PROTOTHEMA

Ελλάδα

Σύμφωνα με έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

«Απαιτείται» αριστεία και έρευνα για τα πανεπιστήμιά μας

«Απαιτείται» αριστεία και έρευνα για τα πανεπιστήμιά μας

Από την αξιολόγηση των πανεπιστημίων προκύπτει ότι στο 57% των εκθέσεων αξιολόγησης παρατηρήθηκε απουσία ερευνητικής πολιτικής - Επίσης, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση ζητά την παροχή προγραμμάτων σπουδών στα αγγλικά

Τις χρόνιες στρεβλώσεις που υπάρχουν στα πανεπιστήμια της χώρας μας επισημαίνει η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, στρεβλώσεις που η μη διαχείρισή τους υποκρύπτει έλλειψη πολιτικής βούλησης. Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η Αρχή καταγράφει τα προβλήματα και προτείνει τρόπους για την καλύτερη ανάπτυξη των ελληνικών πανεπιστημίων.


Η Αρχή, στη φετινή έκθεσή της που θα παρουσιαστεί αύριο στη Βουλή, ζητά μεταξύ άλλων την ανάπτυξη θεσμών αριστείας, τη βελτίωση των ρυθμών αποφοίτησης, τη βελτίωση αναλογίας φοιτητών/διδασκόντων, την ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων και την αύξηση της χρηματοδότησης στην ανώτατη εκπαίδευση.

Μάλιστα, από την αξιολόγηση των πανεπιστημίων προκύπτει ότι στο 57% των εκθέσεων αξιολόγησης παρατηρήθηκε απουσία ερευνητικής πολιτικής, ενώ στο ίδιο ποσοστό κρίθηκε ανεπαρκής η διαχείριση των υποδομών.

Επίσης, σύμφωνα με την Καθημερινή, η Αρχή δίνει έμφαση στην προσπάθεια για εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να ενισχύσουν τους μηχανισμούς διεθνοποίησης μέσω της παροχής προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, μέσω της κινητικότητας του ανθρώπινου δυναμικού προς ξένα ΑΕΙ, καθώς και με την  προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών. Από την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, προκύπτει ότι σε ποσοστό 43% των εκθέσεων αξιολόγησης σημειώνεται απουσία στρατηγικής για την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του ιδρύματος.

Όσον αφορά τους ρυθμούς αποφοίτησης σε κανονικό χρόνο σπουδών, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση αναφέρει ότι το 53% των φοιτητών έχει καθυστερήσει τον χρόνο αποφοίτησης. 

Επίσης, σχετικά με την αναλογία φοιτητών και διδασκόντων, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη χειρότερη αναλογία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή ένας διδάσκοντας αναλογεί σε 44,5 φοιτητές. Την ίδια ώρα, το Λιχτενστάιν έχει την καλύτερη αναλογία, ένας διδάσκοντας ανά 8,5 φοιτητές, η Μάλτα ένας ανά 9,8, ενώ ενδεικτικά αναφέρουμε την Εσθονία με έναν διδάσκοντα ανά 14 φοιτητές, η Ουγγαρία ένας ανά 14,6, η Κύπρος ένας ανά 17,2. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία