Στις εφορίες η Ελλάδα αναστενάζει
Αλέξανδρος Κασιμάτης
Στις εφορίες η Ελλάδα αναστενάζει
Πρόκειται για μια απίθανη και ταυτόχρονα εξωφρενική κατάσταση. Συμβαίνει στη ΔΟΥ Ψυχικού και προφανώς σε πολλές άλλες ΔΟΥ ανά την Ελλάδα σε άλλες υπηρεσίες και με διαφορετικές συνθήκες
Σε μια περίοδο λοιπόν που το Ελληνικό Δημόσιο αναζητεί απεγνωσμένα έσοδα, υποβάλλει σε μεγάλη ταλαιπωρία τους πολίτες που πηγαίνουν να πληρώσουν.
Συγκεκριμένα όσοι πολίτες θέλουν να εξυπηρετηθούν από το τμήμα κεφαλαίου της ΔΟΥ Ψυχικού, υποχρεώνονται να πάνε στο κτίριο της εφορίας νωρίς τα ξημερώματα! Συζητάμε κυρίως για φορολογούμενους πολίτες που θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα, να κάνουν γονικές παροχές κλπ Στο συγκεκριμένο τμήμα της ΔΟΥ Ψυχικού απασχολούνται δύο υπάλληλοι. Οι άνθρωποι κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, αλλά επειδή η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και η νομοθεσία δαιδαλώδης, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερους από 18 - 20 φορολογούμενους στο ωράριο τους, καθώς ορισμένες περιπτώσεις μπορεί για τη διεκπεραίωση τους να απαιτήσουν ως και 40 λεπτά του χρόνου τους.
Οι πολίτες λοιπόν, υποχρεώνονται να πηγαίνουν στην εφορία νωρίς τα ξημερώματα και αναρτούν στην είσοδο έναν αυτοσχέδιο κατάλογο προτεραιότητας. Ο κάθε πολίτης που θέλει να εξυπηρετηθεί, γράφει το όνομα του στον αυτοσχέδιο κατάλογο προτεραιότητας. Δίπλα σχεδόν από την εφορία, επί της Λ. Κηφισίας άνοιξε ένα κατάστημα Δεληολάνης. Οι μαγαζάτορες βλέποντας την κατάσταση, το ανοίγουν νυχτιάτικα ώστε κυρίως αυτοί που έχουν πάρει τα πρώτα νούμερα προτεραιότητας να μπορούν να κάθονται, να πίνουν έναν καφέ και να περιμένουν… να ξημερώσει.
Όταν λήγουν διάφορες προθεσμίες, αλλάζουν νόμοι και γενικότερα όταν υπάρχει πίεση των πολιτών να τελειώνουν, κάποιοι πηγαίνουν στις 3 το πρωί και γράφονται στον κατάλογο. Σε περιόδους αιχμής, αυτοί που πηγαίνουν στις 5-5,30 το πρωί, παίρνουν αριθμό προτεραιότητα μεταξύ 10 και 20. Στις 7,45πμ εμφανίζεται ένας καλός άνθρωπος από την εφορία και ανοίγει την πόρτα. Ο Δεληολάνης αδειάζει και οι φορολογούμενοι δημιουργούν μια ουρά. Στις 8πμ έρχονται οι υπάλληλοι, ξεκλειδώνουν την πόρτα και αρχίζουν αμέσως να εξυπηρετούν τον κόσμο. Στο μεταξύ διάφοροι ανυποψίαστοι φορολογούμενοι εμφανίζονται στη διάρκεια της ημέρας και φυσικά αποχωρούν αφού δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν.
Τόσο ο έφορος, όσο και οι υπάλληλοι κάνουν ότι μπορούν για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Το προσωπικό όμως δεν επαρκεί και η «δυναμικότητα» της ΔΟΥ εξαντλείται στις 18-20 περιπτώσεις καθημερινά με τους υπαλλήλους κυριολεκτικά να μην προλαβαίνουν να σηκώσουν κεφάλι. Παρά την πληθώρα των δημοσίων υπαλλήλων κανείς τους δεν θέλει να υπηρετεί σε οικονομική εφορία, επειδή υποχρεώνονται να εργάζονται υπό την πίεση των πολιτών που περιμένουν μπροστά από τα γκισέ. Προφανώς οι θέσεις εργασίας στις ΔΟΥ είναι για το Δημόσιο κάτι σαν τη δυσμενή μετάθεση των έφεδρων στο στρατό. Ο κ. Τρ. Αλεξιάδης, ο οποίος και εφοριακός διετέλεσε και συνδικαλιστής ήταν, δεν γνωρίζει άραγε τις δυσλειτουργίες του συστήματος που διευθύνει;
Συγκεκριμένα όσοι πολίτες θέλουν να εξυπηρετηθούν από το τμήμα κεφαλαίου της ΔΟΥ Ψυχικού, υποχρεώνονται να πάνε στο κτίριο της εφορίας νωρίς τα ξημερώματα! Συζητάμε κυρίως για φορολογούμενους πολίτες που θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα, να κάνουν γονικές παροχές κλπ Στο συγκεκριμένο τμήμα της ΔΟΥ Ψυχικού απασχολούνται δύο υπάλληλοι. Οι άνθρωποι κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, αλλά επειδή η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και η νομοθεσία δαιδαλώδης, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερους από 18 - 20 φορολογούμενους στο ωράριο τους, καθώς ορισμένες περιπτώσεις μπορεί για τη διεκπεραίωση τους να απαιτήσουν ως και 40 λεπτά του χρόνου τους.
Οι πολίτες λοιπόν, υποχρεώνονται να πηγαίνουν στην εφορία νωρίς τα ξημερώματα και αναρτούν στην είσοδο έναν αυτοσχέδιο κατάλογο προτεραιότητας. Ο κάθε πολίτης που θέλει να εξυπηρετηθεί, γράφει το όνομα του στον αυτοσχέδιο κατάλογο προτεραιότητας. Δίπλα σχεδόν από την εφορία, επί της Λ. Κηφισίας άνοιξε ένα κατάστημα Δεληολάνης. Οι μαγαζάτορες βλέποντας την κατάσταση, το ανοίγουν νυχτιάτικα ώστε κυρίως αυτοί που έχουν πάρει τα πρώτα νούμερα προτεραιότητας να μπορούν να κάθονται, να πίνουν έναν καφέ και να περιμένουν… να ξημερώσει.
Όταν λήγουν διάφορες προθεσμίες, αλλάζουν νόμοι και γενικότερα όταν υπάρχει πίεση των πολιτών να τελειώνουν, κάποιοι πηγαίνουν στις 3 το πρωί και γράφονται στον κατάλογο. Σε περιόδους αιχμής, αυτοί που πηγαίνουν στις 5-5,30 το πρωί, παίρνουν αριθμό προτεραιότητα μεταξύ 10 και 20. Στις 7,45πμ εμφανίζεται ένας καλός άνθρωπος από την εφορία και ανοίγει την πόρτα. Ο Δεληολάνης αδειάζει και οι φορολογούμενοι δημιουργούν μια ουρά. Στις 8πμ έρχονται οι υπάλληλοι, ξεκλειδώνουν την πόρτα και αρχίζουν αμέσως να εξυπηρετούν τον κόσμο. Στο μεταξύ διάφοροι ανυποψίαστοι φορολογούμενοι εμφανίζονται στη διάρκεια της ημέρας και φυσικά αποχωρούν αφού δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν.
Τόσο ο έφορος, όσο και οι υπάλληλοι κάνουν ότι μπορούν για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Το προσωπικό όμως δεν επαρκεί και η «δυναμικότητα» της ΔΟΥ εξαντλείται στις 18-20 περιπτώσεις καθημερινά με τους υπαλλήλους κυριολεκτικά να μην προλαβαίνουν να σηκώσουν κεφάλι. Παρά την πληθώρα των δημοσίων υπαλλήλων κανείς τους δεν θέλει να υπηρετεί σε οικονομική εφορία, επειδή υποχρεώνονται να εργάζονται υπό την πίεση των πολιτών που περιμένουν μπροστά από τα γκισέ. Προφανώς οι θέσεις εργασίας στις ΔΟΥ είναι για το Δημόσιο κάτι σαν τη δυσμενή μετάθεση των έφεδρων στο στρατό. Ο κ. Τρ. Αλεξιάδης, ο οποίος και εφοριακός διετέλεσε και συνδικαλιστής ήταν, δεν γνωρίζει άραγε τις δυσλειτουργίες του συστήματος που διευθύνει;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα