PROTOTHEMA

Ελλάδα

Γυαλιά χωρίς προπληρωμή

Αλλάζουν όλα για τα γυαλιά οράσεως από τον ΕΟΠΥΥ: Τέλος στην προπληρωμή από τους ασφαλισμένους

Αντί να αποζημιώνει ο Οργανισμός τον ασφαλισμένο, θα αποζημιώνει το κατάστημα οπτικών - Ξεκίνησε η διαδικασία ατομικών συμβάσεων του Οργανισμού με οπτικά καταστήματα ανά τη χώρα

Νέο σύστημα για την προμήθεια γυαλιών οράσεως θέτει σε ισχύ ο ΕΟΠΥΥ, στοχεύοντας σε καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, σε ένα καινούριο, πιο ξεκάθαρο μοντέλο συνεργασίας με τους 2.500 ιδιοκτήτες καταστημάτων οπτικών, σε εξορθολογισμό των δαπανών του και στην... τήρηση ενός από τα προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους θεσμούς για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης. 


Ο πυρήνας του νέου συστήματος είναι ο τρόπος αποζημίωσης των οπτικών ειδών: αντί να αποζημιώνει ο Οργανισμός τον ασφαλισμένο, θα αποζημιώνει το κατάστημα οπτικών. 

Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε η διαδικασία ατομικών συμβάσεων του Οργανισμού με τα οπτικά καταστήματα ανά τη χώρα. 


Σύμφωνα με το μέχρι σήμερα ισχύον σύστημα, οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ αγοράζουν τα γυαλιά οράσεως που τους συνταγογραφεί ο γιατρός, τα πληρώνουν από την τσέπη τους και υποβάλλουν τα σχετικά έγγραφα στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού για να εξοφληθούν, με το χρόνο αναμονής της εξόφλησης να ξεπερνά τους δώδεκα μήνες. 


Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ μπορούν να ανανεώνουν τα γυαλιά τους καθε τέσσερα χρόνια και τους δικαιολογείται δαπάνη ύψους έως και 100 ευρώ. Η ετήσια δαπάνη του Οργανισμού για τα γυαλιά οράσεως και τα συναφή οπτικά είδη ειναι περί τα 47 εκατ. ευρώ. Κατά μέσο όρο υποβάλλονται στον ΕΟΠΥΥ κάθε μήνα 30.000 αιτήματα για αποζημιώσεις οπτικών ειδών, ωστόσο ο ρυθμός διαχείρισής τους είναι δραματικά αργός: τουλάχιστον 95.000 αιτήματα για αποζημίωση βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε πολύμηνη διαδικασία ελέγχου. 


Με βάση τα όσα δρομολογεί ο ΕΟΠΥΥ οι ασφαλισμένοι δεν θα πληρώνουν τα γυαλιά οράσεως και θα προσκομίζουν την απόδειξη σε Περιφερειακή Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ για να αποζημιωθούν αλλά θα παραλαμβάνουν τα γυαλιά χωρίς να πληρώσουν και μόνο με τη γνωμάτευση από το γιατρό τους. Ο ΕΟΠΥΥ με τη σειρά του θα αποζημιώνει απευθείας τα καταστήματα οπτικών, με τα οποία συνάπτει πλέον συμβάσεις. Η αποζημίωση δεν θα είναι άμεση αλλά θα γίνεται στο πλαίσιο των 90 ημερών, όπως ισχύει για όλους τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ.

Στην ολοκλήρωση της διαδικασίας συμβάσεων του Οργανισμού με τους ιδιοκτήτες οπτικών καταστημάτων οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να βλέπουν διαδικτυακά τα καταστήματα που είναι συμβεβλημένα. Σε πρώτη φάση όμως θα μπορούν να επικοινωνούν με τηλεφωνική γραμμή που θα ορίσει ο ΕΟΠΥΥ και θα ανακοινώσει στην ιστοσελίδα του ώστε να ενημερωθούν για τα συμβεβλημένα καταστήματα οπτικών ειδών. Από τα 2.500 κατάστηματα ουδείς εκ του Οργανισμού ή του κλάδου των οπτικών μπορεί να εκτιμήσει πόσοι τελικά θα συμβληθούν. 


Ωστόσο, πηγές του ΕΟΠΥΥ επισημαίνουν ότι ειναι σημαντικό  πως στη σύμβαση καθορίζονται όροι και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με νομίμως αδειοδοτημένα καταστήματα οπτικών ώστε να προστατεύονται οι πολίτες και παράλληλα τα επαγγελματικά δικαιώματα του κλάδου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι βασικός όρος της σύμβασης είναι η ύπαρξη οπτομέτρη μέσα στα καταστήματα οπτικών που θα συμβληθούν. Σήμερα σε πολλά καταστήματα δεν υπάρχει οπτομέτρης.

Δείτε βίντεο: ΕΟΠΥΥ: Τέλος στην προπληρωμή γυαλιών οράσεως από τους ασφαλισμένους

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Αναχαρσις17/01/201811:08

Ειμαι πολυ περιεργος να δω ποσα καταστηματα οπτικων ειδων θα κανουν συμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Πιστευω κανενα η ελαχιστα .Ετσι παλι θα καταταλαιπωρηθουμε ολοι οσοι θελουμε να κανουμε γιαλια ! Μπορει να θελουν να μην ακουμε και βλεπουμε τα ρεζιλικια τους! Αντι ,δηλαδη να ικανοποιειται ο ασφαλισμενος αμεσα και γρηγορα ,απ'ευθειας απο τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ,μεταθετουν το θεμα στον οπτικο ,που ,φυσικα δεν θα εχει τον χρονο και την διαθεση να ξεροσταλιαζει ,περιμενοντας ποτε θα δεησει ο καθε υπαλληλος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ ,να εκκαθαρισει το αιτημα του,και να παρει τα χρηματα του ,που προκατεβαλλε για να εξυπηρετησει τον πελατη του ασφαλισμενο !Γιατι να το κανει; Αρτζι μπουρτζι κα λουλας ,που λεει η σοφη Ελληνικη παροιμια!

Απάντηση
Ελλάδα μας17/01/201810:35

Έχει τρελαθεί ο σύριζα και δε ξέρει τι άλλο να κάνει για να ξαναβγεί κυβέρνηση. Αχχχ κουλη! Χαχα

Απάντηση
Χάος 17/01/201809:08

Και κάποιοι πάλι θα το εκμεταλλευτούν όπως συναιβει και με το ανεβασμενο ΦΠΑ στα νησιά μας όπως και με τις σακούλες. ..κι άντε να βρεις στα Μικρά νησιά οπτικα που θα ναι συμβεβλημένα . Πληρωμενα τα χουμε εντωμεταξύ μέσω κρατήσεων μας από τους δολιους μισθούς που μας δίνουν

Απάντηση
Νικος17/01/201808:11

Με όρους clawback και rebate ο οργανισμός προσπαθεί να αγοράσει υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους του, πολλοί από τους οποίους πληρώνουν εισφορές που σε ιδιωτική εταιρεία θα τους εξασφάλιζε μεταχείριση ημιθεου. Ποιος ελ. Επαγγελματίας θεωρεί πως πρέπει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας (όπως ορίζεται στις συμβάσεις του Οργανισμού...) και στην αποπληρωμή του να κάνει υποχρεωτικά έκπτωση κι όχι μόνο αυτό, αλλά όταν ξεπερνιέται το όριο προϋπολογισμού να επιστρέφει κι άλλα χρήματα.... Επιπλέον ο οργανισμός θεωρεί πως οι ιδιώτες είναι κακοί, αλλά στην πραγματικότητα με τέτοιου είδους δημοσιεύματα αποκρύπτει την συνολική εικόνα. Αναμένω με χαρά κι ένα άρθρο που θα παρουσιάζει εν προκειμένω και την θέση του επαγγελματικού συλλόγου των οπτικών. Τέλος για όσους μιλούν για λαμόγια ΣΥΡΙΖΑ και μόνο, να θυμίσω πως ο Αδ. Γεωργιάδης μας έφερε πρώτος τους όρους clawback και rebate στις συμβάσεις υγείας.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία