PROTOTHEMA

Περιβάλλον

Μελέτη του Proceedings of the National Academy of Sciences

Τα ζώα εκπέμπουν σήμα κινδύνου: Ένα στα τρία είδη «βαδίζει» προς εξαφάνιση!

Οι ερευνητές σχεδίασαν τον χάρτη της γεωγραφικής κατανομής από σχεδόν τα μισά από τα γνωστά χερσαία σπονδυλωτά - Απ' αυτά, όλα έχουν χάσει τουλάχιστον το 30% των γεωγραφικών περιοχών τους και πάνω από το 40% έχουν χάσει 80% και πλέον

Νέα μελέτη προειδοποιεί για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το ζωικό βασίλειο. Η έκτη μαζική εξαφάνιση ειδών από τη Γη είναι ταχύτερη απ' ό,τι είχε προβλεφθεί και μεταφράζεται σε μια «βιολογική εξόντωση» της άγριας ζωής.

Περισσότερα από το 30% των ειδών των σπονδυλωτών βρίσκονται σε μείωση, τόσο σε όρους πληθυσμού όσο και γεωγραφικής εξάπλωσης, αναφέρεται στη μελέτη αυτή που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

«Πρόκειται για μια βιολογική εξόντωση που συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο, παρόλο που τα είδη στα οποία ανήκουν αυτοί οι πληθυσμοί εξακολουθούν να υφίστανται κάπου στη Γη», εξηγεί ένας από τους συντάκτες της μελέτης, ο Ροντόλφο Ντίρζο, καθηγητής Βιολογίας στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Οι ερευνητές σχεδίασαν τον χάρτη της γεωγραφικής κατανομής 27.600 ειδών πουλιών, αμφιβίων, θηλαστικών και ερπετών, ένα δείγμα που αντιπροσωπεύει σχεδόν τα μισά από τα γνωστά χερσαία σπονδυλωτά. Ανέλυσαν τις μειώσεις των πληθυσμών τους σε δείγμα 177 ειδών θηλαστικών από το 1900 έως το 2015. Απ' αυτά, όλα έχουν χάσει τουλάχιστον το 30% των γεωγραφικών περιοχών τους και περισσότερα από το 40% έχουν χάσει περισσότερο από 80%.

Τα θηλαστικά της Νότιας και της Νοτιοανατολικής Ασίας έχουν πληγεί ιδιαίτερα: όλα τα είδη μεγάλων θηλαστικών που αναλύθηκαν έχουν χάσει εκεί περισσότερο από το 80% της γεωγραφικής περιοχής τους, αναφέρουν οι ερευνητές σε μια ανακοίνωση που συνοδεύει τη μελέτη.

Περίπου το 40% των θηλαστικών -μεταξύ των οποίων ρινόκεροι, ουρακοτάγκοι, γορίλλες και πολυάριθμα μεγάλα θηλαστικά- επιβιώνουν πλέον στο 20% ή και σε μικρότερο ποσοστό των εδαφών στα οποία ζούσαν άλλοτε.

Η μείωση των άγριων ζώων αποδίδεται κυρίως στην εξαφάνιση των οικοσυστημάτων τους, στην υπερκατανάλωση των φυσικών πόρων, στη ρύπανση ή στην ανάπτυξη ειδών εισβολέων και ασθενειών. Η κλιματική αλλαγή μπορεί επίσης να συμβάλλει όλο και περισσότερο.

Η κίνηση αυτή πρόσφατα επιταχύνθηκε. «Πολλά είδη ζώων που ήταν σχετικά ασφαλή πριν από δέκα ή είκοσι χρόνια», όπως τα λιοντάρια και οι καμηλοπαρδάλεις, «βρίσκονται πλέον σε κίνδυνο», σύμφωνα με τη μελέτη αυτή.

Αυτή η «μαζική απώλεια» σε όρους πληθυσμών και ειδών «είναι ένα προοίμιο στην εξαφάνιση πολυάριθμων άλλων ειδών και στην υποβάθμιση οικοσυστημάτων που καθιστούν δυνατό τον πολιτισμό», προειδοποιεί ο κύριος συντάκτης της μελέτης, ο Χεράρδο Σεμπάγιος του αυτόνομου εθνικού πανεπιστημίου του Μεξικού.

Οι ερευνητές καλούν σε δράση εναντίον των αιτιών της παρακμής της άγριας ζωής, ιδιαίτερα του υπερπληθυσμού και της υπερκατανάλωσης.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

ooo15/07/201719:04

όμορφα ζωάκια στις φωτό και πολύ άκακα τα καημένα, μονο φυτά τρώγουν

ΦΑΤΣΟΥΛΕΣ ΜΟΥ ΣΥΓΝΩΜΗ13/07/201723:35

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΦΑΤΣΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΑ ΚΑΘΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΡΑΞΙΑ. ΕΜΑΣ ΣΤΙΣ ΑΚΡΙΔΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΞΙΖΕΙ Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΓΙΑ ΧΟΜΠΥ ΤΙ ΝΑ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΝ. ΣΚΑΣΕ ΕΣΥ ΑΝΟΗΤΕ. ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΦΑΤΣΟΥΛΑ ΤΟΝ ΚΑΡΧΑΡΙΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΘΥΛΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΕΙΝΑΙ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑ ΤΟΥΣ ΒΟΛΟΥΣ ΤΟΥ STARMAN(movie1984) ΣΤΗΝ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΑΦΙ: starman deer scene ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ

And human extinction by 203013/07/201721:19

Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλώρα, ο άνθρωπος δηλαδή και λόγω των πολλαπλών αδυναμιών του, σε δύσκολες συνθήκες, ο άνθρωπος δεν θα είναι απο τα τελευταία είδη που θα απομείνουν σε αυτήν την έκτη και τελευταία εξαφάνιση, οπου πολύ δύσκολα ο πλανήτης θα ανακάμψει, έχοντας περισσότερες πιθανότητες να καταλήξει σαν τον Άρη, αλλά δυστυχώς όπως υποστηρίζουν πολλοί επηρεασμένοι, απο τις προπαγάνδες που στήνουν αυτοί που εκμεταλεύτηκαν τον πλανήτη μέχρι την καταστροφή του, το ανθρώπινο είδος δεν έχει καμία ευθύνη για οτι έχει συμβεί συσχετίζοντας τις 5 προηγούμενες φυσιολογικές εξαφανίσεις με αυτή που έρχετε τώρα ως φυσική διαδικασία. Οσοι τους πιστεύουν οτι δεν ευθυνόμαστε για τις περιβαλλοντικές μεταβολές που μειώνουν την βιωσιμότητα του πλανήτη τότε ας περιμένουν άπραγοι και την δική τους εξαφάνιση.&- ΑΥΤΟΙ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΓΗ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΚΟΥΜΕ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΠΟΡΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΝΕ ΕΚΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ, ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΕΔΩ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ, Η ΜΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΤΕΙΛΕΙ. Μην δίνετε όμως εσείς καμία σημασία σε όλα αυτά τα συνωμοσιολογικά θέματα και συνεχίστε με την ιδια σιγουρία που σας παρέχουν οτι ολα είναι υπο έλεγχο και απολύτως φυσιολογικά. Τα ζωα και τα είδη που εχουν εκλείψει και θα εκλείψουν θα μπορέσετε να τα δείτε βαλσαμωμένα στα μουσεία. Δυναμώστε το aircondition, φορέστε τις μάσκες που φοράνε και οι Κινέζοι για να μπορείτε να αναπνέετε μέσα στο νέφος, προμηθευτείτε έναν ιονιστή ατμόσφαιρας και χαρείτε την διαμονή σας στον πλανήτη Γη απολύτως φυσιολογικά. Ολα βαίνουν καλώς δεν το βλέπετε???

Απάντηση