danikas_dimitris

Το Ταμπούρλο του Κώστα Γαβρόγλου

Δημήτρης Δανίκας

Ταμπούρλα τα κεφάλια των μαθητών. Να τα «βαράνε» οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας. Ολοι. Δεν υπήρξε ούτε ένας που να μην πειραματίστηκε με το εκπαιδευτικό σύστημα!

Η «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» η τσιχλόφουσκα όλων των υπουργών. Με τελευταίο και κορυφαίο -όλων- τον Κώστα Γαβρόγλου. Το εντελώς σουρεαλιστικό με τον μυστακοφόρο Γαβ (έτσι, για λόγους συντομίας) είναι το βιογραφικό του, καθώς αποτελεί την πιο εκκωφαντική αναίρεση της εκπαιδευτικής του πολιτικής.

Ο Γαβ, λοιπόν, όχι απλώς υπήρξε φοιτητής του Κέιμπριτζ, που είναι το δευτερότριτο καλύτερο πανεπιστήμιο στον κόσμο, αλλά στη συνέχεια θήτευσε ως καθηγητής στο Χάρβαρντ και στο MIT!

Ο Γαβ, λοιπόν, αφού πρώτα είχε εξαγγείλει την κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων, στη συνέχεια επανήλθε δριμύτερος διπλασιάζοντας τις εξετάσεις. Γιατί, σου λέει, να εξετάζονται μία φορά; Ας εξετάζονται δύο. Και γιατί δύο; Ας εξετάζονται τρεις. Και γιατί τρεις; Να εξετάζονται επί καθημερινής βάσεως. Κάπως έτσι!

Ο Γαβ, λόγω της μακράς θητείας του στα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα Αγγλίας και ΗΠΑ, γνωρίζει άριστα τα εξής απλά πράγματα - που μέχρι στιγμής αποτελούν μακρινό όνειρο για την τριτοκοσμική πραγματικότητα που διαχειρίζεται και διαιωνίζει ο ίδιος!

Πρώτον, η απομνημόνευση έχει τελειώσει από τη στιγμή που το Ιντερνετ προσγειώθηκε στη ζωή μας. Ολες οι πληροφορίες είναι εκεί. Για να αντιληφθείτε το βάθος του ελληνο-αφρικανικού συστήματος, ένα σας λέω. Από πρώτο χέρι. Αθηναία πρωταθλήτρια στις εξετάσεις του I.B. (International Baccalaureate) απορρίφθηκε, μετά πολλών επαίνων, από επιτροπή καθηγητών της Οξφόρδης επειδή ναι μεν η μνήμη της ήταν φωτογραφική, όμως η κρίση, το προφίλ και τα εξωσχολικά της ενδιαφέροντα φτωχά!

Δεύτερον, η εισαγωγή των υποψήφιων φοιτητών καθορίζεται από τους βαθμούς του απολυτηρίου και την ετυμηγορία των καθηγητών:

Τρίτον, οι εξετάσεις τύπου «Πανελλήνιες» δεν υφίστανται. Οπως δεν υφίσταται, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ο παραθεσμός του φροντιστηρίου!

Τέταρτον, οι καθηγητές όλων των βαθμίδων, από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο, αξιολογούνται τουλάχιστον μία φορά ετησίως. Και μάλιστα η αξιολόγηση γίνεται από ειδικές εξωσχολικές εταιρείες!

Και πέμπτον, η πορεία ενός μαθητή βαθμολογείται με τα εξής κριτήρια: γνώση, κρίση, προσωπικότητα, εξωσχολικές δραστηριότητες και ευρύτερη μορφωτική καλλιέργεια!
Για να συμβούν όλα αυτά, δηλαδή να εναρμονιστεί επιτέλους η Ελλάδα με το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό κεκτημένο, πρέπει ο μισθός του καθηγητή τουλάχιστον να διπλασιαστεί, η πορεία του να αξιολογείται με αυστηρά κριτήρια από εξωσχολικές εταιρείες, το Λύκειο να αναβαθμιστεί, το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης να αλλάξει δραστικά και να συγχρονιστεί με τις σημερινές απαιτήσεις!

Πρέπει ακόμα η εισαγωγή των υποψήφιων φοιτητών να είναι αποκλειστική συνάρτηση τόσο του βαθμού του απολυτηρίου τους όσο και της ετυμηγορίας των καθηγητών. Τέλος, πρέπει να καρατομηθεί η παθογένεια του «αιώνιου φοιτητή». Με απλά λόγια, στην Ευρώπη μπαίνεις πιο εύκολα στο πανεπιστήμιο, αλλά το πτυχίο το παίρνεις δυσκολότερα!

Εδώ, λοιπόν, συμβαίνει οι δάσκαλοι να βαριούνται, το όνειρο του πτυχίου να εμπορευματοποιείται, η απομνημόνευση να θριαμβεύει, οι μαθητές με ταλέντο και κρίση να εκτοπίζονται, οι γονείς να αγωνιούν και να πληρώνουν, η δωρεάν Παιδεία να είναι σενάριο παραμυθίας, το Λύκειο να πεθαίνει, η παραπαιδεία να θριαμβεύει και η έρευνα να λιγοστεύει!
Με έναν λόγο, και η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γαβρόγλου είναι του... Η παροιμία η γνωστή ταιριάζει σε κάθε τριτοκοσμικό μεταρρυθμιστή: «Τ’ αγγειά γινήκαν θυμιατά και τα σκατά λιβάνι, οι βλάχοι γίναν δήμαρχοι κι οι γύφτοι καπετάνιοι»!

ΣΧΟΛΙΑ (19)

απόφοιτος εξωτερικού

Το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί απίστευτα τις αναγνωρίσεις των αποφοίτων εξωτερικού μέσω των δυο φορέων (ΣΑΕΠ, ΔΟΑΤΑΠ) για χρόνια. Σπρώχνουν με αυτό τον έμμεσο τροπο όλους τους νέους ανθρώπους στο εξωτερικό για συνέχιση των σπουδών ή για εργασία. Πραγματικά αξίζει να το διερευνήσετε για να εξακριβώσετε το μέγεθος της ανυπαρξίας πολιτικής βούλησης σε αυτό το θέμα. Λες και δεν θέλουν να εργαστούν στην Ελλάδα οι νέοι και κάνουν ότι, μα ότι περνάει από το χέρι τους να φύγουν όλοι οι νέοι επιστήμονες πια από εδώ.

Fani νιφα

Κ Δανικα το ιντερνέτ πληροφορεί δεν παρέχει γνώση .οποιος το χρησιμοποιεί πρέπει να εχει πρωτίστως γνώσεις , παιδεία .το να καταφεύγεις στο Ίντερνετ ειναι σα να θελεις να πιεις νερό απο τη Μανίκα του πυροσβεστικού οχήματος .ουτε νερό πίνεις ουτε ξεδιψάς , μπορει ομως να πνιγείς . Δεν ειναι πανάκεια το Ίντερνετ .

SPARTA.

Αγαπητε κυριε Δανικα.Ο Τουρκικης υπηκοοτητας Κωστας Γαβρογλου εκτελει συμβολαιο οπως και ολοκληρη η βρωμικη κυβερνηση Τσιπρα, Καμμενου.Δεν εχει σκοπο να αναβαθμισει την Ελληνικη Παιδεια, αλλα να την διαλυσει και να της δωσει την χαριστικη βολη.Θελει σχολειο διαλυμενο ανοικτο στους Ισλαμιστες εισβολεις λαθρομεταναστες, για τους οποιους εχει δωσει υποσχεσεις στην Αγκυρα.Η Ελληνικη Παιδεια με αυτον και των Φιλη βιαστηκε παρα φυση.Δυο λακεδες της αριστερας γυρισαν τα Ελληνικα Σχολεια και Πανεπιστημια πολλα χρονια πισω.Μαζι με την παιδεια εκτελει και την Ορθοδοξη Χριστινικη Πιστη και Παραδοση.Δεν ειμαστε ολοι οι Ελληνες της Εκκλησιας, σε αυτο συμφωνω.Αλλα να θελει να ξεπατωσει τα παντα επειδη ετσι το θελει το Ισλαμ η Νεα Ταξη Πραγματων και ο Σορος.Αυτο ειναι σκετος φασισμος και μαλιστα με κυβερνηση της δηθεν αριστερας.Γεια σας κυριε Δημητρη.

Προοδευτικός Υδραυλικός

Δηλαδή κ Δανίκα, εσείς θα εμπιστευόσασταν ένα Γιατρό που μετά που θα του περιγράφατε τι νιώθατε, αυτός θα καθόταν στον υπολογιστή του για να βρει στο διαδίχτυο τι έχετε ;

Αηδιασμένος

Δεν ξέρω κ. Δανίκα αν έχετε σπουδάσει και τι. Πάντως αυτό που γράψατε ότι η απομνημόνευση έχει τελειώσει ( άρα μέχρι τώρα υπήρχε) από τη στιγμή που το Ιντερνετ προσγειώθηκε στη ζωή μας δείχνει ότι είστε τουλάχιστον αστοιχείωτος. Εσείς κ. Δανίκα όσον αφορά την απομνημόνευση, τα φροντιστήρια κ.λ.π. συναγωνίζεστε στην αρλούμπα τον κ. Γαβρόγλου ο οποίος, εκτός των άλλων, είχε πει μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής πριν ένα χρόνο περίπου: Πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις. Είναι αδιάβλητες αλλά δεν έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Επιτυγχάνει μόνο όποιος τα έχει μάθει απ' έξω!!!!!!!!!!! Δηλαδή κατά τον κ. Γαβρόγλου, άρα και για εσάς που διαπιστώσατε ότι με το Ιντερνετ η απομνημόνευση έχει τελειώσει, όλοι οι υποψήφιοι που έλυσαν ασκήσεις Φυσικής, Μαθηματικών, Χημείας, Πληροφορικής, Οικονομικών Μαθηματικών, Βιολογίας για να περάσουν στις θετικές-τεχνολογικές επιστήμες είχαν μάθει τις λύσεις των ασκήσεων απ' έξω με απομνημόνευση!!!! Η ακόμη οι υποψήφιοι των θεωρητικών επιστημών είχαν απομνημονεύσει την ερμηνεία του αγνώστου κειμένου και τις παρατηρήσεις που τους ζητήθηκαν πάνω σε αυτό. Δηλαδή μήπως και το εμπεδώσετε κ. Δανίκα και μαζί με σας και ο σύντροφος σας υπουργός: Λέτε ότι οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης έχουν απομνημονεύσει την ερμηνεία ενός αγνώστου κειμένου πριν να τους δοθεί το ΑΓΝΩΣΤΟ κείμενο. Μάλλον πολύ ληγμένο σανό φάγατε σήμερα κ. Δανίκα.

α

Για να συνεννοηθουμε. Η απομνημονευση (παπαγαλια) ΠΟΤΕ δεν ηταν ορθη ως εκπαιδευτικη μεθοδος. Δεν ειναι ασφαλως και σημερα. Το γεγονος οτι στο ιντερνετ υπαρχει οση πληροφορια θελουμε (κι ακομα παραπανω) διευκολυνει την εκπαιδευτικη διαδικασια, δεν την καθιστα δυσχερεστερη. Το ζητουμενο μας στην ιστορια ειναι να μπορει ο μαθητης να καταλαβει για ποιο πραγμα μιλαμε και τι ΕΝΝΟΟΥΜΕ. Οχι να αποστηθιζει χωρις κριτικη σκεψη.

κωστας

Αλλος ενας που δεν καταλαβε τι κανει το ιντερνετ και νομιζει οτι "τελειωσε η απομνημονευση". Τουλαχιστον κ. Δανικα πειτε οτι τελειωσε η απομνημονευση οπως την ξεραμε. (Λιγο φλου, οπως και σεις). Ομως περιμενετε στ'αληθεια τον ερευνητη του μελλοντος, η τον φοιτητη, να καθονται με τις ωρες στον υπολογιστη >> αρχαιοτητα >> μαχες >> Περσες >> Μαραθωνας >> Μιλτιαδης. Και αντε μετα να συγκρινεις δυο πολιτισμους... Να μην μιλησω για μαθηματικα και φυσικη. Η μνημη παντα χρειαζοταν και θα εξακολουθει να χρειαζεται. Υπαρχουν μερικες λεπτομερειες που βοηθαει το ιντερνετ αλλα οχι αν δεν εχεις ιδεα.

nobody di tutti

Wrong, wrong paradigm/hypothesis. Λάθος, λάθος σκεπτικό και συμπεράσματα. Όλοι μηδενός εξαιρουμένου υπουργών παιδείας και προϊσταμένων αρχών, διαχρονικά με αξιοθαύμαστη συνέπεια έχουν φροντίσει και εξασφαλίσει την προκαθορισμένη επάνδρωση του ολιγαρχικού καθεστώτος από τους γόνους σε κάθε βαθμίδα της ιεραρχίας. Το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ ιδεαλιστών ή οραματιστών του social mobility & meritocracy ( κινητικότητα - αξιοκρατία ), και θεμελιωμένων στους αιώνες πρακτικών ( κληρονομημένων κλειστών επαγγελμάτων ), ούτε γεφυρώνεται, ούτε ανακόπτεται, ούτε ανατρέπεται με λογικά επιχειρήματα, ούτε με ηθικές η περί δικαίου επικλήσεις, ούτε καν με ορατή και απτή την βεβαιότητα της ολικής κατάρρευσης. Συνεπώς περιδίνηση στο τέλμα μέχρι ολικού αφανισμού. Άρχουσα τάξη και σύμμαχοι ( συντεχνιακές συμμορίες + κομματόσκυλα ), προτιμούν να βουλιάζουν την χώρα ( θωρούμενη στα μάτια τους ως μοναδική σανίδα σωτηρίας των τομαριών τους ), από το να τεθούν σε θέσεις αντίστοιχες των πραγματικών ικανοτήτων τους.

Generic letter

Καταργηση των πανελληνιων τωρα και μαζικο κοψιμο στο Α' ετος. Δεν υπαρχει αλλος θεσμος καλυτερος και πιο αντικειμενικος.

MIK

Χωρίς να αμφισβητώ την κρίση των κσθηγητών των ΑΕΙ, ποιος και πώς θα τους διαφυλάξει από τηλέφωνα, παρεμβάσεις πσραγόντων, απειλές κ.λπ. ώστε να φανούν "επιεικείς" στους "δικούς μας". Ακόμη και αν κάνουν τίμια και σωστά τη δουλειά τους, πώς θα πεισθούν οι πολλοί ότι "δεν τα πιάνουν" ή ότι "δεν τους πιάνουν"; Με τις μέχρι σήμερα εισαγωγικές εξετάσεις κανείς δεν ξέρει ποιοι διόρθωσαν τα γραπτά του, αν όμως οι πρωτοετείς αξιολογηθούν έτσι ώστε κάποιοι να μείνουν και κάποιοι να φύγουν, όλοι θα ξέρουν ποιος τους εξέτασε γραπτά ή προφορικά. Αν και ακαδημαϊκά είναι σωστό (και έτσι γίνεται σχεδόν παντού) τα Τμήματα των ΑΕΙ να επιλέγουν τους φοιτητές τους, αν ήμουν καθηγητής ΑΕΙ, λαμβάνοντας υπόψη την ελληνική πραγματικότητα, δεν θα μου άρεσε καθόλου κάτι τέτοιο και θα προτιμούσα να συνεχισθεί το σημερινό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

-

Αγαπητε φιλε, δεν ειπα να εξεταζουν οι καθηγηται κατα την εισοδο των παιδιων στα ΑΕΙ. Απλως με βαση τις εξετασεις του Α ετους να γινεται η οριστικη επιλογη.

ΜΙΚ

Μα το ίδιο είναι, ίσως και χειρότερα! Στο 1ο έτος για το 2ο (όσοι πετύχουν) ή έξω (όσοι κοπούν) ποιος θα τους εξετάζει; Και χειρότερα θα είναι γιατί θα 'χουν χάσει ένα χρόνο όσοι τελικά διωχτούν. Οι πιέσεις στους καθηγητές θα είναι ΑΦΟΡΗΤΕΣ.

@1645

Ας ειναι αφορητες, τι να κανουμε. Οι πανελληνιες εξετασεις ειναι πιο αφορητες. Εξαλλου καθηγητες απ το ιδιο ΑΕΙ δεν θα διορθωνουν δικα τους γραπτα και μπορει να υπαρχει και ανωνυμια.

Πανεπιστημιακός

Φίλε μου δεν τα ξέρεις καλά. Δεν είναι δυνατόν καθηγητές του ενός ΑΕΙ να εξετάζουν φοιτητές άλλου ΑΕΙ. Ούτε η ανωνυμία των γραπτών είναι εφικτή, άλλωστε ο διδάσκων αν θέλει μπορεί να κάνει και προφορικές εξετάσεις (π.χ. στα εργαστήρια και στα σπουδαστήρια) για πληρέστερη αξιολόγηση. Εκτός αν θέλεις να μετατρέψουμε το 1ο έτος των Πανεπιστημίων σε Λύκειο με δεδομένη ύλη, βιβλίο ύλης, δηλ. "από δω έως εκεί", με ίδια βιβλία και άλλα τέτοια όμορφα. Η διδασκαλία στα ΑΕΙ είναι ελεύθερη και η ύλη εξαρτάται από τους διδάσκοντες και μόνο του κάθε τμήματος και δεν διαμορφώνεται από το Υπουργείο ή κάποιο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Χώρια που κάθε χρόνο μπορεί να αναδιαμορφώνεται σε κάποιο βαθμό ανάλογα με την πρόοδο και το τι ζητά κάθε επιστήμη.

@2001

Αγαπητε φιλε αυτα τα ξερω πολυ καλα. Φυσικα ειναι στην διακριτικη ευχερεια του διδασκοντος και η υλη και το συγγραμμα. Στις ΗΠΑ μπαινουν 300 στο Α ετος και κοβονται 200 η 250 σε σχολες οπως η ιατρικη. Πως μπορει να γινει εδω; Αυτο πρεπει να μας προβληματισει. Απλως εριξα μια ιδεα, υπαρχουν και εναλλακτικες.

Μιχάλης

Άλλο είναι να είσαι μέσα και να σε διώχνουν και άλλο είναι να είσαι έξω και να μην σε αφήνουν να μπεις.

Γιώργος

Ενδιαφέροντα, σωστά και πνευματώδη αυτά που γράφετε. Προσωπικά, αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι τα ΨΕΜΑΤΑ που μας αραδιάζουν καθημερινά για εφήμερη κατανάλωση (και όπου πιάσουν). Σε αυτή τη γραμμή τον περασμένο Μάιο ο κ. πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στου υπουργείο Παιδείας και παρουσία του κ. Γαβρόγλου εξήγγειλε την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των πανελλαδικών εξετάσεων. Όσοι είχανε μια στοιχειώδη γνώση της κατάστασης στη Μέση Εκπαίδευση δεν το πίστεψαν βέβαια, υπήρχαν όμως και αρκετοί που αναρρωτήθηκαν (λες να το κάνει; να δούμε πώς;). Τώρα αποδεικνύεται ότι το "θα καταργήσουμε τις πανελλαδικές" είναι κάτι σαν εκείνο το "θα σχίσουμε τα μνημόνια". Η ουσία είναι ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις λειτουργούν ως φίλτρο για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ. Αφού η ζήτηση είναι μεγάλη και η προσφορά μικρή, ας μην αυταπατώμεθα, οι πανελλαδικές εξετάσεις ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, όπως και αν τις βαφτίζουν ή τις καμουφλάρουν.

Η ομολογία του προφανούς...

"Υπάρχει όμως και η δημοσκοπική εικόνα της συγκυρίας που έχει σχεδόν παγιωθεί. Η νεκραναστημένη Ν.Δ. που προοριζόταν για το χρονοντούλαπο της ιστορίας έχει αποκτήσει σταθερό προβάδισμα για κυβερνητική εξουσία. Από 34% έως 36% καταγράφονται οι εκλογικές προτιμήσεις, και στις μετρήσεις νίκης το άνοιγμα είναι σταθερό και μεγάλο. Ενώ η εκλογική θέση του ΣΥΡΙΖΑ καταγράφεται από 16,5% έως 20%, με χαμηλή σχετικά συσπείρωση των δυνάμεών του". (Από άρθρο της 31/08/2017, στον ιστότοπο "Το Βήμα", του πρώην υφυπουργού του Πασόκ Λ. Αποστολίδη, με τίτλο: "Είμαστε δυο, είμαστε τρεις,... όχι δεν είμαστε χίλιοι δεκατρείς).

Κλωτσιά στον κ#λο και αποβολή ...

Από την εξουσία επί πολύ μακρόν!!! Για να μη το κουράζουμε άσκοπα, ο ελληνικός λαός έχει ήδη αποφασίσει να απαλλαγεί από τον τσίπρα και τον καμμένο, από τον σύριζα και τους ανεξάρτητους έλληνες, με τον τρόπο που η δημοκρατία επιτρέπει και επιβάλλει. Ονομάζεται "Κλωτσιά στον κ@λο και αποβολή από την εξουσία επί πολύ μακρόν"!!! Η κλωτσιά θα δοθεί δυνατή, μεγαλοπρεπής και σβουριχτή, στις αμέσως επόμενες εθνικές εκλογές!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία