To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας χρηματοδοτεί 302 ερευνητές, ανάμεσά τους και Ελληνες

Θα δοθούν συνολικά ενισχύσεις 585 εκατ. ευρώ, κάθε μία από τις οποίες φθάνει έως 2 εκατ. ευρώ, για μια περίοδο έως πέντε ετών - Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας διαθέτει ένα συνολικό προϋπολογισμό άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2014-2020

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC) ανακοίνωσε ότι θα χρηματοδοτήσει με σημαντικά κεφάλαια 302 ερευνητές στο πλαίσιο του προγράμματος «2015 Consolidator Grant». Ανάμεσά τους βρίσκονται και τέσσερις Έλληνες επιστήμονες, τρεις γυναίκες και ένας άνδρας, οι τρεις από τους οποίους διεξάγουν έρευνα σε άλλες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία) και η μία στην Ελλάδα.

Θα δοθούν συνολικά ενισχύσεις 585 εκατ. ευρώ, κάθε μία από τις οποίες φθάνει έως 2 εκατ. ευρώ, για μια περίοδο έως πέντε ετών. Οι ερευνητές που επελέγησαν, βρίσκονται στο μέσον της καριέρας τους (έχοντας εμπειρία επτά έως 12 ετών μετά το διδακτορικό τους) και οι ενισχύσεις θα τους βοηθήσουν να διευρύνουν τα ερευνητικά προγράμματά τους.

Συνολικά, υποβλήθηκαν 2.051 προτάσεις προς χρηματοδότηση και εγκρίθηκαν οι 302 (ποσοστό 15%): οι 141 στο πεδίο των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής, οι 94 στο πεδίο των Επιστημών της Ζωής (Ιατρική-Βιολογία) και οι 67 στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες.

Σχεδόν το ένα τρίτο των ερευνητών είναι γυναίκες (31%), έναντι 28% το 2014 και 24% το 2013. Οι περισσότεροι ερευνητές που επελέγησαν, είναι Γερμανοί (48) και ακολουθούν Βρετανοί (32), Γάλλοι (30) και Ιταλοί (30).

Από ελληνικής πλευράς, για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε το μεγάλο ειδικό βάρος των ερευνητών της διασποράς. Αναλυτικότερα, επελέγησαν για ενίσχυση οι:

- Σαβάκης Τριαντάφυλλος (καθηγητής κλινικής παθοβιοχημείας στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης) για την μελέτη της μεταβολικής φλεγμονής στο ήπαρ.

- Ευανθία Σούτογλου (Ευρωπαϊκό Κέντρο Ερευνών στη Βιολογία και στην Ιατρική-CERBM Γαλλίας) για την μελέτη της επιδιόρθωσης του DNA μέσα στον πυρήνα του κυττάρου.

- Βασιλική Σκρέτα (καθηγήτρια στο Τμήμα Οικονομικών του University College του Λονδίνου) για την μελέτη πάνω στον σχεδιασμό των οικονομικών μηχανισμών.

- Σουλτάνα Μαρία Βαλαμώτη (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσαλονίκης) για μια διεπιστημονική και διαχρονική μελέτη της εξέλιξης της διατροφής στην αρχαία Ευρώπη.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας διαθέτει ένα συνολικό προϋπολογισμό άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2014-2020 και η δράση του αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος «Ορίζων 2020» της ΕΕ για την ενίσχυση της έρευνας και καινοτομίας. Μέχρι σήμερα το ERC έχει χρηματοδοτήσει σχεδόν 6.000 επιστήμονες.