Πρυτάνεις και ιδιωτικά σχολεία αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο στην Παιδεία

Πρυτάνεις και ιδιωτικά σχολεία αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο στην Παιδεία

Από πρυτάνεις, πανεπιστημιακούς Ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων και Φροντιστές

Πρυτάνεις και ιδιωτικά σχολεία αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο στην Παιδεία
Οξύτατες αντιδράσεις εντός και εκτός βουλής προκαλεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας , το οποίο εμπεριέχει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Με ερώτησή του προς τον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος  από το «Ποτάμι» Σταύρος Θεοδωράκης  έφερε  το θέμα στη βουλή ενώ την ίδια ώρα οι πρυτάνεις από τα Χανιά που συνεδρίασαν το Σαββατοκύριακο που πέρασε αποφάσισαν εκτάκτως να συνεδριάσουν εκ  νέου και το ερχόμενο Σάββατο.  Και οι πανεπιστημιακοί καθηγητές μέσω του συνδικαλιστικού του Οργάνου ΠΟΣΔΕΠ ζητούν χρόνο για διάλογο με το υπουργείο ενώ αντιδράσεις  για το νομοσχέδιο εκφράζουν και οι Ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων και οι Φροντιστές.

Στη Σύνοδο πρυτάνεων δεν πήγε ο  υπουργός Παιδείας Αρ.. Μπάλτας ενώ ο  αναπληρωτής υπουργό Έρευνας   Κ. Φωτάκης που   επεσήμανε ότι  θα δοθεί επαρκής χρόνος για διαβούλευση για τα άρθρα του που τους αφορούν  για να δηλώσει λίγο αργότερα  ο κ.. Μπαλτά  σε τηλεοπτικό σταθμό  ότι η διαβούλευση θα είναι πολύ σύντομη επειδή επείγουν θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης .Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να θέσει το νέο Σ/Ν για την Ανώτατη Εκπαίδευση σε διαβούλευση για ικανό χρόνο (12 μήνες) ώστε η ΠΟΣΔΕΠ (και η  πανεπιστημιακή  κοινότητα) να συμμετάσχει ουσιαστικά στη διαμόρφωση του.

Σε ανακοίνωση της Συνόδου  πάντως τονίζεται:«Η Σύνοδος των Πρυτάνεων έλαβε το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά τη διάρκεια των εργασιών της στα Χανιά, στις 17.4.2015. Σε αντίθεση με όσα είχε δηλώσει ο υπουργός κατά την προηγούμενη Σύνοδο, αυτό το σχέδιο νόμου συνιστά μεγάλης έκτασης αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των πανεπιστημίων και όχι σύνολο εμβαλωματικών ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση επειγόντων θεμάτων τους. Τέτοιες αλλαγές προϋποθέτουν διάλογο, ενδελεχή σχεδιασμό και ευρεία συναίνεση  Η Σύνοδος αποφάσισε, λόγω της σοβαρότητας του θέματος, τη σύγκληση Έκτακτης Συνόδου, με αποκλειστικό θέμα τη διαμόρφωση των προτάσεών της σε σχέση με το Σχέδιο Νόμου, ώστε στο ενδιάμεσο διάστημα αυτό να μελετηθεί από τα Πανεπιστήμια. Όμως, ο υπουργός σε συνέντευξή του την Κυριακή 19.4.2015 χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου επείγον λόγω των θεμάτων της δευτεροβάθμιας που περιέχει και δήλωσε ότι θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, μετά από μια πολύ σύντομη κοινωνική διαβούλευση. Με βάση τα ανωτέρω, το Προεδρείο της Συνόδου συγκαλεί έκτακτη συνεδρίαση της Συνόδου των Πρυτάνεων στις 25.4.2015 στην Αθήνα» τονίζεται.
  
 Όπως αναφέρεται στην  ανακοίνωση, από το  «Ποτάμι» «η πρώτη επίκαιρη ερώτηση που καταθέτει ο επικεφαλής της ΚΟ του Ποταμιού στον κ. Τσίπρα αφορά το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας, τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια ερώτηση αλλά και τα θέματα των καταλήψεων πανεπιστημιακών χώρων.  
Κλείσιμο
 
Το Ποτάμι πιστεύει ότι ειδικά στην Παιδεία πρέπει να υπάρχει ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη του όλες τις καινοτόμες και σύγχρονες ιδέες που έχουν δοκιμασθεί και έχουν ξεχωρίσει στον υπόλοιπο κόσμο. Μόνο μια σύγχρονη Παιδεία θα βοηθήσει τη χώρα να βγει οριστικά από την κρίση. Τα ιδεολογικά απωθημένα και οι συντηρητικές αγκυλώσεις των εκάστοτε υπουργών όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να απαξιώσουν την εκπαίδευση τόσο ως διαδικασία μάθησης όσο και ως πράξη κοινωνικοποίησης. Είναι γνωστό ότι το αντιπαραγωγικό πανεπιστήμιο των κομματικών μηχανισμών και της οικογενειοκρατίας μαζί με την απουσία επαγγελματικών ευκαιριών, ώθησαν τα τελευταία χρόνια περίπου 200.000 νέους Έλληνες να φύγουν στο εξωτερικό.Με βάση λοιπόν τα παραπάνω ερωτάται ο Πρωθυπουργός:
 
«Η κυβέρνησή σας θεωρεί ότι συνιστά μεταρρύθμιση η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης των ΑΕΙ, η οποία ψηφίστηκε από 255 βουλευτές και η επαναφορά ρυθμίσεων που κυριάρχησαν στη χώρα μας πριν από μισό αιώνα;Θα προστατευθεί η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια ή τα ιδρύματα θα είναι έρμαια επιθετικών δραστηριοτήτων μικρών ομάδων οι οποίες λειτουργούν εις βάρος της φοιτητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας;Προτίθεται όντως η κυβέρνηση να προωθήσει τις πιο πάνω αναχρονιστικές ρυθμίσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας ουσιαστικός διάλογος στην κοινωνία και το Κοινοβούλιο;»  καταλήγει  ερώτηση του κ. Θεοδωράκη.

 Την ίδια ώρα σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, η οποία απέστειλε επιστολή στον κ. Μπαλτά επισημαίνει την  απουσία διαλόγου με τους φορείς του χώρου της εκπαίδευσης  .Και τονίζει;

 «Έκπληξή μας προκαλεί το γεγονός ότι μια δημοκρατική κυβέρνηση νομοθετεί χωρίς προηγουμένως να διαβουλευτεί με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, στους οποίους στην προκειμένη περίπτωση περιλαμβάνεται ο Σύνδεσμός μας, ως ο μοναδικός εκπρόσωπος των ιδιωτικών σχολείων στη χώρα μας και ο μοναδικός εκπρόσωπος των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των εθνικών συνδέσμων ιδιωτικών σχολείων, που αποτελεί ΜΚΟ με συμβουλευτικό καθεστώς για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης .Δυσαρέσκειά μας προκαλεί το γεγονός ότι εκκρεμεί αίτημά μας για συνάντηση του ΔΣ του Συνδέσμου μας μαζί σας, προκειμένου να σας εκθέσουμε γενικώς τις θέσεις μας για την εκπαίδευση και ειδικώς την ιδιωτική και το οποίο σας υποβλήθηκε πολύ πριν ανακοινωθεί η νομοθετική σας πρωτοβουλία» αναφέρουν ακόμη οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου.Η ανάγκη των ελληνικών οικογενειών να παρέχουν στα παιδιά τους φροντιστηριακά μαθήματα, επιπλέον των μαθημάτων του επισήμου ελληνικού σχολικού προγράμματος, έχει τα αίτια της στις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος και δεν λύνεται με απαγορεύσεις και αφορισμούς. Λύνεται μόνο με τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την αναβάθμιση της σχολικής μονάδας και ιδιαίτερα του δημόσιου σχολείου Αντ' αυτών με τη νομοθετική ρύθμιση, απαγορεύονται οι νόμιμες λύσεις που έχει δώσει στο πρόβλημα η ίδια η κοινωνία.
 
Στο ανωτέρω δε πρόβλημα η κοινωνία έχει δώσει τρεις λύσεις. Οι δύο είναι νόμιμες και η τρίτη παράνομη. Η πρώτη λύνει το πρόβλημα μέσω της προσφοράς φροντιστηριακών μαθημάτων από τα ιδιωτικά φροντιστήρια, η δεύτερη μέσω της προσφοράς φροντιστηριακών μαθημάτων από τα ιδιωτικά σχολεία και η τρίτη μέσω της προσφοράς κατ' οίκον παρανόμων ιδιαιτέρων μαθημάτων από εκπαιδευτικούς, κατά κανόνα μάλιστα εκπαιδευτικούς των δημοσίων σχολείων».

 Το Δ.Σ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας με ανοικτή επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, τον πρωθυπουργό και όλα τα κόμματα χαρακτηρίζουν προσβλητική την αναφορά του υπουργού Παιδείας κατά την παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου, πως τα Φροντιστήρια «είναι πληγή που πρέπει να γιατρευτεί» και ζητούν άμεση συνάντηση με τον κ. Μπαλτά, πριν το πολυνομοσχέδιο έρθει για συζήτηση στη Βουλή.Μάλιστα θεωρούν επιβεβλημένη την παρουσία τους στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη διάρκεια της ψήφισης του.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης