NASA: Βρέθηκε σύμπλεγμα γαλαξιών σε απόσταση 11,1 δισ. ετών φωτός

«Αυτό το σμήνος γαλαξιών δεν εντυπωσιάζει μόνο για την απόστασή του από τη Γη, αλλά παρουσιάζει μία εκπληκτική για μας έκρηξη ανάπτυξης, όμοια της οποίας δεν έχουμε ξαναδεί», δηλώνουν οι επιστήμονες

NASA: Βρέθηκε σύμπλεγμα γαλαξιών σε απόσταση 11,1 δισ. ετών φωτός
Ο απόλυτος ενθουσιασμός επικρατεί στη NASA, μετά την ανακάλυψη και πιο μακρινού γαλαξία που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα από τον άνθρωπο. Πρόκειται για τον CL J1001+0220, ο οποίος εντοπίστηκε από το παρατηρητήριο Chandra, αλλά και άλλα τηλεσκόπια, σε απόσταση 11,1 δισ. ετών φωτός από τη Γη!

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για μία... εξωπραγματική ανακάλυψη, καθώς η παρατήρηση και ανάλυσή του, θα προσφέρει στον άνθρωπο σημαντικότατες πληροφορίες για τα παλαιότερα αστικά συμπλέγματα του σύμπαντος. Ο αμέσως προηγούμενος στη λίστα των μακρινών γαλαξιών, είχε εντοπιστεί στα 700 εκατ. έτη φωτός από τη Γη.

«Αυτό το σμήνος γαλαξιών δεν εντυπωσιάζει μόνο για την απόστασή του από τη Γη, αλλά παρουσιάζει μία εκπληκτική για μας έκρηξη ανάπτυξης, όμοια της οποίας δεν έχουμε ξαναδεί», δήλωσε ο Τάο Γουάνγκ, επικεφαλής της γαλλικής επιτροπής ατομικής ενέργειας.

Το σύμπλεγμα αυτό απαρτίζεται από 11 γαλαξίες,  εκ των οποίων οι εννιά παρουσιάζουν απίστευτη δραστηριότητα γέννησης άστρων. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, μέσα σε διάστημα ενός έτους έχουν γεννηθεί πάνω από 3.000 ήλιοι (άστρα).

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η απίστευτη αυτή δραστηριότητα δεν ενεργοποιήθηκε πριν οι 11 γαλαξίες «παγιδευτούν» στο σύμπλεγμα που οι ίδιοι έχουν σχηματίσει με τις δυνάμεις που εκπέμπουν. «Θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε συγκλονιστικές πληροφορίες για τη λειτουργία των γαλαξιών και τη γέννηση των άστρων», δήλωσε ένας από τους επικεφαλής της έρευνας.