Η αμέλεια του ΥΠΕΧΩΔΕ σκότωσε επτά ανθρώπους

Η αμέλεια του ΥΠΕΧΩΔΕ σκότωσε επτά ανθρώπους

Ενα άψυχο κομμάτι σίδερο ρίχνει φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους επτά άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ένα 10χρονο κοριτσάκι, το απόγευμα του Σαββάτου 22 Σεπτεμβρίου 2007, σε τροχαίο δυστύχημα που έγινε στο 74ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Η έρευνα του ειδικού πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά αποκαλύπτει ότι αιτία της τραγωδίας ήταν ένας ορθοστάτης του μεταλλικού στηθαίου που είχε σπάσει από προηγούμενο ατύχημα, αλλά από αμέλεια του ΥΠΕΧΩΔΕ κανείς δεν

Η αμέλεια του ΥΠΕΧΩΔΕ σκότωσε επτά ανθρώπους

Ενα άψυχο κομμάτι σίδερο ρίχνει φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους επτά άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ένα 10χρονο κοριτσάκι, το απόγευμα του Σαββάτου 22 Σεπτεμβρίου 2007, σε τροχαίο δυστύχημα που έγινε στο 74ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Η έρευνα του ειδικού πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά αποκαλύπτει ότι αιτία της τραγωδίας ήταν ένας ορθοστάτης του μεταλλικού στηθαίου που είχε σπάσει από προηγούμενο ατύχημα, αλλά από αμέλεια του ΥΠΕΧΩΔΕ κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να επιδιορθώσει!

        Ο κινηματογραφικός τρόπος με τον οποίο είχε γίνει το τραγικό τροχαίο είχε κάνει από την αρχή τους άνδρες της Τροχαίας Σχηματαρίου να καταλήξουν στην εκδοχή της υπερβολικής ταχύτητας… Το BMW που κατευθυνόταν προς τη Λαμία με οδηγό τον 48χρονο Κώστα Σουμπάκα από το Μενίδι και επιβάτες τη σύζυγό του Μαρία και τη 10χρονη κόρη τους Κωνσταντίνα, μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού στη «Λεόντειο» Πατησίων, κυριολεκτικά απογειώθηκε! «Πέταξε» πάνω από το στηθαίο, πέρασε στο ρεύμα προς Αθήνα και προσγειώθηκε με τον «ουρανό» στην οροφή ενός Citroen, που οδηγούσε ένας 28χρονος και στο οποίο επέβαιναν τρεις γυναίκες 43, 46 και 48 χρόνων!

       Ηταν τέτοια η ορμή της πρόσκρουσης ώστε τα δύο αυτοκίνητα μετατράπηκαν σε άμορφες μάζες από λαμαρίνες, μπροστά στα μάτια δεκάδων διερχόμενων οδηγών. Πολλοί έτρεξαν να βοηθήσουν τους επιβάτες, όμως η παραμόρφωση του ζωτικού χώρου της καμπίνας και των δύο οχημάτων δεν άφηνε περιθώριο για ελπίδες... Μόνο μία από τις τρεις επιβάτισσες του δεύτερου αυτοκινήτου κρατήθηκε στη ζωή, αλλά πολύ σοβαρά τραυματισμένη. Η οικογένεια που επέβαινε στο BMW ξεκληρίστηκε…

        Ακόμη και οι έμπειροι τροχονόμοι κουνούσαν αποδοκιμαστικά το κεφάλι τους, καθώς σημείωναν τα ευρήματά τους! «Αυτή η ταχύτητα… Πόσους έχει σκοτώσει;» μονολογούσαν. Ομως, ήταν πράγματι έτσι; Οσο υπερβολική κι αν ήταν η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός της BMW, όπως υποστηρίζουν οι συγγενείς των θυμάτων του Citroen, πρέπει να υπήρχε κάποια αιτία που έκανε τον οδηγό να χάσει τον έλεγχο. Ο αδελφός του, κ. Μιχάλης Σουμπάκας, αποκλείει την εκδοχή της κατανάλωσης αλκοόλ:

        «Ο αδελφός μου δεν έπινε. Ηταν έμπειρος οδηγός, είχε ταξιδέψει και στην Ευρώπη, δεν είχε τρακάρει ποτέ...», υποστηρίζει.

        Οι σκοτεινές συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτυλίχθηκε η τραγωδία έφεραν στο προσκήνιο έναν εξαιρετικά έμπειρο άνθρωπο, τον κ. Παναγιώτη Μαδιά, επί 25 χρόνια ειδικό πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, ο οποίος συνεργάζεται συχνά με την Τροχαία. Η έρευνα που έκανε ήταν εξονυχιστική και κράτησε μέρες…

         Ψάχνοντας στον τόπο του δυστυχήματος, αλλά και γύρω από αυτόν, ο πραγματογνώμονας ανακάλυψε κάτι που του κίνησε την προσοχή σε ένα χωράφι δίπλα από την εθνική οδό… Λίγα μέτρα πριν από το σημείο όπου το BMW απογειώθηκε ήταν πεσμένος ένας μεταλλικός ορθοστάτης, όμοιος με αυτούς που στηρίζουν τις μεταλλικές μπάρες στα σημεία του εθνικού δικτύου όπου δεν υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο.

         Το μεταλλικό αντικείμενο είναι παραμορφωμένο από ισχυρό χτύπημα. Ο κ. Μαδιάς το παρέβαλε με το αριστερό λάστιχο του BMW, που βρέθηκε σκασμένο, και διαπίστωσε ότι  ο ορθοστάτης ταυτοποιείται με τις παραμορφώσεις που υπάρχουν σε τρία διαφορετικά σημεία της ζάντας!

        «Στο σημείο όπου το BMW χτύπησε την μπάρα υπήρχαν ίχνη φρεναρίσματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός προσπάθησε να αντιδράσει σε κάτι απρόοπτο. Ομως, στο οδόστρωμα υπάρχει ίχνος μόνο από ένα λάστιχο. Αυτό εξηγείται μόνο αν το άλλο είχε σκάσει, πιθανότατα από την επαφή με τον ορθοστάτη! Μάλιστα, πάνω στο μεταλλικό αντικείμενο υπάρχει σημάδι από λάστιχο που τεκμηριώνει αυτή την εκδοχή!» αποκαλύπτει ο κ. Παναγιώτης Μαδιάς.

Κλείσιμο

      Αν οι μπάρες που χωρίζουν τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας ήταν σε καλή κατάσταση, πιθανότατα το μοιραίο δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί… Η ζάντα δεν θα χτυπούσε πάνω στον ορθοστάτη, αν εκείνος βρισκόταν στη σωστή θέση. Ομως, όλα δείχνουν ότι η μπάρα είχε στραβώσει από κάποια άλλη σύγκρουση και δεν επισκευάστηκε ποτέ από τα αρμόδια συνεργεία του ΥΠΕΧΩΔΕ! Ετσι, το μεταλλικό κομμάτι είχε απομείνει «κρεμασμένο» μέσα στο οδόστρωμα, σαν μαχαίρι έτοιμο να αφαιρέσει ζωές…

     Το πολύνεκρο δυστύχημα και ο τρόπος με τον οποίο συνέβη φέρνουν ξανά στην επιφάνεια ένα μεγάλο πρόβλημα του εθνικού οδικού δικτύου, που επανειλημμένα έχει γίνει αφορμή να χαθούν ζωές. Οι διαχωριστικές μπάρες δεν είναι ικανές να εξασφαλίσουν ότι θα αποτρέψουν την είσοδο ενός οχήματος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

      Η Τροχαία Σχηματαρίου έχει προειδοποιήσει πολλές φορές το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ ότι θα συμβούν πολύνεκρα δυστυχήματα αν δεν τοποθετηθεί τσιμεντένιο στηθαίο σε όσα σημεία της εθνικής δεν υπάρχει. Ομως, δεν εισακούστηκε.

   «Αν υπήρχε αυτό το στηθαίο, δεν θα είχε περάσει το αυτοκίνητο απέναντι…», λέει ο συγγενής των θυμάτων κ. Γιάννης Τσιρογιάννης.

     Η έκθεση που συντάσσει ο πραγματογνώμονας αναμένεται να παραδοθεί σε λίγες μέρες στους αξιωματικούς της Τροχαίας που ερευνούν την υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος. Οι συγγενείς της αδικοχαμένης οικογένειας Σουμπάκα δηλώνουν αποφασισμένοι να προσφύγουν εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου μόλις πάρουν στα χέρια τους το πόρισμα, υποστηρίζοντας ότι η αμέλεια κάποιων ήταν η αιτία για την ανείπωτη τραγωδία. Ομως, οι αγαπημένοι τους δεν θα γυρίσουν πίσω…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης