Λύδια Βουσβούνη: Η ψυχή των Zeus + Διοne

Λύδια Βουσβούνη: Η ψυχή των Zeus + Διοne

Hera, Alcestes, Hephaestus, Sparta, Amorgos, Attiki. Η ταλαντούχα σχεδιάστρια δε δημιουργεί απλώς ρούχα με αρχαιοελληνικά ονόματα. Φτιάχνει ελληνική μόδα με διεθνή ακτινοβολία που απευθύνεται στο τώρα

Λύδια Βουσβούνη: Η ψυχή των Zeus + Διοne
Η Λύδια Βουσβούνη ή αλλιώς η σχεδιάστρια του brand Zeus +Διοne είναι η γυναίκα που στο λονδρέζικο θεσμό που αναδεικνύει τους καλύτερους σχεδιαστές μόδας του αύριο, το Graduate Fashion Week, κέρδισε τις εντυπώσεις.  Εργάστηκε στα ατελιέ LOEWE και Chloé ενώ τα πέντε τελευταία χρόνια δημιουργεί τα made in Greece ρούχα που πωλούνται στις καλύτερες αμερικάνικες και ευρωπαϊκές μπουτίκ. Τη ρωτήσαμε για το μυστικό της επιτυχίας του ελληνικού brand Zeus + Διοne. 

Αποφοίτησατε μέσα στην εικοσάδα των καλύτερων σχεδιαστών του έτους σας, εργαστήκατε στα ατελιέ της Chloé και της LOEWE, συνειρμικά το εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι γιατί επιστρέψατε στην Αθήνα της κρίσης να ξεκινήσετε την καριέρα σας στην σχεδόν ανύπαρκτη βιομηχανία μόδας.

Κλείσιμο
Η πραγματικότητα είναι πως δεν είχα στο μυαλό μου να επιστρέψω τόσο άμεσα στην Ελλάδα. Η βασική μου προτεραιότητα ήταν να συνεχίσω να δημιουργώ στα αισθητικά πλαίσια που με χαρακτηρίζουν και αυτό στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να βρεθεί. Ωστόσο, η τυχαιότητα των πραγμάτων έφερε αυτή την αλλαγή. Ήταν τόσο έντονο το πάθος της Δήμητρας Κολοτούρα και της Μαρέβας Γκραμπόφσκι όταν συναντηθήκαμε για πρώτη φορά και μου εξήγησαν το όραμα τους για τη Zeus + Δione, που μου μετέφεραν απευθείας τον ενθουσιασμό τους. Γοητεύτηκα από την “ιστορία” που ήθελαν να πουν και το πόσο καθαρό και αυθεντικό ήταν το concept του brand. Είναι μεγάλη η πρόκληση να συνδυάσει κανείς το ελληνικό δωρικό στοιχείο και την αρχαία ελληνική αισθητική με την κληρονομιά της χώρας και  τη δεξιοτεχνία σε ένα μοντέρνο προϊόν που θα ταξιδέψει τον κόσμο και θα αναμετρηθεί στη παγκόσμια σκηνή της μόδας. Και φυσικά,  είναι ακόμα μεγαλύτερη και πανέμορφη πρόκληση να σχεδιαστεί αυτό το προϊόν. 



Μπορείτε να περιγράψετε την  καθημερινότητα της σχεδιάστριας του brand Zeus +Διοne; Έχει αλλάξει η ζωή σας τα τελευταία πέντε χρόνια που βρίσκεστε στην θέση του creative designer της φίρμας;

Η καθημερινότητα μεταβάλλεται κάθε μέρα. Είναι μια καθημερινότητα πλούσια σε ιδέες -ίσως το πιο μαγικό κομμάτι αυτής της ενασχόλησης. Μετά από τόση δουλειά στο πλαίσιο της Zeus+ Δione για πρώτη φορά νιώθω πως έχω μάθει την Ελλάδα και τον ανεξάντλητο πλούτο της που ως τώρα λίγοι γνωρίζουν και ακόμα λιγότεροι έχουν αξιοποιήσει. Έχω διδαχτεί από  τεχνίτες με βαθιά γνώση  πάνω στην  τέχνη του ο καθένας  που δυστυχώς είναι έτοιμη να αφανιστεί. Έχω καθοδηγηθεί από δυο πολύ δυναμικές γυναίκες που δεν επαναπαύονται ούτε λεπτό σε μια απλή πραγματικότητα. Επίσης, έχω μάθει πόσο σημαντική είναι η δύναμη της ομάδας και της συλλογικής σκέψης. Χωρίς συλλογικότητα είναι δύσκολο να επιτευχθεί το ιδανικό.

Υπάρχει η γυναίκα που ντύνεται με Zeus +Διοne στο μυαλό σας όταν σχεδιάζετε ή δεν μπαίνετε σε καλούπια και κάθε σεζόν δίνετε μια διαφορετική πρόταση ανάλογα και με τις τάσεις της μόδας;

Έχουμε πάντα στο μυαλό μας μια γυναίκα που μπορεί να διαχωρίσει την υψηλή ποιότητα, την αισθητική και την αυθεντικότητα. Μια γυναίκα που εκτιμά και μπορεί να αναδείξει με ένα πολύ cool τρόπο την ομορφιά του χειροποίητου και της δεξιοτεχνίας. 

Ίσως η φετινή κολεξιόν είναι πιο κοντά στο ανδρόγυνο στιλ, είναι το δικό αγαπημένο σας στιλ;

Η φετινή κολεξιόν με τίτλο Odyssey βασίζεται στον ηρωισμό, στη δύναμη της θάλασσας και της περιπέτειας. Παρακολουθώντας το έπος της Οδύσσειας σίγουρα βγήκαν κάποιες πιο ανδρόγυνες μορφές αλλά και κάποιες έντονα θηλυκές. Θα έλεγα πως και το δικό μου ιδανικό στυλ βρίσκεται στο μεταίχμιο αυτών των δυο. Η θηλυκότητα πάντως είναι εντελώς απαραίτητη.



Αποφεύγετε την επιθετική σεξουαλικότητα στις συλλογές σας; Είναι κάτι που γίνεται εσκεμμένα;

Η επιθετική σεξουαλικότητα είναι η εύκολη οδός να προσελκύσει κανείς ένα ευρύ κοινό χωρίς πολύ σκέψη. Στη σχεδιαστική φιλοσοφία του brand αρμόζει να σαγηνεύει κανείς με έναν πιο εκλεπτυσμένο τρόπο το κοινό που επιλέγει.

Έχετε κάποιο χαρακτηριστικό κομμάτι που επαναλαμβάνετε σε κάθε κολεξιόν;

Η  κλασσική  μπλούζα Hera και το παντελόνι Alcestes είναι κάθε σεζόν στη συλλογή και στην κορυφή της δημοφιλίας των πωλήσεων.  Τα σανδάλια Hephaestus και Sparta καθώς και το μαγιό Amorgos και η τσάντα Attiki. Όλα είναι κομμάτια που διαχρονικά χαρακτηρίζουν απόλυτα το brand και φυσικά  αποδεικνύουν πως όσο πιο πολύ μελετάς και τελειοποιείς ένα προϊόν τόσο περισσότερο θα το εμπιστευτεί ο κόσμος.

Πόσο άλλαξε ο τρόπος που σας αντιμετώπιζαν στο εξωτερικό ως brand τα πρώτα χρόνια σε σχέση με το σήμερα; Υπήρξε μια καχυποψία αρχικά; Σε ποια χώρα είναι εξαιρετικά δημοφιλές το brand σήμερα και ποια θεωρείτε την μεγαλύτερη επιτυχία σας; 

Από τη πρώτη φορά που εμφανιστήκαμε στην αγορά έως και σήμερα η σταθερή αντιμετώπιση του αγοραστή ή θεατή εμπεριέχει το στοιχείο της ‘έκπληξης’. Καθότι υπάρχει σε μεγάλο βαθμό ομογενοποίηση στη μόδα, σε εμάς βλέπει κανείς υλικά και υφάσματα που δεν έχει συναντήσει ξανά. Βεβαίως στην αρχή οι αγοραστές ήθελαν απλώς να δοκιμάσουν το προϊόν μας χωρίς να επενδύσουν ιδιαίτερα σε ποσότητα πράγμα που σήμερα έχει μεταβληθεί. Κάθε καινούργια κολεξιόν έχει μας φέρνει έναν νέο πρωταγωνιστή- από τη Μέση Ανατολή στην Αμερική και από την Αμερική στην Ασία. Θεωρούμε σημαντικότερη επιτυχία το γεγονός ότι αρχίζουμε να θεωρούμαστε ένα διεθνές brand και εκδοτικοί κολοσσοί όσο και άλλοι γνωστοί designers ζητάνε πλέον συχνά κάποια συνεργασία με εμάς.

Τα υλικά σας προάγουν στο εξωτερικό την ελληνική παράδοση. Μιλήστε μου για τα δικά σας αγαπημένα υλικά και πως «μεταφράζονται» στις συλλογές σας . Μπορεί το made in Greece να αποτελέσει συνώνυμο ποιότητας του Made in Italy;

Τα βασικό υλικό που έχουμε επιλέξει να χρησιμοποιούμε σε κάθε συλλογή και το οποίο εξελίσσεται μαζί με εμάς είναι το ελληνικό μετάξι. Το μετάξι είναι το μόνο ύφασμα που παράγει ακόμα η Ελλάδα ενώ είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί αφού έχουμε σταθερή συνεργασία με το μόνο ενεργό εργοστάσιο στο Σουφλί. Για κάθε συλλογή σχεδιάζουμε και υφαίνουμε νέα υφάσματα επηρεασμένοι από την ελληνική παράδοση μεταφράζοντας τη μέσα από ένα καινοτόμο πρίσμα. Αυτά μας διαφοροποιούν στην αγορά μιας που κατασκευάζονται σε απόλυτη αποκλειστικότητα για τη Zeus+ Δione. Φυσικά, ένα τόσο πολύτιμο υλικό απαιτεί και την ανάλογη διαχείριση του οπότε η ποιότητα της ραφής των ρούχων αλλά και του υφάσματος φροντίζουμε να είναι πάντα αρίστη. Αυτό είναι κάτι που ο ξένος με έμπειρο μάτι μπορεί εύκολα να διαχωρίσει και να εκτιμήσει.



Πρόσφατα έγινε ένας ντόρος με την επιλογή της κυρίας Αχτσιόγλου να φορέσει ένα δικό σας κομμάτι. Πιστεύετε ότι ο τρόπος που ντυνόμαστε περνάει κάποια μηνύματα; Είναι η μόδα μια γλώσσα επικοινωνίας;

Πάντα πίστευα πως η μόδα είναι η πιο ανθρωποκεντρική μορφή τέχνης που έχει τη δύναμη ταυτοποίησης του εκάστοτε ανθρώπου και αυτό με γοήτευε ιδιαίτερα σαν φιλοσοφία. Κάποιος μπορεί να επιλέξει να φορέσει κάτι εσκεμμένα για να περάσει κάποιο μήνυμα ή επειδή αντιπροσωπεύει τη προσωπικότητα του και την αναδεικνύει. Σαφώς η μόδα είναι μέσο έκφρασης και συμβολισμών. Είναι η προσωπική μας παρέμβαση στο περιβάλλον χωρίς πολλά λόγια.

Πείτε μας μια πρόταση του brand Zeus + Διone για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς;

Το φόρεμα Aurora που συνδυάζει δυο πολύ εκλεπτυσμένα υλικά, το βελούδο με το μετάξι.

Υπάρχει look “dress for success”;

Η εμφάνιση που κάνει καθέναν να νιώθει σίγουρος και δυναμικός.  

Info: www.zeusndione.com
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης