Τι λέει ο Ακριβός Τσολάκης για το κλείδωμα της πόρτας του πιλοτηρίου

Τι λέει ο Ακριβός Τσολάκης για το κλείδωμα της πόρτας του πιλοτηρίου

Πώς ελέγχεται η ψυχική υγεία των πιλότων και τα πιθανά ψυχολογικά προβλήματα των χειριστών που είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των επιβατών

Τι λέει ο Ακριβός Τσολάκης για το κλείδωμα της πόρτας του πιλοτηρίου
Τα αίτια που οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους της γερμανικής εταιρείας Germanwings στις Άλπεις εξετάζουν οι ερευνητές με τον 28χρονο συγκυβερνήτη του Airbus 320 να βρίσκεται τις τελευταίες ώρες στο επίκεντρο.

Μέχρι στιγμής, προκύπτουν αναπάντητα ερωτήματα, που σχετίζονται με την ψυχική κατάσταση και τη σωματική υγεία του συγκυβερνήτη, ο οποίος οδήγησε στο θάνατο 149 επιβάτες.    

Εκτός όμως από την ψυχική υγεία του συγκυβερνήτη, προκύπτει και το ερώτημα κατά πόσο τηρήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας από την αεροπορική εταιρεία. Δηλαδή, γιατί δεν κατάφερε ο πιλότος να ανοίξει μόνος του την πόρτα όταν ο 28χρονος συγκυβερνήτης αρνήθηκε να του ανοίξει από το πιλοτήριο;

Σύμφωνα με τον κ. Ακριβό Τσολάκη, διερευνητή αεροπορικών ατυχημάτων, «ακόμα και αν ισχύει το σενάριο που θέλει τον πιλότο να ξεχνάει τον κωδικό που ανοίγει την πόρτα στο πιλοτήριο, η προϊσταμένη των επιβατών γνωρίζει τον κωδικό και μπορεί να ανοίξει η ίδια την πόρτα».

Κλείσιμο
Όμως, μετά τη θλιβερή τραγωδία που σημειώθηκε στη Νέα Υόρκη το 2001, όταν δυο αεροπλάνα έπεσαν πάνω στους δίδυμους πύργους, η απόφαση που ελήφθη από το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας ξεκαθαρίζει ότι η πόρτα του κόκπιτ δεν ανοίγει εξωτερικά. Ωστόσο, αν κάποιος παραμείνει έξω από το κόκπιτ μπορεί να χτυπήσει την πόρτα ή να χτυπήσει κουδούνι. Όμως, όποιος βρίσκεται μέσα στο πιλοτήριο έχει τη δυνατότητα να «μπλοκάρει» την πόρτα κάτι που ενδέχεται να συνέβη στην περίπτωση του μοιραίου Airbus.

Εδώ προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης ασφάλισε την πόρτα από το εσωτερικό του πιλοτηρίου όταν ο πιλότος άφησε για λίγο τη θέση του και για αυτό στη συνέχεια δεν μπόρεσε να εισέλθει στο χώρο. 

Επίσης, άλλο ένα σημαντικό ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη αφορά στις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιείται ο ιατρικός έλεγχος των πιλότων.

Ο κ. Τσολάκης, αναφέρει ότι οι πιλότοι υποβάλλονται σε σωματικές και ψυχικές ιατρικές εξετάσεις κάθε έξι μήνες, προκειμένου να αποδειχθεί ότι βρίσκονται  σε ήρεμη ψυχική κατάσταση και μπορούν να αντεπεξέλθουν στις συνθήκες εργασίας τους. Ωστόσο, ο διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες, «στον βωμό του κέρδους»  έχουν απλοποιήσει τον ιατρικό έλεγχο στον οποίο υπόκεινται οι πιλότοι.

«Κάποτε για να μπορέσει κάποιος πιλότος να πετάξει, έπρεπε να περάσει επιτυχώς όλες τις ιατρικές εξετάσεις που περνούσε από πολλές ειδικότητες γιατρών. Σήμερα υπάρχει μόνο ένας εξουσιοδοτημένος από την πολιτική αεροπορία, γιατρός και όχι απαραίτητα ψυχίατρος ή ψυχολόγος, ο οποίος εξετάζει τον πιλότο. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, έχει απλοποιηθεί η απόκτηση διπλώματος πιλότου, από τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες», είπε ο κ. Τσολάκης.

Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι μετά το αεροπορικό δυστύχημα στην περιοχή του Γραμματικού, η ιατροδικαστική εξέταση έδειξε ότι ο πιλότος αντιμετώπιζε καρδιακά προβλήματα, παρόλο που η συγκεκριμένη πτώση δεν οφείλεται σε αυτό. 

Μάλιστα, θυμήθηκε ένα αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από χρόνια στην Ιαπωνία, όταν ένας πιλότος της αεροπορικής εταιρείας Japan Airlines, λόγω ψυχολογικών προβλημάτων, οδήγησε στο θάνατο τους επιβάτες που έτυχε να επιλέξουν τη συγκεκριμένη εταιρεία και να «πετάξουν» μαζί του. 

«Από τότε, ένας ψυχίατρος που εργάζεται για την αεροπορική εταιρεία Japan Airlines, εξετάζει τους πιλότους πριν από κάθε πτήση», τόνισε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης