PROTOTHEMA

Stories

Η «Μπιμπί», ο «Μανού» και οι τολμηρές τρυφερότητές τους.

Εμανουέλ και Μπριζίτ: Αυτός, αυτή και τα μυστήρια

Εμανουέλ και Μπριζίτ: Αυτός, αυτή  και τα μυστήρια

Τη στιγμή που η δημοτικότητα του Εμανουέλ Μακρόν σημειώνει νέα μεγάλη καθίζηση, μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη της προεδρικής θητείας του, η σύζυγός του Μπριζίτ αναδεικνύεται το συγκριτικό του πλεονέκτημα.

Η εικόνα τα λέει από μόνη της όλα: ο πρόεδρος, ντυμένος στην τρίχα και καθισμένος στην ολοκαίνουρια καρέκλα Λουδοβίκου XIV πίσω από το επιβλητικό δρύινο γραφείο του, πάνω στο οποίο δεσπόζουν δύο διαφορετικές σημαίες, η γαλλική και η ευρωπαϊκή, ένα μοντέρνο ρολόι και δύο ολοκαίνουρια iPhone -τα οποία δίνουν το μοντέρνο στίγμα ενός νέου προέδρου εξοικειωμένου με την τεχνολογία-, ένας χαρτοφύλακας και τα δύο αγαπημένα του βιβλία: «Τα απομνημονεύματα του πολέμου» του στρατηγού Ντε Γκολ και το «Κόκκινο και το μαύρο» του Σταντάλ. 


Ειδικά η επιλογή του τελευταίου δεν μπορεί να είναι τυχαία αν σκεφτεί κανείς ότι ο φιλόδοξος, ιδεαλιστής και σχεδόν οπορτουνιστής ήρωας του Σταντάλ φτάνει στο Παρίσι έχοντας ως στόχο τη μεγάλη καριέρα και εν τέλει κατακτά την καρδιά της Μαντάμ ντε Ρενάλ, η οποία αποφασίζει να εγκαταλείψει τον σύζυγο και τα τρία παιδιά της για τον νεαρό εραστή της - με τη μισή σχεδόν ηλικία. Σύμπτωση ή όχι, πάντως το βιβλίο, όπως και τα υπόλοιπα αντικείμενα που είναι μονίμως απλωμένα στο προεδρικό γραφείο, δείχνουν ότι ο νεαρός παραμένει θύμα της γοητείας της Μπριζίτ, η οποία αναμφίβολα αποτελεί μέρος της πετυχημένης καριέρας του σημερινού προέδρου της πέμπτης Γαλλικής Δημοκρατίας.

Καμία άλλη πρώτη κυρία μέχρι τώρα δεν είχε τόσο δυναμικό ρόλο δίπλα στον άνδρα της ή, μάλλον για την ακρίβεια, δεν τολμούσε να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά - κυριολεκτικά και μεταφορικά. Εκείνη είχε την ιδέα για την άφιξη στο Προεδρικό Μέγαρο του τραγουδιστή Μπόνο και της Ριάνα, για την κατασκευή των πιασάρικων σλόγκαν που συνοδεύουν κάθε δήλωση του ανδρός της, για τον Νέμο, τον σκύλο που φρόντισαν να αποκτήσουν από κέντρο περίθαλψης αδέσποτων, για τη χάραξη του ημερήσιου προγράμματος, το οποίο του το αναγγέλλει στο πρωινό που παίρνουν απαραίτητα μαζί, για το ποιους ακριβώς θα δει και τι ταξίδια θα κάνει. Καθώς είναι ιδιαίτερα ερωτευμένη με την Ελλάδα, η Μπριζίτ Μακρόν αποφάσισε να κάνει την υπέρβαση και να μπει σε αεροπλάνο, μέσο το οποίο απεχθάνεται.

Οπως μάλιστα μαρτυρά και πολύ στενός συνεργάτης της: «Εχει φοβία να πάρει το αεροπλάνο - και αυτό την εμπόδισε να συνοδεύσει τον Εμανουέλ Μακρόν στη Νέα Υόρκη, στο Βερολίνο και την Αλγερία στα πρώτα μεγάλα ταξίδια του στο εξωτερικό με την ιδιότητα του προέδρου». «Αν ταξιδεύεις μαζί της στους αιθέρες, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι θα φτάσεις με σπασμένο χέρι», αφηγείται ένας από τους συμβούλους του Μακρόν, ο οποίος έζησε μια τέτοια εμπειρία. Σε αντίθεση όμως με τα αεροπλάνα, η πρώτη κυρία συνοδεύει τον άνδρα της στην ιππασία, στην ορειβασία ή σε εξτρίμ σπορ, στα οποία εκείνος επιδίδεται τελευταία θέλοντας να δώσει το στίγμα του μοντέρνου και αθλητικού προέδρου. Είναι άλλωστε η ίδια που χαράζει το προσωπικό και επαγγελματικό πρόγραμμα ολόκληρης της οικογένειας. Σε μια Γαλλία όπου μέχρι τώρα η πρώτη κυρία ήταν απλώς η απαραίτητη συνοδός του προέδρου ή έστω η γυναίκα που ανεχόταν τις αλλεπάλληλες μετρέσες, η παρουσία της Μπριζίτ αποτελεί εξαίρεση σε όλα: και φυσικά, κυρίως στο θέμα της επιβλητικής παρουσίας - και της ηλικίας. 


Και η αλήθεια είναι ότι η εικόνα της προκαλεί αμηχανία στους Γάλλους, οι οποίοι από τη μια συμπάσχουν με την ανάγκη της να πρέπει να φροντίζει την εμφάνισή της δίπλα στον ατσαλάκωτο πρόεδρο, από την άλλη όμως δεν μπορούν με τίποτα να χωνέψουν ότι τα 26.000 ευρώ για καλλυντικά ενδεχομένως να αφορούσαν και τα δικά της φτιασιδώματα. Δεδομένου μάλιστα ότι η γούνα των Γάλλων έχει κυριολεκτικά καεί από τις πρώτες κυρίες - και όχι μόνο από τη μισητή τους Μαρία Αντουανέτα που τους υπέδειξε να φάνε παντεσπάνι, αλλά και από την πρόσφατη καιροσκόπο Βαλερί Τριερβελέρ η οποία δεν ντράπηκε, προκειμένου να «κάψει» τον πρόεδρο, να αποκαλύψει μια σειρά από ατασθαλίες.

Αντίστοιχα ύποπτος ήταν και ο ρόλος των κυριών της αντιπολίτευσης που έτρωγαν κρατικό χρήμα απλώς για να συνοδεύουν τον κύριό τους όπως χαρακτηριστικά συνέβη με τη σύζυγο του αρχηγού της αντιπολίτευσης Φρανσουά Φιγιόν. Γι’ αυτό και προτίμησαν να μη δώσουν τον τίτλο της πρώτης κυρίας στην Μπριζίτ,  αλλά αυτόν της κεντρικής εκπροσώπου - έναν νέο θεσμικό ρόλο, καθώς οι δημοσκοπήσεις έδειξαν συντριπτικό ποσοστό άρνησης ακόμα και ανάμεσα στους ψηφοφόρους του Μακρόν. Ωστόσο η συνέντευξή της στο περιοδικό «Elle» την ίδια σχεδόν περίοδο σημείωσε τεράστια επιτυχία. Η στιγμή που η δημοτικότητα του Εμανουέλ Μακρόν σημειώνει νέα μεγάλη καθίζηση, μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη της προεδρικής του θητείας, η σύζυγός του Μπριζίτ αναδεικνύεται το «συγκριτικό του πλεονέκτημα».

Το αφήγημα της μοναδικής ερωτικής ιστορίας της με τον Γάλλο πρόεδρο κάνει έναν άνθρωπο που κατά βάση θεωρείται «υπερβολικά τεχνοκράτης» να μοιάζει με φλογερό ρομαντικό επαναστάτη. Εξάλλου, από την αρχή ο Μακρόν παρουσίασε τη σύζυγό του ως βασικό στοιχείο της δημόσιας εικόνας του, παρά το γεγονός ότι ήταν μία αταξινόμητη πρώτη κυρία σε μια μακρά λίστα δευτεραγωνιστικών ρόλων.

Η 64χρονη πρώην καθηγήτρια Θεάτρου λοιπόν φαίνεται να έχει ιδιαίτερο ταλέντο στο να μετατρέπει όλα αυτά που θεωρούνται αδυναμίες στην αρένα του image making σε πολιτικά ατού, αφυπνίζοντας τα αντισυμβατικά ένστικτα του γαλλικού λαού. Οι Γάλλοι αρχικά στάθηκαν επιφυλακτικοί απέναντί της. Η ειλικρίνειά της ως προς τη μάχη της με τον χρόνο, οι ανασφάλειες και ο αυτοσαρκασμός της συνέβαλαν στο να ταυτιστούν μαζί της και να αναφωνήσουν ανακουφισμένοι ότι πρόκειται για νορμάλ άνθρωπο που βοηθάει και τα Ηλύσια Πεδία να μοιάζουν πιο προσιτά - ακόμα και αν διαφεντεύει κάθε γωνιά τους. Στο πρόσωπο της Μπριζίτ ο μέσος Γάλλος βρήκε λιγότερη σοβαροφάνεια και περισσότερη ουσία. Επιπλέον, οι γυναίκες κάθε ηλικίας ένιωσαν μια δικαίωση για όλα τα στερεότυπα που χαμηλόφωνα, αλλά αδυσώπητα επιτάσσει η κοινωνία. Αθελά της, η Μπριζίτ μετατράπηκε σε ένα αντισυμβατικό φεμινιστικό πρότυπο, μία ιδεώδη φίλη. Παίρνει τη σκυτάλη από τις σουφραζέτες, από τη Σιμόν Ντε Μποβουάρ, απογαλακτισμένη όμως από τη θεωρητική κληρονομιά των προηγούμενων γενεών. Η «Μπιμπί», όπως την αποκαλούν οι συμπατριώτες της, ήταν αυτή που από την αρχή έπεισε τον «Μανού» -όπως χαϊδευτικά αποκαλούν οι φίλοι του τον πρόεδρο- να είναι πιο ανοιχτός απ’ ό,τι συνηθίζεται με τα μίντια εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς τους ως ζευγάρι. Εκτός από τα αμέτρητα εξώφυλλα, ακόμα και φορώντας μαγιό, η ίδια έχει μοιραστεί ουκ ολίγες φορές ενδόμυχες σκέψεις και αγωνίες για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει λόγω των προσωπικών επιλογών της.

Ο χρόνος, ας πούμε, μοιάζει ακόμα πιο αμείλικτος όταν έχει κανείς στο πλευρό του έναν σύντροφο 25 χρόνια μικρότερο. Η Μπριζίτ, όμως, μοιάζει να μη χάνει στιγμή το χιούμορ της. Πριν ακόμα από την εκλογή του συζύγου της δέχτηκε να μιλήσει στον Νικολά Πρισέτ, συγγραφέα του βιβλίου «Emmanuel Macron, en marche vers l’Élysée». Σε αυτόν είπε ότι αν ο Μακρόν θέλει να είναι υποψήφιος για πρόεδρος, καλύτερα να το κάνει σύντομα, όσο εκείνη είναι ακόμη εμφανίσιμη. «Πρέπει να το κάνει το 2017, γιατί το 2022 το βασικό πρόβλημά του θα είναι το πρόσωπό μου». Η ίδια κάνει γυμναστική και ασχολείται πολύ με την εμφάνισή της. Σε αντίθεση μάλιστα με πολλές άλλες που αποδίδουν την προσεγμένη τους εμφάνιση στο νερό ή στον οκτάωρο ύπνο τους, εκείνη παραδέχεται την καθημερινή και αγωνιώδη προσπάθειά της. «Εκανα πάντα μεγάλο κόπο για το πώς φαίνομαι, ρωτήστε τους μαθητές μου και τα παιδιά μου», λέει και προσθέτει: «Ποτέ δεν έχω φύγει από το σπίτι χωρίς να διπλοτσεκάρω τα ρούχα μου, τα μαλλιά μου, το μακιγιάζ μου».

Θεωρείται πρότυπο γαλλικής κομψότητας, αλλά όχι με τον συμβατικό τρόπο. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είχαν σχολιάσει καυστικά το μονίμως μαυρισμένο από το σολάριουμ δέρμα της, αλλά και τα ίσια κοντά φορέματά της, υπερβολικά κοντά σε κάποιες επίσημες περιπτώσεις. Κάποιοι έφτασαν μέχρι να πουν ότι είναι πολύ μεγάλη για να φοράει μίνι φούστες. «Δεν φοράω μίνι, φοράω φούστες πάνω από το γόνατο», ήταν η απάντηση που έδωσε η ίδια, ενώ αποκάλυψε τον αγώνα που έδινε στα νιάτα της για να φορέσει την απαγορευμένη τότε μίνι φούστα. «Τις κρύβαμε στις τσάντες μας και τις φορούσαμε έξω για να χορέψουμε ροκ εν ρολ», είπε η πρώτη κυρία της Γαλλίας. Μια μέρα, μάλιστα, την έπιασε η γιαγιά της και της είπε: «Ω, Θεέ μου, μοιάζεις με παχουλή γριά, να μην το ξανακάνεις ποτέ!».

Με την είσοδό της στη δημόσια σφαίρα, η Μπριζίτ σατιρίστηκε, χλευάστηκε, αλλά και λοιδορήθηκε. Η αντιστροφή του κλίματος υπέρ της, όμως, σηματοδοτήθηκε στην πρώτη της συνάντηση με τον Αμερικανό πρόεδρο. Εκείνος της είπε με διάθεση φιλοφρόνησης «είσαι σε τόσο καλή φόρμα», που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «καλά κρατιέσαι». Οι Γάλλοι ένιωσαν βαθιά προσβεβλημένοι. Μπορεί οι ίδιοι να λένε ό,τι θέλουν για την πρώτη κυρία τους, αλλά ένας γιάνκης καλά θα κάνει να προσέχει τι λέει! Και ας είναι εκείνοι που αντιγράφοντας τα δηκτικά προσωνύμια των Αγγλων της έδωσαν τον ειρωνικό τίτλο της WHIP «Women who are Hot, Intelligent and in their Prime» (γυναίκες που είναι καυτές, ευφυείς και στο άνθος της ηλικίας τους) αντί για τη μέχρι πρότινος δημοφιλή έκφραση MILF ή cougar. 




Η μεγάλη επιτυχία του «Elle»

Εκείνη όμως, προσπερνώντας τα ειρωνικά σχόλια και τους χαρακτηρισμούς, δείχνει ότι μπορεί και αυτοσαρκάζεται. Ειδικά στη συνέντευξή της στο περιοδικό «Elle» φάνηκε ότι μπορεί να κάνει χιούμορ ακόμα και με την ηλικία της. Αντί να πληγεί από τη διεθνή διάσταση που πήρε η διαφορά ηλικίας με τον σύζυγό της, επέλεξε να ξεδιπλώσει πτυχές του εαυτού της όχι και τόσο κολακευτικές. Το περιοδικό με τη 10σελιδη συνέντευξη έγινε ανάρπαστο. Πούλησε πάνω από μισό εκατομμύριο αντίτυπα, κάνοντας ρεκόρ. Εκεί η Μπριζίτ μίλησε για τη σχέση της, για την πίστη της στις γυναίκες και για τις στυλιστικές επιλογές της. Παρά το γεγονός ότι τα πολυτελή κοστούμια του τότε δεξιού υποψήφιου Φρανσουά Φιγιόν είχαν προκαλέσει μεγάλη γκρίνια και αναστάτωση, η Μπριζίτ δεν δείχνει να μπαίνει σε καλούπι. Λατρεύει τους κορυφαίους Γάλλους σχεδιαστές και δανείζεται συχνά ρούχα από εκείνους. Οταν μάλιστα της επισημαίνουν ότι τα ακριβά της γούστα έχουν σχολιαστεί, εκείνη περιορίζεται να πει: «Δεν με νοιάζει, αρκεί να ενισχύεται η γαλλική βιομηχανία της μόδας». Η μεγαλύτερή της αδυναμία είναι ο οίκος Louis Vuitton, καθώς δίνει συχνά το «παρών» στα σόου του. Ακόμα όμως και τα στενά τζιν, τα μονόχρωμα φουστάνια με τα τολμηρά αξεσουάρ και οι ακριβές τσάντες της αποτελούν θέμα συζήτησης των Γάλλων.




Νέα κυρία, νέος ρόλος, νέα γιαγιά

Τίποτα ωστόσο δεν έχει απασχολήσει και διχάσει περισσότερο τους Γάλλους από την εμπλοκή και τον ρόλο που θα έχει στα Ηλύσια Πεδία. Η ίδια έχει δώσει την απάντησή της: «Οπως όλες οι πρώτες κυρίες πριν από εμένα, έτσι κι εγώ θα αναλάβω τον δημόσιο ρόλο που μου αναλογεί, αλλά οι Γάλλοι θα γνωρίζουν τι μέσα χρησιμοποιώ». Ακόμα και πριν από τον δεύτερο γύρο των γαλλικών εκλογών, ο Εμανουέλ Μακρόν είχε προϊδεάσει για τις προθέσεις του. «Αν εκλεγώ, λάθος... Αν εκλεγούμε, η Μπριζίτ θα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο». Οταν όμως η κυβέρνησή του δεν μπόρεσε -λόγω αντιδράσεων- να θεσπίσει τον ρόλο της πρώτης κυρίας με αμοιβή, η λύση βρέθηκε σε μια κίνηση που σχολιάστηκε από πολλούς ως βγαλμένη από επεισόδιο του «House of Cards». Χρίστηκε εκπρόσωπος της κυβέρνησης, διευκρινίζοντας ότι θα είναι αμισθί. Εχει, ωστόσο, στη διάθεσή της τρεις συνεργάτες: δύο προεδρικούς συμβούλους αποσπασμένους σε αυτήν και μία γραμματέα. 




Εκτός, όμως, από τα πολιτικά καθήκοντά της έχει και αυτά της αφοσιωμένης μητέρας και γιαγιάς. Δεν είναι λίγα τα πρωτοσέλιδα που την έχουν συλλάβει να παίζει με τα εγγόνια της, με τίτλους όπως «Μπριζίτ Μακρόν: Η νορμάλ προεδρία είναι αυτή!». Σε αυτά, φορώντας σορτσάκια, κοντές φούστες ή στενά τζιν με αθλητικά, δεν διστάζει να πέφτει στα πατώματα παίζοντας μαζί τους ή να κουβαλάει κουβαδάκια στην παραλία, ούσα μια γιαγιά διαφορετική από τις άλλες. Ωστόσο, η πρώτη κυρία έχει φοβίες και ιδιοτροπίες και ο λαός ψοφάει να μάθει κάθε λεπτομέρεια γι’ αυτές. Είναι αυταρχική ή τρυφερή; 

Πάντως, όσοι είναι γύρω από το ζευγάρι κάνουν λόγο για μια πρωτοφανή οικειότητα και τρυφερότητα που επικρατεί ανάμεσά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα θερμό περιστατικό ανάμεσα σε Μακρόν και Μπριζίτ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Ντόναλντ Τραμπ. Ο Μακρόν χτύπησε ελαφρά τη σύζυγό του στα οπίσθια! Εκείνη έκπληκτη, γύρισε, τον κοίταξε, του χαμογέλασε και συνέχισαν όλοι μαζί την ξενάγησή τους στον τάφο του Ναπολέοντα Βοναπάρτη. Μάρτυρες αυτής της ερωτικής διάθεσης έχουν υπάρξει και παπαράτσι, οι οποίοι μάλιστα έχουν αναδειχθεί σε ένθερμους συμμάχους του ζεύγους. Ενας από αυτούς, ονόματι Μισέλ Μαρσάν, είχε πει: «Είναι γνήσιοι και φυσιολογικοί άνθρωποι, αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω». Μια τοποθέτηση που ενδεχομένως να μην έβρισκε καθόλου σύμφωνο μεγάλο κομμάτι των Γάλλων ψηφοφόρων, οι οποίοι δεν μπορούν να ταυτιστούν απόλυτα με ένα ζευγάρι που ντύνεται αποκλειστικά με ρούχα οίκων με διάσημη υπογραφή, δηλώνουν λάτρεις των ακριβών σπορ και εξορμήσεων -τα οποία ασκούν οικογενειακώς- και συχνάζουν σε ακριβά μπιστρό τη στιγμή που οι μέσες οικογένειες στερούνται ακόμα και την πατροπαράδοτη μεσημεριανή τους έξοδο.

Η ανέχεια και η υψηλή ανεργία, την οποία ο Μακρόν ευαγγελίζεται ότι θα πατάξει με τη νέα του πολυσυζητημένη μεταρρύθμιση, δεν επιτρέπουν απόλυτη ταύτιση με τους «ΒοΒο» (bourgeois - bohème), όπως αποκαλούν τους κουλ, μοντέρνους εκπροσώπους της ανώτερης τάξης. Αλλωστε το μίσος τους έναντι αυτής της κοινωνικής τάξης είναι που τους εξώθησε στο πλευρό των Μελανσόν και Λεπέν, δίνοντας κάποια περιθώρια στον μοντέρνο Μακρόν να διαφοροποιηθεί ενδεχομένως από τους ομοίους του λόγω καινοφανών ιδεών. Ωστόσο η ανάγκη του να ξαναγυρίσει στις Βερσαλλίες φάνηκε ως κίνηση μεγαλοϊδεατισμού - εξ ου και το εξώφυλλο της «Liberation» που τον παρομοίασε με τον Δία! «Ο Μακρόν θεωρεί τον εαυτό του θεό των θεών, γι’ αυτό και τα εξώφυλλα μεγάλων εντύπων τον παρουσιάζουν με την εμφάνιση του Δία, όταν δεν τον δείχνουν ως άλλο Ναπολέοντα, ως Λουδοβίκο XIV ή ακόμα και ως Ρωμαίο αυτοκράτορα.




Το επίσημο πορτρέτο του μάλιστα που ήρθε, σύμφωνα με την παράδοση, να πλαισιώσει τα υπόλοιπα των ταγών της Γαλλίας είναι απλώς ένα συμβολικό μνημείο αυτοαποθέωσης και ακκισμού: αυτό φαίνεται από την πόζα του προέδρου ενώ κάθεται μπροστά από το γραφείο του με σοβαρότητα και επιτηδευμένη άνεση», έγραφε με υπέρμετρη δόση κακεντρέχειας σχετικό άρθρο στον γαλλικό Τύπο - απόδειξη πως τα μίντια δεν είναι πια τόσο φιλικά διακείμενα προς τον νέο πρόεδρο, ο οποίος βλέπει τη δημοτικότητά του να πέφτει καθημερινά. Και αυτό δεν είναι τόσο προσωπικό -αν και ενδεχομένως το υψιπετές ύφος του φιλόδοξου προέδρου ίσως να μη βοηθάει- όσο πολιτικό, αφού τις τελευταίες μέρες δεν υπάρχει άλλο θέμα συζήτησης από τη μεγάλη εργατική μεταρρύθμιση που προωθεί τόσο στα εργασιακά θέματα όσο και στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του Harris Interactive για τον ραδιοφωνικό σταθμό RMC και την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Atlantico, το 58% των Γάλλων είναι αντίθετο στη μεταρρύθμιση των εργασιακών που περιλαμβάνεται σε διατάγματα. Και παρότι οι μεγαλοσυνδικαλιστές τηρούν σχεδόν σιγήν ιχθύος, όλοι λένε ότι η 12η Σεπτεμβρίου, οπότε και έχει εξαγγελθεί η πρώτη επίσημη απεργία επί προεδρίας Μακρόν, θα είναι μόνο η αρχή σε όλα όσα καυτά θα ακολουθήσουν. Οπως είπε και ο ίδιος ο Γάλλος πρόεδρος σε πρόσφατο ταξίδι του: «Οι Γάλλοι είναι εκ φύσεως κόντρα στις μεταρρυθμίσεις γιατί φοβούνται βαθιά τις αλλαγές». Εκείνος όμως είναι αποφασισμένος να φτάσει μέχρι το τέλος, όπως έκανε και στη σχέση του, στα 15 του μόλις χρόνια, με την Μπριζίτ. Το αν θα είναι ο σωτήρας ή ο καταστροφέας της Γαλλίας μένει απλώς να φανεί. Οπως όμως υποστηρίζει ο ίδιος, καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να φανεί στις πρώτες 100 μέρες ή, έστω, από τα πρώτα νομοσχέδια. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία