Πώς ο Τζόνι θα «ξεστοκάρει» στη χώρα μας;
Φώφη Γιωτάκη
Πώς ο Τζόνι θα «ξεστοκάρει» στη χώρα μας;
Στα κρίσιμα πεδία μάχης οι κυβερνήσεις ρίχνουν συνήθως όλα τους τα όπλα- ή τουλάχιστον φροντίζουν να τα εμφανίσουν την κατάλληλη ώρα. Γνωρίζουν άλλωστε ότι δεν χωρούν καθυστερήσεις, μοιραία λάθη ή παραλείψεις όσον αφορά στην προετοιμασία και τον σχεδιασμό.
Δεκατέσσερις μήνες μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας στην χώρα μας και ενώ ο ιός συνεχίζει να στέλνει στα νοσοκομεία ασθενείς και να κρατά σε συναγερμό τις ΜΕΘ, τα πεδία μάχης αυξάνονται και δείχνουν τα στοιχήματα της «επόμενης μέρας». Ουδείς μπορεί ακόμη να προεξοφλήσει με ακρίβεια τις συνθήκες της μάχης- μπορεί ωστόσο να διακρίνει και να περιγράψει με ενάργεια τα κρισιμότερα πεδία. Ειδικά στην χώρα μας η επανεκκίνηση της οικονομίας είναι το άλφα και το ωμέγα- είναι το πεδίο όπου η χώρα καλείται να κάνει πολλά, κατάλληλα και έγκαιρα βήματα για να σταθεί στα πόδια της επουλώνοντας τις πληγές που αφήνει πίσω της η πανδημία. Και στη χώρα μας η επανεκκίνηση της οικονομίας «καθοδηγείται» εν πολλοίς από το στοίχημα του τουρισμού. Από το πως θα προσελκύσει έναν ισχυρό αριθμό τουριστών. Από το πως θα πείσει τον Τζόνυ, την Αλίνα ή τον Ντέϊβιντ να προτιμήσουν την Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι για να «ξεστοκάρουν» διάθεση, τουρισμό και χρήμα μετά από τα πολύμηνα περιοριστικά μέτρα και την καραντίνα στις δικές τους χώρες. Είμαστε έτοιμοι να υπηρετήσουμε ως χώρα τον φιλόδοξο στόχο και έχουμε εναλλακτικά σενάρια αναλόγως των εξελίξεων;
Το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση εστιάζει στο επίσημο άνοιγμα του τουρισμού στις 15 Μάη και επιχειρεί να αναδείξει το αισιόδοξο σενάριο των αφίξεων. Το σενάριο που θέλει – παρά τους συγκεκριμένους ρυθμούς εμβολιασμού στην ευρωπαϊκή κοινότητα- η χώρα να αγγίζει το στοίχημα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο της φετινής χρονιάς. Η «εκστρατεία» έχει αρχίσει και αφορά στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι τον Οκτώβρη, αφού οι άνθρωποι του τουρισμού προβλέπουν υποτονική κίνηση και τον Ιούνη. Ο αρμόδιος υπουργός έχει ταξιδέψει στην Αμερική ενώ μέχρι τις 15 Μάη θα επισκεφτεί τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Οι δύο πρώτοι σταθμοί είναι στη Γερμανία και στην Πολωνία και ο τρίτος – την επόμενη εβδομάδα- στη Μεγάλη Βρετανία. Μετά την τουριστική πρεμιέρα η καμπάνια θα συνεχιστεί στην Ισπανία, την Γαλλία και την Σαουδική Αραβία, όπου θα επιχειρηθεί επίσης και η προσέλκυση επενδύσεων στον τουριστικό κλάδο.
Ο στόχος είναι -με δεδομένο ότι φέτος το παιχνίδι θα παιχτεί με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής- με την καμπάνια στις σημαντικότερες αγορές να πειστούν έστω και στο παραπέντε όλο και περισσότεροι …αργοπορημένοι ότι η Ελλάδα είναι συνώνυμη της ασφάλειας αλλά και των ξέγνοιαστων διακοπών. Και πως θα συμβεί αυτό; Δεν είναι μόνο η κυβέρνηση αλλά και η αντιπολίτευση που υποστηρίζει ότι η μεγαλύτερη ανταπόκριση στο κάλεσμα εμβολιασμού στην χώρα μας θα απελευθερώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα για τις μάχες που έρχονται. Έχουν γίνει αρκετά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Χθες έγιναν πάνω από 64.000 εμβολιασμοί και συνολικά μέχρι σήμερα πάνω από 3.265.000 δόσεις. Τον Ιούνιο ανοίγει, σύμφωνα με τον προγραμματισμό και η πλατφόρμα για τους 20ρηδες, για τους ενήλικες κάτω των 30 ετών, ενώ κυβερνητικά στελέχη επαναλαμβάνουν το στόχο να αγγίξουν μέσα στον Ιούνιο οι εμβολιασμοί τα 4 εκατομμύρια. Οι Βρυξέλλες κάνουν λόγο για περαιτέρω επιτάχυνση μέσα στον Ιούλη με την διάθεση περισσότερων δόσεων στις ευρωπαϊκές χώρες και η Αθήνα πιστεύει ότι αποκτά ακόμη έναν «σύμμαχο» για την δημιουργία «τείχους ανοσίας»- το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson, με το οποίο θα μπορούν να εμβολιάζονται κατ΄οίκον από τις 15 Μαΐου και οι κατάκοιτοι συμπολίτες μας. Τα στοιχεία βέβαια δείχνουν δυστυχώς ότι το ποσοστό των μεγάλων ηλικιών στην χώρα μας που έχουν εμβολιαστεί δεν ξεπερνά το 65%- που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για να χτιστεί το «τείχος ανοσίας και να μειωθούν οι πιέσεις στο σύστημα Υγείας. Και μια χώρα που προσβλέπει για την δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας της στον τουρισμό οφείλει να διαμορφώσει μια ώρα αρχύτερα τις συνθήκες για τις «πρεμιέρες» που ακολουθούν. Να στρέψει, ξανά και ξανά τους προβολείς της στους δύσπιστους και ίσως στους λιγότερο ενημερωμένους, ώστε να περάσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα την πόρτα του εμβολιαστικού κέντρου…
Το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση εστιάζει στο επίσημο άνοιγμα του τουρισμού στις 15 Μάη και επιχειρεί να αναδείξει το αισιόδοξο σενάριο των αφίξεων. Το σενάριο που θέλει – παρά τους συγκεκριμένους ρυθμούς εμβολιασμού στην ευρωπαϊκή κοινότητα- η χώρα να αγγίζει το στοίχημα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο της φετινής χρονιάς. Η «εκστρατεία» έχει αρχίσει και αφορά στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι τον Οκτώβρη, αφού οι άνθρωποι του τουρισμού προβλέπουν υποτονική κίνηση και τον Ιούνη. Ο αρμόδιος υπουργός έχει ταξιδέψει στην Αμερική ενώ μέχρι τις 15 Μάη θα επισκεφτεί τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Οι δύο πρώτοι σταθμοί είναι στη Γερμανία και στην Πολωνία και ο τρίτος – την επόμενη εβδομάδα- στη Μεγάλη Βρετανία. Μετά την τουριστική πρεμιέρα η καμπάνια θα συνεχιστεί στην Ισπανία, την Γαλλία και την Σαουδική Αραβία, όπου θα επιχειρηθεί επίσης και η προσέλκυση επενδύσεων στον τουριστικό κλάδο.
Ο στόχος είναι -με δεδομένο ότι φέτος το παιχνίδι θα παιχτεί με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής- με την καμπάνια στις σημαντικότερες αγορές να πειστούν έστω και στο παραπέντε όλο και περισσότεροι …αργοπορημένοι ότι η Ελλάδα είναι συνώνυμη της ασφάλειας αλλά και των ξέγνοιαστων διακοπών. Και πως θα συμβεί αυτό; Δεν είναι μόνο η κυβέρνηση αλλά και η αντιπολίτευση που υποστηρίζει ότι η μεγαλύτερη ανταπόκριση στο κάλεσμα εμβολιασμού στην χώρα μας θα απελευθερώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα για τις μάχες που έρχονται. Έχουν γίνει αρκετά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Χθες έγιναν πάνω από 64.000 εμβολιασμοί και συνολικά μέχρι σήμερα πάνω από 3.265.000 δόσεις. Τον Ιούνιο ανοίγει, σύμφωνα με τον προγραμματισμό και η πλατφόρμα για τους 20ρηδες, για τους ενήλικες κάτω των 30 ετών, ενώ κυβερνητικά στελέχη επαναλαμβάνουν το στόχο να αγγίξουν μέσα στον Ιούνιο οι εμβολιασμοί τα 4 εκατομμύρια. Οι Βρυξέλλες κάνουν λόγο για περαιτέρω επιτάχυνση μέσα στον Ιούλη με την διάθεση περισσότερων δόσεων στις ευρωπαϊκές χώρες και η Αθήνα πιστεύει ότι αποκτά ακόμη έναν «σύμμαχο» για την δημιουργία «τείχους ανοσίας»- το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson, με το οποίο θα μπορούν να εμβολιάζονται κατ΄οίκον από τις 15 Μαΐου και οι κατάκοιτοι συμπολίτες μας. Τα στοιχεία βέβαια δείχνουν δυστυχώς ότι το ποσοστό των μεγάλων ηλικιών στην χώρα μας που έχουν εμβολιαστεί δεν ξεπερνά το 65%- που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για να χτιστεί το «τείχος ανοσίας και να μειωθούν οι πιέσεις στο σύστημα Υγείας. Και μια χώρα που προσβλέπει για την δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας της στον τουρισμό οφείλει να διαμορφώσει μια ώρα αρχύτερα τις συνθήκες για τις «πρεμιέρες» που ακολουθούν. Να στρέψει, ξανά και ξανά τους προβολείς της στους δύσπιστους και ίσως στους λιγότερο ενημερωμένους, ώστε να περάσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα την πόρτα του εμβολιαστικού κέντρου…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα