PROTOTHEMA

Τεχνολογία

Οι τεχνολογικές τάσεις για το 2013

Οι τεχνολογικές τάσεις για το 2013
ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 
  • Instagram
  • Επιλέξτε  τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση
Προσθήκη σχολίου

Smartphones, γρήγορες συνδέσεις και cloud οδηγούν τις εξελίξεις

Εξυπνες φορητές συσκευές, υπολογιστικό νέφος -ή αλλιώς με μια  λέξη cloud, ευρυζωνικότητα, κοινωνικά  δίκτυα... Είναι οι λέξεις κλειδιά  στις τεχνολογικές τάσεις που προβλέπεται να κυριαρχήσουν και το 2013.

Ακολουθώντας με τη σειρά του την τάση των τελευταίων ημερών κάθε χρόνου, το ConsumerLab της Ericsson καταγράφει τις δέκα πιο σημαντικές καταναλωτικές τάσεις για το 2013. Για περισσότερα από 15 χρόνια το ConsumerLab έχει διενεργήσει ένα μεγάλο αριθμό εκθέσεων αναφορικά με τις αξίες και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ICT).

1. Το cloud και οι υπηρεσίες που στηρίζονται σε αυτό οδηγούν στον ανασχεδιασμό των συσκευών επικοινωνίας. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές tablets και πάνω από το 40% των χρηστών smartphone στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Σουηδία εκτιμούν την απλότητα που τους προσφέρει το cloud, σε σχέση με τη δυνατότητα να έχουν κοινές εφαρμογές και ίδια δεδομένα σε πολλές διαφορετικές συσκευές.

2. Computing για πολυάσχολα μυαλά. Είτε μιλάμε για desktops, αρχεία και φακέλους, είτε για οθόνες αφής, εφαρμογές και υπηρεσίες cloud, οι καταναλωτές όλο και πιο συχνά γυρίζουν την πλάτη σε οτιδήποτε αφορά το computing και απαιτεί υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Οι καταναλωτές κάνουν πολλά πράγματα αυθόρμητα και χωρίς να το έχουν σχεδιάσει, την ώρα που στέκονται στην ουρά ενός καταστήματος ή που συζητούν με κάποιον σε ένα καφέ. Η διάθεση για την πραγματοποίηση αγορών είναι μεγαλύτερη μεταξύ των κατόχων tablets και smartphones σε σύγκριση με τους κατόχους desktop PCs και laptops.

3. Φέρνουμε στη δουλειά την  προσωπική μας ευρυζωνική σύνδεση. Συνολικά, το 57% των χρηστών smartphone χρησιμοποιούν το προσωπικό τους τηλέφωνο στη δουλειά. Ολο και περισσότεροι χρησιμοποιούν την προσωπική τους συσκευή για επαγγελματικούς σκοπούς, προκειμένου να στείλουν ένα email, να σχεδιάσουν ένα επαγγελματικό ταξίδι, να αναζητήσουν μια διεύθυνση.

4. Οι κάτοικοι των αστικών  κέντρων στρέφονται μαζικά στο  mobile. Καθώς οι καταναλωτές θέλουν ανά πάσα στιγμή να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όπου κι αν βρίσκονται, γίνονται η κινητήριος δύναμη για τη στροφή της πρόσβασης στο διαδίκτυο σε μια πραγματικά mobile υπηρεσία. Το σύνολο των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας που διαθέτει smartphone θα φτάσει τα 3,3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2018, ενώ η κάλυψη των δικτύων κινητής αποτελεί πλέον έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ικανοποίησης για τον καταναλωτή που ζει και κινείται στο αστικό περιβάλλον.

5. Προσωπικό δίκτυο κοινωνικής  ασφάλειας. Τα προβλήματα της οικονομίας έχουν ως αποτέλεσμα ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών να μην εμπιστεύεται τις παραδοσιακές δομές και Αρχές και να προτιμά την κοινότητα των φίλων του. Οι προσωπικές διαδικτυακές κοινότητες λειτουργούν ως ένα δίχτυ ασφαλείας και τα κοινωνικά δίκτυα αρχίζουν να αποτελούν σοβαρή απειλή για τα παραδοσιακά γραφεία εύρεσης εργασίας.

6. Οι γυναίκες ηγούνται της αγοράς των smartphones. Νέα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες υιοθετούν μαζικά τη χρήση smartphones. Περισσότερο από 97% των γυναικών που διαθέτουν smartphone χρησιμοποιούν SMS. Συνολικά, το 77% στέλνει και λαμβάνει φωτογραφίες, το 59% χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το 24% κάνει check-in στα μέρη που επισκέπτεται και 17% εξαργυρώνει κουπόνια προσφορών. Για τους άντρες καταναλωτές τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα σε όλες αυτές τις κατηγορίες.

7. Οι πόλεις γίνονται πυρήνας κοινωνικής δημιουργίας. Oσοι κατοικούν στα κέντρα των πόλεων έχουν πολύ περισσότερους διαδικτυακούς φίλους σε σχέση με τους κατοίκους των προαστίων. Το 12% όσων κατοικούν στις πόλεις αναφέρει ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα είναι να επικοινωνήσει και να ανταλλάξει ιδέες με άλλους. Αυτός είναι πλέον ο τρίτος πιο συνηθισμένος λόγος κοινωνικής δικτύωσης, μετά τη διατήρηση επαφής με τους φίλους και την ενημέρωση για τα νέα τους.

8. In-line shopping. Συνολικά το 32% όσων χρησιμοποιούν smartphone πραγματοποιούν ήδη αγορές μέσω του κινητού τους, ενώ πλέον αρχίζουν να συνδυάζουν και τις επισκέψεις τους σε καταστήματα μέσω κάποιας online διαδικασίας, προκειμένου να δουν συγκεκριμένα προϊόντα, να πάρουν πληροφορίες, να συγκρίνουν τιμές και να κάνουν τις αγορές τους, χωρίς να πρέπει να περιμένουν στην ουρά για το ταμείο.

9. Η τηλεόραση περνάει στα  κοινωνικά μέσα. Συνολικά 62% των τηλεθεατών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ενός τηλεοπτικού προγράμματος ή ενός βίντεο, ενώ 42% όσων χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα συζητούν σε πραγματικό χρόνο το πρόγραμμα που παρακολουθούν, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Περισσότερο από το 30% είναι πιο κοντά στο να πληρώσουν προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε περιεχόμενο για το οποίο έχουν ενημερωθεί μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μεγαλύτερο ποσοστό παρακολούθησης βίντεο και τηλεοπτικού προγράμματος σε φορητές συσκευές γίνεται στο περιβάλλον του σπιτιού.

10. Αλλαγές στον τρόπο μάθησης. Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε αλλάζει ριζικά, επηρεασμένος και από εσωτερικούς και από εξωτερικούς παράγοντες: οι νέοι άνθρωποι έρχονται στην τάξη έχοντας ήδη μια προσωπική εμπειρία σε σχέση με την τεχνολογία και δημιουργούν ένα είδος πίεσης για αλλαγή. Την ίδια στιγμή οι κυβερνήσεις αναζητούν νέες λύσεις και εφαρμογές ICT προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικές. Η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο αλλάζει τις προοπτικές για τα παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ινδία, περίπου τα 30 από τα 69 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 9 έως 18 ετών, που ζουν σε κάποια πόλη, διαθέτουν κινητό τηλέφωνο.

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία

Το protothema.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.