Μειώνουν τα σούπερ μάρκετ, αργεί η βιομηχανία

Μειώνουν τα σούπερ μάρκετ, αργεί η βιομηχανία

Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις περί παγώματος ή και μειώσεων των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ ανάλογες κινήσεις από την βιομηχανία δεν γίνονται, κάτι που είχε άλλωστε διαφανεί από τις τελευταίες τοποθετήσεις του προέδρου του ΣΕΒ κ.Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

Μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Carrefour και η Μετρό, μετά και τη συνάντηση της προηγούμενης εβδομάδας, ανακοίνωσαν μειώσεις 5% η πρ

Μειώνουν τα σούπερ μάρκετ, αργεί η βιομηχανία

Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις περί παγώματος ή και μειώσεων των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ ανάλογες κινήσεις από την βιομηχανία δεν γίνονται, κάτι που είχε άλλωστε διαφανεί από τις τελευταίες τοποθετήσεις του προέδρου του ΣΕΒ κ.Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

Μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Carrefour και η Μετρό, μετά και τη συνάντηση της προηγούμενης εβδομάδας, ανακοίνωσαν μειώσεις 5% η πρώτη και από 4% έως 20% η δεύτερη, σε 1.000 κωδικούς έκαστη. Πρόκειται για την πιο γενναία ίσως κίνηση υποτιμήσεων μέχρι αυτή τη στιγμή, η οποία αποδεικνύει όμως παράλληλα και τα περιθώρια που υπάρχουν στο σύνολο της αγοράς.

Σε μια ευθεία αιχμή του ο τέως πρόεδρος του Συνδέσμου Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και ιδιοκτήτης της αλυσίδας Metro - My Market κ. Παντελής Παντελιάδης ζήτησε από τη βιομηχανία να προχωρήσει σε ανάλογης κλίμακας κινήσεις. Πιο συγκεκριμένα υπογράμμισε: «Με την κίνησή μας αυτή συνδράμουμε την προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης για αντιστροφή του αρνητικού κλίματος. Ταυτόχρονα συμπαραστεκόμαστε έμπρακτα στους πελάτες μας, προσφέροντάς τους τα πιο βασικά προϊόντα σε μειωμένες τιμές. Θέλω να τονίσω ότι η ενέργεια αυτή έχει σημαντικό κόστος για μας. Ελπίζω ότι και οι προμηθευτές μας θα προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις, επιτρέποντάς μας να περάσουμε ακόμα περισσότερες μειώσεις τιμών στην κατανάλωση. Το ζητούμενο είναι να καταπολεμηθεί η ακρίβεια».

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ράλι μειώσεων των τιμών από τη μεριά των βιομηχανιών συνεχίζεται, όμως όχι στα επίπεδα που προχώρησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Εκπρόσωποι του ΥΠΑΝ θέλουν μεγαλύτερες μειώσεις, ενώ δηλώνουν πως ανακοινώσεις τύπου «παγώματος τιμών» δεν αντανακλούν στο 100% την πολιτική γραμμή που ο κ. Φώλιας θέλει να περάσει.

Τράβηξε (με τρόπο) τα αφτιά των ελεγκτών

Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας, ο υφυπουργός κ. Γεώργιος Βλάχος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Δημήτρης Σκιαδάς και ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου συναντήθηκαν σήμερα το πρωί με τους ελεγκτές του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΕΦΕΤ και τους επόπτες των λαϊκών αγορών.

Κλείσιμο

Κατά τη συνάντηση, ο υπουργός Ανάπτυξης σε μια προσπάθεια να καταδείξει την κλιμακωτή προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη απευθύνθηκε προς τα στελέχη του ελεγκτικού μηχανισμού του υπουργείου Ανάπτυξης, τραβώντας τους εμμέσως το αφτί. Ειδικότερα είπε:

«Είναι αλήθεια πως δεν παραμερίζονται με κάποιον μαγικό τρόπο κατεστημένες νοοτροπίες... Δυστυχώς οι ηθικές αξίες και οι υπεύθυνες συμπεριφορές δεν μπορούν να θεωρούνται εκ των προτέρων δεδομένες και αυτονόητες. Πρέπει να αποδεικνύονται εμπράκτως και να πιστοποιούνται. Πρέπει να ελέγχονται υπεύθυνα και αντικειμενικά. Εχουμε περισσότερο από ποτέ ανάγκη από εποπτικά πλαίσια που θα στηρίζονται στην απόλυτη διαφάνεια και την κοινωνική λογοδοσία. Πρακτικές απληστίας, πρακτικές που στοχεύουν στην εκμετάλλευση του καταναλωτή, πρακτικές που αδιαφορούν για την υγεία και την ασφάλειά του δεν είναι σε καμία περίπτωση ανεκτές. Και θα είμαστε σε μετωπική σύγκρουση με όποιον δεν το καταλάβει. Γι’ αυτό και το δικό μου κάλεσμα προς όλους σας είναι ένα και μοναδικό: Κάντε τη δουλειά σας».

Αγορανομική διάταξη για τις εκπτώσεις

Την ίδια ώρα, εκδόθηκε από τον  Υφυπουργό Ανάπτυξης  κ.  Γ. Βλάχο η Αγορανομική Διάταξη 7/2008 με την οποία καθορίζεται, η απεικόνιση των χορηγουμένων εκπτώσεων στις πωλήσεις όλων των μη ελεγχομένων ειδών, που διενεργούνται με τελικό προορισμό το λιανικό Εμπόριο. Με την συγκεκριμένη αγορανομική διάταξη είναι υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να καταθέτουν σε εμπιστευτικό πρωτόκολλο τις ειδικότερες συμφωνίες – πρόσθετες οικονομικές παροχές πέρα των εκπτώσεων, όπως επίτευξη στόχων τζίρου, προβολή των ειδών, προωθητικές ενέργειες κ.α .

Μεταξύ άλλων, οι Βιομηχανίες, Βιοτεχνίες, Συνεταιριστικά Εργοστάσια παραγωγών, εισαγωγείς- χονδρέμποροι και χονδρέμποροι, που εκδίδουν και τηρούν τιμοκαταλόγους, με τα προϊόντα και τα εμπορεύματά τους που πωλούν, στις περιπτώσεις, που θέλουν να χορηγήσουν στους πελάτες – αγοραστές των προϊόντων – εμπορευμάτων τους, εκπτώσεις (ποσοστιαίες ή χρηματικές), επί των τιμών πώλησης των τιμοκαταλόγων τους, υποχρεούνται, όπως τις εκπτώσεις αυτές τις αναγράφουν μόνο στα σχετικά εκδιδόμενα κατά την συναλλαγή τιμολόγια πώλησης και όχι με την έκδοση μεταγενέστερα της συναλλαγής πιστωτικών σημειωμάτων. 

Το θέμα είναι βέβαια κατά πόσο το ΥΠΑΝ θα επιδείξει τη βούληση να τιμωρήσει τυχόν παραβάτες, αφού γνωστό είναι πως στο συγκεκριμένο εμπορικό θέμα υπάρχει έντονη διαφωνία από τη μεριά του εμπορίου.

Η νέα διάταξη θα ισχύσει από  1- 7-2008 διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τον ισχύοντα Αγορανομικό Κώδικα.

Οι επιχειρήσεις που μέχρι τώρα έκαναν κινήσεις

ΝΕΣΤΛΕΠάγωμα τιμών
ΔΩΔΩΝΗΜείωση γάλα
ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΠΟΙΙΑΠάγωμα
VIVARTIAΜείωση γάλα
ΓΙΩΤΗΣΠάγωμα

COLGATE

Πάγωμα
ΧΕΝΚΕΛΠάγωμα απορρυπαντικά
ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣΠάγωμα κατεψυγμένα
ΤΑΣΤΥΠάγωμα κουάκερ
UNILEVERΜειώσεις διάφορα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣΜειώσεις
ΚΑΤΣΕΛΗΣΜειώσεις ψωμί
COCA COLAΠάγωμα
MINEΡΒΑΠάγωμα
BEIERSDORFΜειώσεις NIVEA
PROCTER&GAMBLEΜειώσεις πάνες και απορρυπαντικά
KRAFTΠάγωμα
ΝΙΚΑΣΜείωση
PEPSICO HBHMείωση
MELISSAΠάγωμα
ΟΛΥΜΠΟΣΠάγωμα όλα
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥΜείωση μπισκότα
ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣΜείωση ψωμί

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης