tsaousis_kostas

Ποιος φοβάται την οικονομία της φιλοξενίας;

Κώστας Τσαούσης

Ο κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος είναι ο εκπρόσωπος της νέας γενιάς ενός οικογενειακού επιχειρηματικού ομίλου – ο όμιλος Aldemar είναι μία από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα, με συνολική δυναμικότητα 5.500 κλινών, 1.400 εργαζομένους, και ένα πορτφόλιο 8 Πολυτελών Ξενοδοχείων και 2 Κέντρων Θαλασσοθεραπείας σε 3 στρατηγικούς προορισμούς: Κρήτη, Ρόδο και Πελοπόννησο- που θεωρείται μία από τις πιο δυναμικές παρουσίες στο χώρο της ελληνικής φιλοξενίας. Άλλωστε, και ο ίδιος δεν χάνει ευκαιρία να τονίσει ότι πλέον έχουμε περάσει από την εποχή του (γενικού) τουρισμού στην εποχή της οικονομίας της φιλοξενίας. Και ως οικονομία της φιλοξενίας νοείται «το επιχειρηματικό οικοσύστημα στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα επαγγέλματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον κλάδο του τουρισμού». Μάλιστα, στο οικοσύστημα, όπως δεν κουράζεται να εξηγεί ο κ. Αγγελόπουλος, ανήκουν ακόμη και κατά τόπους επαγγελματίες οδηγοί ταξί, οι ελαιοχρωματιστές αλλά και οι τοπικοί παραγωγοί τροφίμων και ποτών… Αλλά, για να το πάμε λίγο παραπέρα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σε αυτό το δυναμικό οικοσύστημα είναι και η τοπική ταβέρνα με καλό ελαιόλαδο, την σαλάτα με την φρέσκια ντομάτα την μυρωδάτη ρίγανη και την αυθεντική φέτα, το επώνυμο κρασί και την καθαρή τουαλέτα

Με άλλα λόγια, η οικονομία της φιλοξενίας είναι η υιοθέτηση από κυβερνώντες, δημόσια διοίκηση, τοπικούς άρχοντες και επιχειρηματίες ενός διαφορετικού τρόπου προσέγγισης της ολοκληρωμένης εμπειρίας του ταξιδιώτη που έρχεται στην Ελλάδα. Εκεί παίζεται το όλο στοίχημα.

Ο κ. Αγγελόπουλος μιλώντας χτες το μεσημέρι μπροστά σε ένα δυναμικό ακροατήριο νεοσσών της επιχειρηματικότητας στον 8o όροφο ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά στην εναρκτήρια εκδήλωση του εν πλω CruiseInn (ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία που γίνεται στην χώρα μας εστιάζοντας στους κλάδους του Τουρισμού, της Ναυτιλίας και την Οινογαστρονομίας που γίνεται για 4η συνεχή χρονιά σε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Celestyal Cruises) θύμισε τα εξής: Το πιο σημαντικό ότι η οικονομία της φιλοξενίας αντιπροσωπεύει το 20 % του ΑΕΠ αλλά και το 25 % της απασχόλησης στη χώρα μας.
Και εδώ αρχίζουν – με βάση αυτά τα δεδομένα- τα «νταούλια» και οι «ζουρνάδες». Πως αντιμετωπίζει το πολιτικό προσωπικό και η δημόσια διοίκηση (συμπεριλαμβανομένων και των τοπικών αρχών) τον κρίσιμο πυλώνα της οικονομίας της φιλοξενίας; Φτάνει μια περιφερόμενη σε εκθέσεις υπουργός και πέντε – δέκα ταξίδια στο εξωτερικό με παράτες και άλλα ηχηρά ; Προφανώς και όχι! Τα ταξίδια και η υπουργός της πασαρέλας των ΑΝΕΛ είναι μια παλαιομοδίτικη, παλαιοκομματική προσέγγιση που αγνοεί προκλητικά τα δεδομένα του σύγχρονου κόσμου όπου η διπλωματία των social media κυριαρχεί και στην οικονομία της φιλοξενίας.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία