danikas_dimitris

Ο εφιάλτης των Πανελλαδικών

Δημήτρης Δανίκας

Δημοκρατική Παιδεία  σημαίνει πως όλοι  μπορούν να  φοιτήσουν στα Πανεπιστήμια. Πλάνη. Παραμύθια  της Χαλιμάς.  Αέρας κοπανιστός!

Η πραγματικότητα εντελώς διαφορετική Μας αρέσει  δεν μας αρέσει, η  κοινωνία  χωρίζεται σε πολλά  επίπεδα. Οχι μόνο  των πλουσίων και  των  φτωχών. Αλλά και  των πρωτοπόρων και των μαζών. Των πρώτων, των μεσαίων και  των «χαμηλών».  Πως να το κάνουμε  δηλαδή. Εσύ μπορείς,  εγώ  δεν μπορώ!

Η πρωτοπορία  αποτελείται από  εκείνα  τα χαρισματικά  άτομα που για  την επίτευξη των  στόχων  τους επενδύουν  άφθονο κόπο και  πολλές θυσίες.  Εσύ έχεις στρώσει τον πισινό σου   στο  διάβασμα. Εγώ σκοτώνω  τον  χρόνο μου  στις καφετέριες και τις παραλίες. Οταν ρωτήθηκε  ο  μακαρίτης  Σουηδός και σοφός  σκηνοθέτης Ινγκμαρ Μπέργκμα  ποιο είναι το  μυστικό  ενός  καταξιωμένου, διεθνώς,  δημιουργού είπε «δέκα τοις εκατό ταλέντο και ενενήντα  τοις εκατό αφοσίωση και  δουλειά»

Πάμε στο  ψητό. Με  αφορμή  τις προτάσεις  του  υπουργού Παιδείας. Τα πράγματα  απλά. Είσαι με την  ευρωπαική κανονικότητα; Απόδειξη! Τι σημαίνει αυτό; Μα φυσικά ότι  πρέπει να περιοριστούν  τα φροντιστήρια. Γιατί παραπαιδεία  και  Ευρώπη πράγματα  ασυμβίβαστα. Πως  θα γίνει αυτό; Με πολλούς  τρόπους.  Με  καλύτερους καθηγητές. Αρα  η αυστηρή  αξιολόγηση είναι προαπαιτούμενο. Κρίσιμο και  εντελώς απαραίτητο!

Με την  αναδιάρθωση της  διδακτέας  ύλης.  Λιγότερα μαθήματα. Με  περισσότερες απαιτήσεις. Και  διδακτέα ύλη  που  θα  είναι συγχρονισμένη  με τις  σημερινές και αυριανές απαιτήσεις. Ακόμα με λιγότερους μαθητές  κατά τμήμα. Και κυρίως με μια αυστηρή επιλογή  των μαθητών για τις   τάξεις της δεύτερης και  τρίτης Λυκείου. Οι μαθητές που θα δρασκελίζουν το κατώφλι  αυτών  των δύο τελευταίων τάξεων   θα προετοιμάζονται   για Ανώτερες πανεπιστημιακές σπουδές. Και ανάλογα  με  τους βαθμούς  τους θα εισάγονται   στις  σχολές  των προτιμήσεών τους!

Μόνο  με τέτοιες αποφασιστικές και  ριζικές  τομές  θα  δημιουργηθούν προυποθέσεις  για την κατάργηση  των  ψυχοφθόρων Πανελλαδικών εξετάσεων. Γιατί  δεν είναι   δυνατόν  έτσι μια κι έξω να  επιλέγονται οι   καλύτεροι των μαθητών. Γιατί κάποιοι  άριστοι, κάτω από το βάρος ενός εφιαλτικού  άγχους, μπορεί να χάνουν την  ψυχραιμία  τους  και στο  τέλος οι επιδόσεις  τους να μην είναι ανάλογες  του επιπέδου τους  και των  γνώσεών  τους!

Και κάτι ακόμα. Σχετικά με την ελεύθερη διακίνηση ιδεών  εντός των πανεπιστημιακών  ιδρυμάτων. Φυσικά οι ιδέες πρέπει να  διακινούνται ελεύθερα. Από   τους καθηγητές και τους  φοιτητές, Οχι από  διερχόμενους μπαχαλάκηδες. Επομένως, όπως συμβαίνει στην  Ευρώπη,  κάθε εισερχόμενος πρέπει να ελέγχεται. Και κάθε  φοιτητής να εισέρχεται με την  επίδειξη  της φοιτητικής του ταυτότητα!

Και  για να λέμε τα πράγματα  με το όνομά  τους.  Τα ελληνικά Πανεπιστήμια δεν  έχουν τόση ανάγκη από  την   ελεύθερη διακίνηση ιδεών.  Γιατί περισσεύει ελευθερία και περισσεύουν ιδέες. Ευτυχώς. Τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκη από καλύτερη διδακτέα ύλη, από   καλύτερους καθηγητές, από  επιστημονική έρευνα και  από  ακόμα  περισσότερους  άριστους  φοιτητές.Γιατί  η αναβάθμιση  των  Ανώτερων  Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Η αναβάθμιση του  ρόλου  των καθηγητών. Και η παραγωγή  περισσότερων  άριστων  φοιτητών είναι οι  βασικές προυποθέσεις για την μελλοντική αναβάθμιση  της χώρας. Καλύτεροι  σπόροι,  καλύτερο όργωμα,  καλύτερο χώμα, καλύτερα, ανώτερα «προιόντα»!

ΣΧΟΛΙΑ (9)

agelos petrakakis

Στην Ελλάδα γιατί στην Ελλαδα ζούμε, η κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων ήταν διαρκές αίτημα των ιδιωτικών σχολείων, και αυτό γιατί παρά το γεγονός ότι παρείχαν και παρέχουν καλύτερες συνθήκες μάθησης το παραγόμενο προϊόν υπολειπόταν και υπολείπετε εκείνου των δημοσίων σχολείων, Ελάχιστοι απόφοιτοι τους στις καλές σχολές, κάνετε μια έρευνα πόσοι από τους μαθητές τους είναι γιατροί από ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΙΟ; Για να μην συνεχίσω Εάν καταργηθούν οι Πανελλήνιες ποιος θα διασφαλίσει, και είναι απίθανα επικίνδυνο, το ότι τα ιδιωτικά σχολεία δεν θα αβαντάρουν με κρίσιμης ποσότητας βαθμούς κάποιους από τους μαθητές τους; Πόσοι μπαμπάδες και προπαντός πόσες μαμάδες θα δεχτούν ότι εκεί που πληρώνουν δίδακτρα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ; Πόσοι και πόσες δεν θα δώσουν κάτι παραπάνω σε ένα καθηγητή-καθηγήτρια του ιδιωτικού λυκείου; Πόσοι και πόσες καθηγήτριες-καθηγητές θα το αρνηθούν; Αλλοίμονο στον φτωχό, στην φτωχιά του δημοσίου!!! Η ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΕΡΧΕΤΕ! Ο θάνατος σας ξιφουλκεί!

Α.Φόρτης

Εξετάσεις κύριε Δανίκα δεν δίνεις μόνο στην εξεταστέα ύλη αλλά σε όλα. Στην ψυχραιμία για παράδειγμα. Δηλαδή αν έχω τρακ την ώρα των εξετάσεων, τι θα κάνω αν στο χειρουργείο ξαφνικά αρχίσει να αιμορραγεί ο ασθενής ή όταν πετάω αεροπλάνο και έχω τον Τούρκο στην ουρά μου; Ότι σε κάποιους καλούς και διαβασμένους μπορεί να τύχει η τέλεια καταιγίδα και να αποτύχουν συμφωνώ. Υπάρχει όμως και η δεύτερη προσπάθεια. Το σύστημα των Πανελλαδικών (Εισαγωγικών στην εποχή μου) είναι το δικαιότερο όλων.

Tassos

Εγω πιστευω οτι ολα αυτα ειναι παραμυθια. Γιατι θελω να δω την ωρα που οι καθηγητες της πρωτης λυκειου η χαμηλοτερων ταξεων θα κοβουν τους μισους επειδη δεν μπορουν να προαχθουν για τις καλες ταξεις που οδηγουν στα πανεπιστημια. Κι αν δεν εχουμε αιματοκυλιςμα να μη με λενε τασο. Οι πανελληνιες οπως και να ναι ειναι ενας θεσμος. Με τα προβληματα του με τις αδυναμιες του. Το να υποκατασταθει απο αποφαση ενος καθηγητη τριτης γυμνασιου θα επιφερει τετοια πιεση που δεν θα μπορει να την αντεξει κανεις. Ολα αυτα ειναι για μενα να χουμε να λεμε.

LR

Δεν έχω να σχολιάσω τίποτε άλλο..παρα μόνο αυτό.... Οταν σε παιδαγωγικές μπορεί κάποιος να περάσει με 12.000 ίσως και λιγότερες ...φανταστείτε το επίπεδο που θα έχει η πρωτοβάθμια παιδεία μας όταν αυτά τα παιδιά θα πάρουν πτυχίο....αφού βρεθηκαν σε μια σχολή που δεν ήθελαν..αλλα η βαθμολογία και οι βάσεις τους οδήγησαν.......

η επέλαση των φραγκατων. .και των τουβλων

Έχετε δίκιο.Στη β,και γ λυκείου λοιπόν θα φτάνουν οι πιο καλοί άριστοι μαθητές. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι το παιδί που ακολουθεί ιδιωτική εκπαίδευση,θα πάρει μεγαλύτερους βαθμούς??Υπάρχει στην Ελλάδα ΣΟΒΑΡΗ ιδιωτική εκπαίδευση?Αν δει ο γονιός ότι πληρώνει αλλά ο βαθμός δε λέει να ανέβει.. Θα πάρει το μπούλη του και θα φύγει!! Προσωπικά εγώ πιστεύω ότι μόνο ένα πράγμα χρειάζεται να γίνει. Τριτοβάθμια εκπαίδευση ΜΟΝΟ σε όσους βγάζουν σύνολο από τις πανελλαδικές εξετάσεις πάνω από 15!Για να μη γράψω και παραπάνω! Που ακούστηκε να μπαίνεις με κάτω από τη βάση??? Και να μη τελειώνεις ποτέ το πανεπιστήμιο??Γιατί ως γνωστών σημασια δεν έχει να μπεις,αλλά να βγεις! Γιατί να κοροϊδεύεις τον εαυτό σου και τους γονείς σου?

oyfistan

TA EΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ''ΠΕΤΑΞΟΥΝ'' ΕΞΩ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΡΙΕΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΙ ΤΑΡΑΞΙΕΣ !! ΑΚΟΥΩ ΓΙΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΙΔΕΩΝ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΒΛΕΠΩ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΣΤΑ ΑΕΙ !! ΑΡΚΕΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕ ΑΥΤΗ Η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΜΠΙΧΛΑΣ !

Theodore

Τελείωσα Πρότυπο Σχολείο,που ως γνωστόν οι μαθητές ήταν από καλοί έως άριστοι και η λειτουργία του Σχολείου ήταν μακράν καλύτερη από τα περισσότερα Σχολεία της Χώρας. Ε,όλοι πηγαίναμε σε φροντιστήριο,γιατί από τη στιγμή που ο αριθμός των θέσεων στα 3βάθμια Ιδρύματα είναι περιορισμένος,αναγκαστικά θα κάνεις ό,τι περνάει απ' το χέρι σου για να ανεβάσεις τις πιθανότητες σου.Αρα,θα κάνεις φροντιστήριο. Ολα τα υπόλοιπα, είναι λαϊκισμοί του...βώλου.

Δεξιος

Ισως ο λογος που εξακολουθω να σε σχολιαζω ειναι οτι, παρ'οτι αριστερος, εχεις εκλαμψεις λογικης και ρεαλισμου. Εχεις αντιστασεις στην οχλοποιηση και οχλολειχια που επιβαλει ο θεοποιημενος προλεταρισμος της αριστερας. Θα συμφωνησω σε γενικες γραμμες πλην των εξης: Αν υποννοεις οτι ολα αυτα που προτεινεις πρεπει να γινουν τωρα, θα διαφωνησω καθετα! Οι δομες του κρατους ειναι εντελως απροετοιμαστες, μας κυβερνα δε η πιο ανικανη και ιδεοληπτικη κυβερνηση ολων των εποχων. Ειμαι βεβαιος οτι το μονο που τους ενδιαφερει (ή, αντε, το μονο για το οποιο ειναι ικανοι) ειναι η πληρης μπαχαλοποιηση του συστηματος, ωστε απλα να ικανοποιηθουν τα κατωτερα ενστικτα του κατωτερου οχλου για ελευθερη εισοδο στο "πανεπιστημιο" - σε εισαγωγικα για την αντιληψη που εχουν περι πανεπιστημιου και αξιοκρατιας γενικα. Πραγμα που, βεβαια, συνεβαινε και πριν, μην κρυβομαστε, μαζι με την πορτα την κανονικη για τους αξιους, υπηρχαν παντα και τα χιλια-δυο παραθυρα για τους αναξιους, που σημερα τους λουζομαστε σε διαφορους τομεις και πιεζουν το κρατος με τον ενα ή τον αλλο τροπο για "αποκατασταση", ενω οι αξιοι μας εγκαταλειπουν. Το δευτερο στο οποιο θα διαφωνησω ειναι η καταργηση των εξετασεων. Ενας αριστος μπορει παντα να αποδιδει και σε συνθηκες εξετασεων ή εστω, ΠΡΕΠΕΙ να μπορει να αποδιδει και σε συνθηκες εξετασεων. Ας υπαρχει μια εναλλακτικη οδος εξετασης, πληρως αιτιολογημενη μετα αποτυχια στην κανονικη που θα ειναι, ομως, διαθεσιμη με ορους ισοτητας. Εστω, ας υπαρχει το δικαιωμα επιλογης να παει να μπει καποιος που το επιθυμει ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙς, αν θεωρει οτι αδικειται στην αξιολογηση του απο το συστημα". Η (πληρης) καταργηση των εξετασεων, ειναι κατα τη γνωμη μου μετρο εναντια στην ισοτητα των πολιτων και πιστευω οτι θα πληξει τα πραγματικα αξια και ευσυνειδητα και εργατικα "παιδια του λαου". Μην μασατε τον ταραμα αυτον των μπαχαλακηδων, ο,σοι αριστεροι ενδιαφερεστε πραγματικα για τα "παιδια του λαου". Ο στοχος τους ειναι να ειναι οι μισες, αν οχι ολες, οι θεσεις καπαρωμενες απο την κομματικη νομενκλατουρα, να ελεγχεται πολιτικα η κοινωνια απο νωρις, απο το επιπεδο της οικογενειας.

κωστας

Απο τις μονιμες αυταπατες της αριστερας: Το πανεπιστημιο ειναι για την γενικη "μορφωση" χωρις κατευθυνση (δηλαδη κομματικη οργανωση και πειθαρχια). Το πανεπιστημιο δεν πρεπει να εχει διασυνδεση με την αγορα. Αυτο μπορει να ισχυε στην εποχη του Πλατωνα, η ακομα και τον μεσαιωνα οπου οι μεγαλοι δασκαλοι γυριζαν απο αυλη σε αυλη πλουσιων, τους διδασκαν διαφορους νεωτερισμους να τους θαυμαζουν οι συνδαιτημονες τους και επαιρναν καποια μικρη αμοιβη. Η πραγματικοτητα σημερα εχει μαλλον αλλαξει. Η εργασια και η αγορα χρειαζονται και πληρωνουν ειδικευση. Οι ιδεα του πανεπιστημονα ειναι κατα πολυ ξεπερασμενη. Και μπορει στο σπιτι να χρειαζεστε ενα "μαστορα" που τα κανει ολα, αλλα στην βιομηχανια οι "πατεντες" ειναι αδιανοητες. Παμε τωρα στη δημοκρατικη παιδεια: Ολοι να εχουν προσβαση. Βεβαιως! Δεν υπαρχει επιτροπη που να λεει οτι χρειαζεται να εχεις τιτλο λορδου, η να ψηφιζεις αριστερα (ακομα) για να μπεις στο πανεπιστημιο. Οσοι μπορουν, μπαινουν. Ομως, εκ των πραγματων, δεν μπορουν να μπουν ολοι, δεν μπορει να μπει οποιος θελει χωρις ενα ελαχιστο επιπεδο δεξιοτητων και γνωσεων. Αυτο για την αριστερα ειναι χολερα. Γιατι δεν χρειαζονται καμμια δεξιοτητα. Χρειαζονται μονο να εχουν σφυγμο, και ενα χερακι να ψηφιζουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία