Ανδρεάδης (ΣΕΤΕ): Περισσότερα «πράσινα» ξενοδοχεία και στην Ελλάδα

Ανδρεάδης (ΣΕΤΕ): Περισσότερα «πράσινα» ξενοδοχεία και στην Ελλάδα

«Σε πρόσφατη έρευνα της Booking.com, το 52% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών απάντησαν ότι θα επηρεάζονταν για την τελική επιλογή ξενοδοχείου από τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές του επιδόσεις», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στο συνέδριο του Economist

Ανδρεάδης (ΣΕΤΕ): Περισσότερα «πράσινα» ξενοδοχεία και στην Ελλάδα
Οι  «πράσινες» επενδύσεις στα ξενοδοχεία μπορούν να φέρουν θετικότερα αποτελέσματα στον τουριστικό κλάδο αφού η τάση αναζήτησης τουριστικών μονάδων για πιστοποιημένα αειφόρα ξενοδοχεία ολοένα και αυξάνει.

«Σε πρόσφατη έρευνα της Booking.com, το 52% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών απάντησαν ότι θα επηρεάζονταν για την τελική επιλογή ξενοδοχείου από τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές του επιδόσεις», ανέφερε χθες, Τετάρτη, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στο συνέδριο του Economist για την αειφορία κ. Α. Ανδρεάδης, προσθέτοντας ότι η συζήτηση διεθνώς έχει πλέον προχωρήσει από το «περιβαλλοντικό», στον ευρύτερο όρο και την έννοια της «αειφορίας», που σημαίνει ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές δράσεις του ξενοδοχείου, όπως και για τις κοινωνικές, ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει επίσης για τις δράσεις με την τοπική κοινωνία, την τοπική γαστρονομία, τα ήθη και τα έθιμα, κτλ.

«Κατά συνέπεια, μιλάμε για μια ολοκληρωμένη διάσταση που πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω και ουσιαστικά από τους επιχειρηματίες, σε όλα τα στάδια και τα τμήματα λειτουργίας της επιχείρησης. Με τα περιβαλλοντικά θέματα να βρίσκονται ολοένα και υψηλότερα στην ατζέντα της επιχειρηματικότητας, η ένταξη της αειφορίας στην ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι μονόδρομος.

Κλείσιμο
Ακόμα και αν κάποιος πει ότι δεν βλέπει στην πράξη κάποια άμεση διασύνδεση των προγραμμάτων αειφορίας με την αύξηση στις κρατήσεις του, όλα δείχνουν πως η εφαρμογή τους έχει θετικό αντίκτυπο. Μελέτες και αναφορές μεγάλων χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων, αναφέρουν ότι σε περιόδους κρίσης, επιχειρήσεις που ακολουθούν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, είναι δυνατόν να λάβουν υψηλότερες βαθμολογίες επίδοσης, να μειωθεί το κόστος των δανείων τους και να ενισχυθεί η μετοχή τους.

Στο επιχείρημα ότι αυτά συμβαίνουν στις μεγάλες εταιρείες και συνήθως εκτός της χώρας μας κι ότι αυτά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στις ελληνικές επιχειρήσεις και στο σημερινό περιβάλλον που είμαστε αναγκασμένοι να επιχειρούμε, η πράξη δείχνει τον δρόμο και για τη χώρα μας: Τα νέα κριτήρια αστεροποίησης, που λαμβάνουν υπόψη περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις είναι μια ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να αναπτύξουν σχετικούς δείκτες και προγράμματα, όπως και να δουν περιθώρια βελτίωσης και εξοικονόμησης κόστους. Στην ίδια λογική, υπάρχουν πιστοποιήσεις οι οποίες έχουν ενσωματώσει και αρχές αειφορίας με θέματα που αφορούν στην εργασία και την κοινωνική συνεισφορά».

Ο κ. Ανδρεάδης ανέφερε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει ένα ξεκάθαρο επενδυτικό πλαίσιο και την ίδια ώρα να ενισχυθούν τα προγράμματα για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, με έμφαση στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα νέο αδειοδοτικό πλαίσιο το οποίο θα υποστηρίζει σχετικές επενδύσεις και δεν θα προκαλεί καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων.

Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης