PROTOTHEMA

Ζωή

Επιλογή Κατηγορίας

Η συμπεριφορά στο μικροσκόπιο

Τα μαθήματα ζωής της ομαδικής άθλησης για παιδιά και εφήβους

Τα μαθήματα ζωής της ομαδικής άθλησης για παιδιά και εφήβους

Γιατί η ομαδική άθληση είναι «δεξαμενή» δεξιοτήτων, που θα συντροφεύουν το παιδί/έφηβο στην ενήλικη ζωή του. Απαντά η Έλσα Μπάρδα, Κλινική Ψυχολόγος και Αναλύτρια Εφαρμοσμένης Συμπεριφοράς

*Έλσα Μπάρδα - Κλινικός Ψυχολόγος - Αναλύτρια Εφαρμοσμένης Συμπεριφοράς

Aναρίθμητα είναι τα πλεονεκτήματα και οφέλη του αθλητισμού για τα παιδιά, σύμφωνα με πληθώρα ψυχολογικών ερευνών. O αθλητισμός όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα μέσο για την σωματική υγεία και κοινωνικοποίηση.


Και αν είναι κοινή γνώση ότι ο αθλητισμός έχει αντίκτυπο στην ψυχολογική και κοινωνική ευημερία του παιδιού, αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι ότι, ειδικά η ομαδική άθληση, «διδάσκει» κάποιες εξαιρετικά πολύτιμες δεξιότητες ζωής.







Nους υγιής εν σώματι υγιεί! - Τα παιδιά που συμμετέχουν στην ομαδική άθληση γίνονται ενεργοί ενήλικες

Τα φυσικά οφέλη της άθλησης λίγο πολύ τα γνωρίζουμε. Φυσικά, δεν είναι στην αρμοδιότητά μου να τα αναλύσω, θα ήθελα να σταθώ όμως στο κομμάτι της φυσικής κατάστασης και της μειωμένης πιθανότητας παχυσαρκίας. Ένα σώμα με καλή φυσική κατάσταση ενισχύει την αυτο-εικόνα ειδικά του έφηβου αθλητή, καθιστώντας τον παράλληλα πιο δημοφιλή.

Άθληση: Το υγιές κανάλι διοχέτευσης της ενεργητικότητας

Σύμφωνα με έρευνες, η εμπλοκή ενός παιδιού/εφήβου με τον αθλητισμό μειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης παραβατικών συμπεριφορών, στην οποία έχω αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μου, καθώς και την πιθανότητα στροφής στην χρήση ουσιών.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας!

Η ικανοποίηση που βιώνει το παιδί/έφηβος μέσα από τις επιτυχίες της άθλησης, το βοηθά να έρχεται σε επαφή από μικρή ηλικία με το γεγονός ότι «τα αγαθά κόποις κτώνται». Η ήττα και η αποτυχία είναι μέρος του παιχνιδιού, αλλά και της ζωής.

Με απώλειες ή χωρίς κρατάμε το κεφάλι ψηλά!

Δυστυχώς, όπως στη ζωή, έτσι και σε έναν αθλητικό αγώνα, δεν γίνεται να κερδίζουμε πάντα. Συνεπώς, το να μάθει το παιδί να διαχειρίζεται την απογοήτευση που συνοδεύει την ήττα, καθώς και την αδικία από μικρή ηλικία, το βοηθά να γίνει ένας ενήλικας, που δεν θα σταματήσει να αγωνίζεται!

Συνεπώς, ο αθλητισμός ενισχύει την δύναμη της θέλησης και την ψυχολογική ανθεκτικότητα, βοηθώντας το παιδί από μικρή ηλικία να μην εγκαταλείπει την προσπάθεια να μαθαίνει από τα λάθη του και να ξεπερνά τα εμπόδια....

Ένας για όλους και όλοι για έναν - Δεν υπάρχει «εγώ» στην ομάδα!


Το ομαδικό άθλημα διδάσκει στα παιδιά να είναι λιγότερο εγωιστές, για να επιτύχουν περισσότερα!



Τα οφέλη της ομαδικής άθλησης επικεντρώνονται κυρίως στη βελτίωση συνεργατικών δεξιοτήτων -στο να μάθει με λίγα λόγια το παιδί να συνεργάζεται στο πλαίσιο μίας ομάδας, προκειμένου να επιτύχει έναν κοινό στόχο. Έτσι, τα ομαδικά σπορ εφοδιάζουν το παιδί με ικανότητες, οι οποίες θα το ωφελήσουν ως ενήλικα στο πλαίσιο της εργασίας.

Μέσα από την ομάδα το παιδί ωφελείται στο επίπεδο κοινωνικοποίησης και εξέλιξης των κοινωνικών του δεξιοτήτων. Η συνεργασία στο πλαίσιο της ομάδας καλλιεργεί παράλληλα τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη όχι μόνο ως προς τον προπονητή, αλλά και στους συμπαίκτες του, ενισχύοντας την ευγενή άμιλλα και όχι την ζήλεια!

Η αποδοχή της διαφορετικότητας σε πάει μόνο μπροστά!

Στην ομαδική άθληση τα παιδιά έρχονται σε επαφή με συνομήλικούς τους, που ενδεχομένως να έχουν διαφορετικούς χαρακτήρες και συμπεριφορές. Έτσι, καλούνται να αποδεχτούν την διαφορετικότητα του συναθλητή τους, προκειμένου να είναι σε θέση να συνεργαστούν μαζί του σωστά και σε πολλές περιπτώσεις να τον στηρίξουν και να τον ενθαρρύνουν στον αγώνα.

Το να μάθει το παιδί/αθλητής να οργανώνει και να ελέγχει το συναίσθημά του απέναντι σε μια ενοχλητική συμπεριφορά είναι ένα μεγάλο προσόν, που θα τον πάει μπροστά ως ενήλικο, ειδικά στον χώρο εργασίας.

Χωρίς στοχοπροσήλωση δεν πας πουθενά!

Οι στόχοι καθοδηγούν τον αθλητή και είναι απαραίτητοι, ιδίως όταν ο αθλητής είναι νεαρής ηλικίας, όπου σίγουρα χρειάζεται πιο ξεκάθαρο πλάνο, για να μπορέσει να αποδώσει. Οι προσπάθειες και οι θυσίες που κάνουν οι αθλητές, προκειμένου να μπορέσουν να επιτύχουν το μάξιμουμ της απόδοσης, αποκτούν νόημα και δεν κλονίζονται εύκολα. Η άθληση βοηθάει στην αυτοπειθαρχία του εφήβου -π.χ. να επιλέξει την ξεκούραση, να κοιμηθεί νωρίς αντί να βγει έξω, προκειμένου να είναι προετοιμασμένος για τον αγώνα.

Το τρίπτυχο της διαχείρισης χρόνου είναι η Πειθαρχία, η Υπομονή και η Αφοσίωση


Η βελτίωση σε όλους τους τομείς της ζωής έρχεται μέσα από την επιμονή και την σκληρή εργατικότητα...



Η στοχοπροσήλωση και η επιμονή, καθώς και η συγκέντρωση προσοχής που επιβάλλει η άθληση, προετοιμάζει το παιδί από μικρή ηλικία στο να γίνει πιο υπεύθυνος και πειθαρχημένος ενήλικας.

Οι ισορροπίες που καλείται από μικρή ηλικία να βάλει το παιδί ως προς τον χρόνο που θα περάσει με τις σχολικές δραστηριότητες, τις κοινωνικές σχέσεις, αλλά και για τον χρόνο που διαθέτει για τον εαυτό του, μπορεί στην αρχή να φαίνονται απαιτητικές, όμως βοηθούν το παιδί να βελτιώσει τις οργανωτικές του δεξιότητες και να κατανοήσει ότι ο χρόνος είναι υπερβολικά πολύτιμος, για να τον σπαταλήσει όλη την ημέρα σε ανούσια παιχνίδια μπροστά από τον υπολογιστή.



Συνεπώς, αγαπημένοι γονείς, το ομαδικό άθλημα δεν είναι απλά ένα μέσο άσκησης, ψυχαγωγίας ή κοινωνικοποίησης. Είναι πολλά παραπάνω...

Η ομαδική άθληση είναι «δεξαμενή» δεξιοτήτων που θα συντροφεύουν το παιδί στην ενήλικη ζωή του, με μια βασική προϋπόθεση: να θέλει το ίδιο το παιδί να συμμετέχει σε ένα άθλημα και να μην το κάνει καταναγκαστικά, για να ικανοποιήσει τα «θέλω» του γονέα. 

Διότι, μην ξεχνάτε ότι, όπως οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά ελκύονται και προσπαθούν για κάτι, μόνο όταν μπορούν να αποδώσουν -διαφορετικά, δεν έχουν κίνητρο να προσπαθήσουν...



- Twitter: https://twitter.com/elsa_barda
- email. elsabardapsychologist@hotmail.com

*Η Ελσα Μπάρδα έχει βασικό πτυχίο ψυχολογίας (BSc Honours), μετεκπαίδευση πρώτο μάστερ στην Κλινική Ψυχολογία (MSc Clin. Psy.) και δεύτερο μάστερ στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς MSc (MSc ABA ). Η εκπαίδευση και μετεκπαίδευσή της έγινε στη Μ. Βρετανία. Έχει αναγνώριση πτυχίων από το ΔΟΑΤΑΠ και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Μητσόπουλος Μηνάς 11/03/201718:48

Εξαιρετική επαγγελματίας, άρτια καταρτισμένη και καλός άνθρωπος!!

Απάντηση
Γιάννης05/03/201701:30

Η Ψυχολογία είναι απαραίτητη και στο χώρο της ακαδημίας.

Απάντηση
ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ18/02/201713:14

Αγαπητη κυρια ΜΠΑΡΔΑ Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ.ΥΠΟΜΟΝΗ.ΑΦΩΣΙΩΣΗ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΑΣ ΣΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΠΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία