Άγρυπνος στο Σιάτλ και στα βιντεο-παιχνίδια

Άγρυπνος στο Σιάτλ και στα βιντεο-παιχνίδια

«Αγρυπνος στο Σιάτλ», με κύρια ασχολία του τα… βιντεοπαιχνίδια με εικονικά όπλα, «φονικές» μάχες καθώς και εικονικά νομίσματα βρίσκεται εδώ και αρκετούς μήνες ο γνωστός Ελληνας οικονομολόγος κ. Γιάνης Βαρουφάκης.

Άγρυπνος στο Σιάτλ και στα βιντεο-παιχνίδια
«Αγρυπνος στο Σιάτλ», με κύρια ασχολία του τα… βιντεοπαιχνίδια με εικονικά όπλα, «φονικές» μάχες καθώς και εικονικά νομίσματα βρίσκεται εδώ και αρκετούς μήνες ο γνωστός Ελληνας οικονομολόγος κ. Γιάνης Βαρουφάκης.

Π αράλληλα με τις εμφανίσεις του στα τηλεοπτικά παράθυρα και τις αναλύσεις για τους τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης που τον έκαναν διεθνώς γνωστό τα τελευταία τρία χρόνια, ο κ. Βαρουφάκης απασχολείται στην κορυφαία εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Valve ως ειδικός οικονομικός αναλυτής. Μια πρακτική την οποία υιοθετούν ολοένα και περισσότερες βιομηχανίες αντίστοιχων παιχνιδιών, καθώς η «οικονομία των video games» αποτελεί ένα νέο λαμπρό πεδίο έρευνας για τους οικονομολόγους που μπορούν να αναλύσουν οικονομικά στοιχεία και να εξάγουν επιστημονικά συμπεράσματα σε συνθήκες που θα ήταν αδύνατον να υπάρξουν στον αληθινό κόσμο. Με το ξέσπασμα της κρίσης στην Ελλάδα, ο κ. Βαρουφάκης βρέθηκε εν μια νυκτί από το γραφείο του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στα πάνελ των μεγαλύτερων τηλεοπτικών δικτύων και στις σελίδες των κορυφαίων εφημερίδων του κόσμου για να αναλύσει τις αιτίες και να προτείνει τις λύσεις για την έξοδο από την οικονομική κρίση. Κυρίως διότι προέρχεται από τη χώρα της ευρωζώνης που χτύπησε πρώτα η κρίση και διότι οι θέσεις του για τις λύσεις στο ελληνικό ζήτημα, όπως η διαγραφή μέρους του χρέους και η αντίθεσή του στη συνεχή λιτότητα, που είχαν χαρακτηριστεί από αρκετούς «αιρετικές», φαίνεται πλέον να αποτελούν τη γραμμή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Το παράξενο email
Κλείσιμο
Εκτός από τα μέσα ενημέρωσης, τον κ. Βαρουφάκη πρόσεξε και η εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Valve, η οποία αναζητούσε έναν οικονομολόγο για να επιβλέψει το επόμενο project της: τη σύνδεση οικονομιών σε δύο εικονικά περιβάλλοντα και τη δημιουργία ενός κοινού νομίσματος στη λειτουργική πλατφόρμα «Steam», μια «υπεραγορά» βιντεοπαιχνιδιών. Οταν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γκέιμπ Νιούελ διάβασε ένα άρθρο του κ. Βαρουφάκη για τις οικονομικές ανισότητες Γερμανίας και Ελλάδας, αποφάσισε πως αυτός είναι ο άνθρωπος που ζητούσε. «Ολα ξεκίνησαν από ένα παράξενο e-mail που έλαβα τον περασμένο Οκτώβριο και το οποίο δεν το έσβησα τυχαία και το διάβασα από κάποιο μοιραίο γεγονός», αναφέρει ο κ. Βαρουφάκης στην προσωπική του ιστοσελίδα για τον τρόπο με τον οποίο επικοινώνησε μαζί του η Valve. Λίγο καιρό μετά, ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος βρέθηκε στα γραφεία της εταιρείας, την οποία δημιούργησαν πρώην εργαζόμενοι της Microsoft. «Με jet lag και άυπνος συναντήθηκα με μια ομάδα νέων ανθρώπων που μου συστήνονταν και μου εξηγούσαν τι ακριβώς έκαναν για πράγματα που δεν είχα καμία εμπειρία. Μάλιστα η τελευταία φορά που έπαιξα ένα βιντεοπαιχνίδι ήταν το 1981», γράφει χαρακτηριστικά ο κ. Βαρουφάκης. Σύντομα συνειδητοποίησε πως αυτό που είχαν στον νου οι σχεδιαστές των παιχνιδιών ήταν ένα όνειρο κάθε οικονομολόγου που γινόταν πραγματικότητα. «Μια οικονομία όπου κάθε δράση αφήνει ένα ψηφιακό ίχνος και που κάθε συναλλαγή καταγράφεται. Μια οικονομία όπου δεν χρειαζόμαστε στατιστικά, καθώς έχουμε όλα τα δεδομένα», γράφει ο ίδιος στην ιστοσελίδα του. Η «οικονομία των video games» αποτελεί ένα νέο λαμπρό πεδίο έρευνας για τους οικονομολόγους, καθώς πέρα από τα δεδομένα αποτελεί μια ακμαία αγορά. Ολοένα περισσότερες εταιρείες απευθύνονται σε ειδικούς για να προβλέπουν και να προτείνουν λύσεις σε πραγματικά οικονομικά προβλήματα σε παιχνίδια όπου εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες εμπορεύονται τον εξοπλισμό του εικονικού ήρωα που διαχειρίζονται, με σκοπό να αυξήσουν τις δυνατότητές του.

H Διαγαλαξιακή Τράπεζα
Ενας online χώρος δημοπρασιών, όπου οι παίκτες μπορούν να ορίσουν την τιμή πώλησης κάποιου εικονικού όπλου και να περιμένουν να πάρουν πραγματικά χρήματα σε έναν λογαριασμό στο PayPal. Ανθρωποι που κάνουν καριέρα δημιουργώντας έναν συγκεκριμένο ήρωα και έπειτα από προσπάθεια ετών τον εμπορεύονται σε τιμές που ξεκινούν από μερικές δεκάδες ευρώ και μπορούν να φτάσουν και τις εκατοντάδες χιλιάδες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτιμάται πως μέχρι το τέλος του 2012 ο τζίρος της αγοράς εικονικών αγαθών (virtual goods) θα ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 2,9 δισ. δολαρίων. Ο παράλληλος αυτός εικονικός κόσμος είναι πέρα για πέρα αληθινός, καθώς τα εικονικά χρήματα έχουν σταθερή ισοτιμία με τα περισσότερα «ισχυρά» νομίσματα του κόσμου και μπορούν να εξαργυρωθούν ανά πάσα στιγμή. Το 2007 η αιφνίδια απαγόρευση τυχερών παιχνιδιών στο video game «Second life» είχε ως αποτέλεσμα μια εικονική τράπεζα να χάσει 750.000 δολάρια σε πραγματικά χρήματα. Κι αν η οικονομική κατάσταση στη χώρα μας έχει ουσιαστικά παγώσει τη δανειοδότηση, οι όροι για τη χορήγηση ενός δανείου μερικών δισεκατομμυρίων από την «Κεντρική Διαγαλαξιακή Τράπεζα» για την αναβάθμιση ενός διαστημοπλοίου, καθώς και η πτώση στην τιμή του εικονικού χρυσού μετά την ανακάλυψη ενός τεράστιου κοιτάσματος σε κάποιον πλανήτη μακρινό είναι ζητήματα που στον παράλληλο κόσμο των massively multiplayer online video games απαιτούν δύσκολους χειρισμούς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης