Κουρουμπλής: Το αντιρρυπαντικό πλοίο της EMSA ήρθε Τετάρτη πρωί γιατί μάζευε τα πετρέλαια του Blue Star Patmos

Κουρουμπλής: Το αντιρρυπαντικό πλοίο της EMSA ήρθε Τετάρτη πρωί γιατί μάζευε τα πετρέλαια του Blue Star Patmos

Είπε εμμέσως ότι εκτός από τη διαρροή μαζούτ από το δεξαμενόπλοιο υπήρχε θέμα και με το πλοίο που προσέκρουσε σε αβαθή στην Ίο - «Θα κρίνουν άλλοι αν πρέπει να παραιτηθώ» είπε - Τώρα θυμήθηκε να ζητήσει συγγνώμη από τον κόσμο ο Κουρουμπλής

Κουρουμπλής: Το αντιρρυπαντικό πλοίο της EMSA ήρθε Τετάρτη πρωί γιατί μάζευε τα πετρέλαια του Blue Star Patmos
Προσπάθεια να αποκρούσει την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι οι χειρισμοί του για την αντιμετώπιση της διαρροής πετρελαιοειδών μετά την βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» ήταν αποτυχημένοι, κατέβαλε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας στη Βουλή. 

Ο κ. Κουρουμπλής παραδέχθηκε ότι ταξίδεψε στο Λονδίνο μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και τη διαρροή μαζούτ στον Σαρωνικό, αλλά προσπάθησε να δικαιολογηθεί λέγοντας ότι τη Δευτέρα το πρωί 11 Σεπτεμβρίου που πέταξε από Αθήνα για Λονδίνο «είχα και πάλι ενημέρωση ότι η προσπάθεια στεγανοποίησης έφτασε στο 95% και πήγα στο Λονδίνο».

Ενδιαφέρον έχει μια αποστροφή των λόγων του υπουργού Ναυτιλίας στη δευτερολογία του στη Βουλή. Για να αντιμετωπίσει τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης αλλά και τις επίσημες ανακοινώσεις του EMSA ότι η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε με μεγάλη καθυστέρηση τη συνδρομή του απορρυπαντικού πλοίου της ευρωπαϊκής υπηρεσίας για τον καθαρισμό τωn ακτών της Αττικής, ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε: «
Κλείσιμο
Το πλοίο του EMSA που είναι στην Ελλάδα απέδειξε ο κ. Δρίτσας ότι απελευθερώθηκε Τρίτη βράδυ-Τετάρτη πρωί διότι μάζευε τα πετρέλαια του Patmos...».

Αντίστοιχη τοποθέτηση με αυτή του Παναγιώτη Κουρουμπλή είχε κάνει και ο Θόδωρος Κουντούρης, πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ», ο οποίος είχε ισχυριστεί ότι δεν ήταν μόνο από το βυθισμένο πλοίο του τα πετρελαιοειδή που εξαπλώθηκαν στις ακτές της Σαλαμίνας, του Πειραιά και των νοτίων προαστίων αλλά και από το πλοίο Blue Star Patmos το οποίο ρυμουλκούνταν εκείνες τις ημέρες στην ίδια θαλάσσια περιοχή.

Δώδεκα ημέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε συγγνώμη από τον κόσμο. «Ελάτε αύριο να πάμε μία βόλτα σε αυτές τις παραλίες για να δείτε την αποτελεσματικότητα της δουλειάς που κάνουμε γιατί σεβόμενοι τον κόσμο από τον οποίο ζητάμε και συγγνώμη γιατί είναι ο μόνος που δεν φταίει και οι επαγγελματίες... Κι έχουμε αυτή τη σχέση μαζί τους» είπε ο κ. Κουρουμπλής από το βήμα της Βουλής.

Η αρχική τοποθέτηση Κουρουμπλή στη Βουλή

Με απολογητική στάση απέναντι στους πολίτες που υφίστανται τις συνέπειες του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και της πετρελαιοκηλίδας που έφτασε εως την Σαρωνίδα και υπαινικτική για τις αντιδράσεις της ΝΔ εμφανίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής προκειμένου να απαντήσει σε επίκαιρη επερώτηση βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα λεπτά του ναυαγίου για να υποστηρίξει πως ο κρατικός μηχανισμός αντέδρασε ακαριαία ενώ απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση είπε «Είχατε αγωνία για τα σαπάκια; Γιατί εσείς που συγκρούεστε με τα συμφέροντα δεν φέρατε διάταξη περιορισμού ηλικίας των σκαφών αυτών; Ελπίζω τώρα που θα καταθέσουμε ερχόμενη διάταξη στην Βουλή να την ψηφίσετε. Να δούμε ποιος τα βάζει με τα συμφέροντα και ποιος κάνει αβαβα». Αίσθηση πάντως προκάλεσε η αναφορά του κ. Κουρουμπλή πως ο Πειραιάς και ευρύτερα ο Σαρωνικός είναι γεμάτος με «περιβαλλοντικές βόμβες» καθώς – όπως υποστήριξε – υπάρχουν δεκάδες ναυάγια που στα αμπάρια τους βρίσκονται χιλιάδες τόνοι μαζούτ.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του κατηγόρησε την ΝΔ για έλλειψη ενδιαφέροντος λέγοντας πως «Είναι τόσο μεγάλη η αγωνία της ΝΔ που μόλις έγινε το ατύχημα δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος της ΝΔ να με πάρει τηλέφωνο και να με ρωτήσει».

Αναφορικά με το ιστορικό της βύθισης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» ο κ. Κουρουμπλής παρουσίασε ένα χρονολόγιο για να επιχειρηματολογήσει ότι οι χειρισμοί του ήταν σωστοί: 


-          Στις 2:30 νύχτα ήρθε το σήμα στο θάλαμο επιχειρήσεων ότι υπάρχει πλοίο βυθίζεται. Σε μίση ώρα 2 σκάφη του Λιμενικού ήταν στο σημείο. Η πρώτη ενέργεια να διασωθούν όσοι άνθρωποι ήταν μέσα

-          Στις 3:00 με ενημέρωσε ο αρχηγός του Λιμενικού και του είπα ότι μπαίνει επικεφαλής της προσπάθειας

-          Στις 4:10 βυθίστηκε το πλοίο.

-          Στις 5:21 έφυγε το σήμα από το Αρχηγείο για ενεργοποίηση των τοπικών σχεδίων από τα λιμεναρχεία της κάθε περιοχής. Από την στιγμή που ενεργοποιούνται τα τοπικά σχέδια ενεργοποιούνται οι όλοι οι αρμόδιοι φορείς.

-          Στις 5:30 έφτασε το πρώτο απορρυπαντικό του Λιμενικού Σώματος

-          Στις 6:10 ανατέθηκε από τον ιδιοκτήτη του πλοίου  σε άλλη εταιρεία το έργο απορρύπανσης, όπως προβλέπει και ο σχετικός νόμος

-          Στις 7 το πρωί αρχίζει η προσπάθεια να κατέβουν δύτες γιατί πρέπει να σταθεροποιηθεί η βύθιση πλοίου. Στις 7 μπήκαν δύτες και ξεκίνησε διαδικασία να τοποθετηθεί το φράγμα.

-          Στις 10 το πρωί ξεκίνησε προσπάθεια στεγανοποίησης

-          Πέταξαν 2 σκάφη του ΛΣ για να εντοπίσουν τη κηλίδα. Στις 10:20 ολοκληρώθηκε το φράγμα.

-          Στις 8 το βράδυ με ενημέρωσε ο αρχηγός του ΛΣ ότι η προσπάθεια στεγανοποίησης έφθασε στο 80%.

-          Την Δευτέρα το πρωί είχα και πάλι ενημέρωση ότι η προσπάθεια στεγανοποίησης έφτασε στο 95% και πήγα στο Λονδίνο. Δηλαδή αν ήμουν εδώ θα το είχα στεγανοποιήσει πιο νωρίς; Μπορεί»

Ο ίδιος είπε ότι οι δήμαρχοι ενημερώθηκαν αλλά υποστήριξε πως «οι δυνατότητες των δημάρχων είναι μηδαμινές»

«Η στεγανοποίηση του πλοίου έγινε εντός 3 ημερών. Η στεγανοποίηση παρόμοιου πλοίου στο ναυάγιο της Ελευσίνας πριν 3 χρόνια έγινε  σε 7 ημέρες. Η απορρύπανση της περιοχής κράτησε τότε 3 μήνες. Εμείς θα δούμε τις μετρήσεις σε ένα μήνα για να ξέρει ο λαός ότι εμείς δεν ρίξαμε ούτε ένα κιλό χημικών στην θάλασσα. Με μηχανικό τρόπο προσπαθούμε να καθαρίσουμε την θάλασσα και να μαζέψουμε το πετρέλαιο. Το πλοίο με βάση τα έγγραφα τελωνείου είχε μέσα 2.590 τόνους πετρέλαιο. Τους 1.819 τόνους τους φόρτωσε από ΕΛΠΕ και το υπόλοιπο ήταν δηλωμένο πετρέλαιο από άλλη φόρτωση. Πόσο έπεσε στην θάλασσα; Για να είμαστε σίγουροι πρέπει να ολοκληρωθεί σε 2-3 μέρες η απάντληση» είπε σε άλλο σημείο. «Σε ποιον άνηκε το πετρέλαιο; Του ιδιοκτήτη του σκάφους; Δεν πρέπει να απαντηθεί αυτό;» τόνισε για να προσθέσει «Στην Περιοχή του Πειραιά και της Σαλαμίνας υπάρχουν δεκάδες ναυάγια. Στην Σαλαμίνα έχει ναυάγιο με 4 χιλ τόνους μαζούτ και έρχεστε με τρεμάμενα χείλη και κλαίτε εσείς για το περιβάλλον. Δεν είχατε κάνει τόποτα για όλα αυτά. Είναι εν δυνάμει βόμβες για το περιβάλλον αυτά τα ναυάγια».

Τέλος, απευθυνόμενος στην ΝΔ είπε «Είχατε αγωνία για τα σαπάκια; Γιατί εσείς που συγκρούεστε με τα συμφέροντα δεν φέρατε διάταξη περιορισμού ηλικίας των σκαφών αυτών; Ελπίζω τώρα που θα καταθέσουμε ερχόμενη διάταξη στην Βουλή να την ψηφίσετε. Να δούμε ποιος τα βάζει με τα συμφέροντα και ποιος κάνει αβαβα».


Δευτερολογία Κουρουμπλή

Το γρηγορότερο ήθελε τρεις ημέρες για να φτάσει το απορρυπαντικό πλοίο στην περιοχή που βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας στη δευτερολογία του στη Βουλή. «Είστε αδιάβαστοι» συνέχισε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και συμπλήρωσε: «Διότι ο κανονισμός EMSA λέει ότι η χώρα που ζητάει βοήθεια πρέπει να έχει εξαντλήσει τις εθνικές της δυνάμεις... Όλα τα άλλα είναι γκεμπελίστικα».

«Το ψέμα είναι κοντό« τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας. «Αυτό το πλοίο μπορεί η έρευνα να αντιμετωπίσει αδυναμίες. Θα έρθει η ώρα των ευθυνών αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε πόλεμο. Εγώ δεν είμαι γιος πρωθυπουργού, αλλά γιος αγρότη. Εφτασα εδώ με κομματικούς αγώνες κυρία Μπακογιάννη. Γι αυτό είναι ο στόχος σας ο Κουρουμπλής γιατί δεν βρίσκετε τίποτε άλλο».

Ο υπουργός Ναυτιλίας ευχαρίστησε και τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη ο οποίος έλαβε την πρωτοβουλία και συναντήθηκε με τον δήμαρχο του Ρότερνταμ σχετικά με το θέμα της πετρελαιοκηλίδας. «Με πήρε ο Καμίνης, ζει ο άνθρωπος καλά είναι και μου είπε ότι μπορεί να στείλει δύο ειδικούς από Ρότερνταμ. Μάθατε τι δήλωσαν αυτοί;» είπε ο κ. Κουρουμπλής απευθυνόμενος στους βουλευτές της ΝΔ.



Άδωνις: Είπε ψέμματα ο Κουρουμπλής
Για συστηματικά ψεύδη με στόχο να παραπλανήσει την Βουλή και τους πολίτες κατηγόρησε τον κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Αδωνης Γεωργιάδης.

Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατήγγειλε δε πως υπήρχε πλοίο του EMSA στην περιοχή από το μεσημέρι της Δευτέρας και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί.

«Έγινε όλη η φασαρία για την EMSA. Ο υπουργός είπε ότι το πλοίο του EMSA έφθασε το απόγευμα της Τρίτης γιατί ήταν σε άλλη αποστολή. Όμως όταν αιτείται το κράτος μέλος συνδρομή είναι υποχρεωμένο σε 24 ώρες να φτάσει το πλοίο. Αν το ζητούσαν από την Κυριακή το σκάφος Δευτέρα θα επιχειρούσε.

Καταθέτω το επίσημο στίγμα. Το σκάφος έφτασε στο Πέραμα τη Δευτέρα στις 11/9 στις 14:30 το μεσημέρι. Δευτέρα έφτασε και ο Κουρουμπλής ενημέρωσε ψευδώς τη Βουλή και εσάς ότι έφτασε την Τρίτη το βράδυ. Πέρασε μέσα από το ναυάγιο. Έχουμε ένα απορρυπαντικό σκάφος. Περνάει μέσα από το ναυάγιο. Δεν ενημερώνει κανένας τον EMSA ότι το χρειαζόμαστε.  Εδώ μιλάμε για λεπτά και ο άνθρωπος το έκρυβε μέρες
» ειπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης για να προσθέσει «Για την καταστροφή έχει ευθύνη προσωπικά ο Υπουργός και ο Υφυπουργός. Τα ξέρατε όλα και κάνετε τα στραβά μάτια για την καρέκλα»


Δημήτρης  Καμμένος: Ευθύνες υπάρχουν αλλά πρέπει να αποδοθούν μετά την κρίση
Για «ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν όταν τελειώσει η κρίση» μίλησε ο κ. Δημήτρης Καμμένος αναφορικά με το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την πετρελαιοκηλίδα που καταστρέφει τον Σαρωνικό σπεύδοντας παράλληλα να υποστηρίξει πως «εν μέσω κρίσης ο επικεφαλής υπουργός δεν πρέπει να φεύγει».

«Είναι μια δύσκολη κατάσταση και πρέπει να την χειριστούμε. Εν μέσω κρίσης ο επικεφαλής δεν φεύγει. Τι θα γινόταν αν παραιτούταν ο κ. Κουρουπλής; Θα ερχόταν κάποιος άλλος που θα ήθελε χρόνο για να ενημερωθεί» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων για να προσθέσει σε άλλο σημείο «ευθύνες υπάρχουν και θα αποδοθούν όταν τελειώσει η κρίση».

Επιπροσθέτως, ο αντιπρόεδρος της Βουλής υποστήριξε πως για την πετρελαιοκηλίδα ευθύνεται το λαθρεμπόριο που είναι ανεξέλεγκτο. «Έχουμε λαθρεμπόριο και Κόζα Νόστρα. Διαχρονικές χορηγίες και μπαλώματα σε καράβια. Μπαλωμένα καράβια κάνει λαθρεμπόριο» ανέφερε και τόνισε «έχουμε το λαθρεμπορικό στα Χανιά που πιάστηκε με εκατομμύρια τσιγάρα και δεν ξέρουμε ποια είναι η τύχη του».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης