Ενα απόγευμα με τον κομμωτή των διασήμων

Ενα απόγευμα με τον κομμωτή των διασήμων

Ο Κριστόφ Νικολά Μπιό δεν είναι μόνο ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Wella σε ολόκληρο τον κόσμο, ο άνθρωπος που κουρεύει την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την Εμανουέλ Σενιέ ή o «μάγος» που έκανε φέτος μόδα τους κότσους στις πασαρέλες.
είναι κυρίως κάποιος που θα ήθελες πολύ να έχεις φίλο. Τον συνάντησα σε ένα γαλλικό μπιστρό της Rive Gauche για να μου αποκαλύψει τα μαγικά του χέρια και τα μεγάλα του μυστικά…   

Ενα απόγευμα με τον κομμωτή των διασήμων
Ο Κριστόφ Νικολά Μπιό δεν είναι μόνο ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Wella σε ολόκληρο τον κόσμο, ο άνθρωπος που κουρεύει την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την Εμανουέλ Σενιέ ή o «μάγος» που έκανε φέτος μόδα τους κότσους στις πασαρέλες. Είναι κυρίως κάποιος που θα ήθελες πολύ να έχεις φίλο. Τον συνάντησα σε ένα γαλλικό μπιστρό της Rive Gauche για να μου αποκαλύψει τα μαγικά του χέρια και τα μεγάλα του μυστικά…  

Το κρύο στο Παρίσι έχει ήδη αρχίσει να είναι διαπεραστικό όταν συναντώ τον Κριστόφ Νικολά Μπιό, τον άνθρωπο με το όνομα-trademark αφού εκτός από «καλλιτεχνικός διευθυντής της Wella σε ολόκληρο τον κόσμο», όπως αναφέρεται στον τίτλο του, είναι κομμωτής διασήμων, μέντορας του στυλ, δημιουργός προϊόντων περιποίησης που φέρουν το όνομα του «Bio by Biot», κατάστημα και ιστοσελίδα. Βιντεάκια από τα σόου του υπάρχουν άφθονα στο YouTube, όπως και παραθέματα από άπειρες δημοσιεύσεις γύρω από το όνομά του από κορυφαία περιοδικά του κόσμου. Εκεί τον βλέπεις να παρελαύνει άλλοτε με στυλ δανδή του 18ου αιώνα, άλλοτε ως ανδρόγυνος Μπάουι και κάποια στιγμή σαν χίπης που λικνίζεται αισθαντικά στους ήχους των Velvet Undeground. Το σίγουρο είναι ότι ο Νικολά, όπως επιμένει να τον φωνάζουν οι φίλοι του, δεν χάνει ποτέ το στυλ του. Αυτό μοσχοπουλάει αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά και αυτό είναι που δημιουργεί ουρές στο «σαλόνι» του, όπως ονομάζεται το κομμωτήριο-σαλόνι ομορφιάς που φέρει το όνομά του στην καρδιά της Αριστερής Οχθης. «Η Αριστερή Οχθη είναι ολόκληρη κουλτούρα. Δεν επέλεξα τυχαία να έχω εδώ την έδρα μου», λέει ενώ δοκιμάζει το σενιάν κρέας του σερβίροντάς μου ευγενικά λίγο ακόμη από το πορφυρένιο Côtes du Rhône. «Μπορεί οι λαμπερές βιτρίνες να βρίσκονται γύρω από την Place Madeleine και στη Saint-Honoré αλλά εδώ βρίσκεται η πραγματική γαλλική κουλτούρα: η φιλοσοφία του στυλ, η άποψη, ο πολιτισμός. Και αν πραγματικά θέλεις να εξελιχθείς σε κάτι διαφορετικό, πρέπει να ανήκεις στον κόσμο της Rive Gauche. Ο πειραματισμός, σε όλες τις εκφάνσεις του, από την τέχνη, τη φιλοσοφία και τη μόδα, ξεκίνησαν από εδώ, την περιοχή του Saint Germain και τα καφέ του Saint Michel. Είμαι σίγουρος ότι δεν θα μπορούσα να πειραματιστώ με τον ίδιο τρόπο σε όσα κάνω αν παρέμενα εγκλωβισμένος στα αστραφτερά σαλόνια των Ηλυσίων Πεδίων».


Κλείσιμο


Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Wella σε όλον τον κόσμο και μέντορας του στυλ «έβαλε» τους trendy κότσους αλά Μαρία Αντουανέτα στις βιτρίνες των καταστημάτων Chanel και Lanvin



Από τις πασαρέλες στο «σαλόνι» της Rive Gauche

Ομολογεί πως, αν και ξεκίνησε από την περίοπτη περιοχή του George V στα Ηλύσια Πεδία, όπου βρισκόταν η έδρα της μεγαλύτερης γαλλικής κομμωτικής αλυσίδας Vog, της οποίας υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής επί σειρά ετών, στη νέα του έδρα, στο Saint Michel, νιώθει άλλος άνθρωπος. Το «σαλόνι» του απέσπασε πρόσφατα τον τίτλο ενός από τα κορυφαία κομμωτήρια του κόσμου από το Leading Salons of the World, τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης του αναδείχτηκε Κομμωτής της Χρονιάς από κορυφαία γαλλικά περιοδικά. Το σήμα κατατεθέν του, εκτός από το φυσικό ξανθό χρώμα που έχει ανακαλύψει ο ίδιος και λατρεύουν κορυφαία ονόματα όπως η γυναίκα του Πολάνσκι, Εμανουέλ Σενιέ, αλλά και η Ιζαμπέλ Ιπέρ (ο Νικολά την έκανε ξανθιά), δεν είναι άλλο από τους περίφημους κότσους που ξανάφερε ο Νικολά στη μόδα και τώρα δίνουν το στίγμα στις πασαρέλες. Του αναφέρω ότι μετά το -δικής του έμπνευσης- «bar à chignon», όπως λέγεται το concept του που έκανε trend τους κότσους σ’ ολόκληρο το Παρίσι, βλέπω τεράστιους κότσους αλά Μαρία-Αντουανέτα στη βιτρίνα της Chanel και της Lanvin. «Ο κότσος δίνει στυλ και δεν θέλει πολύ χρόνο. Μια γυναίκα, ανάλογα με την αισθητική της και αυτό που προτιμά, μπορεί να μεταμορφωθεί σε χρόνο ρεκόρ». Ο Νικολά επιμένει βέβαια ότι το κούρεμα είναι απλώς η απόληξη του προσωπικού στυλ, που δεν έχει να κάνει με εφήμερες μόδες, αλλά «ο άνθρωπος γεννιέται με αυτό». 



Ο Γάλλος μάγος, στα χέρια του οποίου αφήνονται διασημότητες όπως η Εμανουέλ Σενιέ (αριστερά), μετατρέπει κάθε του σόου σε talk of the town άλλοτε ντυμένος δανδής του 18ου αιώνα κι άλλοτε σαν χίπης που λικνίζεται αισθαντικά υπό τους ήχους των Velvet Undeground, όπως στην τελευταία του επίδειξη στο Παρίσι

Ή το έχει ή δεν το έχει. «Κι αυτό είναι θέμα διαχρονικό». Μου δείχνει την ταπετσαρία του κινητού του όπου φιγουράρει μια παλιά φωτογραφία του οίκου Courreges με τον οποίο συνεργάζεται, όπως και με την Agnes B. «Από πότε νομίζεις ότι είναι τραβηγμένη αυτή;» με ρωτάει. «Είναι από τη δεκαετία του ’70. Και φαίνεται τόσο επίκαιρη. Αυτή λοιπόν είναι η έννοια του στυλ, να αντιστέκεται στον χρόνο και να ανοίγεις δρόμους». Το όνειρό του, μου λέει, είναι να μπορέσει να δημιουργήσει ένα είδος κέντρου «prêt-à-porter» συμβουλών, όπου δεν θα είναι απαραίτητο να αγοράζει κανείς υπηρεσίες, αλλά να θέτει ερωτήματα για το ποια κουπ θα ταίριαζε σύμφωνα με το στυλ του, να παίρνει διάφορες συμβουλές ομορφιάς κ.λπ. Για την ώρα πάντως δεν βρίσκεται μόνο σ’ ένα σημείο αφού τα σόου τον  θέλουν με τη βαλίτσα στο χέρι ανά πάσα στιγμή. «Το κοινό εκτός Γαλλίας είναι πολύ θερμό, ενώ οι Παριζιάνοι είναι πολύ σνομπ και εγκρατείς. Στην Ιταλία έχω δει ανθρώπους να κλαίνε ύστερα από σόου. Ηταν πρωτόγνωρη εμπειρία. Γι’ αυτούς, η ομορφιά είναι στο πετσί τους, δεν είναι τρόπος επίδειξης», σχολιάζει απαντώντας στην ερώτηση για το τι κρατάει απ’ όλα τα ταξίδια του. Εξακολουθεί να λατρεύει τη Νέα Υόρκη ενώ δεν σταματάει να ταξιδεύει στο Ντουμπάι αφού εκεί ήταν και το πρώτο κατάστημα που άνοιξε και φέρει το όνομά του. Χαίρεσαι να τον ακούς να λέει ιστορίες για ταξίδια με ελικόπτερα (μόνο και μόνο για να φτιάξει τον κότσο μιας πελάτισσας), αλλά και παραξενιές που έχουν διάφορες διάσημες οι οποίες έχουν αφεθεί, κατά καιρούς, στα χέρια του. Ο κατάλογος των διάσημων πελατών του φέρει μεγάλα ονόματα όπως του Πολάνσκι και της Εμανουέλ Μπεάρ. Τον ρωτάω αν έχει συγκεκριμένη μούσα, αν κάποια από τις διάσημες ή τις γνωστές σταρ έχουν επηρεάσει τις επιλογές του. «Οχι κάποια ιδιαίτερα, όλες νομίζω έχουν το στίγμα τους. Από τον καθένα ή την καθεμιά μπορείς να πάρεις κάτι, αρκεί να το δεις». Ισως να μην έχει ξεπεράσει τη λατρεμένη του Σιλβί Βαρτάν, την οποία εξακολουθεί να ακούει μανιωδώς, «όπως φυσικά και τη Μαντόνα». Διόλου παράξενο, αν αναλογιστείς πόσο ιδανικά δένει το ποπ με τη Μαρία Αντουανέτα. Το είδαμε στα Converse που φορούσε η Μαρία Αντουανέτα στην ταινία της Σοφίας Κόπολα, το βλέπεις τώρα στους trendy κότσους στις πασαρέλες που φέρουν τη σφραγίδα Christophe Nicolas Biot. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί λοιπόν ότι η κομμωτική δεν είναι τέχνη;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης