Πώς το δημοψήφισμα έδιωξε την κατάθλιψη του Μαλέλη

Πώς το δημοψήφισμα έδιωξε την κατάθλιψη του Μαλέλη

Με μια εντυπωσιακή έφοδο στον τομέα της τηλεοπτικής ενημέρωσης, τον οποίο κατέχει πιο καλά από οποιονδήποτε   άλλον, ο πιο γνωστός διευθυντής ειδήσεων της τηλεόρασης κατάφερε μια μεγάλη πρωτιά στην πιο δύσκολη περίοδο

Πώς το δημοψήφισμα έδιωξε  την κατάθλιψη του Μαλέλη
Σαν να περίμενε την αφορμή για να ενεργοποιήσει το αληθινό του δυναμικό και να προβάλει τον πραγματικό του χαρακτήρα, ο ΣΚΑΪ τις τελευταίες εβδομάδες των φλεγουσών πολιτικών εξελίξεων κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε.

Με 20 ώρες ειδησεογραφία, δελτία, έκτακτες εκπομπές και αδιάκοπη κάλυψη των γεγονότων, ο τηλεοπτικός σταθμός ανακάλυψε ξανά τον εαυτό του - και ανταμείφθηκε με δείκτες τηλεθέασης που είχαν πολύ καιρό να επισκεφθούν το συγκρότημα του Φαλήρου. Τουλάχιστον σύμφωνα με μία μέτρηση, αυτή που αφορά στο σύνολο του κοινού, ο ΣΚΑΪ εμφανίζεται σχεδόν μόνιμα στην κορυφή των ποσοστών θεαματικότητας ανά 24ωρο κατά το διάστημα 13-19 Ιουλίου, ενώ κυριαρχεί συνολικά στον μέσο όρο. Αλλά και με βάση αναφοράς την περίοδο 11-22 Ιουλίου, το μερίδιο του ΣΚΑΪ στο σύνολο του κοινού είναι 14,4% έναντι 13,3% του MEGA, 12,3% του ΑΝΤ1 και 12% του ALPHA.



Κλείσιμο

Αδιάκοπη αδρεναλίνη
Με μοχλό κίνησης, εμψυχωτή και οργανωτικό εγκέφαλο τον Σταμάτη Μαλέλη, ο μηχανισμός του ΣΚΑΪ ήταν αυτός που επέδειξε τα ταχύτερα αντανακλαστικά από όλους και πραγματοποίησε μια σαρωτική προσαρμογή του προγράμματός του στη χειμαρρώδη επικαιρότητα. Αυτό σήμαινε βέβαια ότι σήμανε συναγερμός και γενική επιστράτευση σε όλο το «σύνταγμα» του σταθμού, ενώ κάποιες επιτελικές ειδικότητες, όπως π.χ. η τετράδα της παραγωγής των ειδήσεων (Θανάσης Καραγιάννης, Γιώργος Δασιόπουλος, Βενετία Κομνίδου, Ιωάννα Αργυροηλιοπούλου) απλώς ξέχασαν το σπίτι τους. Τις ημέρες κατά τις οποίες υπήρχε βομβαρδισμός ειδήσεων από τη Βουλή, την οικονομία, τις πυρκαγιές κ.λπ. κάποιοι από τους αθέατους εργάτες των ειδήσεων στον ΣΚΑΪ κοιμόντουσαν -μάλλον κατέρρεαν- όπου έβρισκαν με τα ρούχα της δουλειάς, καθώς δεν έβγαιναν από το στούντιο ακόμη και επί διήμερο. Και εάν για τον ύπνο δεν προβλεπόταν κάτι συγκεκριμένο, για τη διατροφή φρόντιζε η εργοδοσία, με τακτικό εφοδιασμό σε πιτόγυρα και πίτσες. Εθισμένοι στην αδρεναλίνη των ειδήσεων, οι συντελεστές αυτού του αδιάκοπου μαραθώνιου-σπριντ, τον θεωρούν εμπειρία ζωής - φυσικά ως γνήσιοι μαζοχιστές.



Τα πρόσωπα της πρώτης γραμμής του ΣΚΑΪ
Σταμάτης Μαλέλης
Ο αρχετυπικός «Λύκος των Ειδήσεων»



Οταν η ειδησεογραφία λιμνάζει, όταν στη δουλειά υπάρχει ρουτίνα, ο Σταμάτης Μαλέλης σκαρφίζεται τρόπους να αναποδογυρίσει το σύμπαν. Εναλλακτικά, ασχολείται με το προσωπικό του «Τέρας», γράφει βιβλία ανατέμνοντας την κατάθλιψη, οργανώνει μαζικές συνεδρίες εγρήγορσης, θεραπείας κ.λπ. Οταν όμως στην αίθουσα σύνταξης και τις κονσόλες υπάρχει οργασμός, ο «Λύκος των Ειδήσεων», ο ένας και αυθεντικός, ξυπνά και αφομοιώνει την επικαιρότητα με κάθε πόρο του οργανισμού του. Ο άνθρωπος που έστησε τους δημοσιογραφικούς μηχανισμούς σχεδόν όλων των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών, που άλλαξε και ξανάλλαξε το προφίλ των δελτίων ειδήσεων εισάγοντας καινοτομίες όπως τα «παράθυρα» ή το «lifestyle» -για τις οποίες επαινέθηκε και λοιδορήθηκε εξίσου-, δεν είχε τον παραμικρό ενδοιασμό να ηγηθεί στην εσωτερική επανάσταση στον ΣΚΑΪ. Στρατηγός και αρχιτέκτονας της non stop κάλυψης των γεγονότων από τις 5 Ιουλίου, ο Σταμάτης Μαλέλης κατάφερε να κάνει αυτούς που τον επικρίνουν να τον ζηλεύουν ακόμη περισσότερο και εκείνους που τον εκτιμούν να του αναγνωρίσουν ακόμη έναν θρίαμβο - ή απλώς να τον ζηλεύουν κι αυτοί μαζί με όλους τους άλλους για τα αστραπιαία αντανακλαστικά του.

Ελενα Παπαδημητρίου
Χαμογελάστε, είναι θεσσαλονικιό



Φωτεινή και ευπροσήγορη, η Ελενα Παπαδημητρίου ανήκει στις λιγότερο προβεβλημένες, αλλά με έναν τρόπο διαρκώς παρούσες δυνάμεις του ΣΚΑΪ. Βρίσκεται ψηλά στην επετηρίδα του σταθμού και όποτε έχει κληθεί να το κάνει, έχει δείξει τις αρετές της ως έμπειρη δημοσιογράφος, με στέρεη παιδεία - και φίλαθλη αφοσίωση στον Αρη Θεσσαλονίκης. Οι θερινές διακοπές των «βασικών» νομοτελειακά θα δώσει στη συμπαθή Ελενα τις ευκαιρίες που της αξίζουν.

Κωνσταντίνος Μπογδάνος
Οταν έκλαψε ο Φρόιντ



Στην εργαλειοθήκη του υπάρχουν σύνεργα που σπάνια βρίσκει κανείς όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και τη διεθνή κοινότητα των τηλεοπτικών δημοσιογράφων: παντελής έλλειψη σοβαροφάνειας, ιστορικές γνώσεις, ευρυμάθεια, ευφράδεια, ευστροφία και καλά αντανακλαστικά, ικανότητα χειρισμού πολλαπλών κωδίκων, από την αρχαιοπρεπή καθαρεύουσα έως την τρέχουσα αργκό κ.ά. Με βάση αυτά τα θαυμαστά προσόντα, ο Μπογδάνος έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια μοναδική περσόνα, ένα «φαινόμενο» αδύνατο να αντιγραφεί. Διότι κανείς δεν θα τολμούσε να μετατρέψει την κάλυψη της επικαιρότητας σε σόου παντομίμας, όπου ο παρουσιαστής κάνει κυριολεκτικά ό,τι του κατέβει για να περισπάσει την προσοχή του τηλεθεατή ενόσω κάποιος άλλος μιλά για κάτι σημαντικό, όπως π.χ. το σχέδιο Σόιμπλε για Grexit. Με διαρκή επίδειξη γνώσεων, με κάθε πιθανή και απίθανη γκριμάτσα, θεατράλε αλλαγές χροιάς στη φωνή του, γέλια, παιγνιώδεις ατάκες, ανέκδοτα, ψυχαναγκαστικό ανακάτεμα των χαρτιών του -κόντρα στην επικράτηση των τάμπλετ- κ.ο.κ., κάθε εμφάνιση του Μπογδάνου προσθέτει παραγράφους στο μεγάλο εγχειρίδιο που με απαράμιλλη επιτυχία συγγράφει ο ίδιος καθημερινά στον αέρα. Δεν πρόκειται για τη βίβλο της δημοσιογραφικής άνεσης μπροστά στον φακό, αλλά μιας φιγουρατζίδικης, εντελώς εγωκεντρικής «ανετίλας».

Μαρία Αναστασοπούλου
Μέριασε, βράχε!



Η ισορροπία ανάμεσα στο θάρρος και το θράσος είναι εξαιρετικά λεπτή και η ορμή της νιότης δεν είναι πάντα ο καλύτερος οδηγός για την επίτευξή της. Ωστόσο, η ολόφρεσκη Μαρία του Φαλήρου φαίνεται πως έχει βρει τη μέθοδο να αξιοποιεί τη φόρα και τον αέρα της, χωρίς να διακινδυνεύει να παρεξηγηθεί ως αναιδής. Παρά το νεαρό της ηλικίας, έχει ήδη αρκετές εμπειρίες, καθώς τα προηγούμενα χρόνια δοκιμαζόταν στον μηχανισμό του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ. Διαθέτει νεύρο και αμεσότητα, καθώς και μια εμπιστοσύνη στην κοινή λογική, η οποία θα πρέπει να εκτιμάται αρκούντως από συνομηλίκους αλλά και μεγαλύτερους -κατά πολύ μάλιστα- από την ίδια.

Χριστίνα Βίδου
Μόνοι μας είμαστε
Για τη Χριστίνα φαίνεται ότι το προσωπικό της στοίχημα ήταν να μεταφέρει το ραδιόφωνο στην τηλεόραση, να κάνει δηλαδή το αμείλικτο και πολυκάμερο τηλεοπτικό στούντιο να μοιάζει χαλαρό και ανεπίσημο όπως είναι, εξ ορισμού, το ραδιοφωνικό. Με την άνεση της δημοσιογράφου που κάνει κάτι μεταξύ δουλειάς και φιλικής κουβέντας, κάτι που κέρδισε από την πολύχρονη καριέρα της στον ΣΚΑΪ 100,3, η Χριστίνα Βίδου θα πρέπει να σημειώνει το υψηλότερο σκορ του σταθμού στην καταμέτρηση χαμόγελο-γέλιο ανά λεπτό. Και γι’ αυτό ξεχωρίζει.

Νίκη Λυμπεράκη
Μια νέα χάρις



Σημαντική προσθήκη στις υπόλοιπες χάριτες του ΣΚΑΪ, η Νίκη Λυμπεράκη έκανε αμέσως αισθητή την παρουσία της χάρη στο δυναμικό στυλ και το ταλέντο της, μάλλον έμφυτο, να χαράζει όρια και να τηρεί αποστάσεις. Εχοντας προϋπηρεσία σε ΜΜΕ όπως το KONTRA CHANNEL, το οικονομικό SBC, το ALTER, ο 9,84, η ΕΡΤ κ.ά, η Λυμπεράκη μόνο χθεσινή δεν είναι στον χώρο. Επιστρατεύτηκε μεν ως νεοσύλλεκτη, οι εμφανίσεις της όμως σε διάφορες ζώνες, από το πρωί ως αντικαταστάτρια ενός εκ των Λυριτζή - Οικονόμου, έως αργά το βράδυ έχουν λειτουργήσει σαν μήνυμα προς άπαντες εντός του φαληρικού συγκροτήματος ότι η Νίκη μπορεί να κάνει πολλά - εκτός από το να αστειεύεται με την καριέρα της.

Γιάννης Καντέλης
Στις «ερπύστριες» της ενημέρωσης
Υπήρξε συμπρωταγωνιστής σε άλλο ένα επεισόδιο κατά το οποίο η πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κατακεραύνωσε ορισμένα εκ των ΜΜΕ που «ως άλλες ερπύστριες καταδυναστεύουν τον ελληνικό λαό» - λες και είναι υποχρεωτικό διά νόμου για κάθε πολίτη να υφίσταται την όποια παραπληροφόρηση. Διατυπώνοντας ένα απλό ερώτημα σχετικά με το χρέος στο ΔΝΤ, ο Γιάννης Καντέλης, άθελά του, εγκατέλειψε την ημιανώνυμη και διακριτική παρουσία του στην τηλεόραση. Εμπειρος και έγκυρος πολιτικός ρεπόρτερ που συνήθως καλύπτει τα της Ν.Δ., ο Καντέλης έγινε άλλος ένας δημοσιογράφος-μάρτυρας που είδε τις λέξεις της κυρίας Κωνσταντοπούλου να καρφώνονται σύριζα στο κορμί του, όπως στο γνωστό νούμερο του τσίρκου. Σεβασμός.

Μάρκος Δεϊμέζης

Τα σωστά πρότυπα
Η καθαρή, καλοσιδερωμένη, ευθυτενής γοητεία του εμπνέει εμπιστοσύνη και ψυχραιμία, στοιχεία που είναι απαραίτητα σε κάθε παρουσιαστή ειδήσεων που καλείται να εκθέσει κρίσιμα γεγονότα στο κοινό του. Η εμφάνιση και τα εκφραστικά μέσα του Δεϊμέζη είναι απόδειξη -ή και επίδειξη- του πόσο καλά εφαρμόζει τη συνταγή Χατζηνικολάου: ύφος, ορθοφωνία, άψογη κρυστάλλινη άρθρωση, τονισμοί - με άλλα λόγια, αργά και σταθερά πιθανώς στρώνει τον δικό του δρόμο προς την κορυφή.

Νίκος Ανδρίτσος
Αυθεντικός και εισαγωγής
Ο Νίκος Ανδρίτσος είναι Ευρωπαίος κατά κυριολεξία, εφόσον γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στο Βέλγιο - οπότε οι Βρυξέλλες είναι ίσως πιο οικείες γι’ αυτόν ακόμη και από το Φάληρο. Η θητεία του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ήταν το προπαρασκευαστικό στάδιο ώστε να περάσει ομαλά στην τηλεόραση. Εκτός από τις πέντε γλώσσες που μιλά και τη βαθιά γνώση των ζητημάτων της Ε.Ε., φαίνεται ικανός και στο «1-2», παίζοντας καλή μπάλα με την εκάστοτε συμπαρουσιάστριά του στις έκτακτες ενημερωτικές εκπομπές.

Λίδα Μπόλα

Για την ακρίβεια των λεγομένων



Το πρόσωπο μένει ίδιο, το φόντο πίσω αλλάζει - αυτή θα μπορούσε να είναι η συνταγή που ακολουθείται στον ΣΚΑΪ για την πολύπειρη και ακατάβλητη Λίδα Μπόλα. Στο στούντιο ή το πλακόστρωτο της Βουλής, στα διεθνή ή στα της εγχώριας πολιτικής, η Μπόλα τα κάνει όλα εξίσου αποτελεσματικά. Πολύτιμο πολυεργαλείο για οποιονδήποτε οργανισμό ΜΜΕ και παρά την αεικίνητη φιγούρα της, μοιάζει αμετακίνητη από τον ΣΚΑΪ, μέρος της «ακίνητης περιουσίας» του σταθμού. Χαρακτηριστική κίνησή της τελευταία, η ανάγνωση κατά λέξη δηλώσεων, σημειώσεων κ.λπ. από το κινητό της τηλέφωνο.

Σταύρος Ιωαννίδης
«Ναι» σε όλα
Στρατιώτης του ρεπορτάζ, σε διαρκή ετοιμότητα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ο νέος και ωραίος Ιωαννίδης δίνει καθημερινά διαπιστευτήρια σοβαρότητας και υπευθυνότητας. Είτε πίσω του μαίνεται κάποια πυρκαγιά, είτε ενημερώνει τους τηλεθεατές για το πώς θα λειτουργήσουν οι μισάνοιχτες τράπεζες, ο Σταύρος Ιωαννίδης φαίνεται ότι νοιάζεται να μεταφέρει με ακρίβεια και σαφήνεια την είδηση. Χωρίς υπερβολές και φανφάρες και χωρίς να εκβιάζει την προσοχή του κοινού, δείχνει έτοιμος για μεγαλύτερες προκλήσεις από το κυνήγι της επικαιρότητας.

Εύα Αντωνοπούλου
Σαν σούρουπο στην εξοχή



Μέσα στον ορυμαγδό και τη βιαιότητα με την οποία τρέχει η επικαιρότητα τις τελευταίες εβδομάδες, η παρουσία της Εύας Αντωνοπούλου, του κατεξοχήν news girl του ΣΚΑΪ, μοιάζει με όαση ψυχραιμίας. Μολονότι καταβάλλει προσπάθειες να συντονιστεί με τον πάταγο των ειδήσεων και να ανεβάσει τους προσωπικούς της τόνους, είναι σαφές ότι ο χαρακτήρας της κατά βάθος αρνείται να υπακούσει. Ευτυχώς, διότι έτσι η γλυκιά Εύα διατηρεί την αναγκαία απόσταση από τα γεγονότα και δεν ταράζει άσκοπα την ψυχική ειρήνη του τηλεθεατή.

Αννα Μπουσδούκου
Το σπασικλάκι των ειδήσεων



Αυτό το διόλου ευκαταφρόνητο που έχει καταφέρει η Αννα του πρωινού είναι να αφήσει πίσω της τον χαρακτηρισμό «αποκάλυψη», «έκπληξη» κ.λπ. Κάνει αυτό που κάνει με απόλυτο έλεγχο, δυναμικά αλλά χωρίς θράσος, είναι ευγενής αλλά όχι ενδοτική, και ήπια. Στον φανταστικό έλεγχό της ως παρουσιάστριας θα αρίστευε στα περισσότερα από τα «μαθήματά» της - αλλά και σε ένα ακόμη, κρυφό αλλά κρίσιμο: το να μη χαρακτηρίζεται «σπασικλάκι» από τους συμμαθητές της.

Σία Κοσιώνη
Βετεράνος της Ζωής



Η σταδιοδρομία κάθε δημοσιογράφου ή οποιουδήποτε ασκεί παρεμφερή βαρέα, ανθυγιεινά και επικίνδυνα επαγγέλματα, όπως π.χ. του γητευτή φιδιών, του θηριοδαμαστή κ.λπ., μοιραία φτάνει σε μια στιγμή κορύφωσης. Αυτή για τη Σία Κοσιώνη ήταν όταν ήρθε αντιμέτωπη με το γνωστό ιερό τέρας της σύγχρονης ελληνικής πολιτικής. Η anchorwoman έδωσε μια απεγνωσμένη μάχη για τη ζωή της απέναντι σε μία ισοπεδωτική αντίπαλο, που όταν δεν την προσέβαλε προσωπικά, τη μαστίγωνε αλύπητα («Τι είπατε; Τι είπατε;»). Η απλή επιβίωση ύστερα από ένα τέτοιο σπλάτερ που μόνο το αίμα τού έλειπε για να συγκριθεί απευθείας με τα «Σαγόνια του καρχαρία», επέχει θέση επαίνου και παρασήμου για τη Σία Κοσιώνη. Για το υπόλοιπο του δημοσιογραφικού βίου της, πάντα θα ψιθυρίζουν με θαυμασμό πίσω από την πλάτη της: «Εκανε συνέντευξη με την ΠτΒ». Οπως λέγαμε κάποτε «έκανε στην Κορέα»...

Αντώνης Αντζολέτος
Ακάματος στις επάλξεις
Οποιοι κι αν είναι οι εσωτερικοί συσχετισμοί δυνάμεων και η εκάστοτε προτίμηση της διοίκησης σε συγκεκριμένα πρόσωπα, ο Αντώνης Αντζολέτος είναι «χαρτί» εγγυημένης απόδοσης. Βαθύς γνώστης των ιδιαιτεροτήτων του ΣΥΡΙΖΑ και πολιτικός ρεπόρτερ με ανοιχτό ορίζοντα, ο Αντζολέτος επέδειξε εσχάτως και τη χαλκέντερη αντοχή του καλύπτοντας αδιαλείπτως τις εξελίξεις από το καμίνι των Βρυξελλών. Η παρουσία του στον ΣΚΑΪ καθησυχάζει τόσο τον ΣΚΑΪ όσο και την κυβέρνηση -με τη γνωστή καχυποψία της για τον σταθμό του Φαλήρου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης