«Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»

«Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»

Στη χώρα όπου ο εκπαιδευτικός αυτοαξιολογείται και αποδίδει με τρόπο υποδειγματικό, ο μαθητής έχει το απόγευμα ελεύθερο γιατί η μελέτη στο σχολείο είναι αρκετή, ενώ ο γονιός δεν ξέρει τι σημαίνει «ιδιωτική εκπαίδευση» - Το ελληνικό σύστημα σε σχέση με αυτά τα δεδομένα φαντάζει από απαρχαιωμένο μέχρι τριτοκοσμικό

Φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς κάγκελα, όπου τα παιδιά φτάνουν στις 8 το πρωί, βγάζουν τα παπούτσια τους και μπαίνουν σε μία τάξη με διαδραστικό πίνακα, πιάνο και προτζέκτορα. Τα μαθήματα διαρκούν 45 λεπτά και οι μαθητές μαθαίνουν μέσω βίντεο, εμπειρικών δράσεων και υψηλού επιπέδου διδασκαλίας από έναν εκπαιδευτικό, κάτοχο (τουλάχιστον) μεταπτυχιακού τίτλου. Φανταστείτε τα παιδιά να έχουν όλο το απόγευμα στη διάθεσή τους επειδή το σχολείο καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν φορτώνει το παιδί με εργασίες. Φανταστείτε το σχολείο της γειτονιάς σας να μην υστερεί σε τίποτε από το καλύτερο ιδιωτικό της χώρας.



Στη Φινλανδία η ζωηρή φαντασία δεν είναι προϋπόθεση γιατί απλούστατα όλα τα παραπάνω είναι η πραγματικότητα που ζει κάθε οικογένεια. Αντιθέτως όσοι Φινλανδοί έρχονται σε επαφή με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δυσκολεύονται να καταλάβουν γιατί λειτουργεί έτσι.
«Η Φινλανδία πιστεύει στην εξέλιξη - όχι στην επανάσταση. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι σταθερό, δεν αλλάζει όποτε έχουμε νέα κυβέρνηση ή νέο υπουργό, όπως στην Ελλάδα. Κάνουμε μικρά βήματα πάντα μπροστά, δεν πηγαίνουμε μπρος-πίσω. Πώς ένας δάσκαλος θα υποστηρίξει μία μεταρρύθμιση αν γνωρίζει ότι όλα θα αλλάξουν ξανά σε σύντομο χρονικό διάστημα;» εξήγησε στο «ΘΕΜΑ» η Kristiina Volmari, γενική διευθύντρια στο φινλανδικό Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, το όργανο που καθορίζει, μεταξύ άλλων, και το πρόγραμμα σπουδών.

Kristiina Volmari


Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου
Η υποχρεωτική βασική εκπαίδευση κρατάει 9 χρόνια. Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για πρώτη φορά όταν είναι 7 ετών γιατί τότε θεωρούνται ώριμα να ξεκινήσουν. Αντίθετα, στην Ελλάδα είναι σύνηθες φαινόμενο παιδιά που δεν έχουν συμπληρώσει καν τα 6 να βρίσκονται στην πρώτη τάξη του Δημοτικού.

Ακολουθεί η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από τα 16 έως τα 18), που περιλαμβάνει τη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση. Μόνο που τα επαγγελματικά λύκεια της Φινλανδίας δεν έχουν καμία σχέση με τα αντίστοιχα ελληνικά, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζονται σαν σχολεία δεύτερης κατηγορίας. Αντίθετα στη Φινλανδία χαίρουν μεγάλου κύρους και παρέχουν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου. Στη συνέχεια οι μαθητές δίνουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία. Ο καθηγήτης Jari Lavonen, διευθυντής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστήμιου του Ελσίνκι, εξήγησε στο «ΘΕΜΑ» πώς ορίζουν στη Φινλανδία τον αριθμό των εισακτέων: «Το υπουργείο Παιδείας ελέγχει τις γεννήσεις, τις μεταναστευτικές ροές, τη γήρανση του πληθυσμού και διάφορα άλλα δεδομένα που του στέλνουν σχολεία, δήμοι και επιχειρήσεις από όλη την επικράτεια. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίζει πόσους θα χρειαστεί από κάθε επάγγελμα και κάθε τομέα τα αμέσως επόμενα χρόνια και αναλόγως ορίζει τον αριθμό των εισακτέων σε πανεπιστήμια και πολυτεχνεία».
 
Η Φινλανδία φιγουράρει πάντα στις πρώτες θέσεις όσον αφορά τις διεθνείς κατατάξεις για το επίπεδο του εκπαιδευτικού της συστήματος. Ενα από τα χαρακτηριστικά για το οποίο οι Φινλανδοί είναι πολύ υπερήφανοι είναι ότι δεν υπάρχουν ποιοτικές αποκλίσεις μεταξύ των σχολείων. Το σχολείο της γειτονιάς είναι εξίσου καλό με το πιο ακριβό ιδιωτικό, άλλωστε στη Φινλανδία υπάρχουν λιγοστά ιδιωτικά σχολεία και πρόκειται κυρίως για ξένα εκπαιδευτήρια (π.χ. αμερικανική, γαλλική σχολή κ.λπ.). Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι η διαφορά μεταξύ «καλών» και «κακών» μαθητών είναι η μικρότερη στον κόσμο.

Ο αμοιβές των εκπαιδευτικών
Ο δάσκαλος στη Φινλανδία είναι ένα επάγγελμα που χαίρει μεγάλης εκτίμησης και αναγνώρισης. Ενας εκπαιδευτικός παίρνει περίπου 3.000 ευρώ τον μήνα (θεωρείται μέσος μισθός) και υποχρεούται να κάνει μόνο τα μαθήματα του (περίπου 4 ώρες την ημέρα) και επιπλέον τρεις ώρες εργασία στο σχολείο την εβδομάδα.

Απεργίες και καταλήψεις δεν υπάρχουν, ενώ την εκπαιδευτική διαδικασία στη Φινλανδία βοηθούν πολύ και οι συνδικαλιστές. «Κύριο μέλημα των συνδικάτων είναι πάντα η προώθηση της παιδείας. Ποτέ δεν βάζουν μπροστά δικά τους αιτήματα, αλλά μόνο το πώς οι εκπαιδευτικοί θα προσπαθήσουν περισσότερο και πώς θα γίνουν καλύτεροι για το συμφέρον των παιδιών της πατρίδας μας», σημειώνουν από το Συμβούλιο Παιδείας.


Κι ενώ στην Ελλάδα τα προβλήματα μοιάζουν απλώς να σωρεύονται και τίποτε να μη λύνεται, στη χώρα του παγωμένου Βορρά ειδικές επιτροπές μελετούν ποιοτικά χαρακτηριστικά και στατιστικά δεδομένα σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίζεται πάντα εν τη γενέσει του όποιο θέμα προκύπτει. Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια οι ειδικοί παρατήρησαν ότι οι επιδόσεις των αγοριών πέφτουν σε σχέση με αυτές των κοριτσιών. Η αντίδρασή τους ήταν να κάνουν αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών ώστε αυτό να γίνει πιο ελκυστικό για τα αγόρια. Εβαλαν περισσότερες ώρες γυμναστική και διαθεματικά μαθήματα στη φύση. Για παράδειγμα, η κατασκευή μιας φωλιάς για πουλιά μπορεί να αποτελεί ένα «καλυμμένο» μάθημα Μαθηματικών, Γεωμετρίας και Μελέτης του Περιβάλλοντος! Γενικώς, παρά το τσουχτερό κρύο και το χιόνι, οι Φινλανδοί κάνουν συχνά μάθημα έξω, την ώρα που στην Ελλάδα μέχρι και τη Μελέτη Περιβάλλοντος την κάνουν στην τάξη κι ας έχει έξω ήλιο και 20 βαθμούς Κελσίου!

Η αξιολόγηση
Θα υπέθετε κανείς ότι ένα σύστημα για να λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά θα προϋπέθετε μηχανισμούς αξιολόγησης, ωστόσο η κυρία Volmari εξηγεί ότι κάτι τέτοιο δεν είναι τελικά απαραίτητο: «Δεν υπάρχουν μηχανισμοί εποπτείας και αξιολόγησης γιατί απλούστατα δεν χρειάζονται. Το αποτέλεσμα είναι ευθύνη κάθε διευθυντή αλλά και του δασκάλου που έχει μεγάλη αυτονομία. Ο εκπαιδευτικός μπορεί μόνος του να επιλέξει τη μέθοδο διδασκαλίας που θα ακολουθήσει. Ολοι αυτοαξιολογούνται και, πιστέψτε μας, αυτή η μέθοδος λειτουργεί άψογα. Είναι θέμα εμπιστοσύνης και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι στην κουλτούρα του Φινλανδού».

Το επίπεδο των δασκάλων είναι άλλωστε πολύ υψηλό. Οταν το «ΘΕΜΑ» ρώτησε τι ποσοστό των εκπαιδευτικών έχει μεταπτυχιακό η απάντηση ήταν: «Το 100%!». Οπως μας εξήγησε η κυρία Volmari, «δίνουμε μεγάλη αξία στην παιδεία. Η Φινλανδία ήταν ένα φτωχό κράτος που για να τα καταφέρει πόνταρε στην εκπαίδευση. Για μας ήταν και παραμένει ο μόνος δρόμος ανέλιξης στην κοινωνική πυραμίδα. Στη χώρα μας δεν υπήρχε αριστοκρατία ή οικογενειοκρατία, έπρεπε να δουλέψουμε και να εκπαιδευτούμε».

«Μα γιατί τα κουράζετε έτσι τα παιδιά;»
Το φροντιστήριο είναι άγνωστη λέξη, όπως και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ενώ ο αριθμός των εργασιών για το σπίτι είναι πάντα πολύ περιορισμένος και κανένα παιδί δεν θα αφιερώνει γι’ αυτές περισσότερο από μισή ώρα. Τα παιδιά, τα απογεύματα, βρίσκονται συνήθως με τους φίλους τους για παιχνίδι. Οταν η υπεύθυνη του Συμβουλίου Παιδείας ακούει ότι στην Ελλάδα ακόμα και παιδιά Δημοτικού κάνουν μετά το σχολείο φροντιστήριο Αγγλικών, Γερμανικών αλλά και κάποιο άθλημα, κουνάει το κεφάλι: «Μα γιατί τα κουράζετε έτσι τα παιδιά;» ρωτάει, θεωρώντας ότι το σχολείο θα έπρεπε να εγγυάται και με το παραπάνω όλες αυτές τις δραστηριότητες.

Πικρή ιστορία στην Ελλάδα είναι και το ολοήμερο σχολείο. Αρχικά αντιμετωπίστηκε πολύ καχύποπτα και χαρακτηρίστηκε ως «πάρκινγκ παιδιών», στη συνέχεια έγιναν προσπάθειες να καθιερωθεί και τέλος έφτασε να υπολειτουργεί, αναγκάζοντας πολλούς εργαζόμενους γονείς να καταφεύγουν στη λύση του ιδιωτικού σχολείου που προϋποθέτει πολλές στερήσεις. Στη Φινλανδία, το κράτος κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει τους γονείς και δεν τους «τιμωρεί» που έχουν παιδιά ή δουλεύουν μέχρι αργά. Τα σχολεία είναι ολοήμερα, τα παιδιά τρώνε πάντα μεσημεριανό εκεί, ενώ αντίστοιχα προγράμματα δραστηριοτήτων έχουν και οι δήμοι.
Σημαντικό κεφάλαιο αποτελούν οι μετανάστες. Το φινλανδικό σύστημα προσπαθεί να τους αφομοιώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν θετικά στα δημογραφικά προβλήματα της χώρας. Τα παιδιά που φτάνουν στη Φινλανδία από μία ξένη χώρα μπαίνουν αρχικά σε μία προπαρασκευαστική τάξη για έναν χρόνο, όπου κάνουν ειδικά μαθήματα. Στη συνέχεια εντάσσονται στα κανονικά τμήματα, αρχικά στη γυμναστική και τις τέχνες και σταδιακά στα υπόλοιπα μαθήματα. Κάθε μαθητής που έχει δυσκολίες και κενά μένει μετά το πέρας των μαθημάτων στο σχολείο και κάνει δωρεάν φροντιστήριο με τους δασκάλους του. Επίσης, οι ξένοι μαθητές διδάσκονται τη θρησκεία τους αλλά και τη μητρική τους γλώσσα, όποια κι αν είναι αυτή.

Οι τάξεις
Ενα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο του «φινλανδικού θαύματος» είναι ότι οι τάξεις «χτίζονται» ευέλικτα, σύμφωνα με τη βούληση δασκάλων και καθηγητών. Συνηθίζεται, για παράδειγμα, μία τάξη να περιλαμβάνει μαζί παιδιά νηπιαγωγείου και μαθητές Α’ και Β’ Δημοτικού. Οπως μας εξήγησαν Φινλανδοί εκπαιδευτικοί, αυτό το σύστημα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στα παιδιά γιατί προωθεί την άμιλλα. Οι μικροί μαθητές θέλουν να μοιάσουν στους μεγάλους και δεν ντρέπονται όταν δεν καταλαβαίνουν κάτι. Οι μεγάλοι μαθητές κάνουν συνεχώς επανάληψη βοηθώντας παράλληλα τους νεαρότερους συμμαθητές τους. Την ίδια ώρα οι Φινλανδοί δίνουν μεγάλη σημασία στο σχολικό περιβάλλον. Σπουδαίοι αρχιτέκτονες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν σχολικά συγκροτήματα και πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα ορισμένα από αυτά να λαμβάνουν βραβεία σχεδίασης.



Οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας και Φινλανδίας μοιάζουν να μην έχουν τέλος: αρκεί να πιάσεις έναν τομέα και μεταξύ των δύο χωρών είναι σαν να μεσολαβούν έτη φωτός. Ενα χαρακτηριστικό του ελληνικού συστήματος που οι Φινλανδοί εκπαιδευτικοί απορρίπτουν είναι οι συνεχείς εξετάσεις. Στην Ελλάδα οι μαθητές γράφουν συνεχώς τεστ από την Γ’ ή και τη Δ’ Δημοτικού, ενώ η εμμονή με τις εξετάσεις φτάνει στο απόγειό της στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Το φινλανδικό μοντέλο κινείται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση και καθηγητές και δάσκαλοι σπάνια βάζουν τεστ γιατί, όπως μας δήλωσαν, η φιλοσοφία τους είναι: «Μαθαίνουμε, δεν εξεταζόμαστε».




Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (164)

la4ky

Το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ότι όλα τα συστήματα έχουν θετικά και αρνητικά. Στην Ελλάδα όμως δεν φταίει η 'Παθογένεια του συστήματος" για τις ελλείψεις. Φταίει η βαλκανική νοοτροπία μας. Και δεν μιλάω για φύλα και καταγωγές αλλά για να νοοτροπία μοχλευμένη ανά τους αιώνες στο συγκεκριμένο γεωγραφικό σημείο του πλανήτη. Δεν ξέρω πόσοι από τους σχολιάζοντες έχετε παιδιά και ούτε με αφορά τι κάνουν στην Φιλλανδία. Θλίβομαι όμως, που το παιδί μου είμαι αναγκασμένη από μωρό να κρατιέμαι με νύχια και με δόντια για να μην το στείλω έξω σε περιβάλον τρέλλας για εκπαίδευση, όταν ακόμη δεν έχει καταλάβει τα βασικά για τη νοοτροπία και το φέρσθαι από το σπίτι του, όταν το κράτος με σαμποτάρει από το να το αναθρέψω και με αναγκάζει είτε να το μεγαλώνω με παππούδες με χάσμα γενεών, είτε με νταντάδες που δεν με υποκαθιστούν, είτε με βρεφονηπιοκόμους που αν από φιλότιμο ενδιαφέρονται για την ανατροφή του και τη συναναστροφή του εντός της τάξης καλώς, αλλιώς.... Θλίβομαι που στο σχολείο αντί να μαθαίνουν συμπεριφορά και τα μαθήματά τους πηγαινοέρχονται άδικα, με την πλειοψηφία των δασκάλων να τους λένε τι κάνατε στο φροντιστήριο και να μην διδάσκουν τίποτα. Θλίβομαι που οι Έλληνες γονείς περνάνε στα παιδιά τους τη νοοτροπία ότι το σχολείο είναι χαβαλές ενώ πρέπει να έχουν απαιτήσεις μόνο από το φροντιστήριο γιατί εκεί "πληρώνουμε για να μαθαίνεις". Θλίβομαι που έχουμε δασκάλους που απλά βολεύονται σε αυτή την κατάσταση και τρο μόνο που τους νοιάζει είναι μήνας μαπαίνει μήνας βγαίνει να πέφτει ο μισθός. Και ακόμα περισσότερο θλίβομαι που αναγκάζομαι να δουλεύω 12 ώρες τη μέρα και δεν μπορώ να αλλάξω τίποτα από όλα αυτά.... Αφήστε λοιπόν τους Φιλλανδούς και τους προγόνους μας στην ησυχία τους και κοιτάξτε τα χάλια μας γιατί τα παιδιά μας θα φτιάξουν πολύ προβληματικές κοινωνίες εξαιτίας μας και όχι εξαιτίας των Φιλλανδών και των αρχαίων ημών.

Αναστασία

Είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός και θλίβομαι ιδιαιτέρως που μπαίνω κάθε χρόνο σε άλλο σχολείο μετά τις αρχές Νοέμβρη και όλα όσα λες τα επιβεβαιώνω. Πραγματικά τα είπες όλα σα να είσαι κάθε μέρα όλη μέρα μέσα στο σχολείο και ας δουλεύεις 12 ώρες. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προβληματικές καταστάσεις σαν κοινωνία από τους νέους που αναθρέφουμε και εκπαιδεύουμε αν συνεχίσουμε να το κάνουμε με αυτόν τον τρόπο.

σόνια

τα είπες όλα.. Βασανίζουμε και κακοποιούμε τους νέους μας ρε γαμώτο, για να θησαυρίζουν τα φροντιστήρια και οι κλίκες των Πανεπιστημιακών μετά.

Maria

Unfortunatelly Greeks are narrow minded. Yes we are a clever nation but what is the use of it? Everything starts from the education, children who are overloaded with homework and forced to memorise data without understanding them. All civilized west european countries understand that kids are not machines and that playing is important for their developememt. Finland is an extreem example but Fins can support this system as it is the country with almost no corruption. There is no such a thing as frontistiria in any west european country. The schools' way of working is private and not public even though they are subsidised. Greek children are stressed and Japanese cannot see it because for them it is normal. But the west european model doesn't care about prestation and mistakes are allowed. That's why greek professionals -who are perfectionists and hard workers - excel abroad but at the same time they lack rational thinking (memorising doesn't enforce analyzing) and they end up doing the all the work under a west european manager who has learned to analyse and has a broader mind.

Δμ

Το Ελληνικό σχολείο είναι άριστο. Ιάπωνες επισκέπτες καθηγητές ερωτούσαν "πως γίνεται να είναι τόσο χαρούμενοι οι μαθητές και χωρίς άγχος;" Το Ελληνικό σχολείο εκπαιδεύει όπως και το Πανεπιστήμιο τόσο καλά την νοελαία ώστε οι πτυχιούχοι να μπορούν να καλύψουν όλες τις προσφερόμενες θέσεις. Αν υποθέσουμε ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε να φτιάξει ένα εργοστάσιο σίγουρα θα έβρισκε κατά 90% άριστους εργαζομένους. Υπάρχουν και πολλά μικρά προβλήματα που οι κυβερνήτες δεν θέλουν να διορθώσουν. 1)κρατούν τους άριστος πίσω'ας κάνουν τμήματα με ποιοτικά χαρακτηριστικά και όχι με αλφαβητική σειρά. 2)δεν υπάρχουν οικονομικά μαθήματα με αποτελέσμα να φθίνει το "εμπορικό δαιμόνιο του Έλληνος". Οι κυβερνώντες πιστεύουν ότι θα μολυνθεί από την " πανούκλα του νεοφιλελευθερισμού". 3)η γλώσσα διδάσκονταν μέχρι πρόσφατα με παρωχημένους τρόπους πχ δεν υπήρχε κατανόηση κειμένου. 4)Τα Μαθηματικά και τα μαθήματα Φυσικής,Χημείας,Βιολογίας πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας. 5)Επειδή η Κοινωνία μας έχει υπερβολική έφεση στη "Μαγεία" (δηλ.στο προεπιστημονικό στάδιο), στο θαύμα και στη Συνομοσιωλογία πρέπει στην Εκπαίδευση να μπούν μαθήματα Φιλοσοφίας και Λογικής. Η ατελείωτη συζήτηση στην χώρα μας περιστρέφεται γύρω από τα προβλήματα της Παιδείας και υπονοείται το πρόβλημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια.Αν αυτοί που "γκρινιάζουν" ή τα παιδιά τους εισάγονταν στην Ιατρική ή στη Νομική ήστο Πολυτεχνείο όλα θα ήταν καλά.Και αυτό είναι ακριβώς το πρόβλημα,στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας μεταφέρονται στην Εκπαίδευση. Θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:στις διάφορες λίστες με εμβάσματα στο εξωτερικό η πλειοψηφία ήταν γιατροί,δικηγόροι και μηχανικοί.Αυτά ο κόσμος διαισθητικά τα γνωρίζει και θέλει κι αυτός (ή τα παιδιά του) να κάνει το ίδιο. Δηλ.να γίνει γιατρός,να δουλεύει σε Κρατικό Νοσοκομείο και να παίρνει φακελάκια.Λοιπόν αν δεν περάσω Ιατρική εδώ κανένα πρόβλημα πάω στν Βουλγαρία κτλ. Μεγάλο πρόβλημα η έλλειψη επαγγελματικής εκπαίδευσης'αλλά πως μπορεί να υπάρξει χωρις Βιομηχανία και Βιοτεχνία. Όπως βλέπουμε όλα συνδέονται στο τέλος Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΜΗ. Και κάτι τελευταίο και κυριώτερο:παλιότερα υπηρχε μια ευχή Μάθε Γράμματα ή Τέτοια γράμματα σε μαθαίνουν.Και βέβαια δεν εννοούσαν τη σχολική ύλη αλλά και τους τρόπους,τις συμπεριφορές δηλ ΗΘΙΚΗ. Πρέπει το σχολείο να βρεί τρόπο να διδάσκει την ηθική του λαού μας (την καλή πλευρά)και όχι την ηθική και τις ιδεοληψίες του κάθε διδάσκοντος.

Καλα, για χαϊβανια

Διορθωστε πρωτα τα βασικα στη υποχρεωτικη παιδεια, συμπληρωστε τις κενες θεσεις δασκαλων και εξηγειστε γιατι στη Φιλανδια τα παιδια πρεπει να βγαζουν τα παπουτσια τους;

Spyros

Απλές απορίες: 1) Ενας λαός "αλκοολικός" και "καταθλιπτικός" δεν μπορεί να παράγει εκπαίδευση επιπέδου και σοβαρά σχολεία; 2) Επηρεάζεται η πιθανότητα να δημιουργήσουμε διακεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα από την ποιότητα των προγόνων μας; 3) Στην Ελλάδα του 2016 με τις χιλιάδες κεκρυμμενες αυτοκτονίες την τελευταία εξαετία, εκμηδενίζεται δια παντός η πιθανότητα να βελτιώσουμε την εκπαιδευτική μας δομη? Απλές απαντήσεις: 1) Τα υψηλά ποσοστά κατάθλιψης και αυτοκτονιών αποτελούν εναν λόγο παραπάνω για ποιοτικότερα σχολεία. Αυτό το είδαν πρώτοι οι Φινλανδοι για να "κτυπησουν" την παθογένεια τους αυτή. 2) Μην χρησιμοποιείτε την Αρχαία Ελλάδα ως ελαφρυντικό διότι εκτίθεστε. 3) Ολα μπορουν σε ενα βαθμό να βελτιωθούν. Αρκεί να δεις την καμπούρα σου και μέχρι που φτάνει το χέρι σου.

Μάνος

1. ΟΙ Ελληνες μαθητές είναι 2 κλάσεις πιο πάνω από τα απαίδευτα (κυριολεκτικά) Φινλανδάκια. Ακου λέει "μαθαίνουμε δεν εξεταζόμαστε" χα χα χα!!! 2. "Ενας εκπαιδευτικός παίρνει περίπου 3.000 ευρώ τον μήνα (θεωρείται μέσος μισθός) και υποχρεούται να κάνει μόνο τα μαθήματα του (περίπου 4 ώρες την ημέρα) και επιπλέον τρεις ώρες εργασία στο σχολείο την εβδομάδα." Ααα τόσο ωραία... δηλαδή οι δικοί μας εκπαιδευτικοί δουλεύουν περισσότερο και αμοίβονται με 850!!! 3. Γιατί στις Ολυμπιάδες Πληροφορικης και Μαθηματικών διαπρέπεουν κάθε χρόνο οι Ελληνες και όχι οι Φινλανδοί? Μα είναι απλό: ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΙ!!!

Nikos

Ο Φιλανδός προγραμματιστής, υδραυλικός, πολιτικός μηχανικός, γιατρός, εργάτης γιατί είναι καλύτερος του μέσου Έλληνα; Και με αυτό το σκεπτικό που αναφέρεις (Ολυμπιάδες) ο Φιλανδός χειρούργος πρέπει να έχει 2 στις 3 εγχειρήσεις αποτυχία δηλ. να χάνει τον ασθενή.

Besy

Εσείς που σχολιάζετε αρνητικά, είστε ευχαριστημένοι με το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ή απλώς δεν αντέχετε τον ανταγωνισμό?

ΕΛΛΗΝΑΣ - ΣΟΥΗΔΙΑ

Μασουλάς την κάθε προπαγάνδα που σου σερβίρει κάθε φυλλάδα χωρίς να έχεις επαφή με την πραγματικότητα. Έχεις ζήσει στην Φιλανδία ή απλά διάβασες και έκρινες βάση αυτού του προπαγανδιστικού άρθρου;; Για να πει κάποιος ότι γνωρίζει καλά μια χώρα θα πρέπει να έχει ζήσει εκεί τουλάχιστο μια πενταετία, να έχει εργαστεί, να έχει μπει στα σπίτια τους, στην ζωή τους γενικά. Σαν τουρίστας δεν μαθαίνει κάποιος πολλά για μια χώρα, μαθαίνει μόνο αυτά που τους συμφέρει να του σερβίρουν για να πουλήσουν εφέ, να διαφημίσουν τον τόπο τους. Ο καλός ο μαθητής στην δυσκολία φαίνεται. Παρ ολες τις δυσκολίες οι Ελληνες σπουδάζουν. Αν οι Φινλανδοι ειχαν βρεθει σε αναλογη θέση θα είχαν αυτοκτονήσει. Ήδη με την υποτιθέμενη καλοπέραση που έχουν βρίσκονται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, φαντάσου τι θα γίνει όταν χειροτερέψουν τα πράματα

spyros

Καταρχάς,η Ελλάδα δεν θα γίνει ποτέ Φινλανδία και αντιστρόφως. Δεν υπάρχει λόγος. 1) Η διαφορά είναι στην νοοτροπία και στην στρατηγική της εκάστοτε χώρας. 2) Οι βόρειοι αποφάσισαν να "δημιουργήσουν" πολίτες με σφαιρικό γνωστικό πεδίο όπου θα χαρακτηρίζονται από ποικιλία γνώσεων χωρίς όμως να έχουν θέσει στην κορυφή της πυραμίδας τους πτυχιούχους και στην βάση αυτής τους εργάτες. 3) Επίσης, αν το παρατηρεί κανείς, είναι πασιφανές ότι από την εκπαίδευση του Φινλανδικού σχολείου λαμβάνεις στοιχεία συνεργασίας, άμιλλας και προτύπου ώστε να το εφαρμόσεις στην δική σου οικογένεια. Από την άλλη πλευρά, είναι αλήθεια και προς τιμήν μας το γεγονός ότι ατομικά οι Έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε διεθνείς διαγωνισμούς συνεχίζοντας την "παράδοση" του Έλληνα που προσαρμόζεται σε διαφορετικές καταστάσεις και μπορεί να ανελιχθεί κυρίως λόγω της ευστροφίας του. ΟΜΩΣ: Το ελληνικό σχολείο / κράτος / κοινωνία / νοοτροπία αποσκοπεί στο "ατομικό". Όχι στο "κοινωνικό-συλλογικό". Ο μέσος Έλληνας μου θυμίζει σε τεράστιο βαθμό τον έξυπνο (χωρίς δόση ειρωνείας) εργαζόμενο - στέλεχος που διαπρέπει στο επαγγελματικό του περιβάλλον (η θετική πλευρά), εξελίσσει το κομμάτι της "αυτο-επιβίωσης" αναπτύσσοντας όμως το εγωϊστικό μέρος του ασυνείδητου εαυτού του (η αρνητική πλευρά). Και μόλις το παιδί ή η σύζυγος ζητήσει ένα θέατρο, μια ταινία, λογοτεχνία, επιστήμες εκείνος την χλευάζει (Τονίζω: ο μέσος Έλληνας). Από την άλλη ο μέσος Φινλανδός χαρακτηρίζεται από μετριοπάθεια, έλλειψη υπερβολικής αλαζονείας αλλά μεγαλύτερη συναισθηματική ωριμότητα. Είναι διαφορά νοοτροπίας. Δεν υπάρχει κακό και καλό. Ούτε άσπρο-μαύρο.

ΕΛΛΗΝΑΣ - ΣΟΥΗΔΙΑ

Η δουλοπρέπεια και η ξενολατρία ήταν πάντα το σημείο που μειονεκτούσε ο ΡΑΓΙΑΣ. Βρε κουτοπόνηρε οι Φινλανδοί δεν θα γίνουν Ελλάδα για τον απλό λόγο ότι είναι ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ καταγωγής, δηλαδή ΤΑΤΑΡΟΜΟΓΓΟΛΟΙ ΟΥΝΟΙ. Χωρίς να έχεις ζήσει στον βορρά γράφεις ένα σορό ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ εξυψώνοντας μια χώρα ΑΛΚΟΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ ΔΙΑΤΑΡΑΓΜΕΝΩΝ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

@spyros

Ακριβώς έτσι είναι. Πρόκειται για διαφορετική νοοτροπία, η οποία καλλιεργείται φυσικά από το περιβάλλον και το εκπαιδευτικό σύστημα. Η Φινλανδική κοινωνία παραδοσιακά δίνει τεράστια σημασία στην λειτουργία τού συνόλου και στον σεβασμό της πολιτείας και των μελών της. Στην Ελλάδα αντίθετα, η πολιτεία είναι συνήθως ο εχθρός, και το άτομο πρέπει να επιβιώσει και να ξεχωρίσει. Διαφωνώ όμως στο αν πρέπει να γίνει αλλαγή. Πιστεύω ότι έχουμε φτάσει σε σημείο που η δική μας νοοτροπία δεν μπορεί να αποδώσει πλέον. Θα πρέπει να αλλάξουμε προς τους Φινλανδούς, προσπαθώντας όμως να διατηρήσουμε τα όποια πλεονεκτήματα έχουμε.

dodoni

Κι αφού όλα είναι άψογα και ανώτερα εκεί, γιατί οι φιλανδοί μαθητές υπολοίπονται των ελλήνων σε διεθνείς διαγωνισμούς, στους οποίους οι έλληνες μαθητές και φοιτητές αριστεύουν; Ε;

@

Σωστά τα λες, ξύπνα τους ΡΑΓΙΑΔΕΣ

Spyros

1) Γιατι το παν για εσας ειναι οι μαθητικοι διαγωνισμοι; 2) Το άρθρο έχει το εξής κρυφό νόημα: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΣΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΗ ΖΩΗ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΑ. ΓΚΕΓΚΕ; 4) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕ ΒΓΑΛΕΙ ΕΝΑ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟ ΑΤΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΣΥ ΚΟΙΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ...

Kaiser

Καλα εσυ έχεις πολύ πλάκα...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

BalkansColorLg

Ο Υποστράτηγος Ιωάννης Ζήσης, ο Ταγματάρχης Κωνσταντίνος Βερσής, ο Λοχαγός Ευάγγελος Νομικός και ο Έφεδρος Ανθυπολοχαγός Νικόλαος Παππής που αυτοκτόνησαν λίγο μετά τη γερμανική εισβολή στην Ελλάδα για να μην ζήσουν τη σκλαβιά…

14
6__1_

Ποιος ήταν ο Βασίλειος Τσιρώνης - Το Ουδετερόφιλο Ελλαδικό Μέτωπο (ΟΕΜ) - Η δράση του τη δεκαετία του ’60 - Η αεροπειρατεία στην Αλβανία και η φυλάκισή του στη Σουηδία μέσα από καινούργια, αδημοσίευτα στοιχεία - Η επιστροφή του στην Ελλάδα και το τέλος του

19
kosmos

Σε μια άκρως συντηρητική κοινωνία το σινεμά προσέφερε τα παλιά χρόνια το καλύτερο καταφύγιο για τα κάθε λογής παράνομα ζευγαράκια.

eutixia_ar

Δεκάδες οι λαϊκές επιτυχίες της που όλοι σιγοτραγουδούμε, μα κανείς μας δεν ξέρει ότι τα έγραφε με την καρδιά της η Παπαγιανοπούλου: Μια σκοτεινή μορφή από τη Μικρασία, γεμάτη πάθη και αστείρευτο ταλέντο που ενσαρκώνει μοναδικά η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην ομώνυμη ταινία

6
st-0

Τα επαναστατικά κινήματα στην Ελλάδα μετά τη ναυμαχία της Ναυπάκτου (1571)
- Διονύσιος ο Φιλόσοφος και Μάξιμος ο Πελοποννήσιος
- Το επαναστατικό κίνημα του Διονύσιου στην Ήπειρο (1611) και η κατάπνιξή του από τους Οθωμανούς
- Οι ολέθριες συνέπειες για τους Ηπειρώτες από την αποτυχία της επανάστασης.

30
gsold-0

Η φυγή των Ελλήνων στρατιωτών στην Τουρκία μετά τη γερμανική εισβολή
- Οι περιπέτειες των Ελλήνων στη γειτονική χώρα
- Οι προσβολές, η απαξιωτική συμπεριφορά και η προδοτική συμπεριφορά των Τούρκων
- Συγκλονιστικές περιγραφές από τους "λησμονημένους ήρωες” στρατιώτες μας.

64
sitaras-for-7-dec-2019-photo-1

Και ποιος δεν γνωρίζει τη Στρατιωτική Λέσχη στη Πλατεία Ρηγίλλης; Το επιβλητικό μέγαρο που χρηματοδότησε ο Πέτρος Σαρόγλου έχει τη δική του ενδιαφέρουσα ιστορία:

ΙΤΑΛΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ_ΠΟΛΕΜΟΣ_1911-1912

Οι ελληνικές αποικίες στην Κυρηναϊκή και η ιστορία τους - Η εμφάνιση των Αράβων και οι συγκρούσεις τους με το Βυζάντιο στη Β. Αφρική - Η οθωμανική κυριαρχία στην περιοχή - Σύντομη ιστορία της Λιβύης από την ίδρυσή της ως σήμερα

18