O Έλληνας σχεδιαστής που «φορούν» από τη Rihanna μέχρι τη Rania της Ιορδανίας

O Έλληνας σχεδιαστής που «φορούν» από τη Rihanna μέχρι τη Rania της Ιορδανίας

Ο Νίκος Κούλης δημιούργησε το brand Nikos Koulis Jewels το 2006 στην Αθήνα, αναδεικνύοντας το προσωπικό του αισθητικό αποτύπωμα και ήθος στην κοσμηματοποιία.

O Έλληνας σχεδιαστής που «φορούν» από τη Rihanna μέχρι τη Rania της Ιορδανίας
Η Rihanna επιλέγει σταθερά κοσμήματά του στις red carpet εμφανίσεις, η βασίλισσα Rania της Ιορδανίας, η Daphne Guinness, ο Giorgio Armani και οι bloggers Chiara Ferragni και Leandra Medine (aka Man Repeller) είναι σταθεροί πελάτες του. Ο Νίκος Κούλης δημιούργησε το brand Nikos Koulis Jewels το 2006 στην Αθήνα, αναδεικνύοντας το προσωπικό του αισθητικό αποτύπωμα και ήθος στην κοσμηματοποιία.

Οι συλλογές του Νίκου Κούλη είναι αυστηρές στη φόρμα τους, ενδιαφέρουσες στο συνδυασμό των υλικών, κλασικές στο σχεδιασμό τους. Με καλοδουλεμένες λεπτομέρειες, έμφαση στην εφαρμογή, χωρίς φλυαρία, επιδιώκει η γυναίκα που φοράει ένα κόσμημά του να το απολαμβάνει, να νιώθει ξεχωριστή, να δένεται με το κομμάτι, να προκαλεί εντυπώσεις. Κι όμως, ο Νίκος Κούλης σπούδασε κλασική λογοτεχνία, πριν καταλήξει με δυο πτυχία στη Γεμολογία και τη γλυπτογραφία. «Το κόσμημα υπήρχε πάντα σαν ερέθισμα και επιρροή στη ζωή μου (σ.σ. προϋπήρχε η οικογενειακή επιχείρηση εμπορίου πολύτιμων λίθων), αλλά στα 18 μου δεν ήθελα συνειδητά να ακολουθήσω αυτό το δρόμο. Με γοήτευε το να χάνομαι στον κόσμο της θεωρίας και της λογοτεχνίας, αλλά πάντα με θυμάμαι να φτιάχνω πράγματα με τα χέρια μου, να περνάω χρόνο με τους τεχνίτες στο εργαστήριο και να με συνεπαίρνει το πώς η πρώτη ύλη, μέταλλο και πέτρες, γίνονται κόσμημα. Μέσα από την οικογενειακή επιχείρηση απέκτησα γνώση: πριν καν ξεκινήσω ήξερα την αγορά, τους προμηθευτές, τη διαδικασία παραγωγής, την κουλτούρα του εργαστηρίου, τη σημασία τού να δημιουργείς κάτι με αξία. Έτσι, αυτό το μείγμα συναισθημάτων και εμπειριών με οδήγησε στο Gemological Institute of America».



Τα πολύτιμα εφόδια λίγη αξία θα είχαν αν ο ίδιος δεν επιδείκνυε μια δημιουργική εξωστρέφεια. Συμμετέχει από το 2011 στη σημαντικότερη παγκόσμια έκθεση κοσμημάτων, Baselworld, στη Βασιλεία και από το 2012 στην εμβληματική έκθεση Couture στο Λας Βέγκας, κερδίζοντας το ενδιαφέρον των ειδικών του χώρου και των αγοραστών διεθνώς. Κατέκτησε την υψηλότερη διάκριση στα Couture Design Awards για δύο συνεχόμενες χρονιές με τη συλλογή Oui το 2015 στην κατηγορία Bridal και το 2016 στην κατηγορία Haute Couture, εξελίσσοντας τη φιλοσοφία της συλλογής και εντυπωσιάζοντας με την πρωτοποριακή του προσέγγιση. Παράλληλα, έχει σταθερή παρουσία στα fashion weeks του Παρισιού, όπου παρουσιάζει επιλεγμένες συλλογές του σε δικό του χώρο.
Κλείσιμο

Κατάφερε να καθιερωθεί πριν καν κλείσει τα 40 σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο. Ακολούθησε τις τάσεις για να ξεχωρίσει; «Δεν πιστεύω στις τάσεις, γιατί η υψηλή κοσμηματοποιία δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μόδα. Πρέπει να έχει διαχρονική ποιότητα και αξία γιατί αντίστοιχα έχει και υψηλό κόστος. Στο εξωτερικό μπορεί κανείς να βρει fine jewelry brands σε μαγαζιά με ρούχα και αξεσουάρ αντί σε fine jewelry boutiques. Σε ένα τόσο πολυσυλλεκτικό περιβάλλον, για να ξεχωρίσει το προϊόν σου πρέπει να έχεις πολύ διακριτό σχεδιασμό και εύκολα αναγνωρίσιμη ποιότητα: με το που δοκιμάζει κάποιος ένα κομμάτι, να αντιλαμβάνεται τη διαφορά, στα υλικά, στο δέσιμο, στο πώς νιώθει όταν το φορά».

Και ποια είναι αυτά τα υλικά που κάνουν τη διαφορά σε ένα κόσμημα; «Κάθε πέτρα έχει διαφορετική συμπεριφορά, και εγώ συνηθίζω να τις παιδεύω. Πειραματίζομαι με τις διαφορετικές κοπές, αναζητώ συνεχώς την καθαρότητα και το χρωματικό τόνο που θέλω για να συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους, ενώ συνδυάζω αναπάντεχα υλικά, μέχρι να με ικανοποιήσει το αποτέλεσμα. Αγαπημένη μου πέτρα είναι το σμαράγδι γιατί δεν μπορεί ποτέ να είναι τέλειο. Μέσα από τις ατέλειες και τα εγκλείσματά του μπορείς να βρεις το πιο δυνατό χρώμα, αυτό που θα κάνει τη διαφορά σε κάθε κομμάτι» εξηγεί.

Κοσμήματα Nikos Koulis βρίσκονται σε κορυφαία καταστήματα και boutiques σε 26 πόλεις του κόσμου, όπως το Bergdorf Goodman στη Νέα Υόρκη, το Neiman Marcus και το Just One Eye στο Λος Άντζελες, το Dover Street Market στο Λονδίνο, το Colette και το Montaigne Market στο Παρίσι, το Tsum στη Μόσχα και σε χώρες της Μέσης Ανατολής. Δημιουργίες και συνεντεύξεις του φιλοξενούνται στις διεθνείς εκδόσεις κορυφαίων τίτλων, όπως η Vogue, το Elle, το Harper’s Bazaar, το Marie Claire, το L’Officiel και το W, ανάμεσα σε άλλους. Το καλοκαίρι του 2014 παρουσίασε την πρώτη του conceptual boutique στη Μύκονο και τηflagship boutique Nikos Koulis Jewels στην Αθήνα, δημιουργώντας αίσθηση διεθνώς. Η καταξίωση, η αναγνώριση τελικά έρχεται απ’ έξω;. Ο Νίκος Κούλης, προσγειωμένος, ρεαλιστής, ποντάρει στο μη ρεαλιστικό ‒ την ελληνική αγορά και έχει τους λόγους του. «Είχα μια αντίστροφη πορεία: Ξεκίνησα από ένα μικρό showroom στην Αθήνα που λειτουργούσε με ραντεβού, ενώ επένδυα μέσα από την παρουσία του brand στις κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις για το κόσμημα στη Βασιλεία και στο Λας Βέγκας, στην εξωστρέφεια και στη συνεργασία με στοχευμένα σημεία στο εξωτερικό. Έτσι, προέκυψε και η δημοσιότητα από μεγάλους τίτλους που υποστηρίζουν το νέο και το διαφορετικό. Όταν πέτυχα αυτούς τους στόχους, ένιωσα την ανάγκη να δημιουργήσω τους δικούς μου χώρους, όπου θα βρίσκονται όλες οι συλλογές μου και θα περικλείουν τη φιλοσοφία μου. Η επιτυχία απ’ έξω έδωσε ώθησε στο επιχειρηματικό βήμα προς τα μέσα. Πιστεύω πολύ στην ελληνική αγορά, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες κρίσης, γιατί οι boutiques στην Αθήνα, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη απευθύνονται σε ένα διεθνές κοινό που ενδεχομένως γνωρίζει ήδη το brand και το επιλέγει αντιλαμβανόμενο την ποιότητά του».

Τον Απρίλιο του 2016 εγκαινιάστηκε η τρίτη του monobrand boutique, στην Οία της Σαντορίνης, επεκτείνοντας την παρουσία του brand στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς και αντανακλώντας την ξεχωριστή του σχεδιαστική ταυτότητα. Οι boutiques του Νίκου Κούλη δεν είναι τυπικά κοσμηματοπωλεία. Και μόνο η επίσκεψή τους αποτελεί εμπειρία, αφού έχουν κάτι «θεατρικό». «Οι τρεις boutiques σε Αθήνα, Μύκονο και Σαντορίνη δημιουργούν το αισθητικό περιβάλλον που θέλω για να αναδείξουν τα κοσμήματα. Οι boutiques είναι διαφορετικές μεταξύ τους γιατί αντανακλούν την ενέργεια της κάθε τοποθεσίας αλλά μοιράζονται τις λιτές φόρμες και υλικά, όπως το μάρμαρο, το ύφασμα και το μέταλλο. Από τις βιτρίνες, τα φωτιστικά και τα καθίσματα μέχρι το κερί που καίει, τα έχουμε φτιάξει όλα ειδικά για τις boutiques ώστε να δημιουργούν την ατμόσφαιρα και την εμπειρία του brand. Πιστεύω στους χώρους που προκαλούν την επιθυμία και το συναίσθημα, δεν είναι απρόσωποι ναοί πολυτέλειας».

Συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με το ήθος και τη συστηματική, πολλή δουλειά, ο Νίκος Κούλης φαίνεται να έχει καταφέρει τα πάντα. «Για να έχει διάρκεια η επιτυχία χρειάζεται επιμονή και συνέπεια. Οι προσδοκίες αυξάνονται και χρειάζεται να είσαι alert στα σημάδια της αγοράς και στη δική σου έμπνευση για να μετουσιώνεται σε ελκυστική δημιουργία».  Αν δεν είναι αυτό μότο επιτυχίας τότε τι είναι;

Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης