PROTOTHEMA

Ελλάδα

Υπερβολική ταχύτητα η αιτία του δυστυχήματος με τους τρεις νεκρούς

Πόρισμα για τραγωδία στο Άδενδρο: Το τρένο πήγαινε με 144 χιλιόμετρα πριν εκτροχιαστεί

Πόρισμα για τραγωδία στο Άδενδρο: Το τρένο πήγαινε με 144 χιλιόμετρα πριν εκτροχιαστεί

Τι αναφέρει το πόρισμα της επιτροπής που διερεύνησε το πολύνεκρο περιστατικό - Στο σημείο που έγινε το κακό, ο συρμός έπρεπε να έχει ελαττώσει ταχύτητα στα 60 χιλιόμετρα την ώρα

Στην υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει η αμαξοστοιχία, η οποία έφτασε τα 144,3 χιλ. αποδίδει η πρώτη αξιολόγηση των εμπειρογνωμόνων του σιδηροδρόμου τα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο το περασμένο Σάββατο.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών, κ. Θάνο Βούρδα. Στο υπουργείο πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο θέμα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, η αιτία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα (144,343 Km/h) της αμαξοστοιχίας τη στιγμή του συμβάντος. 
Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά  το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα:
·       Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που «χτυπήθηκε»
·       Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής
·       Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης

Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ: Ήταν κακή συγκυρία

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 έκανε λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για πρωτοφανές περιστατικό για το σιδηρόδρομο.

«Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 12-13 ημέρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο με ηλεκτροδότηση.

Διαβάστε το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ:



























Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Βασίλης Βρεττός20/05/201714:32

Μερικές απορίες σχετικά με το πόρισμα για το δυστύχημα στο Αδενδρο. 1.Το τρένο IC 58 που εκτροχιάστηκε ηταν AEG DE-IC2000N δηλαδή ντηζελάμαξα με μπρος πίσω μηχανή ελξης 30+ χρόνων fix τρένο που πλέον κάνει μονο τοπικά δρομολόγια στην βόρεια Ελλάδα (δεν λέω οτι είναι προβληματικό) Ολοι οι μηχανοδηγοί μπορούν να οδηγήσουν όλους τους τύπους τρένων του ΟΣΕ ? 2.Ο ΟΣΕ στην υπάρχουσα κατάσταση της υποδομής του στα δρομολόγια Intercity χρησιμοποιεί απο Αθήνα μεχρι τον Δομοκό ντηζελάμαξα ADTRANZ BOMBARDIER DE2000,πολύ νεώτερες απο τις AEG και υστερα μεχρι Θεσσαλονίκη SIEMENS HELLAS SPRINTER ηλεκτράμαξα 3.Προφανώς υπάρχει έλειψη ντηζελάμαξων ADTRANZ BOMBARDIER DE2000 στο νότιο κομματι της χώρας (στην Βόρεια Ελλάδα ισχύει το ίδιο) και αναγκαστικής χρησης του AEG απο τον ΟΣΕ ακόμα και για τα Intercity. 4.Στο σημείο του δυστυχήματος η γραμμή ειναι καινουργια διπλή με ηλεκτροδότηση. Στο πόρισμα δεν υπάρχουν οι αναφορες-εντολές προς τον μηχανοδηγό πριν αυτός φτάσει στον τοπικό σταθμό του Αδενδρου. 5.Τα Intercity τρένα εχουν απόλυτη προτεραιότητα στην διαδρομή τους έναντι άλλων τρένων (τοπικών-προαστικών-εμπορικών) Ποιός ο λόγος παράκαμψης σε τοπικούς σταθμούς της διαδρομης τους όταν δεν κάνουν στάση εκεί !! 6.Η ταχύτητα του τρένου ειναι φυσιολογική για το κομμάτι της διαδρομής που ηταν (αν δεν άλλαζε κλειδί) Δείτε στο Youtube πως περνούν τα Intercity απο τοπικους σταθμούς (με τον σταθμάρχη να τους δείνει το ελευθέρας) 7.Το κλειδί στο τοπικο σταθμό ηταν συμφωνα με το πόρισμα μόνιμα στην παράκαμψη (ποίος το ελένχει ο τοπικός σταθμάρχης η ηλεκτρονικά) Υπήρχε υπευθυνος στο σταθμό του Αδενδρου εκεινη την ωρα για να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση του Intercity Βλέποντας την τηλεματική του ΟΣΕ στο Internet τα Intercity τρένα του μαζεύουν χαλαρά 1 ωρα καθυστέρηση σε κάθε διαδρομή τους Αθήνα-Θεσσαλονίκη Υπάρχει προσωπικό και τα ηλεκτρονικά μέσα για να υποστηρίξει την ασφάλεια των διαδρομών του η είναι στην τύχη τους Θλίβομαι για τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους...

Απάντηση
ΟΚ20/05/201702:06

Το εύλογο ερώτημα είναι, γιατί ένα τρένο που κινείται σε διπλή γραμμή, να πρέπει να μπαίνει μόνιμα στην παρακαμπτήριο, όταν δεν κάνει στάση στο σταθμό;; Έργα στην κύρια γραμμή; Έλλειψη κάποιου στοιχείου της επιδομής; Ή απλά λέμε κάτι παράλογο για να τα ρίξουμε όλα στον νεκρό;

Απάντηση
Gi20/05/201700:42

Πωπω βλακειες που λεει ο καθενας στα σχολια... Λοιπον επειδη ειμαι απο το Αδενδρο και εργαστικα στον εργολαβο του οσε που εφτιαξε τη συγκεκριμενη γραμμη περιπου το 2000 το δικτυο ειναι καινουργιο και χειριζεται μεσω τηλεδιοικησης. Προφανος η τηλεδιοικηση δεν λειτουργει σωστα και γιαυτο ολα τα δρομολογια περνουν απο την παρακαμπτηριο.η φωτοσημανση. Τωρα αν συνεβει καποια βλαβη στην φωτοσυμανση η ο οδηγος εκανε λαθος μονο ο οσε το ξερει και θα μας το πει αν τον συμφερει

Απάντηση
Ταχυτητα19/05/201723:45

Σε καποια σημεια τα τρενα μπαινουν μονιμα παρακαμπτηριο, το ιδιο συμβαινει και στα τεμπη, οπου μονιμα, το τρενο κοβει, παει με 60 για 1 χιλιομετρο περιπου οπου και παλι μετα μπαινει στην κυρια γραμμη και γκαζωνει. Τωρα για πιο λογο μπαινουν δεν ξερω, ισως επισκευες της γραμμης, ισως ρευματοτηση στο σημειο. Εχω ταξιδεψει αρκετα παντως και μονιμως ετσι ηταν. Απο την αλλη να σας πω οτι απο δομοκο και πανω τα τρενα τρεχουν πολυ. Με gps εχω δει 180km/ωρα μεσα απο το τρενο στις ευθειες της λαρισας. Επιπλεον καποιοι οδηγοι τρεχουν περισσοτερο, το εχω παρατηρησει κι αυτο. Μου εχει τυχει οδηγος να τρεχει πολυ και το τρενο να κοπαναει ασχημα στις στροφες και να μην μπορεις να σταθεις. Πρεπει να υπολογισουν ολοι οτι το δικτυο ειναι απαρχαιωμενο και να σκεφτουν καλυτερα τα ορια των τρενων και οτι μεταφερουν ανθρωπινες ζωες. Πριν κανα δυο χρονια στην λαμια ειχαν φυγει 2 μηχανες απο αγελαδες!

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία