Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει από 18 Απριλίου για το «Παναγία Τήνου»

Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει από 18 Απριλίου για το «Παναγία Τήνου»

Είχε στείλει επιστολή προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων- Δύτες αναζητούν απο το πρωί το σημείο του ρήγματος προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης υδάτων

Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει από 18 Απριλίου για το «Παναγία Τήνου»
Ημιβυθισμένο παραμένει το ε/γ-ο/γ «Παναγιά Τήνου» στο λιμάνι του Πειραιά με τους ιδιώτες δύτες να αναζητούν το σημείο από όπου προκλήθηκε η εισροή υδάτων η οποία λίγο έλειψε να στείλει στον πάτο το παροπλισμένο πλοίο.

Στόχος τους είναι αφού εντοπιστεί το ακριβές σημείο, να στεγανοποιηθεί προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης των υδάτων. Γύρω από το κατεσχεμένο σκαρί παραμένουν ρυμουλκά και σήμερα θα αποφασιστεί εάν και που θα γίνει η μεθόρμισή του.

Το πλοίο πήρε κλίση στη δεξιά πλευρά και άρχισε να βυθίζεται το πρωί της Μεγάλης Τρίτης
Κλείσιμο


Η ημιβύθιση του πλοίου που ανήκε στην Ventouris Sea Lines του Ευάγγελου Βεντούρη μπροστά στην προβλήτα Ε4 δημιουργεί πλέον προβλήματα για την ακτοπλοΐα αφού αποτελεί εν δυνάμει κίνδυνο για την ασφάλεια των πλοίων εν όψει και του Πάσχα. 

Ευθύνες επιρρίπτονται στον ΟΛΠ και  στο ΝΑΤ που έχει κατασχέσει το πλοίο  για χρέη, γιατί δεν μερίμνησαν τόσους μήνες να το ρυμουλκήσουν από το σημείο που ήταν δεμένο και είναι η καρδιά του λιμανιού και η αφετηρία για τα κρητικά πλοία που είναι μεγάλου μεγέθους.

«Το συμβάν απέδειξε την αδιαφορία και κυρίως την απραξία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνση, του επί δύο χρόνια, ανενεργού και εγκαταλελειμμένου πλοίου. 

Εκτός από τα ζητήματα που αφορούν στην αισθητική εικόνα που παρουσιάζει το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, είναι σαφές, ότι δημιουργούνται και άλλα προβλήματα, καθώς εμποδίζεται η πρυμνοδέτηση των πλοίων που δένουν στην περιοχή Αγίου Διονυσίου. Επίσης, η έλλειψη συντήρησης, εγκυμονεί κίνδυνους ατυχήματος μέσα στο λιμάνι, ενώ αποτελεί και συνεχή πηγή ρύπανσης» επισήμανε ο Σίμος Κεδίκογλου Υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ:   

Σύμφωνα με το Νόμο 2881/2001: ‘’Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις’’, θα έπρεπε να είχαν ακολουθηθεί οι συγκεκριμένες διαδικασίες που προβλέπονται για  τα επιβλαβή και επικίνδυνα πλοία, είτε από τον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης του Λιμένα, εν προκειμένω από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, είτε από τη Λιμενική Αρχή.

Αντί αυτού, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρος Δρίτσας, όχι μόνο δεν ενήργησε για την άμεση απομάκρυνσή του πλοίου, το οποίο είχε αρχίσει να παίρνει κλίση από το απόγευμα της 25ης Απριλίου,  αλλά, δυστυχώς, παρέμεινε  θεατής της βύθισής του, μετατρέποντας το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνι παροπλισμού» και κατέληξε: «Καλείται ο κ. Δρίτσας να δώσει σαφή απάντηση όσον αφορά στο ερώτημα, ποιος ευθύνεται για την παράνομη και παράτυπη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι και ταυτόχρονα ζητάμε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων Εισαγγελικών Αρχών».


Απάντηση Δρίτσα σε Κεδίκογλου
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, εξέδωσε ανακοίνωση-απάντηση στον Σίμο Κεδίκογλου για το ναυάγιο του «Παναγία Τήνου»:

"Ο κ. Κεδίκογλου εύκολα προσχωρεί στην ανέξοδη και ανεύθυνη κριτική με στόχο τον εντυπωσιασμό, επικαλούμενος ανύπαρκτα στοιχεία ή γεγονότα. Για μια ακόμα φορά, στο βωμό της αντιπολιτευτικής τακτικής, θυσιάζεται η αλήθεια. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, λοιπόν, πληροφορούμε για τα ακόλουθα:

- Το πλοίο Παναγία Τήνου δεν είναι εγκαταλελειμμένο και ούτε βρίσκεται ακινητοποιημένο στον Πειραιά επί δύο χρόνια. Έχει κατασχεθεί από το ΝΑΤ για χρέη και βρίσκεται στη σημερινή του θέση περίπου ένα χρόνο, φυλάσσεται δε σε 24ωρη βάση, με ευθύνη του ΝΑΤ. Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι οι ναυτικοί του πλοίου, οι οποίοι είχαν μείνει απλήρωτοι από τον πλοιοκτήτη του, αποζημιώθηκαν από το ΝΑΤ με τη διαδικασία περί εγκατάλειψης, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος, πριν από ένα χρόνο. Να αναφέρεται, άραγε, σε αυτή την εγκατάλειψη ο κ. Κεδίκογλου; Αν ναι, τότε μάλλον αναφέρεται στις συνέπειες των πολιτικών των κυβερνήσεων, στις οποίες συμμετείχε ο ίδιος.

- Το ΝΑΤ, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του της 22-12-2015 αποφάσισε την προκήρυξη πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού, για την παροχή υπηρεσιών μεθόρμισης του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά στο λιμάνι της Ελευσίνας.

- Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς με έγγραφό του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου και κοινοποίηση στο ΝΑΤ και την εταιρεία ΕΚΟ, την 01-02-2016, προσκαλεί για την άμεση απομάκρυνση του πλοίου, κατόπιν της γνωμοδότησης της αρμόδιας Επιτροπής, η οποία εκδόθηκε με βάση το άρθρο 9 παράγραφος 7 του νόμου 2881/2001. Ορίζει δε προθεσμία, για την απομάκρυνση από τους κατά νόμο υπεύθυνους την 01-03-2016. Σε διαφορετική περίπτωση, μετά την πάροδο άπρακτης της ως άνω προθεσμίας, ο ΟΛΠ κατ' εφαρμογή των προβλεπόμενων στο άρθρο 5 του ν. 2881/2001, δηλώνει ότι θα προβεί για λογαριασμό τους στην εκποίηση του πλοίου με ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, προκειμένου το πλοίο να απομακρυνθεί από τον πλειοδότη. Οι σχετικές διαδικασίες είναι σε εξέλιξη.

- Όλο το διάστημα στο οποίο το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, αλλά και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, ελέγχουν σε καθημερινή σχεδόν βάση την εικόνα του πλοίου. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχουν προβεί στις αναγκαίες επικοινωνίες με τους κατά νόμο αρμόδιους, για ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια του πλοίου, όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα.

- Την προηγούμενη ημέρα του περιστατικού, στις 25-04-2016, ο Διευθυντής Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων επισκέφθηκαν το πλοίο και διαπίστωσαν ότι η κατάστασή του παρέμενε αμετάβλητη, σε σχέση με την διαπιστωθείσα από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων από τις 02-06-2015.

- Το πρωί της 26-04-2016, ημέρα κατά την οποία συνέβη το περιστατικό, πραγματοποιήθηκε μακροσκοπικός έλεγχος του πλοίου από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, κατά τον οποίο διαπιστώθηκε το αμετάβλητο της κατάστασης του.

- Μέσα σε διάστημα λιγότερο της μισής ώρας, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε η αύξηση της κλίσης του πλοίου, στις 26-04-2016, εισήλθαν στο εσωτερικό του πλοίου χιλιάδες τόνοι νερού προκαλώντας τη μεγάλη κλίση του. Αυτή η εξέλιξη προκαλεί εντύπωση και ασφαλώς οι συνθήκες υπό τις οποίες εκδηλώθηκε, όπως και το θέμα της φύλαξης του πλοίου τη δεδομένη στιγμή, θα διερευνηθούν, δεδομένου ότι έχει ήδη σχηματιστεί δικογραφία από το ΚΛΠ.

- Οι προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού, των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος συμπεριλαμβανομένων, οδήγησαν στην αποφυγή της ανατροπής του πλοίου, η οποία θα είχε σαν συνέπεια την οριστική απώλειά του, με επιβαρυντικά αποτελέσματα για τη λειτουργία του Λιμένα.

Προφανώς, η εξέλιξη της υπόθεσης του Παναγία Τήνου δεν μπορεί να ικανοποιεί κανένα, ούτε, βέβαια και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Κάθε καλόπιστη κριτική είναι πάντα δεκτή. Κάθε προσπάθεια αντιπολιτευτικού εντυπωσιασμού, από άγνοια ή από εσκεμμένη παρερμηνεία των δεδομένων, στο τέλος της ημέρας, όταν τα πραγματικά περιστατικά γίνονται γνωστά, εκθέτει αυτούς που την επιχειρούν.

Λίγες ώρες αργότερα επετεύχθη η μερική επαναφορά του πλοίου


Το χρονικό
Λίγο μετά τις 11:15 το πρωί της Τρίτης είχε ενημερωθεί το Λιμενικό ότι το πλοίο «Παναγία Τήνου» έχει πάρει κλίση από την δεξιά πλευρά, αφού παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να βυθίζεται σταδιακά. 

Στην περιοχή έσπευσαν πέντε  ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου.

Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης.

Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Θοδωρής Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ράπτης Σταμάτιος.

Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση, για το περιστατικό, διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Το πλοίο ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω χρεών από το ΝΑΤ. 

Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.  


Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για το μοναδικό πλοίο της ακτοπλοΐας που δεν χρωστά στις τράπεζες, γιατί ποτέ δεν το χρηματοδότησαν. 

Δείτε βίντεο: Τα αίτια της βύθισης του πλοίου "Παναγία Τήνου" στον Πειραιά


Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει

Ωστόσο, η νέα πληροφορία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας είναι ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είχε έγκαιρη προειδοποίηση για αυτόν τον κίνδυνο.

Το ΝΑΤ είχε στείλει επιστολή προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου, από τις 18 Απριλίου, προειδοποιώντας ότι ο φύλακας του «Παναγία Τήνου» ενημέρωσε ότι το πλοίο είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων, και ζητούσε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

Την επιστολή κοινοποίησαν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) , Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ ΠΕΣ/ΝΑΤ.

Σε αυτή τονίζουν ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Δείτε το έγγραφο του Λιμεναρχείου για το Παναγιά Τήνου








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης