PROTOTHEMA

Ζωή

Επιλογή Κατηγορίας

Δημοσίευση στο περιοδικό «Science»

Πότε εμφανίστηκε ο Homo sapiens; Νέα γενετική μελέτη

Η εμφάνιση του προγόνου του σύγχρονου ανθρώπου τοποθετείται πριν από 260.000 έως 350.000 χρόνια, ενώ μέχρι τώρα η βασική εκτίμηση ήταν τα 200.000 χρόνια

Νέα γενετική έρευνα αλλάζει τα δεδομένα, αναφορικά με την καταγωγή του σύγχρονου ανθρώπου. Η εμφάνιση του προγόνου μας, του «έμφρονος ανθρώπου» (Homo sapiens), έγινε στην Αφρική μάλλον παλαιότερα από ό,τι πίστευαν έως τώρα οι επιστήμονες.

Μια νέα γενετική μελέτη από Σουηδούς και Νοτιοαφρικανούς επιστήμονες τοποθετεί τις απαρχές του «Χόμο σάπιενς» πριν από 260.000 έως 350.000 χρόνια και όχι πριν από περίπου 200.000 χρόνια που ήταν η έως τώρα βασική εκτίμηση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον γενετιστή Ματίας Γιάκομπσον του Πανεπιστημίου της Ουψάλα και την καθηγήτρια προϊστορικής αρχαιολογίας Μαρλίζ Λόμπαρντ του Πανεπιστημίου του Γιοχάνεσμπουργκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", ανέλυσαν το γονιδίωμα επτά αφρικανών κυνηγών-τροφοσυλλεκτών που ζούσαν πριν από 300 έως 2.300 χρόνια.

Η ανάλυση του DNA τους οδήγησε στην εκτίμηση ότι ο εξελικτικός διαχωρισμός ανάμεσα στον Homo sapiens και στις άλλες ομάδες προγόνων του ανθρώπου έλαβε χώρα προ 260.000 έως 350.000 ετών.

Η νέα εκτίμηση συμβαδίζει με την πρόσφατη ανακάλυψη απολιθωμάτων Homo sapiens στο Μαρόκο φέτος το καλοκαίρι, τα οποία χρονολογήθηκαν ότι ήσαν ηλικίας 300.000 έως 350.000 ετών. Συνεπώς και αυτά παραπέμπουν σε παλαιότερη ανάδυση του Homo sapiens από τους υπόλοιπους... συγγενείς.

Είχε προηγηθεί πριν από 600.000 έως 700.000 χρόνια ο εξελικτικός διαχωρισμός από τους Νεάντερταλ, οι οποίοι ακολούθησαν το δικό τους δρόμο, αλλά αργότερα εξαφανίσθηκαν.

Οι επιστήμονες γενικά συμφωνούν ότι η ανθρωπότητα «γεννήθηκε» στην Αφρική, αλλά διαφωνούν στο πού ακριβώς και πότε συνέβη αυτό. Με το πέρασμα του χρόνου και με τη συσσώρευση νέων στοιχείων, διαφαίνεται ότι το λίκνο των ανατομικά συγχρόνων ανθρώπων δεν ήταν αποκλειστικά η Ανατολική Αφρική όπως είχε αρχικά υποτεθεί, αλλά τείνει να επικρατήσει πλέον η θεωρία της παναφρικανικής καταγωγής, που υποστηρίζει την εμφάνιση του Homo sapiens επίσης στη Νότια και στη Βόρεια Αφρική, καθώς και σε άλλα σημεία της «μαύρης ηπείρου». Από την άλλη, η καταγωγή μας ωθείται συνεχώς πιο πίσω στο παρελθόν.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Γίγαντες29/09/201719:20

Και για τους γιγάντιους σκελετούς που έχουν ξεθάψει σε τόσα μέρη με μέγεθος κρανίου 10πλάσιο απο το φυσιολογικό γιατί δεν μιλάει κανένας επιστήμονας? Τι φοβούνται?

αντισαπιους29/09/201715:01

Αντε πάλι τα ιδια παραμυθια!

Από το περιοδικό 'Science'29/09/201709:59

Δε γνωρίζουμε ακριβώς πότε εμφανίστηκε ο Homo Sapiens στην Ελλάδα, διαπιστώσαμε όμως ότι το 36% εξαφανίστηκε στις 25 Ιανουαρίου 2015, το 61% στις 5 Ιουλίου και το υπόλοιπο αφανίστηκε οριστικά στις 20 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Στην Ελλάδα πλέον απαντάται μόνον ο Neanderthal μεγάλα δείγματα του οποίου μπορεί να συναντήσει κανείς στο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τους συν αυτώ υποστηρικτές. Επιστήμονες υπολογίζουν οτι σύντομα θα επιστρέψει στην Ελλάδα ο Άνθρωπος των Σπηλαίων λόγω των οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα.

Απάντηση