Η γη γυρίζει 10 φορές πιο γρήγορα

16_30-0

Με αφετηρία την παραδοχή ότι «κάθε κρίση είναι ευκαιρία», ο καθηγητής διαφήμισης Σκοτ Γκαλογουεϊ εξηγεί πώς οι «μεγάλοι» γίνονται γίγαντες

Σαν έναν πελώριο, οικουμενικών διαστάσεων επιταχυντή διεργασιών και γεγονότων αντιμετωπίζει την COVID-19 ο καθηγητής Σκοτ Γκάλογουεϊ. Γι’ αυτό και στο «Post Corona: Από την κρίση στην ευκαιρία», το τελευταίο βιβλίο του -ήδη μπεστ-σέλερ στον κατάλογο των «New York Times»- ο ίδιος υποστηρίζει κατά βάσιν ότι στον μεταπανδημικό κόσμο οι ισχυροί θα έχουν γίνει ισχυρότεροι. Ο καθηγητής διαφήμισης στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, επισημαίνει ότι τους πρώτους μήνες της έξαρσης, από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 2020, ο κορωνοϊός είχε εξολοθρεύσει περίπου 500.000 ανθρώπους. Στην ίδια περίοδο, η κερδοφορία ορισμένων εταιρειών, κυρίως προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας, εκτοξεύτηκε στη στρατόσφαιρα. «Για την ακρίβεια», γράφει ο Γκάλογουεϊ, «οι 9 κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο είδαν την εμπορική τους αξία να αυξάνεται κατά 2 τρισ. δολάρια. Αυτές που επωφελήθηκαν περισσότερο ήταν όσες απαρτίζουν την τετράδα των κολοσσών Amazon, Apple, Facebook και Google. Αυτές οι τέσσερις επιχειρήσεις ισοδυναμούν με το 21% της αξίας όλων των εισηγμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο της Wall Street». Το στοιχείο αυτό αποδεικνύει κατά τον Σκοτ Γκάλογουεϊ ότι η πανδημία ανοίγει τον δρόμο για μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη των εταιρειών τεχνολογίας, σε μια διαδικασία η οποία έχει μόλις αρχίσει.

Χρεοκοπία και επιτυχία

«Ενας ιός, με μέγεθος 400 φορές από τη διατομή μιας ανθρώπινης τρίχας, έχει αναγκάσει μια σφαίρα βάρους 13 δισ. τρισεκατομμυρίων τόνων όπως ο πλανήτης Γη να περιστρέφεται 10 φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι πριν ξεσπάσει η πανδημία», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Γκάλογουεϊ. Και αμέσως παραθέτει λίστα πασίγνωστων αμερικανικών επιχειρήσεων που χρεοκόπησαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, από τη Hertz έως εκείνη του John Varvatos. Ο Γκάλογουεϊ υποστηρίζει ότι η μεταπανδημική εποχή επιφέρει ένα άνευ προηγουμένου χάσμα ανάμεσα στους νάνους και τους γίγαντες του επιχειρηματικού κόσμου. Ωστόσο, εν μέσω βίαιων ανακατατάξεων θα υπάρξουν περιπτώσεις όπως της Tesla: στο τέλος του Ιουλίου 2020 η αυτοκινητοβιομηχανία του Ελον Μασκ σημείωνε άνοδο 242%, την ίδια στιγμή που η General Motors συρρικνωνόταν κατά 31%. Το μυστικό της Tesla κατά τον Γκάλογουεϊ, όπως και κάθε επιχείρησης η οποία εμφανίζει θετικό ισολογισμό, είναι η καινοτομία.

Υπογραμμίζοντας τον καταλυτικό ρόλο του κορωνοϊού ως του υπέρτατου επιταχυντή, ο Σκοτ Γκάλογουεϊ σημειώνει με έμφαση ότι «η Apple χρειάστηκε 42 χρόνια για να ανεβάσει την αξία της στο 1 τρισ. δολάρια - αλλά μόλις 20 εβδομάδες για να τη διπλασιάσει. Στο ίδιο διάστημα η Tesla όχι μόνο αναδείχθηκε στην πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, αλλά ξεπέρασε τη συνολική αξία όλων μαζί των ανταγωνιστριών της, όπως η Toyota, η Volkswagen, η Mercedes και η Honda».

Ορθολογική αισιοδοξία

Με αφετηρία την παραδοχή ότι η φράση «κάθε κρίση είναι και μια ευκαιρία» δεν έγινε κατά τύχη κλισέ, ο Σκοτ Γκάλογουεϊ αναλύει την πεποίθησή του ότι «η παροχή υγειονομικής περίθαλψης, η διοίκηση επιχειρήσεων, όπως και η εκπαίδευση δεν θα είναι ποτέ πια ίδιες. Εξαιτίας της COVID-19, επικεντρώνουμε κατά κύριο λόγο στα κρούσματα, τα οποία όμως αντιστοιχούν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού. Το υπόλοιπο 99% όμως (σ.σ.: των Αμερικανών) έμαθε να έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας χωρίς να πατήσει το πόδι του σε νοσοκομείο ή ιατρείο. Ακόμη και αν είναι βεβιασμένη, η υιοθέτηση της τηλε-ιατρικής ευαγγελίζεται μια έκρηξη καινοτομίας και ανοίγει ένα νέο μέτωπο απέναντι στο κόστος και τα λειτουργικά προβλήματα του συστήματος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Οι αλλαγές για τις οποίες ο Σκοτ Γκάλογουεϊ πιστεύει ότι έχουν κιόλας προχωρήσει πέραν του σημείου επιστροφής στην προ κορωνοϊού κατάσταση, βασίζονται σε ένα υπόβαθρο που επιτρέπει την αισιοδοξία για το μέλλον. Οπως σημειώνει ο καθηγητής στο βιβλίο του, «την παγκόσμια κρίση συνοδεύει η ωριμότητα. Μια ολόκληρη γενιά γνωρίζει πια την αξία της συλλογικής δράσης, της συνεργασίας, ακόμη και της αυτοθυσίας. Είναι μια γενιά που πιστεύει ότι η συμπόνια δεν είναι αδυναμία και ο πλούτος δεν είναι αρετή».

16_30-1
Το βιβλίο του καθηγητή διαφήμισης στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Σκοτ Γκάλογουεϊ, με τίτλο «Post Corona: Από την κρίση στην ευκαιρία», είναι ήδη μπεστ-σέλερ στον κατάλογο των «New York Times»


Ειδήσεις σήμερα:
Τζορτζ Σίγκαλ: Ο διάσημος χολιγουντιανός ηθοποιός πέθανε στα 87 του χρόνια

Εξαδάκτυλος: Το ΕΣΥ να προετοιμαστεί για μάχη μακράς διάρκειας – Όχι στο άνοιγμα του λιανεμπορίου

Η Ελλάδα «top» προορισμός για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες - Ποιες είναι οι προτιμήσεις τους
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα