάρχουν πανεπιστήμια, και (δ) η καταξίωση της Ελλάδας ως διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου, γεγονός που είναι απόλυτα συμβατό με την Ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας. Εάν είχαμε ανοίξει τα πανεπιστήμιά μας προς μια τέτοια κατεύθυνση στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν κατέρρευσε η Σοβιετική Ενωση, θα είχαμε αναλάβει την εκπαίδευση του μεγαλύτερου μέρους των νέων γενεών των χωρών των πρώην σοβιετικών δημοκρατιών στα γνωστικά αντικείμενα των Οικονομικών, των Χρηματοοικονομικών και της Διοίκησης Επιχειρήσεων. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι το υφιστάμενο σύστημα εκπαίδευσης προκαλεί μόνιμη βλάβη στα συμφέροντα της χώρας. Μια ριζική μεταρρύθμιση, αφενός, θα δημιουργήσει τις συνθήκες σφυρηλάτησης της εθνικής συνείδησης που θα είναι απαραίτητη για τις επόμενες δεκαετίες όταν η χώρα θα προσπαθεί να αντιστρέψει τις συνέπειες της γήρανσης του πληθυσμού και, αφετέρου, θα συμβάλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, καθώς και στη δημιουργία του μεγαλύτερου εκπαιδευτικού κέντρου στη ΝΑ Ευρώπη.

ΣΧΟΛΙΑ (14)

Η λυση στο δημογραφικο

ειναι να ξαναφτιαχθει η Ελλαδα συθεμελα. Το οποιο σημαινει να φτιαχθει μια Ελλαδα στην οποια τυπου σαν τον Κουλη, τον Αλιεξη και την χαζοΦωφη, για να μη μιλησω για τα αλλα τσιρκα, την Βουλη και την εξουσια δε θα την εβλεπαν ουτε με το κυαλι. Γι αυτο και κανεις τους δεν ενδιαφερεται να εφαρμοσει πραγματικες λυσεις Γιατι οι λυσεις αυτες, απειλουν την ιδια τους την υπαρξη και τις μελλοντικες πολιτικες καριερες των τεκνων τους

Prof.Lysimachos

Κυριε Νεκταριε, 1.Φαινεται οτι δεν ζειτε στην Ελλαδα,γιατι εισθε εκτος τοπου και χρονου!.. Για να σπουδασει ορθα και αυτο ,που θελει ενας νεος , στην Ελλαδα ειναι σχεδον αδυνατον .Για το εξωτερικο χρειαζεται μπολικο ζεστο χρημα.Αυτο το διαθετουν οι φοιτωντες π.χ. στο Κολλεγιο.Ολοι οι "μεγαλοι " πολιτικοι μας περασαν απο το κατωφλι του καταστηματος αυτου.Επισης, αν εχεις συναλλαγμα, ως χορηγος ,μπορεις να φοιτησεις π.χ. στο Harvard. 2. Oλες οι κυβερνησεις (ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,Συριζα) φροντισαν για την επιλυση του δημογραφικου προβληματος μονοσημαντα!..Ας ειναι καλα οι πασης φυσεως μουσουλμανοι, οι οποιοι απολαμβανουν τα παντα και γεννοβολουν ασυστολα.Φερουν και τον ανυπαρκτο πολιτισμο τους.Πηγαινετε σε μια λαικη αγορα ,για να διαπιστωσετε τα λεγομενα μου. 3. Τελος, η αποκτηση ενος τεκνου θεωρειται τεκμηριο!..

dinos

Η λύση για το δημογραφικό είναι αυτή. α) Χαμηλή φορολογία για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων. β) Αρνητικός φόρος εισοδήματος για τα νέα ζευγάρια, που θα αυξάνεται αναλόγως με τα παιδιά που έχουν, παράδειγμα. Ένας νέος και μία νέα αγαπιούνται όμως ο καθένας τους έχει εργασία που τους αποδίδει από 300 ευρώ. Άρα αδύνατον να παντρευτούν. Έρχεται εδώ ο αρνητικός φόρος εισοδήματος που επιχορηγεί τους δύο νέους να κάνουν οικογένεια με πραγματικό χρήμα που θα αναπληρώσει την συνθήκη για δημιουργία οικογένειας. Που θα βρεθεί το χρήμα; Από περιστολή του Δημοσίου και μείωση των υψηλών συντάξεων. Έτσι θα σταματήσουν να παίρνουν επιδόματα κάποιοι μόνο και μόνο επειδή ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη ομάδα. Χρήματα θα παίρνουν μόνο όσοι εργάζονται. Μπας και με αυτόν τον τρόπο ξεκουνηθεί η νεολαία μας που "αράζει" στις καφετέριες περιμένοντας δουλειές όπως τις επιθυμούν.

Άλκης

Πράγματι, η "εκπαίδευση" κάθε Ασιάτη και Αφρικανού και ο εξοστρακισμός της νεολαίας μας στο εξωτερικό θα δώσουν τη λύση στο δημογραφικό ...

Chris

Ίσως το πιο άστοχο άρθρο που έχω διαβάσει. Τι σχέση έχει το δημογραφικό με την παρεχόμενη εκπαίδευση; οι μουσουλμανικές χώρες, που γεννοβολούν αβέρτα, έχουν καλή εκπαίδευση; τι σχέση έχει η εκπαίδευση με την εθνική συνείδηση; οι Έλληνες, επί τουρκοκρατίας, που κράτησαν την εθνική συνείδηση επί 400 χρόνια, είχαν καλή εκπαίδευση; που έθρεφε την εθνική τους συνείδηση; το δημογραφικό πρόβλημα, στη δύση, έχει να κάνει με την καταστροφή των παραδοσιακών αξιών, και την απαξίωση της οικογένειας. Και η έλλειψη εθνικής συνείδησης, ακριβώς έχει τις ίδιες ρίζες. Και τα δύο προβλήματα, μεγαλώνουν λόγω της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση, εξάλλου, πάντα υπηρετεί το σύστημα. Χρειαζόμαστε αλλαγή συστήματος αξιών, και όχι εκπαίδευση που θα υπηρετεί καλύτερα τις υπάρχουσες αξίες.

Idiocracy

(Παρακαλώ επιτρέψτε το σχόλιο με το σύνδεσμο.) https://www.youtube.com/watch?v=-N9nVLXMhPc

SPARTA.

Ή Ελλάδα του Τσίπρα αγαπητέ κύριε Νεκτάριε, είχε επενδύσει για λύση του δημογραφικού της στον εποικισμό της χώρας από τους Ισλαμιστές λαθρομετανάστες.Έτσι ήρθαν στην Ελλάδα Πακιστανοί ,Αφγανοί, Αλβανοί, Σύριοι, Σομαλοί, Γεωργιανοί χωρίς κανένα μορφωτικό επίπεδο και την ίδια ώρα οι επιστήμονες Έλληνες έφευγαν από το γκουλάγκ του ΣΥΡΙΖΑ για το εξωτερικό μόνιμα και για πάντα. Χρειάζεται εκπαίδευση με βάρος στις νέες γενιές των Ελλήνων.Να μου πείς πόσοι θα είναι από εδώ και στο εξής Έλληνες με τέτοια βίαια μίξη αλλοδαπών λαθρομεταναστών, αυτό πλέον είναι άλυτο ζήτημα.

καλώς τον κι ας άργησε

η αρχή έγινε με τη διαμαντοπούλου, ακολούθησε ο χρυσοχοϊδης και άλλοι, που λάκισαν από το χώρο του πασοκ για τη νουδού! τώρα μας ζαλίζει τον πολιτικό έρωτα ο προαναφερόμενος. είμαι σίγουρος ότι κάπου θα τον χώσει κι αυτόν ο κούλης. αν θέέι να αρθρώσει συγκεκριμένο-εφαρμοσμένο πολιτικό λόγο, ας μας μιλήσει για τα σκάνδαλα του ικα στην εποχή του.... ή για τα οικόπεδα στην αίγινα. ΚΟΥΛΗ, ΠΡΟΣΕΧΕ!

Αυτή είναι η αλήθεια παίδες. Αυτή.

Αγαπάς τον Έλληνα;;; Διωχτον στο εξωτερικό. Η μόνη λύση σωτηρίας. Οι άλλοι ας κάτσουν εδώ, στη φτώχεια τους και στη μιζέρια τους, να ανακυκλώνουν τα ίδια και τα ίδια, παρέα με όλη την νέα εισαγωμενη και μη, "αφρόκρεμα".

1-child policy παγκοσμίως

Ας απαγορευθεί παγκοσμίως το 2ο παιδί μέχρι ο πληθυσμός να μειωθεί στα 1 με 2 δις.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία