Μελέτη Ελληνίδας επιστήμονα για τον αυτισμό: Η περιπέτεια που έδιωξε τον φόβο...

Μελέτη Ελληνίδας επιστήμονα για τον αυτισμό: Η περιπέτεια που έδιωξε τον φόβο...

Συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική

Μελέτη Ελληνίδας επιστήμονα για τον αυτισμό: Η περιπέτεια που έδιωξε τον φόβο...
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό στις 2 Απριλίου, το επιστημονικό περιοδικό «Αdvances in Research» δημοσιεύει κλινική μελέτη της δρ. Καρνέζη αναφορικά με το πρωτοποριακό μοντέλο παρέμβασης Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος (ΓΣΔ) για υψηλής λειτουργικότητας παιδιά με αυτισμό.

Το πρωτοποριακό αυτό μοντέλο εφαρμόστηκε και στην Αυστραλία όπου η δρ. Χάρις Καρνέζη εκπαίδευσε και ειδικούς για να το εφαρμόζουν στα παιδιά. Η σχετική μελέτη της στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «Αdvances in Research» καταχωρήθηκε από τον εκδοτικό οίκο Science Domain International. Όπως τονίζεται στη μελέτη, το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο παρέμβασης, βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Τρίνιτι της Ιρλανδίας και συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.

Στη συνέχεια εφαρμόστηκε και στην Αυστραλία. Στόχος του ΓΣΔ είναι μέσα από φανταστικές διαδραστικές ιστορίες να δώσει το κίνητρο στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν τους κανόνες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και να ξεπεράσουν προβλήματα συχνά συνδεδεμένα με τον αυτισμό όπως φοβίες, άγχη, εμμονές, παρορμητική συμπεριφορά, μειωμένη βλεμματική επαφή, στερεοτυπίες, αντίσταση στην αλλαγή και μειωμένη αυτοπεποίθηση.

Κλείσιμο
Η νέα δημοσίευση περιγράφει τη διαδικασία εξάλειψης μιας μακροχρόνιας φοβίας ενός εντεκάχρονου αγοριού με σύνδρομο Άσπεργκερ για το σκούντημα, το οποίο εκλάμβανε λόγω της δυσκολίας του να κατανοήσει τις προθέσεις των άλλων πάντα ως παρενόχληση (bullying) με αποτέλεσμα βίαια ξεσπάσματα που τον στοχοποιούσαν στο σχολείο και τον απέκλειαν από δραστηριότητες που αγαπούσε όπως παραδείγματος χάριν το διάλειμμα.

Μια ιστορία βασισμένη στο ενδιαφέρον του για την εξιχνίαση μυστηρίων αποτέλεσε το κίνητρο για να ανακαλύψει ότι πίσω από το σκούντημα μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές προθέσεις, καθώς για να φτάσει στον στόχο του έπρεπε να χτυπήσει στην πλάτη ένα μωρό για να το σώσει από πνιγμό, να σκουντήσει τον κοιμισμένο βάτραχο για να τον ξυπνήσει και να του πει τον δρόμο για τον βυσσινόκηπο, να πείσει τη μαγεμένη στρουθοκάμηλο να τον αφήσει να τη σκουντήσει για να λυθούν τα μάγια!

Πρόκειται, δηλαδή, για ένα προσωποκεντρικό μοντέλο που βασίζεται στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των συμμετεχόντων για την αντιμετώπιση των δυσκολιών τους. Η μέθοδος δεν αφορά στην κατά παραγγελία εκτέλεση των επιθυμητών συμπεριφορών ή στην εξάλειψη ανεπιθύμητων αλλά στη δημιουργία κινήτρου για τη βιωματική κατανόηση της αποτελεσματικότητάς τους ανά περίσταση, όπως υπογραμμίζει η δρ. Καρνέζη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης