Η οδήγηση στο χιόνι, στον πάγο ή σε μεικτές συνθήκες έχει τα δικά της μυστικά...

Η οδήγηση στο χιόνι, στον πάγο ή σε μεικτές συνθήκες έχει τα δικά της μυστικά...


Τα χειμερινά ελαστικά είναι μία σημαντική και επιβεβλημένη λύση για την οδήγηση στο χιόνι. Όμως επειδή παράλληλα είναι μια ιδιαίτερα κοστοβόρα λύση, οι αλυσίδες θα βοηθήσουν ένα αυτοκίνητο με χειμερινά ελαστικά (αυτά που «φοράμε» στην Ελλάδα δηλαδή), ενώ αν αυτές συνδυαστούν με ένα καλό τετρακίνητο αυτοκίνητο το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό. Σημειώστε δε πως αν αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο και βαρύ, αλλά ένα μικρομεσαίο crossover
, ακόμα καλύτερα. 

Πώς οδηγούμε στο χιόνι: 
Καταρχάς ξεκινάμε από το πιο βασικό: ξεχνάμε το επίπεδο πρόσφυσης του στεγνού οδοστρώματος, συνειδητοποιούμε ότι σε χιόνι, πάγο, ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, η πρόσφυση είναι ελάχιστη ή μηδενική και ότι οποιαδήποτε μεταβολή σε διεύθυνση ή ταχύτητα γίνεται πολύ πιο δύσκολα. 

Επιπλέον πολύ βασικό είναι να διαχωρίσουμε τις συνθήκες, άλλο η... πούδρα, άλλο ο παγωμένος δρόμος που έχει καθαριστεί από τα μηχανήματα, άλλο ο απάτητος δρόμος, άλλο αυτός που υπάρχουν ροδιές άρα έχει περάσει κάτι… 



Ας δούμε σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά μας και πού μεταδίδεται η κίνηση στο αυτοκίνητό μας. Υποθέτουμε την πιο συνήθη κατάσταση, κίνηση εμπρός, ελαστικά λίγο φθαρμένα, «πούδρα» και ανηφόρα. Κινούμαστε διατηρώντας την ταχύτητά μας και  προσπαθούμε να μην τη μεταβάλλουμε καθόλου. 

Στρίβουμε με όσο το δυνατόν μικρότερες γωνίες στο τιμόνι και εάν νιώσουμε λίγο σπινάρισμα μειώνουμε γκάζι και τη γωνία στροφής του τιμονιού. Παρότι το αυτοκίνητο έχει ABS στο φρενάρισμα τα πράγματα είναι μάλλον δύσκολα έτσι πρέπει να υπολογίσουμε πολύ πιο μεγάλες αποστάσεις. Έστω και με ABS, πατάμε το φρένο προσεκτικά για να μην σπάσουμε την πρόσφυση του ελαστικού που δεν πρόκειται να επανέλθει με την ηλεκτρονική μείωση της πίεσης του φρένου. 

Στην κατηφόρα τώρα βάζουμε δευτέρα στο κιβώτιο και την ξεχνάμε, δεν αλλάζουμε σχέση ούτε πατάμε γκάζι, ούτε συμπλέκτη, ούτε φρένο. Εάν χρειαστεί να σταματήσουμε πολύ απαλά, προσεκτικά φρένο και αν γλιστρήσει, που θα γλιστρήσει… προσπαθούμε από πριν να δώσουμε πορεία προς το χαντάκι και όχι προς το γκρεμό. 


Πώς οδηγούμε στον πάγο: 
Καταρχήν το αποφεύγουμε. Εάν είναι απόλυτη ανάγκη προσπαθούμε να πατάμε σε σημεία όπου μπορεί να έχει λίγη πρόσφυση, π.χ. στην άκρη που το καθαρισμένο χιόνι έχει σχηματίσει τραχιά επιφάνεια. Σε παγωμένο οδόστρωμα, δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να ξεκινήσουμε σε έδαφος με κλίση ή με τους τροχούς στριμμένους. 

Εάν ακόμη και στο ίσιωμα είναι αδύνατον – πού πάτε, τρελαθήκατε; – πρέπει να δημιουργήσετε πρόσφυση. Μια εύκολη λύση είναι να παρακαλέσετε κάποιον να καθίσει στο εμπρός καπό πάνω από τους κινητήριους τροχούς. Φυσικά χρειάζεται πολύ προσοχή μην κάνετε κάτι απότομα και τον χτυπήσετε. Δεύτερον ξεφουσκώνετε λίγο τα ελαστικά. Τρίτον βάζετε ένα χαρτόνι, ή ξύλο ή ρούχο πίσω από τα εμπρός ελαστικά κάνετε λίγο πίσω για να το πατήσετε και δοκιμάζετε να ξεκινήσετε πάνω του. 


Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις. Ας δούμε ακόμη μια, αυτή του μεγάλου 4χ4 που προσπαθεί να κατέβει μια παγωμένη πλαγιά. Εάν το αυτοκίνητο σας διαθέτει το ειδικό σύστημα «hill climb» ενεργοποιήστε το! Εάν όχι κινηθείτε ακόμη πιο αργά λόγω υψηλού κέντρου βάρους και μεγάλου βάρους και ει δυνατόν πατήστε τη μια ρόδα στην άκρη μέσα στο χιόνι για καλύτερη πρόσφυση. 
Έχετε στο μυαλό σας ότι η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο στον παγωμένο κατήφορο και ένα προσθιοκίνητο κατεβαίνει πολύ πιο άνετα από εσάς, σε μια τέτοια περίπτωση. 
Τέλος εάν αποφασίσετε να κινηθείτε σε απάτητο δρόμο έχετε υπόψη σας ότι ο αέρας συσσωρεύει κατά τόπους το χιόνι όπερ μπορεί ξαφνικά το χιόνι να ψηλώσει τόσο που να μην περνάει ο προφυλακτήρας.  

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ή όπισθεν ή φτυάρι. 

Καλές βόλτες!


ΣΧΟΛΙΑ (9)

redcarlos

καταρχην το βασικοτερο ... βαζουμε αλυσιδες ... χωρις αυτες δεν κανουμε βημα... ειτε ειναι απατητος ειτε εναι απο μηχανικα ειτε ειναι παγωμενος μετα απο περασμα μηχανιματος... αν ειναι απατητος πρεπει να ξερουμε το υψος χιονι αλλιως θα μαζεψουμε το χιονι εμπρος απο τον προφυλακτιρα και θα κολυσουμε... αν ειναι απατητο το πολλη 10εκ τοτε ειμαστε τελεια με αλυσιδες στους εμρος τροχους και φυγαμε για παντιλικια .... αν ειναι στρομενος απο μηχανιμα και ψηλο παγωμενος δεν μας ενδιαφερει και τοσο αρκη να εχεουμε αλυσιδες ... παλι το αυτοκινητο παει καρφυ ... αν τωρα εχει παγωση αρκετα και δεν εχεις ξεκισει ακομα καλυτερα μην ξεκινας γιατι θα σε κλαψουν οι ρεγγες... ασε που μπορει και να μην ξεκιναει ακομα και αν εχεις αλυδισες βεβαια αυτο ειναι σπανιο αλλα μου εχει τυχει... γενικα παμε μονο με αλυσιδες....

www

ΕΝΑΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ(ΦΛΩΡΙΝΑ,ΚΑΣΤΟΡΙΑ,ΓΡΕΒΕΝΑ, ΕΒΡΟ.........) ΘΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΚΕΣ............... ΜΕΤΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ. Α Σ Χ Ε Τ Ο Ι !!!!!!!!!!!!!!!!

μηχανικός-εκπαιδευτής-και μετά οδηγός..

για το χιόνι γράφει ...τι δεν καταλαβαίνεται....??....σε κανονικές συνθήκες τα λαστιχα θελουν τον αέρα που προτεινει ο κατασκευαστής.....καλά γράφετε ολοι πα@@@ριές...απλή γνώση μηχανικού..μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής του ελαστικού ισοδυναμή με λιγότερο βάρος ανά τετραγωνικό εκατοστό...φουσκωμένο λάστιχο ίσον λιγότερη επιφάνεια επαφής άρα περισσότερο βάρος ανά τετραγωνικό εκατ. αγώνες στα χιόνια κανείς σας δεν είδε .? τα λάστιχα ειναι μια σταλιά στο πλάτος..σαν τροχός κάρου..!!...και όλα αυτα μόνο όταν δεν έχουμε αλυσίδες... μην γράφεται μαλ@@@κίες...όλοι γίνονται ειδικοί.....

οδηγός

Τα λάστιχα το χειμώνα πρέπει να είναι ελαφρώς ξεφούσκωτα για να πιάνουν τα φρεναρίσματα, αφού τα πέλματα στα λάστιχα θα έφάπτονται όλα στους γλιστερούς και παγωμένους δρόμους. Καταλαβαίνετε, αντιθέτως, που θα πάει το αυτοκίνητό σας με το φρενάρισμα, όταν είναι φουσκωμένα και παραφουσκωμένα τα λάστιχα που δεν θα πατάνε εξ ολοκλήρου τα πέλματα στον πάγο και στη γλίστρα στους δρόμους, από λάδια που διαρρέουν από αυτοκίνητα και εξαπλώνονται με τη σιγανή βροχή. Το καλοκαίρι τα λάστιχα θέλουν πολύ φούσκωμα, γιατί δεν υπάρχει ο άμεσος κίνδυνος να γλιστρήσει το αμάξι και θα πρέπει απαραιτήτως στην πορεία τα λάστιχα να αερίζονται στην καυτή άσφαλτο και να μην φθείρονται ξεφούσκωτα από τη θερμοκρασία και τις τριβές τους στην πυρακτωμένη άσφαλτο. Κάποιοι αδαείς κάνουν το εντελώς αντίθετο και βάζουν σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή τους. Και πολλοί βεντζινοπώλες το αγνοούν αυτό. Να τους λέτε εσείς πόσο να βάζουν με τις απαραίτητες αυξομειώσεις το καλοκαίρι- χειμώνα. Και βεβαίως τα λάστιχα πρέπει να είναι πάντα σε καλή κατάσταση.-

Συμβουλες ειναι

Εαν εχετε δευτερο αυτοκινητο με μικρα λαστιχα χρησιμοποιηστε αυτο,πχ ενα autobianci στο χιονι συμπεριφερεται σαν η porse στην ασφαλτο,100% δοκιμασμενο

ASXETOI

και τα λάστιχα ξεφούσκωτα..?...δεν νομίζω ότι είναι συμβουλή....έγκλημα ναί...

Γ

ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ..........ΜΗΝ ΠΑΤΑΣ ΠΟΤΕ ΦΡΕΝΟ ,(ΛΙΓΟ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ).....ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΓΚΑΖΙ, ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΞΑΝΑΞΕΚΙΝΑΣ .....ΟΧΙ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.....

REMOVE THIS ARTICLE IMMEDIATELY

Αν '20' μοναδες ειναι το "αριστα" σας βαθμολογω με 8.75 ήτοι "ασχετο με το θεμα & επικινδυνο" GET PROFESSIONAL ATTENTION! (ομολογησες οτι δεν εχεις ουτε γνωσεις ουτε εμπειρια)

george

α....καλά.....ξεφουσκώνετε τα ελαστικά.....ποιος έξυπνος τα γράφει αυτα..? ξεφουσκωμένα λάστιχα...πηγαίνεις για σκι εξυπνάκια....όχι για οδήγηση.... ότι μα@@@κία θέλεις εδώ θα την ακούσεις..!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Τα Γιάννενα η καρδιά της Ηπείρου

Tο Κάστρο, το νησί του Αλή Πασά, τα τζαμιά και τα αρχοντικά -άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορία των Ιωαννίνων- συνθέτουν ένα σκηνικό άλλης εποχής

16
Αράχωβα: Η χαρά του σκιέρ!

Aπλωμένη  στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού σε υψόμετρο 968 μέτρων, είναι γνωστή για το χιονοδρομικό της κέντρο αλλά και για τα γεμάτα ζωή Σαββατοκύριακα

3
Nαύπλιο: Για «ιστορικές» βόλτες

Μία βόλτα στην πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας, θα σας βγάλει σε ιστορικά κτίρια όπως η παλιά βουλή, το σπίτι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη αλλά και το εκκλησάκι του Αγίου Σπυρίδωνος, που την 27η Σεπτεμβρίου 1831 δολοφονήθηκε ο πρώτος Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας

2
Zαγοροχώρια: Ο τόπος των γεφυριών

Σκορπισμένα στα βουνά πάνω από την πόλη των Ιωαννίνων, τα 46  πανέμορφα χωριά με τα πέτρινα σοκάκια, τα ποτάμια, τα γεφυράκια, τα δάση και τις λίμνες, μοιάζουν σαν να έχουν βγει από κάποια καρτ ποστάλ που υμνεί την ομορφιά του ελληνικού τοπίου

9
Μονεμβασιά: Το «πέτρινο καράβι» του Ρίτσου

Πίσω από τα μεσαιωνικά τείχη της Μονεμβασιάς κρύβεται η μαγευτική καστροπολιτεία που φιλοξενεί βυζαντινές εκκλησίες, επιβλητικά αρχοντικά, γραφικά καλντερίμια και μία σειρά από ξενώνες, εστιατόρια, μπαρ και καταστήματα, που βρίσκονται σε αρμονία με το αρχιτεκτονικό προφίλ της πόλης

1