PROTOTHEMA

Ελλάδα

Αγρυπνία στο Αγρίνιο

Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου: Οι πιστοί μας ζήτησαν να δουν το κάστανο που έβρασε ο Παΐσιος

Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου: Οι πιστοί μας ζήτησαν να δουν το κάστανο που έβρασε ο Παΐσιος

«Δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση», αναφέρει σε ανακοίνωσή του 

Ο εορτασμός του Αγίου Παΐσιου σημαδεύτηκε από επικρίσεις λόγω της επιλογής του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο να θέσει σε ιερό προσκύνημα ένα κάστανο, που είχε φέρεται να είχε βράσει εκείνος πριν από 30 σχεδόν χρόνια.


Την περασμένη Τρίτη τελέσθηκε Αγρύπνια προς τιμήν «του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου στον προαύλιο χώρο του Ναού του Αγίου Δημητρίου Aγρινίου». Έπειτα από τις αντιδράσεις για το θέμα, εκπρόσωποι του ναού εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία υπερασπίζονται την ενέργειά της εκκλησίας.

Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:

- Στην πρόσκληση του Ναού για την Αγρυπνία, η οποία δημοσιεύθηκε στις 8/7/2017, δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση. Συνεπώς οι πιστοί δεν προσήλθαν για να προσκυνήσουν ένα κάστανο αλλά για να συμμετάσχουν στην Αγρυπνία και να τιμήσουν τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορίτη.

- Το κάστανο είχε δοθεί μαζί με άλλα ως ευλογία σε ομάδα φοιτητών από τον Όσιο Παΐσιο τον Οκτώβριο του 1990. Ουδέποτε είχε δημιουργηθεί έως σήμερα κανένα ζήτημα, παρότι πολλοί άνθρωποι το έχουν δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Άλλωστε, το μνημονεύει και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς σε παλαιότερο πόνημά του για τον Όσιο Παΐσιο.

- Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.

- Τα κύρια εκθέματα καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγρυπνίας τα οποία εκτέθηκαν για προσκύνηση ήταν η εικόνα του Οσίου Παϊσίου και λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη, καθόσον εκεί ήταν ο τόπος μαρτυρίου του.

- Στη διάρκεια της Αγρυπνίας, πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξη του κάστανου, αναζήτησαν να το δουν. Έτσι αυτό εκτέθηκε στο τέλος του Εσπερινού (και όχι σε όλη την Αγρυπνία), με σκοπό να δουν οι άνθρωποι ότι παρέμενε αναλλοίωτο, με τον καρπό του να ακούγεται. Ουδέποτε ειπώθηκε ή γράφτηκε σε ανακοίνωση ότι το κάστανο είναι ιερό ή θαυματουργό.

- Κανείς από τους χιλιάδες παρισταμένους στην Αγρυπνία δεν εξέφρασε καμία αντίδραση όταν εκτέθηκε το κάστανο, όπως βεβαίως και ποτέ δεν είχε συμβεί όλες τις άλλες φορές στο παρελθόν που αυτό είχε παρουσιασθεί σε κύκλους, κατηχητικά, χριστιανικά μαθήματα ή ομιλίες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.

Την Αγρυπνία κάλυψε και μια ευσεβής δημοσιογράφος, υπεύθυνη ειδησεογραφικού site, η οποία πήρε video από την Αγρυπνία και το ανήρτησε στις 12/7/2017 σε άρθρο στο site της, όπως επίσης και φωτογραφία από το κάστανο, σημειώνοντας στο άρθρο της την ιστορία του.

Ανέφερε μάλιστα στο άρθρο, όντας η ίδια παρούσα στην Αγρυπνία ότι «οι πιστοί που προσέρχονταν ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ την εικόνα του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, λείψανα του Αγίου Ιωάννου Βραχωρίτη καθώς και για να ΔΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ένα κάστανο το οποίο όπως ο ίδιος ο πατήρ Κων/νος Καντάνης είπε, είχε δοθεί εδώ και 27 χρόνια με την ευλογία του Αγιορείτου Παϊσίου στον ίδιο, όταν τον είχε επισκεφθεί ως φοιτητής το 1990. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κάστανο μετά από 27 χρόνια παραμένει ως είχε στην αρχική του κατάσταση, όπως διαπιστώνεται και μέσα από τον φακό του agrinioreport.com». 

Την επόμενη ημέρα, 13/7/2017 στις 12:29 μμ, άλλο ειδησεογραφικό site του Αγρινίου που κατά καιρούς έχει υποτιμήσει τις δράσεις του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου στο παρελθόν, ανήρτησε δημοσίευση (άρθρο) όπου σχολίαζε την Αγρυπνία και αφενός χλεύαζε το κάστανο και αφετέρου χρησιμοποιούσε φράσεις που εύκολα θα προβλημάτιζαν τον αναγνώστη για την αγιοποίηση του Αγίου Παϊσίου.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής χωρία του άρθρου: «Επίσης δεν μπαίνω στον…πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης.

Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να…παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα;

Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι “ασυρματιστής του Θεού” και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; Ερώτηση κάνω.»

Περαιτέρω, σε σχόλιο του κάτω από το κυρίως άρθρο, ο κατά δήλωσιν συντάκτης του άρθρου γράφει: «Θέλω να σου πω ότι πιστεύω ακράδαντα πως ο ασκητής Γέροντας Παΐσιος έγινε τόσο δημοφιλής για έναν λόγο: διότι λειτουργεί σαν αντίβαρο στον Γενάρχη των Βουλγάρων, τον Παϊσί (Παΐσιος) που εικονίζεται ακόμη και στα νομίσματά τους. Εκείνος έμαθε γράμματα στο Άγιο Όρος και ουσιαστικά «δημιούργησε» τα βουλγαρικά γράμματα, την βουλγαρική συνείδηση και, τελικά, τον βουλγαρικό εθνικισμό, τον οποίο οι Έλληνες έχουν βρει μπροστά τους πολλές φορές. Αυτός ο άλλος Παΐσιος, θα το ξέρεις, έφτιαξε μια ολόκληρη κουλτούρα ενός άλλου λαού στην Μονή Χιλανδαρίου! Το όνομα Παΐσιος λοιπόν, ήθελε και την ελληνική του εκδοχή στην συνείδηση του δικού μας λαού».

Για να διαβάσετε όλο το προαναφερόμενο άρθρο, πατήστε ΕΔΩ, ώστε να διαπιστώσετε ότι το κάστανο ήταν η αφορμή για να δηλωθεί η εναντίωση προς την Αγιότητα του Οσίου Παϊσίου.

Θα θέλαμε συνεπώς να ενημερώσουμε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου ουδέποτε παρουσίασε το κάστανο προς «άγρα πιστών» ή προς λατρεία του αλλά το παρουσίασε απλώς για να φανεί ότι δεν έχει αλλοιωθεί μετά από τόσα χρόνια. Το εξέθεσε μάλιστα όχι σε όλη την Αγρυπνία αλλά μόνο στο τέλος του Εσπερινού και μόνο κατόπιν απαίτησης ανθρώπων που ήθελαν να το δουν. Συνεπώς το κάστανο σε καμία περίπτωση δεν ήταν η αιτία του δημιουργηθέντος ζητήματος αλλά χρησιμοποιήθηκε από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους ώστε να εγερθεί ζήτημα και να χλευαστεί η μνήμη του Αγίου Παϊσίου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί δυστυχώς να πέσουν εν αγνοία τους θύματα παραπλάνησης με απόπειρα διαπόμπευσης τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Μαρία17/07/201722:35

Έχουμε ανεξιθρησκία.Ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να πιστεύει όπου γέρνει η καρδιά κι η ψυχή του. Είμαι Χριστιανή Ορθόδοξη. Δοξάζω και ευχαριστώ Τον Θεό για όλα,Δοξάζω Την Θεοτόκο Παρθένο, τιμώ τους Αγίους Της Εκκλησίας μας. Έχει συμβεί να συνομιλήσω με αλλόθρησκους, άπιστους, άθεους, αιρετικούς,διαφωνώ κάθετα εξ' ορισμού μαζί τους, αλλά ποτέ δεν εξύβρισα κανενός τα πιστεύω, απλά αδιαφόρησα. Αδιαφόρησα και αδιαφορώ, γιατί είμαι βέβαιη ότι ο Ένας και Τριαδικός Θεός είναι Ο Αληθινός,Ο Μοναδικός Θεός. Άραγε, γιατί τόσο μένος από τόσους σχολιαστές απέναντι στα πιστεύω Της Ορθοδοξίας?? Και όσον αφορά το κάστανο,σας εξήγησαν πως οι πιστοί ζήτησαν να το δουν.Το ζήτησαν και τους το έδειξαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου. Άγιε μου Πα'ί'σιε, μεγάλη η χάρη σου! Πρέσβευε υπέρ ημών σΤον Δημιουργό μας, "σωθήναι τάς ψυχάς ημών"!

Απάντηση
@Μαρία18/07/201708:25

Να πιστεύεις όπου θέλεις, αλλά καλό θα ήταν να πλήρωνες μόνη σου για αυτή την πίστη. Είναι ωραίο να το παίζουμε υπεράνω Μαρία μου, με τα λεφτά των άλλων. Όπότε την επόμενη φορά που θα θελήσεις να γράψεις κάτι, γράψε για την σημασία του διαχωρισμού κράτους εκκλησίας, αν θέλεις να το παίζεις και ανεξίθρησκη.

Απάντηση
BP17/07/201716:45

Η αλήθεια είναι πως και οι άθεοι έχουν έναν άγιο. Τσίπρα τον λένε. Ας απολαύσουν τώρα τα ΘΑΥΜΑΤΑ του.

Απάντηση
ftemp17/07/201718:05

Και όλοι οι πιστοί έχουν έναν άλλον. Καμμένο τον λένε.

Απάντηση
μέγα μυστήριο ή και θαύμα17/07/201715:47

Αυτό το κάστανο, όταν το έβρασε ο άγιος Παϊσιος και το άνοιξε έβγαλε από μέσα αυτή την εικόνα που φάινεται; Ποιος ξέρει να μας πει;Εγώ πιστεύω σε ανώτερες δυνάμεις που συνέχουν το σύμπαν και τη ζωή μας αλλά αυτό με το κάστανο δεν το γνωρίζω.

Απάντηση
Ας μη σας κρινη λοιπόν μηδεις δια φαγητον 17/07/201715:05

Η δια φαγητον η δια ποτον, η δια λογον εορτης η νεομηνιας η σαββατων(κυριακων σημερα),τα οποία είναι σκιά των μελλοντων,το σωμα όμως ειναι του Χριστου.Ας μη σας στερηση μηδεις του βραβειου με προσποιησιν ταπεινοφροσυνης,και με θρησκειαν των αγγελων,εμβατευων εις πραγματα τα οποια δεν ειδε,ματαιως φυσιουμενος υπο του νοος της σαρκος αυτου,και μη κρατών την κεφαλην,τον Χριστόν, εκ του οποιου ολον το σώμα δια των αρμων και συνδεσμων διαρτηρουμενον και συνδεομενον, αυξάνει κατα την αυξησιν του Θεου.Κολοσσαεις 2:16-19 Εαν λοιπον απεθανετε μετα του Χριστου απο των στοιχείων του κοσμου ,δια τί, ως ζωντες εν τω κοσμω υποκεισθε εις διατάγματα, (Μη πιασης μη γευθεις μη εγγισηςτα οποια παντα φθειρονται δια της χρησεως)κατα τα ενταλματα και διδασκαλιας των ανθρωπων;....Εαν λοιπόν συνανεστητε μετα του Χριστου ,τα ανω ζητειτε, οπου ειναι ο Χριστος καθημενος εν δεξια του Θεού. Κολοσ.2:20-23&3:1

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία